abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219867111
Bizarre aantallen ;(
pi_219867146
quote:
Iraanse artsen: Meer dan 16 duizend doden bij demonstraties
Een netwerk van Iraanse artsen schat het aantal gedode demonstranten in de Islamitische Republiek op niet minder dan 16.500. Dit schrijft de Britse krant Sunday Times. Ook zouden er tenminste 330 duizend Iraniërs gewond zijn geraakt. Onder de doden zijn zwangere vrouwen en kinderen.

* https://niw.nl/iraanse-ar(...)n-bij-demonstraties/
* https://www.thetimes.com/(...)sters-news-nsdztp5t2
Gezien de bron van dit bericht weet ik al bij voorbaat dat ik het met een korreltje zout moet nemen.
  zondag 18 januari 2026 @ 16:00:08 #273
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219867184
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:55 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is geen theorie maar een praktijk. Het verschilt per land in welke mate, per regio, per stad.

In oost-Europa zien we het amper. Kijk je naar Engeland, dan is het een ander verhaal. Groot-London huisvest maar een minderheid aan autochtone blanke Britten. Dat percentage daalt elk jaar. Dat is een proces van feitelijke omvolking. Waarom, hoe en wat is een andere discussie, maar dat het gebeurt is een feit.
In Londen wonen natuurlijk ook ontzettend veel expats, niet alleen arme migranten maar ook mensen die hoogopgeleid zijn en daar nog veel meer geld kunnen verdienen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 18 januari 2026 @ 21:56:38 #274
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219870947
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:40 schreef Aether het volgende:
Het probleem bij die slachtingen is dus dat er nauwelijks mensen overblijven die fel tegen dat regime durven op te treden en dat hele land steeds radicaler wordt.

Het is in die zin gewoon een zuiveringsproces waarbij de meest felle tegenstanders (imo the good guys) worden geelimineerd.

Het schijnt zelfs, als je Al Jazeera mag geloven, ook groepen mensen die pro het Iraanse regime de straat op gaan, en die overkomen natuurlijk niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 18-01-2026 22:03:10 ]
  maandag 19 januari 2026 @ 10:32:03 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219873746
Nou, het ligt niet aan het moslimfundamentalistische regime, maar allemaal aan Israël en de VS volgens deze Trouw-lezer.

maandag 19 januari 2026 @ 11:16:19 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219874467
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:08 schreef Discombobulate het volgende:
Het is aardig neergeslagen inmiddels. Trump te laat?
Goed nieuws nu:

https://nos.nl/artikel/25(...)-van-betogers-kiezen

Hopelijk wakkert dit het vuur weer aan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219874958
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, het ligt niet aan het moslimfundamentalistische regime, maar allemaal aan Israël en de VS volgens deze Trouw-lezer.

[ afbeelding ]
Die vergeet even waarom de sancties er zijn..Die zijn het gevolg van jarenlang beleid van het Iraanse regime. De extreme anti-Israëlische houding van de overheid is geen verzinsel. Iraanse leiders spreken openlijk over de vernietiging van Israël en in Teheran staat zelfs een officiële Israel Destruction Countdown Clock. Ook staatsinstellingen/bedrijven gebruiken anti-Israëlische slogans in bijv. hun email handtekeningen.

Ik weet dat die overheid daar ook door de VS is neergezet, wat natuurlijk niet klopt dus die mogen ze nu ook weer weghalen en de vrijheid teruggeven aan het volk.
pi_219875063
Van de Free Palestine roepers hebben de demonstranten in Iran ook niet veel steun gekregen. Toen Iran werd aangevallen door Israël waren ze er wel rap bij.
pi_219875448
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef Mylene het volgende:
Van de Free Palestine roepers hebben de demonstranten in Iran ook niet veel steun gekregen.
Vanuit de rechtsen die hier alleen kritiek kunnen hebben over linkse demonstranten is de openbare steun jegens Iran hier net zo abominabel. ;)
  maandag 19 januari 2026 @ 13:09:18 #280
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_219875759
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef Mylene het volgende:
Van de Free Palestine roepers hebben de demonstranten in Iran ook niet veel steun gekregen. Toen Iran werd aangevallen door Israël waren ze er wel rap bij.
De verwarring in de bovenkamer van veel van de Free Pallieroepers moet immens zijn. Totale kortsluiting.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 19 januari 2026 @ 13:13:08 #281
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219875781
Beetje jammer weer dit .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219876466
quote:
Weer zo'n pipo die niet begrijpt waar protest voor dient. Het dient om iets teweeg te brengen binnen de politiek of binnen de maatschappij. Nederland is geen vriendje van Iran en niemand verwacht militair ingrijpen door Nederland dus blijft er weinig over om over of voor te protesteren. Dit i.t.t. bijv. Israël en Palestina waar Nederland dikke vriendjes is met Israël en er dus daadwerkelijk reden is om te protesteren.

Ook bijzonder dat hij herkent en erkent dat dit een seculiere opstand is (dat dit niet over de islam gaat) maar vervolgens maakt hij het artikel toch over de islam en links :')

Hier een aardige column over dit verzonnen ongemak als wapen in de cultuuroorlog: https://www.volkskrant.nl(...)tuuroorlog~b758637f/

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 19-01-2026 22:20:05 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_219878379
Ik ben tegen zionisme en heb meegelopen met de rode lijn acties. Want onnodig geweld naar mijn mening. Bizar om nu te zien dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk de kant van het regime kiezen omdat Israël de demonstranten in Iran steunt. Niet te begrijpen, vooral als Iraniër.
pi_219878541
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 18:30 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben tegen zionisme en heb meegelopen met de rode lijn acties. Want onnodig geweld naar mijn mening. Bizar om nu te zien dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk de kant van het regime kiezen omdat Israël de demonstranten in Iran steunt. Niet te begrijpen, vooral als Iraniër.
Ze zijn dan ook voornamelijk (heel erg) anti Israël ipv pro regime.
pi_219878590
quote:
Bizar om nu te zien dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk de kant van het regime kiezen omdat Israël de demonstranten in Iran steunt.
Van steun aan de islamitische republiek is volgens mij geen sprake.

Een heleboel mensen zullen niet meedoen aan betogingen die het protest tegen de islamitische republiek steunen, omdat dergelijke betogingen vaak worden ontsierd door portretten van de troonpretendent Reza Pahlavi of door Amerikaanse en Israelische vlaggen.

Ik vind dat wel een probleem bij betogingen van dissidenten die tegen de islamitische republiek zijn. Je ziet ze altijd lopen met portretten van Reza Pahlavi. Je ziet ze nooit lopen met portretten van Mohammed Mossadegh.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 19:01:47 #286
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219878600
quote:
Waar zie je die mensen dan? Ik zie eigenlijk alleen maar mensen die hopen dat dat bewind zo snel mogelijk valt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219878710
quote:
Die denken dat Israel en de VS achter de protesten zitten.

HowardRoark in NWS / Opnieuw demonstraties in Iran #8 Slachting
pi_219878767
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 19:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Van steun aan de islamitische republiek is volgens mij geen sprake.

Een heleboel mensen zullen niet meedoen aan betogingen die het protest tegen de islamitische republiek steunen, omdat dergelijke betogingen vaak worden ontsierd door portretten van de troonpretendent Reza Pahlavi of door Amerikaanse en Israelische vlaggen.

Ik vind dat wel een probleem bij betogingen van dissidenten die tegen de islamitische republiek zijn. Je ziet ze altijd lopen met portretten van Reza Pahlavi. Je ziet ze nooit lopen met portretten van Mohammed Mossadegh.
Mossadegh is dood. Die gasten die rondlopen met die portretten zijn hardcore monarchisten of mensen die denken dat als Reza even met zijn vingers knipt, dat het regime hopelijk op de een of andere manier valt
pi_219878805
quote:
Ouwe fok tijden herleven! Om het plaatje complet te maken moet fok user Aryamehr weer terugkomen! Vast geen idee waar die uithangt?
pi_219879475
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[ afbeelding ]
Dat sanctie verhaal lees ik al een paar dagen her en der. Mooie dat, als land doel hebben Israel te vernietigen en "Death to America" en dan *surprised pikachu* dat die landen maatregelen daartegen nemen zoals bijv sancties. Nee in hun beleving moet je dat maar allemaal accepteren _O-

Bij een aantal zal het nog wel naïviteit zijn, maar bij een groot deel is het gewoon niets meer dan anti-westen.
pi_219879586
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 20:31 schreef tjoptjop het volgende:
Dat sanctie verhaal lees ik al een paar dagen her en der. Mooie dat, als land doel hebben Israel te vernietigen en "Death to America" en dan *surprised pikachu* dat die landen maatregelen daartegen nemen zoals bijv sancties. Nee in hun beleving moet je dat maar allemaal accepteren _O-
Op zich is het uiteraard nog wel te begrijpen dat de Verenigde Staten dan sancties tegen Iran uitvaardigen, maar waarom zou Europa daaraan mee moeten doen? Vooral nu de Verenigde Staten ook onze vijand zijn geworden, zouden we daar eens over na moeten denken.

Vanuit een bepaalde optiek kan ik de ayatollah's alleen maar gelijk geven met hun "Marg bar Amrika". We kunnen de Verenigde Staten niet meer met goed fatsoen tolereren in de internationale gemeenschap. Het spreekt ook voor zich dat de Verenigde Staten geen enkel bestaansrecht hebben. Het feit dat een groep Engelse kolonisten daar vierhonderd jaar geleden met een boot zijn geland, betekent niet dat het land van hun is.
pi_219880157
3000 Black Jets of China Allah"
twitter
pi_219880218
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:31 schreef Doler12 het volgende:
3000 Black Jets of China Allah"
[ x ]
Hebben die nou ook al een kopietje gedraaid van de c17?
pi_219880294
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:45 schreef ach het volgende:

[..]
Hebben die nou ook al een kopietje gedraaid van de c17?
Misschien, maar zware beperkt door Russische Sovjet motoren
  dinsdag 20 januari 2026 @ 00:59:06 #295
319979 Fok-it
All is well
pi_219880576
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 23:35 schreef UitStraling het volgende:
Ik hoorde laatst een vuurrood linkse vrouw zeggen, "Zijn die Joden nu nog niet klaar met zeuren om de Holocaust en waarom beschermen ze dan de Iraniërs niet"

8)7
Vandaag in dingen die niet gebeurd zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 20 januari 2026 @ 15:30:25 #296
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219884339
Blijkbaar zou de staatstelevisie zelf het al hebben gehad over 23.000 doden onder de betogers, in nog geen week tijd....
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 15:32:58 #297
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219884361
Goh, Trumpmans gaat geen bommen meer op het regime gooien?
  dinsdag 20 januari 2026 @ 15:35:10 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219884371
quote:
Denk dat het meer te maken heeft dat het leger tegen de protesten is ingezet, en als je de straat op gaat je word afgeknald.
Zo werd er opgeroepen jezelf aan te gaan geven als je geprotestreerd hebt, ik ben bang dat als je dat doet je eigen doodsvonnis tekend.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  dinsdag 20 januari 2026 @ 15:36:04 #299
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219884382
quote:
81s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
Goh, Trumpmans gaat geen bommen meer op het regime gooien?
Zou je het erg vinden?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 15:40:23 #300
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219884407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 15:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zou je het erg vinden?
Nee?
Hij doet maar.

Maar jezelf van tevoren op de borst kloppen dat je het regime wel eens even een lesje zal gaan leren en dat niet leveren is ook niet zo fraai. En helemaal als je bedenkt dat misschien zelfs Iraniers op deze hulp zaten te wachten. Iraniërs die nu misschien al wel dood zijn omdat Trump toch liever de TACO moest uithangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')