abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219853297
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een van de weinig Europese landen die niet compleet ideologisch verdwaasd zijn en waarvan de maatschappij niet volkomen ontwricht is. Een land met mogelijk nog toekomst. Een land dat geen afleiding nodig heeft in het buitenland om de aandacht af te leiden.
Waar ik een beetje dubbel in sta,
De laatste jaren was ik het toenemende politiek correcte verdwaasde gebrabbel uit de eu steeds meer zat. Zie die laatste speech van klimaatpaus Timmermans een terug. En daarop volgend verhevende nikszeggende teksten. En inderdaad wat de VS terecht aangeeft steeds minder echte vrijheid door toenemende regels, de digitale Euro en Europese digitale ID. het hof van de mensenrechten die elk stukje veiligheidsbeleid verkracht.
Ik vond het al een tijdje de verkeerde kant op gaan.

De VS is momenteel wel kraakhelder, direct en maakt gehakt van die verheven politieke taal.
Dat vind ik verfrissend en kan de EU de juiste weg weer opdrukken.

Tot nu zo’n beetje, dat de yanks nu toch wel echt vervelend gaan worden.
Vakman pur sang
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:45:21 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853313
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De laatste jaren was ik het toenemende politiek correcte verdwaasde gebrabbel uit de eu steeds meer zat. Zie die laatste speech van klimaatpaus Timmermans een terug. En daarop volgend verhevende nikszeggende teksten. En inderdaad wat de VS terecht aangeeft steeds minder echte vrijheid door toenemende regels, de digitale Euro en Europese digitale ID. het hof van de mensenrechten die elk stukje veiligheidsbeleid verkracht.

De VS is momenteel wel kraakhelder, direct en maakt gehakt van die verheven politieke taal.

Dat zou kunnen in een vriendschappelijke relatie.

Maar als die relatie ten zeerste bekoeld dan worden anti-woke denkbeelden juist weer als 'Trump denkbeelden' en pro-VS gezien. Dan wordt je weer in de verradershoek geduwd als je niet woke bent.
The End Times are wild
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:45:22 #278
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219853314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vergeet de radicale islam in Europa en de eigen bevolking ook niet
Dat is op termijn geen probleem meer.
Als chatcontrol doorgaat - Polen houden tegen nu thanks god - dan mag daar niet meer over gesproken worden. En dan is dat probleem er niet meer!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:46:22 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219853330
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

ja die linkse borstklopperij ben ik ook wel knap ziek van zo onderhand

wij doen wat goed is voor Nedeerland |:( ^p^ :r :r
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:46:54 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853339
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is op termijn geen probleem mee.
Als chatcontrol doorgaat - Polen houden tegen nu thanks god - dan mag daar niet meer over gesproken worden. En dan is dat probleem er niet meer!
West-Europa is sowieso afgeschreven op termijn. Geen enkele hoop meer. Het momentum is nog te groot en onomkeerbaar.
The End Times are wild
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:49:11 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219853359
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
West-Europa is sowieso afgeschreven op termijn. Geen enkele hoop meer. Het momentum is nog te groot en onomkeerbaar.
Ik houd hoop op een revival, het is nog niet 5 over twaalf. Misschien wel kwart voor 12.
De koers kan echt verlegd worden nog.

Maar wat doe jij als jij denkt dat er geen hoop meer is? Heb je een huisje in een land waar wél perspectief is oid?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:51:16 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853378
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik houd hoop op een revival, het is nog niet 5 over twaalf. Misschien wel kwart voor 12.

Maar wat doe jij als jij denkt dat er geen hoop meer is? Heb je een huisje in een land waar wél perspectief is oid?
Misschien is het kwart voor 12, maar die wijzer blijft naar voren gaan en kunnen we in de praktijk niet meer stoppen. Zie dat bijv Rob Jetten de verkiezingen wint... BInnen 10 jaar komt geen radicale ommekeer en dus is het te laat.

Ik heb hier in NL nog een paar dingen lopen, dan ben ik weg ja.
The End Times are wild
pi_219853406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet goed lezen wat er geschreven wordt. Ook wanneer we op termijn daar 10.000 soldaten zouden ontplooien is het een kansloze missie omdat Europa daar geen werkelijk militair vermogen kan uitoefenen. Het is voor ons te ver en voor Amerika dichtbij. We kunnen het logistiek nooit ondersteunen en we hebben ook volledig geen luchtoverwicht daar, ook niet plaatselijk en tijdelijk.
Je overschat en onderschat de afstanden behoorlijk. De afstand van de meest noord oostelijke staat van de VS (Maine) naar Nuuk Groenland is ~2900 km vliegen. Dat is vergelijkbaar met de afstand vanuit Noorwegen en Schotland. Vanuit Ierland is het zelfs 200km minder vliegen om daar te komen.

Het ligt op vrijwel exact dezelfde afstand van de VS en Europa af.
pi_219853429
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Misschien is het kwart voor 12, maar die wijzer blijft naar voren gaan en kunnen we in de praktijk niet meer stoppen. Zie dat bijv Rob Jetten de verkiezingen wint... BInnen 10 jaar komt geen radicale ommekeer en dus is het te laat.

Doei :W
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:57:39 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853463
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Je overschat en onderschat de afstanden behoorlijk. De afstand van de meest noord oostelijke staat van de VS (Maine) naar Nuuk Groenland is ~2900 km vliegen. Dat is vergelijkbaar met de afstand vanuit Noorwegen en Schotland. Vanuit Ierland is het zelfs 200km minder vliegen om daar te komen.

Het ligt vrijwel exact dezelfde afstand van de VS en Europa af.
Die afstand valt sowieso buiten de actieradius van een gevechtsvliegtuig. We gaan daar dus als Europa helemaal niks in de lucht hangen. Het is echt een illusie dat wij als Europa daar een missie kunnen ondersteunen in een gevechtsscenario. Op geen enkele manier. Dan werken terrein en weer daar natuurlijk ook niet mee. Alles moet aangevoerd worden.
The End Times are wild
pi_219853464
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja die linkse borstklopperij ben ik ook wel knap ziek van zo onderhand

wij doen wat goed is voor Nedeerland |:( ^p^ :r :r
Ik vind het wel lachen: de VS gaat momenteel naar de tyfus door een corrupte megalomane narcist, als gevolg van decennialang politiek faillissement. Maar het is de EU waar het fout mee gaat :')
pi_219853504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die afstand valt sowieso buiten de actieradius van een gevechtsvliegtuig. We gaan daar dus als Europa helemaal niks in de lucht hangen. Het is echt een illusie dat wij als Europa daar een missie kunnen ondersteunen in een gevechtsscenario. Op geen enkele manier. Dan werken terrein en weer daar natuurlijk ook niet mee. Alles moet aangevoerd worden.
Het hele idee dat Europa oorlog met de VS voert om Groenland is te absurd voor woorden en kwam niet eens in iemands gedachte op tot een dik jaar geleden.

Anyway, wat gevechtsvliegtuigen betreft: daarvoor zijn er vliegdekschepen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:03:54 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219853527
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het hele idee dat Europa oorlog met de VS voert om Groenland is te absurd voor woorden en kwam niet eens in iemands gedachte op tot een dik jaar geleden.

Anyway, wat gevechtsvliegtuigen betreft: daarvoor zijn er vliegdekschepen.
Het is een totaal absurd en ondenkbaar idee. Maar toch hebben we het er over....

De VS heeft 11 carriergroups. De EU kan daar niks serieus tegenover zetten. Niet in kwaliteit, niet in kwantiteit, niet in ervaring of doctrine.
The End Times are wild
pi_219853528
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het wel lachen: de VS gaat momenteel naar de tyfus door een corrupte megalomane narcist, als gevolg van decennialang politiek faillissement. Maar het is de EU waar het fout mee gaat :')
Waarom niet beide? ;)
pi_219853563
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is een totaal absurd en ondenkbaar idee. Maar toch hebben we het er over....

De VS heeft 11 carriergroups. De EU kan daar niks serieus tegenover zetten. Niet in kwaliteit, niet in kwantiteit, niet in ervaring of doctrine.
Als er echt wat gebeurt blijft het bij 1 actie vam de VS, ala Venezuela. En daarna weer veel praatjes, sancties etc., tijd uitzitten tot Trump dood is / afgezet wordt.

Ik zie geen militaire tegenactie komen, dat zou echt 0 zin hebben.
pi_219853579
quote:

[..]

Ik ben benieuwd of de VS de strijd aan wil gaan met Europa.
Dat heeft voor beide meer gevolgen dan gevechtshandelingen op Groenland.
De hele wereldorde gaat op de schop.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:08:47 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219853583
quote:

[..]

De war is AI , niet tanks maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219853618
Ok. Voor de duidelijkheid.

Jullie zien in de media steeds prachtige propaganda, dat de VS zo geweldig superieur is, dat ze hun kont af kunnen vegen aan de rest van de wereld. Ze het ziekenhuis in slaan als ze zich ook maar proberen te verdedigen. Van oorlogfilms, Top Gun, reclame voor hun onoverwinnelijke wapensystemen, dat een F35 onzichtbaar is en heel de rest in mootjes hakt. Het heeft dus een enorm hoog WC eend gehalte. En jullie vinden dat prachtig. Jullie geloven dat meteen.

Terwijl de EU helemaal niet wil laten zien hoe oorlogszuchtig ze zijn. Daar hebben we hele slechte ervaringen mee. Bijvoorbeeld toen Duitsland, zo'n 85 jaar geleden, in hun eentje bijna de halve wereld veroverden. Met vele miljoenen doden en invaliden tot gevolg. En dat was al de tweede keer dat ze dat deden!

En ja, drie maal is scheepsrecht, dus we moesten als de wiedeweerga er voor zorgen dat zoiets niet meer ging gebeuren en dat het vanaf toen altijd vrede zou blijven *;

Het was ook de tijd van de hippies en "make peace, not war!" En wij hebben daarvoor de EU opgericht. Om er voor te zorgen, dat de volgende oorlog ook niet meteen de allerlaatste zou zijn, met een volledig onleefbare Aarde als gevolg.

En dus lopen wij niet met onze legers en wapens te koop. We doen dat stilletjes. We schamen ons daar voor. Ja, je hebt die dingen wel nodig, net om de vrede te kunnen bewaren, want anders lopen alle machtswellustelingen over je heen.

Maar er is veel veranderd. Ondertussen leven we in een harde en asociale wereld, waar iedereen pleit voor het recht van de sterkste. En dat begint met de propaganda: "wij zijn zo superieur, dat we jullie een snelle dood gunnen als jullie het gook maar wagen de wapens tegen ons op te nemen!" En veel Europeanen slikken dat als zoete koek.

Want, ja, die Amerikanen hebben het continu over hun superieure leger en wapens, terwijl de EU daar nooit wat over zegt. En ja, ze gaan dat natuurlijk niet zelf uitzoeken. "Iedereen weet toch", dat de Amerikanen met gemak alle andere legers kunnen vernietigen? Zij zijn niet gek, zij weten hoe het werkt! Want dat horen ze al hun hele leven!

Net zoals alles beter is in de VS. Zelfs hun medische zorg.

En ja, als je er dan toch niks van weet, vraag je dat aan een Amerikaanse AI, die gewoon hetzelfde zegt. "Zie je wel! Wie is er nu gek!"

:|W
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:12:41 #294
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219853628
quote:

[..]

Alles komt goed :)
Volgens mij heb je kinderen, en ooit kleinkinderen. Genoeg reden om te blijven man.
Er komt een correctie aan, we weten alleen niet wanneer. Na Den Uyl kregen wij Lubbers.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:14:32 #295
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219853650
quote:

ok afgesproken
pi_219853657
quote:

[..]

Het is krom maar heb daarover na gedacht:
De VS is qua economie, ligging en verdediging de beste plek om te wonen.
Dat was al eerder zo, dat west Europeanen en Britten massaal naar Amerika voeren omdat het in Europa oorlog, bitterheid en een elite die continue oorlog voer mensen daarheen dreef voor een nieuw leven.

Als je kijkt naar toekomst en de kans in een grote oorlog te komen heeft de VS verreweg de beste kaarten.

Het land is omringt door oceanen, ver weg van vijanden, met het grootste en beste leger ter wereld in een economie die alle tech kaarten in handen heeft (niet de productie die heeft China)
Vakman pur sang
pi_219853658
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alles komt goed :)
Volgens mij heb je kinderen, en ooit kleinkinderen. Genoeg reden om te blijven man.
Er komt een correctie aan, we weten alleen niet wanneer. Na Den Uyl kregen wij Lubbers.
Dus na Schoof Wilders krijgen we Jetten.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:15:31 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219853661
quote:

[..]

je kan nog naar afrika verkassen , ergens aan het strand , mozambique ofzo
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:16:06 #299
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219853664
quote:

[..]

Dont fuck with the Charles de Gaulle en de HMS Queen Elizabeth :{w
pi_219853675
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is krom maar heb daarover na gedacht:
De VS is qua economie, ligging en verdediging de beste plek om te wonen.
Dat was al eerder zo, dat west Europeanen en Britten massaal naar Amerika voeren omdat het in Europa oorlog, bitterheid en een elite die continue oorlog voer mensen daarheen dreef voor een nieuw leven.

Als je kijkt naar toekomst en de kans in een grote oorlog te komen heeft de VS verreweg de beste kaarten.

Het land is omringt door oceanen, ver weg van vijanden, met het grootste en beste leger ter wereld in een economie die alle tech kaarten in handen heeft (niet de productie die heeft China)

Nu vergelijk je oorlog binnen Europa met oorlog tegen Amerika.

Die vergelijking klopt natuurlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')