abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219881158
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 08:34 schreef Solispolar het volgende:
En je bespaart duizenden euro's als ze eenmaal uit huis zijn. Klein detail.
Ik denk dat maar weinig 18 jarigen direct op zichzelf gaan wonen.

Het is al langer bekend dat als kinderen 18 jaar worden er financiële schokken zijn, die voor gezinnen die weinig hebben lastig op te vangen zijn.

Kan best eens naar gekeken worden of dat in kleinere stapjes kan.

Grootste probleem is natuurlijk dat we met toeslagen moeten werken.
pi_219881170
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 08:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat maar weinig 18 jarigen direct op zichzelf gaan wonen.

Het is al langer bekend dat als kinderen 18 jaar worden er financiële schokken zijn, die voor gezinnen die weinig hebben lastig op te vangen zijn.

Kan best eens naar gekeken worden of dat in kleinere stapjes kan.

Grootste probleem is natuurlijk dat we met toeslagen moeten werken.
Was ook een geintje hoor; eens dat het wat meer gefaseerd kan.
pi_219881175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 08:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en de naieeve politiek denkt dat AI en Robotisering zorgen voor kortere werktijden, ze vergeten dat de winst daarvan naar de bedrijven gaat, net zoals tijdens de industriele revolutie zullen er nieuwe megarijken ontstaan zoals Musk en consorten. Waar echter daarna een revolutie ontstond onder de lagere klassen zullen deze nu op zo een manier gemanipuleerd en beheerst worden dat ik dat niet zie gebeuren, de geest is uit de fles en ik betwijfel of het ooit goed gaat komen, de geschiedenis leert dat een revolutie altijd gepaart gaat met veel doden, ik denk dat het hier niet anders zal zijn.
De politiek moet inderdaad nu handelen. Maak AI en robotisering iets wat ten goede komt aan de gehele samenleving.

Het is zowel een kans als bedreiging. Maar zonder visie vooral een bedreiging.

Gelukkig zijn we vooral bezig met Groenland omdat Trump weer eens dom uit de hoek is gekomen.
pi_219881366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 08:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De politiek moet inderdaad nu handelen. Maak AI en robotisering iets wat ten goede komt aan de gehele samenleving.

Het is zowel een kans als bedreiging. Maar zonder visie vooral een bedreiging.

Gelukkig zijn we vooral bezig met Groenland omdat Trump weer eens dom uit de hoek is gekomen.
Het probleem is dat ze daar eigenlijk al te laat mee zijn, als je Nederlandse bedrijven regels gaat opleggen dan vertrekt men naar het buitenland want er zijn altijd wel landen die wel willen meewerken. Een goede oplossing zie ik niet echt voor me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219881715
Dat is na 18 jaar hulp ook wel mooi geweest. :')
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:10:30 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219881733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Nogal belachelijk eenzijdig bekeken.
Ja, toeslagen die de ouders ontvangen vallen weg.
Daar tegenover staat dat de kinderen er een hele zak geld bij krijgen als ze niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien, doordat ze bijvoorbeeld een fulltime opleiding volgen.

Weer een stukje stemmingmakerij op basis van zeer slechte journalistiek
Welke zak met geld?
pi_219882337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze daar eigenlijk al te laat mee zijn, als je Nederlandse bedrijven regels gaat opleggen dan vertrekt men naar het buitenland want er zijn altijd wel landen die wel willen meewerken. Een goede oplossing zie ik niet echt voor me.
Het zou vanuit de EU geregeld moeten worden. Je kan dat bv doen door heffingen op de producten.

Nog beter is het om het mondiaal te doen.
pi_219882378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zou vanuit de EU geregeld moeten worden. Je kan dat bv doen door heffingen op de producten.

Nog beter is het om het mondiaal te doen.
Het probleem is dat soort heffingen in wet/regelgeving vastgelegt moeten worden en dat is vaak uiterst complex omdat een product tegenwoordig niet een enkele service is maar een bundel wat subproducten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')