Is het inmiddels bekend wat de verrassing van het Belgische schaatsteam is tijdens de Spelen?quote:Op woensdag 28 januari 2026 18:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[..]
De Belgen slapen er geen seconde minder om!
Ze wachten vast tot de mass startquote:Op woensdag 18 februari 2026 16:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het inmiddels bekend wat de verrassing van het Belgische schaatsteam is tijdens de Spelen?
Tas 4e vond ik wel verrassendquote:Op woensdag 18 februari 2026 16:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het inmiddels bekend wat de verrassing van het Belgische schaatsteam is tijdens de Spelen?
quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:17 schreef hhh38 het volgende:
Ik maak vanavond 2 topics voor de 1500 meters
Hij zal het weten. Maar niks van wind gemerkt in de halquote:Op donderdag 19 februari 2026 23:20 schreef Felagund het volgende:
Volgens Jillert Anema is er (veel) rugwind, daardoor is de baan zo snel.
Hij heeft het getest met wc papiertjes.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij zal het weten. Maar niks van wind gemerkt in de hal
Gewoon van de inrijders op binnenbaanquote:Op donderdag 19 februari 2026 23:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij heeft het getest met wc papiertjes.
Hij heeft het getest tijdens de eerste dagen, ik denk niet dat er toen veel inrijders waren. Ze zullen daar wel een afzuigsysteem hebben in die zaal?quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Gewoon van de inrijders op binnenbaan
Maar heel eerlijk; het is een ruimte omringt met zeil in een zaal met nou niet perse ruimte voor grote units om wind te generen
Alleen Groenewoud heeft tegenwind?quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:20 schreef Felagund het volgende:
Volgens Jillert Anema is er (veel) rugwind, daardoor is de baan zo snel.
Hij werd een beetje nukkig toen er vragen over het rijden van Groenewoud werden gesteld.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen Groenewoud heeft tegenwind?
Die rijdt al het hele toernooi de verkeerde kant opquote:Op donderdag 19 februari 2026 23:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen Groenewoud heeft tegenwind?
Het lijkt vooral alsof de verschillen tussen de top en de rest een stuk groter is op deze baan. Weet niet of dat ligt aan verschillen in vormpiek of dat bepaalde schaatsers de baan beter "doorhebben". De Koreanen en Japanners (muv Takagi) zijn in ieder geval collectief niet goed.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alsnog wel interessant om erachter te komen wat de baan nou zo snel maakt?
Het is wel lastig in te schatten in hoeverre iedereen hier nu in absolute topvorm is. Je zou zeggen dat er deze weken in Thialf ook baanrecords aangegeaan zouden zijn.
Hardere blazersquote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het lijkt vooral alsof de verschillen tussen de top en de rest een stuk groter is op deze baan. Weet niet of dat ligt aan verschillen in vormpiek of dat bepaalde schaatsers de baan beter "doorhebben". De Koreanen en Japanners (muv Takagi) zijn in ieder geval collectief niet goed.
Was al bekend ja, al ging het gerucht dat ze er nu toch aan dachten om een lokaal baantje op te tuigen, na het succes van dit tijdelijke baantje in Milaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:58 schreef beantherio het volgende:
Was dit al een bekend iets? French Alps 2030 to hold speed skating in Italy or Netherlands
Was wel het verhaal dat het een optie was ja, maar juist tijdens deze OS werd regelmatig gezegd dat de Fransen toch "gewoon" zelf een schaatsbaan zouden bouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:58 schreef beantherio het volgende:
Was dit al een bekend iets? French Alps 2030 to hold speed skating in Italy or Netherlands
Vanmorgen geloof ik. Ter ontkenning van de andere berichtenquote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was wel het verhaal dat het een optie was ja, maar juist tijdens deze OS werd regelmatig gezegd dat de Fransen toch "gewoon" zelf een schaatsbaan zouden bouwen.
Weet ook hoe nieuw dit bericht dan is qua info
Dat lijkt me een meer logische keuze. Deze spelen hebben wel bewezen dat het prima kan. Misschien dat de Fransen de installatie van de Italianen gewoon kunnen overnemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was al bekend ja, al ging het gerucht dat ze er nu toch aan dachten om een lokaal baantje op te tuigen, na het succes van dit tijdelijke baantje in Milaan.
Hopelijk dat laatste.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was al bekend ja, al ging het gerucht dat ze er nu toch aan dachten om een lokaal baantje op te tuigen, na het succes van dit tijdelijke baantje in Milaan.
Jammer.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:12 schreef franklop het volgende:
Organisatie heeft dus zelf vandaag gezegd dat ze zelf GEEN ijsbaan gaan aanleggen. Dat de keuze Turijn of Heerenveen is en blijft
quote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:12 schreef franklop het volgende:
Organisatie heeft dus zelf vandaag gezegd dat ze zelf GEEN ijsbaan gaan aanleggen. Dat de keuze Turijn of Heerenveen is en blijft
Bah. Luie Fransen. berghuis.mp4quote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:12 schreef franklop het volgende:
Over 8 jaar dan maar naar SLC.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:31 schreef franklop het volgende:
Overigens staat dat dus letterlijk in het BBC bericht dat vanmorgen met organisatie heeft gesproken
Maakt het wel erg onaantrekkelijk om naar Nice te gaan.
In Turijn is ook geen ijsbaan, dus wat is dan het verschil tussen Turijn en Nicequote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:12 schreef franklop het volgende:
Mannen was wel mooi verdeeld,quote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:22 schreef hhh38 het volgende:
Wat is jullie afdronk van het schaatstoernooi?
Nederland toch "gewoon" dominant in het medailleklassement, zelfs bij de mannen aardig wat medailles. Misschien minder overmacht bij de vrouwen dan verwacht, maar wel gewoon 4 van de 7 onderdelen gewonnen.
Soms vond ik het programma niet helemaal handig, met vooral de massastart de dag na de 1500m vrouwen. De rustdagen hadden wellicht beter gepland kunnen worden. Uiteindelijk is het ook gewoon vrij veel, de teamsprint of mixed relay () er ook nog bij zou teveel van het goede zijn.
Gezien de vele medailles voor Nederland, Canada en Italië vrees ik toch ook dat we TUUKED zijn.
quote:
Dat ze in Turijn dan blijkbaar wel een tijdelijke ijsbaan willen neerleggen en in Nice niet ofzo. Milaan heeft toch laten zien hoe het kan, waarom dan niet dat idee volgen..quote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In Turijn is ook geen ijsbaan, dus wat is dan het verschil tussen Turijn en Nice
Precies. En "de organisatie gaat sowieso geen ijsbaan aanleggen" snap ik niet aangezien die ijsbaan in Turijn ook tijdelijk zou zijn en niet magisch verschijnt. Klinkt alsof de organisatie dan toch een ijsbaan aanlegt, maar dan op een andere plek.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ze in Turijn dan blijkbaar wel een tijdelijke ijsbaan willen neerleggen en in Nice niet ofzo. Milaan heeft toch laten zien hoe het kan, waarom dan niet dat idee volgen..
Wat bedoel je met TUUKED? Opzich wel eens met je conclusies. De meeste afstanden waren van erg goed niveau, de 5km vrouwen misschien wel als meest onverwacht spannend hoogtepunt. De 5km bij de mannen had ik juist veel meer van verwacht. En de vervelende dweilpauzes bij elke afstand waren heel vervelend.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:22 schreef hhh38 het volgende:
Wat is jullie afdronk van het schaatstoernooi?
Nederland toch "gewoon" dominant in het medailleklassement, zelfs bij de mannen aardig wat medailles. Misschien minder overmacht bij de vrouwen dan verwacht, maar wel gewoon 4 van de 7 onderdelen gewonnen.
Soms vond ik het programma niet helemaal handig, met vooral de massastart de dag na de 1500m vrouwen. De rustdagen hadden wellicht beter gepland kunnen worden. Uiteindelijk is het ook gewoon vrij veel, de teamsprint of mixed relay () er ook nog bij zou teveel van het goede zijn.
Gezien de vele medailles voor Nederland, Canada en Italië vrees ik toch ook dat we TUUKED zijn.
De dweilpauzes en de langere tijd tussen de ritten haalden het tempo er wel uit ja.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat bedoel je met TUUKED? Opzich wel met je eens, de meeste afstanden waren van erg goed niveau, de 5km vrouwen misschien wel als meesf onverwacht spannend hoogtepunt. De 5km bij de mannen had ik juist veel meer van verwacht. En de vervelende dweilpauzes bij elke afstand waren heel vervelend.
Die schaatshal is er gewoon nog, alleen de apparatuur moet weer aangesloten worden.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ze in Turijn dan blijkbaar wel een tijdelijke ijsbaan willen neerleggen en in Nice niet ofzo. Milaan heeft toch laten zien hoe het kan, waarom dan niet dat idee volgen..
Bert van der Tuuked, van de pakkenquote:
Die dweilpauzes en lange pauzes tussen de ritten zorgden steeds voor een onnodig lang programma inderdaad. Zal deels door reclamedeals komen en deels omdat ze het publiek langer binnen willen houden om die schandalig dure kaartjes te verantwoorden en de horecainkomsten te spekken. Ik zou zelf liever een paar dagen minder schaatsen willen en dan afstanden van mannen en vrouwen combineren. In ieder geval de 1000m.quote:En de vervelende dweilpauzes bij elke afstand waren heel vervelend.
Ja dat heb ik gezien. Maar die schaatsbaan ligt er niet standaard, moet dus alsnog echt daar neer worden gelegd. Het is niet alsof ze naar Inzel gaan met een vaste baan.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:04 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Die schaatshal is er gewoon nog, alleen de apparatuur moet weer aangesloten worden.
Wüst is er onlangs langs geweest. https://nos.nl/l/2601464
Dat heeft nog wel een likje verf nodig. Op die manier maakt Thialf nog wel een kans.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:04 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Die schaatshal is er gewoon nog, alleen de apparatuur moet weer aangesloten worden.
Is ook gewoon een evenementenhal geworden (zelfde keten als die in Milaan zelfs zo te zien), maar wel oorspronkelijk op maat gemaakt voor een schaatsbaan. Dat is makkelijker dan een beursgebouw zoeken met ongeveer de juiste afmetingen en een heel nieuw logistiek plan maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:04 schreef hole1988 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |