Luuk Ikink vindt Hélène Hendriks onhandig: ‘Je blijft wrijven in vlek!’
Luuk Ikink vindt het onhandig dat Hélène Hendriks niet wil reageren op het ontslag van Jack van Gelder bij haar Oranje-talkshows op SBS 6. “Dan blijf je wrijven in die vlek!”, waarschuwt de RTL-ster.
Het schandaal rondom Jack van Gelder heeft voor flinke imagoschade gezorgd bij Hélène Hendriks. De presentatrice heeft een maand lang flink lopen liegen en draaien over zijn afwezigheid bij De Oranjewinter. “Hij is op vakantie!”, riep ze zelfs. En inmiddels hebben alle partijen bevestigd dat de oud-sportpresentator definitief niet meer terugkeert.
Onhandige Hélène
Jack blijkt zich niet één keer te hebben misdragen bij de show, maar talloze keren, met vier (!) officiële gesprekken tot gevolg, heeft Wilfred Genee deze week verklapt in Vandaag Inside. Het lijkt er inmiddels op dat Hélène puur heeft geprobeerd om Jack in bescherming te nemen, maar door haar vage houding zagen veel mensen háár als boosdoener.
BN’er-expert Aran Bade prijst dat Wilfred duidelijkheid heeft gegeven. “Ze praten er nu heel open over, maar dat heeft heel lang geduurd. Eigenlijk had Hélène dat gelijk moeten doen”, zegt hij in Boulevard. “Ik weet nog dat zij zelfs vertelde dat hij op vakantie was. Dat kan natuurlijk, maar toen dachten wij al van: er klopt iets niet, er is iets aan de hand daar.”
Luuk schreeuwt niet
Collega Luuk Ikink begrijpt er niets van dat Jack kennelijk de hele tijd heeft lopen schreeuwen achter de schermen. “Ik begrijp zijn rol ook niet. Jack is toch gewoon te gast in dat programma? Waarom zou je dan gaan schreeuwen? Wat maakt jou dat dan uit?”
Aran tegen Luuk: “Dat doe jij nooit! Ik heb jou nog nooit horen schreeuwen!”
Luuk: “Ik schreeuw sowieso nooit. Maar als je te gast bent in een programma, laat je het toch over aan de mensen die het programma maken en niet jij?”
Nieuwe Johan
Aran heeft het gevoel dat Jack te veel in zichzelf is gaan geloven. “Ik ben er ook wel eens bij Vandaag Inside. Het zit daar wel iets anders in elkaar. Ik denk ook wel bij Hélène. Gasten mogen echt wel roepen wat ze vinden. Ik denk dat Jack wel dacht: ik word een beetje de nieuwe Johan Derksen hier en ik kan wat punten over politiek gaan vertellen.”
Op een gegeven moment voelde Jack zichzelf de ster van de show, denkt Aran. “Ik denk dat daar spanning heeft gezeten. Dat hij dacht: waarom word ik niet gevraagd, want ik ben toch de helft van Hélène ongeveer?”
Geen reactie
Waarom reageert Hélène nergens op camera? Aran: “Hélène — dat is wel opvallend — is niet op vakantie, maar ze gaat nu niet reageren. Die wil pas later reageren. Dan denk ik: had dat vandaag gedaan. Dan was je er van af geweest!”
Dom, vindt Luuk. “Dan blijf je wrijven in die vlek! Nu moet die reactie nog komen.”
Presentatrice Daphne Bunskoek: “Ze denkt: straks heeft niemand het er meer over en hoef ik ook niet meer te reageren!”
Fors wangedrag
Jack laat het bij een schriftelijke reactie aan RTL Boulevard. Hij nuanceert de bewering van Wilfred dat hij onhandelbaar zou zijn geweest achter de schermen van Hélène.
“Van fors wangedrag is nooit sprake geweest. Anders zouden ze toch ook niet met mij hebben willen doorgaan? (…) Ik mocht blijven maar ik heb zelf voor de eer bedankt.”
Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?
Hélène Hendriks komt later met Jack van Gelder-statement. Inderdaad dom?
Ja, wat Luuk zegt: zo blíjft het allemaal aan de gang
74% (1.191 Stemmen)
Nee, goed dat ze haar eigen moment kiest
26% (428 Stemmen)
Totaal aantal stemmen: 1.619
https://www.mediacourant.(...)jft-wrijven-in-vlek/Jammer dat ze haar kans niet grijpt om te verbinden