Laat maar deze kant op sturen, eens kijken wat dat hier gaat doenquote:
Hier is bijna niks meer te zien, ja nog een paar hoopjes maar dat is dan ook wel alles.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:53 schreef 12Beaufort het volgende:
In Leeuwarden lag nog best veel sneeuw. Vooral op de stoepen.
Er zit een heel verschil tussen winterse week van vorige week en de aankomende winterse periode (als die er komt). Op beetje sneeuw na zou het best wel eens droge vorst kunnen zijn zonder extreme gladheidquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Weinig zin in opnieuw (stevige) vorst.
Ja, dat weet ik nog wel. Ik stond met de vrachtwagen in Zwolle en het waaide achter de auto langs tijdens het lossen. Koud!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Over dubbele cijfers gesproken:
[ afbeelding ]
Dit waren nog eens tijden.
Volgens mij heb ik nog een heel blok omgelopen met deze koudquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog wel. Ik stond met de vrachtwagen in Zwolle en het waaide achter de auto langs tijdens het lossen. Koud!!!
Dat waren gewoon de mensen met goede voornemensquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat wel opvallend was dat ze afgelopen weken best wel druk was met de wandelaars, mensen die je normaal nooit hier ziet in de straat liepen die hier massaal langs![]()
Hier is het alleen niet beterquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat er trouwens iemand naar de zon op vakantie in Spanje eind Januari
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kreeg even een schrikmomentje..... lulquote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Over dubbele cijfers gesproken:
[ afbeelding ]
Dit waren nog eens tijden.
Ik in de kelder. Oud huis met een bevroren waterleidingquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog wel. Ik stond met de vrachtwagen in Zwolle en het waaide achter de auto langs tijdens het lossen. Koud!!!
Die Spaanse huisjes kunnen wel tegen -16°Cquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat er trouwens iemand naar de zon op vakantie in Spanje eind Januari
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou het? Als er geen sneeuw ligt zie je hier ook niks zoals vandaagquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat waren gewoon de mensen met goede voornemens
-8, prima temperatuur!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hier is het alleen niet beter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ver weg nog natuurlijk verandert nog wel 100x
De oper ligt alleen wel onderin de pluim en bij de laatste oper van het Europese model is het diezelfde dag 12 gradenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zou het? Als er geen sneeuw ligt zie je hier ook niks zoals vandaag
[..]
-8, prima temperatuur!
En toch nog wel die onzekerheid waar ik bang voor ben, ik denk dat het allemaal heel krap wordt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:05 schreef 12Beaufort het volgende:
Pluim is weer kouder![]()
[ afbeelding ]
Het blijft uiteraard lange termijn. Opzich ziet het er wel positief uit voor winterweer en de pluim wordt met de dag kouder.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch nog wel die onzekerheid waar ik bang voor ben, ik denk dat het allemaal heel krap wordt.
Zoals ik al eerder zei: Het is erg fragiel allemaal.
We gaan het verder zien, zie wel dat de lagedrukgebieden uit de buurt blijven en dus zouden we misschien begin februari op het ijs kunnen als de koude optie verder gaat evolueren. In dat geval hebben we dan toch wel de beste winter sinds behoorlijke tijdquote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:18 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het blijft uiteraard lange termijn. Opzich ziet het er wel positief uit voor winterweer en de pluim wordt met de dag kouder.
Afwachten of het ook daadwerkelijk uit gaat komen.
Nou ja, kouder. Is pas vanaf weekend van 24/25quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:05 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Goede timing bij thuiskomstquote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We gaan het verder zien, zie wel dat de lagedrukgebieden uit de buurt blijven en dus zouden we misschien begin februari op het ijs kunnen als de koude optie verder gaat evolueren. In dat geval hebben we dan toch wel de beste winter sinds behoorlijke tijd
quote:
Dat is helemaal niet zo raar, zoals ik eerder aangaf is het fragiel die hoge druk op de oceaan en de H boven Rusland komt gewoon niet verder naar het westen en dat zie je terug bij ECMWF waar de westelijke stroming gewoon door de blokkade heen beukt. GFS laat wel blokkade zien en tegengas geven van de H boven Rusland en boven Zweden maar heeft geen genoeg steun om die lagedrukgebieden op afstand te kunnen houden, die hogedrukgebieden liggen nog net wat te ver weg.quote:
Dat zou wel leuk zijn hequote:
Ik vind het wel mooi wat de controle-run van EC op het eind doet al is het te ver weg om er enige waarde aan te hechten. Het zal in de volgende pluim wel weer verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:05 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
De controle laat hetzelfde zien. Maar de meeste lijntjes gaan voor kou, al is de pluim wel wat warmer op de lange termijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 06:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi wat de controle-run van EC op het eind doet al is het te ver weg om er enige waarde aan te hechten. Het zal in de volgende pluim wel weer verdwenen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |