Waar ik een beetje dubbel in sta,quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een van de weinig Europese landen die niet compleet ideologisch verdwaasd zijn en waarvan de maatschappij niet volkomen ontwricht is. Een land met mogelijk nog toekomst. Een land dat geen afleiding nodig heeft in het buitenland om de aandacht af te leiden.
Dat zou kunnen in een vriendschappelijke relatie.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar ik een beetje dubbel in sta,
De laatste jaren was ik het toenemende politiek correcte verdwaasde gebrabbel uit de eu steeds meer zat. Zie die laatste speech van klimaatpaus Timmermans een terug. En daarop volgend verhevende nikszeggende teksten. En inderdaad wat de VS terecht aangeeft steeds minder echte vrijheid door toenemende regels, de digitale Euro en Europese digitale ID. het hof van de mensenrechten die elk stukje veiligheidsbeleid verkracht.
Ik vond het al een tijdje de verkeerde kant op gaan.
De VS is momenteel wel kraakhelder, direct en maakt gehakt van die verheven politieke taal.
Dat vind ik verfrissend en kan de EU de juiste weg weer opdrukken.
Tot nu zo’n beetje, dat de yanks nu toch wel echt vervelend gaan worden.
Dat is op termijn geen probleem meer.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vergeet de radicale islam in Europa en de eigen bevolking ook niet
ja die linkse borstklopperij ben ik ook wel knap ziek van zo onderhandquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar ik een beetje dubbel in sta,
De laatste jaren was ik het toenemende politiek correcte verdwaasde gebrabbel uit de eu steeds meer zat. Zie die laatste speech van klimaatpaus Timmermans een terug. En daarop volgend verhevende nikszeggende teksten. En inderdaad wat de VS terecht aangeeft steeds minder echte vrijheid door toenemende regels, de digitale Euro en Europese digitale ID. het hof van de mensenrechten die elk stukje veiligheidsbeleid verkracht.
Ik vond het al een tijdje de verkeerde kant op gaan.
De VS is momenteel wel kraakhelder, direct en maakt gehakt van die verheven politieke taal.
Dat vind ik verfrissend en kan de EU de juiste weg weer opdrukken.
Tot nu zo’n beetje, dat de yanks nu toch wel echt vervelend gaan worden.
West-Europa is sowieso afgeschreven op termijn. Geen enkele hoop meer. Het momentum is nog te groot en onomkeerbaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is op termijn geen probleem mee.
Als chatcontrol doorgaat - Polen houden tegen nu thanks god - dan mag daar niet meer over gesproken worden. En dan is dat probleem er niet meer!
Ik houd hoop op een revival, het is nog niet 5 over twaalf. Misschien wel kwart voor 12.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
West-Europa is sowieso afgeschreven op termijn. Geen enkele hoop meer. Het momentum is nog te groot en onomkeerbaar.
Misschien is het kwart voor 12, maar die wijzer blijft naar voren gaan en kunnen we in de praktijk niet meer stoppen. Zie dat bijv Rob Jetten de verkiezingen wint... BInnen 10 jaar komt geen radicale ommekeer en dus is het te laat.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik houd hoop op een revival, het is nog niet 5 over twaalf. Misschien wel kwart voor 12.
De koers kan echt verlegd worden nog.
Maar wat doe jij als jij denkt dat er geen hoop meer is? Heb je een huisje in een land waar wél perspectief is oid?
Je overschat en onderschat de afstanden behoorlijk. De afstand van de meest noord oostelijke staat van de VS (Maine) naar Nuuk Groenland is ~2900 km vliegen. Dat is vergelijkbaar met de afstand vanuit Noorwegen en Schotland. Vanuit Ierland is het zelfs 200km minder vliegen om daar te komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet goed lezen wat er geschreven wordt. Ook wanneer we op termijn daar 10.000 soldaten zouden ontplooien is het een kansloze missie omdat Europa daar geen werkelijk militair vermogen kan uitoefenen. Het is voor ons te ver en voor Amerika dichtbij. We kunnen het logistiek nooit ondersteunen en we hebben ook volledig geen luchtoverwicht daar, ook niet plaatselijk en tijdelijk.
Doeiquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is het kwart voor 12, maar die wijzer blijft naar voren gaan en kunnen we in de praktijk niet meer stoppen. Zie dat bijv Rob Jetten de verkiezingen wint... BInnen 10 jaar komt geen radicale ommekeer en dus is het te laat.
Ik heb hier in NL nog een paar dingen lopen, dan ben ik weg ja.
Die afstand valt sowieso buiten de actieradius van een gevechtsvliegtuig. We gaan daar dus als Europa helemaal niks in de lucht hangen. Het is echt een illusie dat wij als Europa daar een missie kunnen ondersteunen in een gevechtsscenario. Op geen enkele manier. Dan werken terrein en weer daar natuurlijk ook niet mee. Alles moet aangevoerd worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je overschat en onderschat de afstanden behoorlijk. De afstand van de meest noord oostelijke staat van de VS (Maine) naar Nuuk Groenland is ~2900 km vliegen. Dat is vergelijkbaar met de afstand vanuit Noorwegen en Schotland. Vanuit Ierland is het zelfs 200km minder vliegen om daar te komen.
Het ligt vrijwel exact dezelfde afstand van de VS en Europa af.
Ik vind het wel lachen: de VS gaat momenteel naar de tyfus door een corrupte megalomane narcist, als gevolg van decennialang politiek faillissement. Maar het is de EU waar het fout mee gaatquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die linkse borstklopperij ben ik ook wel knap ziek van zo onderhand
wij doen wat goed is voor Nedeerland![]()
![]()
![]()
Het hele idee dat Europa oorlog met de VS voert om Groenland is te absurd voor woorden en kwam niet eens in iemands gedachte op tot een dik jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die afstand valt sowieso buiten de actieradius van een gevechtsvliegtuig. We gaan daar dus als Europa helemaal niks in de lucht hangen. Het is echt een illusie dat wij als Europa daar een missie kunnen ondersteunen in een gevechtsscenario. Op geen enkele manier. Dan werken terrein en weer daar natuurlijk ook niet mee. Alles moet aangevoerd worden.
Het is een totaal absurd en ondenkbaar idee. Maar toch hebben we het er over....quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het hele idee dat Europa oorlog met de VS voert om Groenland is te absurd voor woorden en kwam niet eens in iemands gedachte op tot een dik jaar geleden.
Anyway, wat gevechtsvliegtuigen betreft: daarvoor zijn er vliegdekschepen.
Waarom niet beide?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel lachen: de VS gaat momenteel naar de tyfus door een corrupte megalomane narcist, als gevolg van decennialang politiek faillissement. Maar het is de EU waar het fout mee gaat
Als er echt wat gebeurt blijft het bij 1 actie vam de VS, ala Venezuela. En daarna weer veel praatjes, sancties etc., tijd uitzitten tot Trump dood is / afgezet wordt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een totaal absurd en ondenkbaar idee. Maar toch hebben we het er over....
De VS heeft 11 carriergroups. De EU kan daar niks serieus tegenover zetten. Niet in kwaliteit, niet in kwantiteit, niet in ervaring of doctrine.
Ik ben benieuwd of de VS de strijd aan wil gaan met Europa.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een totaal absurd en ondenkbaar idee. Maar toch hebben we het er over....
De VS heeft 11 carriergroups. De EU kan daar niks serieus tegenover zetten. Niet in kwaliteit, niet in kwantiteit, niet in ervaring of doctrine.
De war is AI , niet tanks makenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik houd hoop op een revival, het is nog niet 5 over twaalf. Misschien wel kwart voor 12.
Maar wat doe jij als jij denkt dat er geen hoop meer is? Heb je een huisje in een land waar wél perspectief is oid?
Alles komt goedquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is het kwart voor 12, maar die wijzer blijft naar voren gaan en kunnen we in de praktijk niet meer stoppen. Zie dat bijv Rob Jetten de verkiezingen wint... BInnen 10 jaar komt geen radicale ommekeer en dus is het te laat.
ok afgesprokenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
Het is krom maar heb daarover na gedacht:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus na Schoof Wilders krijgen we Jetten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alles komt goed
Volgens mij heb je kinderen, en ooit kleinkinderen. Genoeg reden om te blijven man.
Er komt een correctie aan, we weten alleen niet wanneer. Na Den Uyl kregen wij Lubbers.
je kan nog naar afrika verkassen , ergens aan het strand , mozambique ofzoquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dont fuck with the Charles de Gaulle en de HMS Queen Elizabethquote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu vergelijk je oorlog binnen Europa met oorlog tegen Amerika.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is krom maar heb daarover na gedacht:
De VS is qua economie, ligging en verdediging de beste plek om te wonen.
Dat was al eerder zo, dat west Europeanen en Britten massaal naar Amerika voeren omdat het in Europa oorlog, bitterheid en een elite die continue oorlog voer mensen daarheen dreef voor een nieuw leven.
Als je kijkt naar toekomst en de kans in een grote oorlog te komen heeft de VS verreweg de beste kaarten.
Het land is omringt door oceanen, ver weg van vijanden, met het grootste en beste leger ter wereld in een economie die alle tech kaarten in handen heeft (niet de productie die heeft China)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |