quote:There are currently more than 100 soldiers in Nuuk and around 100 soldiers in Kangerlussuaq.
This is stated by Major General Søren Andersen, head of the Arctic Command, in an interview with the Greenlandic media outlet KNR.
However, he does not want to give an exact figure for how many soldiers have arrived in Greenland. The number will also change over the course of the year, he says.
“Sometimes there will be none, apart from those we normally have stationed here, and sometimes there will be more.”
The major general also says that the French special forces who have arrived in Greenland will begin their training in Kangerlussuaq.
–TV2
De laatste 80 jaar was de VS een trouwe bondgenoot van Denemarken.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:07 schreef cherrycoke het volgende:
We gaan toch wel met onze reet omhoog staan, symbolische kansloze guttenmench zooi, europa heeft de laatste 20 jaar zitten slapen en dit is het gevolg. groenland ben je gewoon kwijt.
Wat kunnen we doen dan, niks helemaal niks beter gewoon het machtsgewicht accepteren.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
De laatste 80 jaar was de VS een trouwe bondgenoot van Denemarken.
Dat wordt nu door Trump verraden.
Je hebt gelijk, het scheelt maar 250 meter.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
C17 ongeveer gelijk aan de A400 volgens Google
VS is te sterk voor welke andere mogendheid dan ook.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Wat kunnen we doen dan, niks helemaal niks beter gewoon het machtsgewicht accepteren.
Genoeg op dit forum hoor die gevallen zijn voor "imigranten zijn eng" dus ik verkoop mijn kontje voor alles.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:55 schreef Viesdik het volgende:
Het maakt mij geen bal meer uit wie met wie in gevecht is. Ze hebben uiteindelijk jouw sneuvelbereidheid nodig om deze aarde naar de klote te helpen.
Tenzij we ineens de confrontatie durven aangaan, maar tot nu toe zijn we vooral heel erg bedreven in kruipen voor de baas.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:07 schreef cherrycoke het volgende:
We gaan toch wel met onze reet omhoog staan, symbolische kansloze guttenmench zooi, europa heeft de laatste 20 jaar zitten slapen en dit is het gevolg. groenland ben je gewoon kwijt.
Er zijn dan ook relatief veel Denen omgekomen toen de VS om artikel 5 vroeg na 11 september. Ergens in de 40. Vanwege hun bondgenootschap met de VS.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
De laatste 80 jaar was de VS een trouwe bondgenoot van Denemarken.
Dat wordt nu door Trump verraden.
quote:🇺🇸 Today, U.S. Senators Jeanne Shaheen (D-NH) and Thom Tillis (R-NC), Co-Chairs of the bipartisan Senate NATO Observer Group, issued the following statement regarding the recent threat of tariffs on the United Kingdom, France, Germany, the Netherlands, Finland, Sweden, Denmark and Norway:
“They are America’s closest allies. They are our NATO Allies who have fought beside us, died alongside us and have made America safer and more prosperous.
"Over the course of our bi-partisan meetings with Danish and Greenlandic officials in Copenhagen, the message was resoundingly clear that Denmark and Greenland want to partner with the United States and advance our shared security goals, just as we have done for decades.
There is no need, or desire, for a costly acquisition or hostile military takeover of Greenland when our Danish and Greenlandic allies are eager to work with us on Arctic security, critical minerals and other priorities under the framework of long-standing treaties.
When we reconvene with our Senate colleagues, we will convey the perspectives shared by Danish and Greenlandic officials, as well as from the indigenous people who live the realities of Greenland every day.
"Continuing down this path is bad for America, bad for American businesses and bad for America’s allies. This kind of rhetoric also further helps adversaries like Putin and Xi who want to see NATO divided.
Our allies deserve better, and so do the American people who have made their opposition to this flawed policy resoundingly clear. At a time when many Americans are already concerned about the cost of living, these tariffs would raise prices for both families and businesses. We urge the administration to turn off the threats and turn on diplomacy.”
Que?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Genoeg op dit forum hoor die gevallen zijn voor "imigranten zijn eng" dus ik verkoop mijn kontje voor alles.
Je ziet het al in de VS. Als er maar met geweld opgetreden mag worden tegen 'die bruinen' en 'woke' van de baas, dan mag de baas álles van deze mensen.quote:
quote:Op zondag 18 januari 2026 17:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De Republikeinen gaan dit ook niet pikken.
Precies. Hadden we in Mei 1940 ook moeten doen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Wat kunnen we doen dan, niks helemaal niks beter gewoon het machtsgewicht accepteren.
Totdat ze ineens echt moeten stemmen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De Republikeinen gaan dit ook niet pikken.
100 procent ja, onder het mom van de tradities beschermen tegen radicale invloedenquote:Op zondag 18 januari 2026 17:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit komt ook onze kant op. De haat zit diep.
Populisten staan te trappelen om hier hetzelfde recept uit te voeren. Overal zie je hoe de haat wordt aangewakkerd ter voorbereiding.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
100 procent ja, onder het mom van de tradities beschermen tegen radicale invloeden
Uitgevoerd door.. radicalen
Ja, daar had ik reeds verslag van gedaanquote:
quote:Op zondag 18 januari 2026 05:11 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]Die tweet had ik ook gelezen en ik denk dat daarin wel de vinger op de zere plek gelegd wordt. In Europa en de VS heeft men jaren zitten slapen en ondertussen zorgden de Chinezen dat ze beslag konden leggen op vrijwel de hele voorraad aan zeldzame aardmetalen. Ik kan me goed voorstellen dat men in de VS voelt dat hun positie als leidende macht wankelt. Daarom is het strategisch van belang om deze de voorraden op Groenland niet in Chinese handen te laten vallen. De ontvoering van Maduro past in dezelfde strategie: de Chinezen toegang tot Venezolaanse olie ontzeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |