Gezien de bron van dit bericht weet ik al bij voorbaat dat ik het met een korreltje zout moet nemen.quote:Iraanse artsen: Meer dan 16 duizend doden bij demonstraties
Een netwerk van Iraanse artsen schat het aantal gedode demonstranten in de Islamitische Republiek op niet minder dan 16.500. Dit schrijft de Britse krant Sunday Times. Ook zouden er tenminste 330 duizend Iraniërs gewond zijn geraakt. Onder de doden zijn zwangere vrouwen en kinderen.
* https://niw.nl/iraanse-ar(...)n-bij-demonstraties/
* https://www.thetimes.com/(...)sters-news-nsdztp5t2
In Londen wonen natuurlijk ook ontzettend veel expats, niet alleen arme migranten maar ook mensen die hoogopgeleid zijn en daar nog veel meer geld kunnen verdienen.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is geen theorie maar een praktijk. Het verschilt per land in welke mate, per regio, per stad.
In oost-Europa zien we het amper. Kijk je naar Engeland, dan is het een ander verhaal. Groot-London huisvest maar een minderheid aan autochtone blanke Britten. Dat percentage daalt elk jaar. Dat is een proces van feitelijke omvolking. Waarom, hoe en wat is een andere discussie, maar dat het gebeurt is een feit.
Het probleem bij die slachtingen is dus dat er nauwelijks mensen overblijven die fel tegen dat regime durven op te treden en dat hele land steeds radicaler wordt.quote:
Goed nieuws nu:quote:Op zondag 18 januari 2026 13:08 schreef Discombobulate het volgende:
Het is aardig neergeslagen inmiddels. Trump te laat?
Die vergeet even waarom de sancties er zijn..Die zijn het gevolg van jarenlang beleid van het Iraanse regime. De extreme anti-Israëlische houding van de overheid is geen verzinsel. Iraanse leiders spreken openlijk over de vernietiging van Israël en in Teheran staat zelfs een officiële Israel Destruction Countdown Clock. Ook staatsinstellingen/bedrijven gebruiken anti-Israëlische slogans in bijv. hun email handtekeningen.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, het ligt niet aan het moslimfundamentalistische regime, maar allemaal aan Israël en de VS volgens deze Trouw-lezer.
[ afbeelding ]
Vanuit de rechtsen die hier alleen kritiek kunnen hebben over linkse demonstranten is de openbare steun jegens Iran hier net zo abominabel.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef Mylene het volgende:
Van de Free Palestine roepers hebben de demonstranten in Iran ook niet veel steun gekregen.
De verwarring in de bovenkamer van veel van de Free Pallieroepers moet immens zijn. Totale kortsluiting.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef Mylene het volgende:
Van de Free Palestine roepers hebben de demonstranten in Iran ook niet veel steun gekregen. Toen Iran werd aangevallen door Israël waren ze er wel rap bij.
Weer zo'n pipo die niet begrijpt waar protest voor dient. Het dient om iets teweeg te brengen binnen de politiek of binnen de maatschappij. Nederland is geen vriendje van Iran en niemand verwacht militair ingrijpen door Nederland dus blijft er weinig over om over of voor te protesteren. Dit i.t.t. bijv. Israël en Palestina waar Nederland dikke vriendjes is met Israël en er dus daadwerkelijk reden is om te protesteren.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:50 schreef Homey het volgende:
https://www.parool.nl/col(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Ze zijn dan ook voornamelijk (heel erg) anti Israël ipv pro regime.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben tegen zionisme en heb meegelopen met de rode lijn acties. Want onnodig geweld naar mijn mening. Bizar om nu te zien dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk de kant van het regime kiezen omdat Israël de demonstranten in Iran steunt. Niet te begrijpen, vooral als Iraniër.
Van steun aan de islamitische republiek is volgens mij geen sprake.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Bizar om nu te zien dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk de kant van het regime kiezen omdat Israël de demonstranten in Iran steunt.
Waar zie je die mensen dan? Ik zie eigenlijk alleen maar mensen die hopen dat dat bewind zo snel mogelijk valt.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben tegen zionisme en heb meegelopen met de rode lijn acties. Want onnodig geweld naar mijn mening. Bizar om nu te zien dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk de kant van het regime kiezen omdat Israël de demonstranten in Iran steunt. Niet te begrijpen, vooral als Iraniër.
Die denken dat Israel en de VS achter de protesten zitten.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Mossadegh is dood. Die gasten die rondlopen met die portretten zijn hardcore monarchisten of mensen die denken dat als Reza even met zijn vingers knipt, dat het regime hopelijk op de een of andere manier valtquote:Op maandag 19 januari 2026 19:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Van steun aan de islamitische republiek is volgens mij geen sprake.
Een heleboel mensen zullen niet meedoen aan betogingen die het protest tegen de islamitische republiek steunen, omdat dergelijke betogingen vaak worden ontsierd door portretten van de troonpretendent Reza Pahlavi of door Amerikaanse en Israelische vlaggen.
Ik vind dat wel een probleem bij betogingen van dissidenten die tegen de islamitische republiek zijn. Je ziet ze altijd lopen met portretten van Reza Pahlavi. Je ziet ze nooit lopen met portretten van Mohammed Mossadegh.
Ouwe fok tijden herleven! Om het plaatje complet te maken moet fok user Aryamehr weer terugkomen! Vast geen idee waar die uithangt?quote:Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Dat sanctie verhaal lees ik al een paar dagen her en der. Mooie dat, als land doel hebben Israel te vernietigen en "Death to America" en dan *surprised pikachu* dat die landen maatregelen daartegen nemen zoals bijv sancties. Nee in hun beleving moet je dat maar allemaal accepterenquote:Op maandag 19 januari 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, het ligt niet aan het moslimfundamentalistische regime, maar allemaal aan Israël en de VS volgens deze Trouw-lezer.
[ afbeelding ]
Op zich is het uiteraard nog wel te begrijpen dat de Verenigde Staten dan sancties tegen Iran uitvaardigen, maar waarom zou Europa daaraan mee moeten doen? Vooral nu de Verenigde Staten ook onze vijand zijn geworden, zouden we daar eens over na moeten denken.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:31 schreef tjoptjop het volgende:
Dat sanctie verhaal lees ik al een paar dagen her en der. Mooie dat, als land doel hebben Israel te vernietigen en "Death to America" en dan *surprised pikachu* dat die landen maatregelen daartegen nemen zoals bijv sancties. Nee in hun beleving moet je dat maar allemaal accepteren![]()
Misschien, maar zware beperkt door Russische Sovjet motorenquote:Op maandag 19 januari 2026 22:45 schreef ach het volgende:
[..]
Hebben die nou ook al een kopietje gedraaid van de c17?
Vandaag in dingen die niet gebeurd zijnquote:Op maandag 19 januari 2026 23:35 schreef UitStraling het volgende:
Ik hoorde laatst een vuurrood linkse vrouw zeggen, "Zijn die Joden nu nog niet klaar met zeuren om de Holocaust en waarom beschermen ze dan de Iraniërs niet"
Denk dat het meer te maken heeft dat het leger tegen de protesten is ingezet, en als je de straat op gaat je word afgeknald.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Zou je het erg vinden?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
Goh, Trumpmans gaat geen bommen meer op het regime gooien?
Nee?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |