abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220207040
De hoeveelheid die je spuit is niet afhankelijk van je gewicht. Wel gaat het volgens een bepaalde opbouw om de bijwerkingen zoveel mogelijk te beperken.

Ik ben inmiddels terug op de helft van de maximale dosis van het schema en steady in mijn gewicht. Zit op een bmi van 24 en ga waarschijnlijk stoppen na volgende week. Wel met een verse pen op voorraad.

Bij Wellis met Ozempic betaal je 249 euro per maand. Waar je dan ook zit in het schema. Je kan het altijd pauzeren of besluiten te stoppen.

Ik kan alleen voor Wellis in combinatie met Ozempic spreken. Ik ben daar 20 kilo mee afgevallen in iets meer dan 6 maanden.

Ik heb inderdaad een code waarmee je 80 euro korting krijgt op je eerste bestelling. Mocht je daar interesse in hebben dan mag je mij via een privébericht benaderen.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen die wil gaan starten via Wellis.

De prijzen liggen bij de betrouwbare aanbieders redelijk gelijk volgens mij.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220207077
Ik wil nu ook niet meer gewicht verliezen want ik voel inmiddels ook botten.
Ik zie mijn sleutelbenen en ribben weer en voel mijn schouderbotten als ik jeuk op mijn rug heb. Heel raar als je dat jaren niet gevoeld hebt. Op dit moment ben ik net zoals een andere user al zei bezig met krachttraining om mijn spieren sterk te houden. Die moeten immers mijn botten beschermen tegen onheil. ;)

Verder eet ik nog steeds lekker en gezond en geniet ik dus ook nog steeds van eten. De porties zijn wel veel kleiner en niet toegeven aan slecht voedsel is makkelijker.

Ik ben heel blij dat ik de stap heb genomen.

Laatst was ik op een verjaardag waar je mensen ziet die je daar jaarlijks eenmalig tegenkomt. Veel complimenten gehad en veel bijval toen ik vertelde hoe ik het gedaan heb. Mensen die riepen het ook te willen. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door ondeugend op 27-02-2026 10:21:58 ]
pi_220209711
Ik gebruik Mounjaro via Yazen. Heb ook een code voor korting. Je betaalt een bedrag per maand, en eenmalig voor de pen. Ik ben nu 7,5 kg kwijt in 2 maanden. Mounjaro is net weer anders als Ozempic.

Bij Yazen start je met een oen van rond de 250¤ daar doe je 8 weken mee. Daarna krijg je een pen met meer mg, die is 450¤ en die kan je langer gebruiken.

Je kan de app van Yazen downloaden en inlezen. Er is een fijne community en je hebt korte lijnen met je arts en je coach. Het bedrag per maand is 89/99¤

Ik ben tevreden!
pi_220211636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 22:12 schreef MommyD het volgende:
Ik gebruik Mounjaro via Yazen. Heb ook een code voor korting. Je betaalt een bedrag per maand, en eenmalig voor de pen. Ik ben nu 7,5 kg kwijt in 2 maanden. Mounjaro is net weer anders als Ozempic.

Bij Yazen start je met een oen van rond de 250¤ daar doe je 8 weken mee. Daarna krijg je een pen met meer mg, die is 450¤ en die kan je langer gebruiken.

Je kan de app van Yazen downloaden en inlezen. Er is een fijne community en je hebt korte lijnen met je arts en je coach. Het bedrag per maand is 89/99¤

Ik ben tevreden!
Het was eerder ook al gevraagd; Mounjaro is ook maar 30 dagen houdbaar na openen, waarom geven ze jou dan zo'n grote dosis per pen?

Mijn eerste Ozempic 0,25mg pen is op. Heb er 3x 0,25mg en 2x 0,50mg (en een beetje) mee kunnen spuiten.
Gewichtsverlies is 2,4kg (sinds 30 januari).
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220211893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Het was eerder ook al gevraagd; Mounjaro is ook maar 30 dagen houdbaar na openen, waarom geven ze jou dan zo'n grote dosis per pen?

Mijn eerste Ozempic 0,25mg pen is op. Heb er 3x 0,25mg en 2x 0,50mg (en een beetje) mee kunnen spuiten.
Gewichtsverlies is 2,4kg (sinds 30 januari).
Mounjaro is na openen buiten de koelkast 30 dagen houdbaar. Maar als het in de koelkast blijft, er komt geen lucht oid bij houdbaar tot de datum die op de pen staat.
pi_220211917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:10 schreef MommyD het volgende:

[..]
Mounjaro is na openen buiten de koelkast 30 dagen houdbaar. Maar als het in de koelkast blijft, er komt geen lucht oid bij houdbaar tot de datum die op de pen staat.
Dit klopt niet. Als je de pen opent is ie niet houdbaar tot de datum die op de pen staat.

Na het openen van een Mounjaro-pen is deze namelijk maximaal 30 dagen houdbaar, ongeacht of de pen in de koelkast (2–8 °C) of op kamertemperatuur (max. 30 °C) wordt bewaard.

Lees je bijsluiter maar.
https://8820358.fs1.hubsp(...)njaro-bijsluiter.pdf
pi_220212001
Het is maar net wat je googled. Ik ga de discussie niet meer voeren. Heb 2 maanden gedaan met een pen, werkte goed en het scheelt veel geld! Als je lid wordt bij Yazen krijg je een duidelijke uitleg en ook de keuze om het niet te doen!
pi_220212085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:37 schreef MommyD het volgende:
Het is maar net wat je googled. Ik ga de discussie niet meer voeren. Heb 2 maanden gedaan met een pen, werkte goed en het scheelt veel geld! Als je lid wordt bij Yazen krijg je een duidelijke uitleg en ook de keuze om het niet te doen!
Ik zie graag een link naar de bijsluiter waarin staat dat je het geopend in de koelkast tot de datum die op de pen staat, kunt gebruiken.

Het is gewoon gevaarlijk, die medische misinformatie die je post.

Zelfs Yazen schrijft het:
quote:
Volgens de fabrikant is een geopende pen maximaal 4 weken houdbaar.
Dat jij vanwege de kosten je niet houdt aan de bijsluiter, moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik zou hier op Fok niet dat soort adviezen gaan geven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Black_Baron op 27-02-2026 13:59:02 ]
pi_220212772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:10 schreef MommyD het volgende:

[..]
Bij elke nieuwe naald komt er weer lucht bij..
pi_220212796
Een pen zal ongetwijfeld geopend wat langer houdbaar zijn dan leverancier en producent zeggen. Dat heeft te maken met het voorkomen van eventuele rechtzaken.

Maar...
de datum op de pen zelf geldt als hij ongeopend is.

Net als met een pot jam... ongeopend lang houdbaar maar geopend staat er op die datum dan al lang schimmel in.
Na openenen beperkt(er) houdbaar.

Ik zou hem zelf dan ook niet veel langer dan producent aangeeft gebruiken.
Een paar weken langer doe ik wel. 8 weken ipv 6 weken. Op eigen risico en dmv het goed controleren van de helderheid van de vloeistof.

Ik noem het gezond verstand gebruiken en toch wat kostbaar vloeistof besparen.
pi_220217006
In de Volkskrant van vandaag staat een groot artikel over afslankmedicatie en een nieuwe pil; 'Triple G'
met voors - en tegens.

Voor de meesten zal het achter een paywall zitten helaas maar voor hen die er niet achter zitten;
Hier

[ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 28-02-2026 10:34:55 ]
pi_220218213
Hey Grok, maak een samenvatting van dit artikel: https://www.volkskrant.nl(...)e-snel-af~be7ec58b0/

quote:
Het artikel in de Volkskrant, getiteld “Afslankmedicijn ‘Triple G’ op komst: vallen mensen té snel af?”, bespreekt de opkomst van een nieuwe generatie krachtigere obesitasmedicijnen, met name retatrutide (bijnaam Triple G).

Hoofdthema
Terwijl huidige middelen zoals Ozempic, Wegovy (semaglutide) en Mounjaro (tirzepatide) gemiddeld rond de 14% gewichtsverlies opleveren na ruim een jaar, laat retatrutide (dat drie hormonen nabootst: GLP-1, GIP én glucagon) in eerste studies gemiddeld 29% gewichtsverlies zien in ongeveer een jaar. Dit roept de vraag op of mensen niet te snel afvallen, met mogelijke risico’s.

Belangrijkste punten
Werking Triple G: Door toevoeging van glucagon (bevordert vetverbranding) is het effectiever dan dubbelwerkende middelen.
Eli Lilly ontwikkelt het; het bedrijf bereikte recent een waarde van 1 biljoen dollar mede dankzij dit soort ontwikkelingen.

Problemen met huidige middelen: Ongeveer de helft stopt binnen een jaar (kosten, bijwerkingen, onvoldoende effect). Eén op de vijf verliest na twee jaar minder dan 5%. Na stoppen komt het gewicht grotendeels terug.

Bijwerkingen: Vooral maag-darmklachten (misselijkheid, braken, diarree), soms ernstig (uitdroging, nierproblemen). Ook meldingen van oogproblemen en cosmetische effecten zoals ‘hangende billen’ door vet- en spierverlies.

Zorgen experts:Te snelle/ extreme afname bij ‘superresponders’ → risico op ondervoeding, te weinig eten/drinken.
Spierverlies (vooral zorgelijk bij ouderen).

Levenslang gebruik waarschijnlijk nodig (obesitas als chronische ziekte, vergelijkbaar met bloeddrukmedicatie).

Mariëtte Boon (Erasmus MC): dosis aanpassen om gevarieerd eten mogelijk te maken; obesitas heeft verschillende oorzaken → meer keuze in medicijnen nodig.

Mireille Serlie (Amsterdam UMC): mogelijk eetlust ‘resetten’ en obesitas in de toekomst genezen, maar te vroeg om te zeggen.

Agnes Kant (Lareb): meer nationaal onderzoek nodig naar bijwerkingen.

Toekomst
Er zijn meer dan 100 medicijnen in ontwikkeling, waaronder combinaties met vier hormonen of toevoeging van amyline (om spierverlies te beperken). Ook pilvormen van semaglutide zijn recent goedgekeurd (FDA) of op komst, wat gebruik makkelijker maakt.

Kortom: Triple G belooft revolutionair gewichtsverlies, maar brengt grotere uitdagingen mee rond snelheid, bijwerkingen, spierbehoud en levenslange inzet. Experts zien enorme potentie voor de gezondheid van mensen met obesitas, maar pleiten voor voorzichtigheid en beter onderzoek.
pi_220218381
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 12:24 schreef Black_Baron het volgende:
Hey Grok, maak een samenvatting van dit artikel: https://www.volkskrant.nl(...)e-snel-af~be7ec58b0/
[..]

Ik weet niet of @Danny dit leuk vindt?
Maar wellicht mag een samenvatting wel.
pi_220218394
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 12:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik weet niet of @:Danny dit leuk vindt?
Een samenvatting mag altijd. Doen users ook.
  Admin zaterdag 28 februari 2026 @ 12:54:41 #65
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220218520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 12:39 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik weet niet of @:Danny dit leuk vindt?
Maar wellicht mag een samenvatting wel.
Ja, dat is in principe geen probleem.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 28 februari 2026 @ 12:57:30 #66
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220218532
Jammer dat het prachtige Deense Novo Nordisk die vervelende Amerikanen niet kan bijbenen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220218613
Hoelang duurt het voordat fabrieken kunnen gaan concurreren? En dat een pennetje gewoon betaalbaar wordt?
pi_220218824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:12 schreef PoesInDoos het volgende:
Hoelang duurt het voordat fabrieken kunnen gaan concurreren? En dat een pennetje gewoon betaalbaar wordt?
In de USA gaan de ontwikkelingen nu heel snel... zegt het artikel.
Het schijnt dat meer dan 100 medicijnen in de wacht zitten bij farmaceuten.
Een pil is daar 2 maanden geleden goedgekeurd door de Amerikaanse gezondheidsdienst en een andere komt dit voorjaar daar op de markt.
Europa zal volgen maar op welke termijn dat zal zijn wordt in het artikel niet besproken.

Maar voor dat het hier door goedgekeurd is en door de hele molen heen ben je waarschijnlijk zo een of twee jaar verder denk ik
pi_220242636

Hoi!

Vanuit de Wageningen Universiteit doe ik onderzoek naar het gebruik van gewichtsreducerende medicatie en voedingsinname

Normaal heb ik een flyer met alle tekst en criteria voor deelnemers, dus ik hoop dat die link hierboven werkt.
Wilt u meedoen aan mijn onderzoek stuur mij dan een mail naar obesitasmedicatie@wur.nl

[ Bericht % gewijzigd door Peejtur op 05-03-2026 13:21:23 ]
  Admin donderdag 5 maart 2026 @ 13:35:59 #70
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220264117
Dit is een verzoek. Geen spam

Wel interessant om mee te doen

Vervelend alleen dat je hier aan 5554e criteria moet voldoen om ozempuc te krijgen.
Als ik in GB zou wonen regel ik het via de ASDA (supermarkt)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:29:42 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264634
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:35 schreef yvonne het volgende:
Dit is een verzoek. Geen spam

Wel interessant om mee te doen

Vervelend alleen dat je hier aan 5554e criteria moet voldoen om ozempuc te krijgen.
Als ik in GB zou wonen regel ik het via de ASDA (supermarkt)
Als je wel aan die 5555 criteria voldoet krijg je nog geen Ozempic of Wegovy, je krijgt Saxenda (of een andere Liraglutide) die je dagelijks moet spuiten in tegenstelling tot het wekelijks spuiten van de middelen met Semaglutide zoals Ozempic en Wegovy.

Maar plenty bedrijven die het wel zonder 5555 criteria aanbieden, ook middelen met Semaglutide, maar dan is het alleen niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220264853
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je wel aan die 5555 criteria voldoet krijg je nog geen Ozempic of Wegovy, je krijgt Saxenda (of een andere Liraglutide) die je dagelijks moet spuiten in tegenstelling tot het wekelijks spuiten van de middelen met Semaglutide zoals Ozempic en Wegovy.

Maar plenty bedrijven die het wel zonder 5555 criteria aanbieden, ook middelen met Semaglutide, maar dan is het alleen niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Klopt.

Afgelopen zaterdag heeft Vara's Kassa er nog een aflevering over gemaakt.
https://www.bnnvara.nl/ka(...)edicatie-onderzoeken
pi_220264934
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Klopt.

Afgelopen zaterdag heeft Vara's Kassa er nog een aflevering over gemaakt.
https://www.bnnvara.nl/ka(...)edicatie-onderzoeken
Interessant. Het geeft wel aan hoe veel behoefte er aan deze middelen is. En dat de reguliere weg door veel mensen niet als optimaal gezien wordt.

Dit viel me ook op:
quote:
Je moet in Nederland als je als patient nieuw bent, altijd gebeld of gezien worden door de arts.

[..]
..en de medicatiehistorie wordt nauwelijks geraadpleegd..
Ik heb bij Wellis mijn complete lijst met medicatie moeten uitdraaien en insturen. En ik ben gebeld door de arts om e.e.a. door te spreken.

Wat zijn jullie ervaringen?
pi_220265003
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja. Wat ik allemaal zo lees en hoor hebben veel mensen toch zelf ook wel de voorkeur voor Ozempic en Wegovy:
Makkelijker in gebruik en je valt er gemiddeld een heleboel kilo's meer mee af.

Gewichtsverlies:
Liraglutide (Saxenda/Victoza) 7 a 8% in een jaar.
Ozempic 8 - 15% in een jaar.

Als je eerst door 5555 hoepels moet springen en dan echt dagelijks moet spuiten met als resultaat 7% gewichtsverlies in een jaar, zou ik daar ook niet echt enthousiast van worden.
pi_220265601
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Interessant. Het geeft wel aan hoe veel behoefte er aan deze middelen is. En dat de reguliere weg door veel mensen niet als optimaal gezien wordt.

Dit viel me ook op:
[..]
Ik heb bij Wellis mijn complete lijst met medicatie moeten uitdraaien en insturen. En ik ben gebeld door de arts om e.e.a. door te spreken.

Wat zijn jullie ervaringen?
Zelf heb ik het via de huisarts gehad van de apotheek. Wel iedere 8 weken even terugkomen om te kijken hoe het gaat. Ik wilde niet eerst een afval traject van een jaar in dus voor eigen kosten.
In overleg met de huisarts gekozen voor Mounjaro, niet goedkoop maar wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')