Voor Aad het perfecte moment om te organiseren. Hoe minder mensen ervan mee kunnen profiteren, hoe beter.quote:Op maandag 14 september 2026 09:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
Gadverdamme.
Gad-verdamme. Iedereen is dood, en NU komen ze met een 'Holland zingt Bassie en Adriaan'-concert?
Trammels!quote:Op maandag 14 september 2026 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Voor Aad het perfecte moment om te organiseren. Hoe minder mensen ervan mee kunnen profiteren, hoe beter.
Een geniaal plan van de baron!
Verdomd, dat is dan wellicht een jaartje uitgesteld door de Golfoorlog.quote:Op woensdag 9 april 2025 10:39 schreef PeterKelder het volgende:
Sowieso was het voor de Europa- en Amerika-reeks van in het begin al niet de bedoeling daar een spannende avonturenserie á la Diamant of Kroon van te maken:
Een ander onderdeel uit het vijfjarenplan is een serie programma's die in de Verenigde Staten gefilmd gaat worden. Bassie: „We gaan in 1991 drie maanden naar Amerika. We trekken rond in campers, wij en een hele cameraploeg. Bassie en Adriaan gaan als toeristen Amerika rond."
Neemt niet weg dat, eens je de eigenlijke doelgroep ontgroeit, sneller doorziet dat de reeksen in Europa en Amerika vooral een herhaling van zetten zijn en weinig echte spanning met zich meebrengen. Heb ik het nog niet eens over het stuk waarin Bassie ineens de hele geschiedenis van de Navajo-indianen kan opdissen, dát vond ik als kind al zo out of character dat het mij zelfs nu nog stoort
Ik mag toch hopen dat Aad daar lekker van het podium afblijft. Zeker zijn Baron-rol is gewoon ronduit sneu.quote:Op maandag 14 september 2026 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Voor Aad het perfecte moment om te organiseren. Hoe minder mensen ervan mee kunnen profiteren, hoe beter.
Een geniaal plan van de baron!
Is het al bekend wat het wordt?quote:Op maandag 14 september 2026 09:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
Gadverdamme.
Gad-verdamme. Iedereen is dood, en NU komen ze met een 'Holland zingt Bassie en Adriaan'-concert?
https://www.bassieadriaanconcert.nl/quote:Liedjes van Bassie & Adriaan worden geëerd tijdens Ahoy-concert
De muziek uit de televisieserie Bassie & Adriaan staat volgend jaar op 23 april centraal tijdens een eenmalig concert in Rotterdam Ahoy. Diverse artiesten vertolken die avond nummers die te horen waren in de jeugdserie die de TROS in de jaren 70, 80 en 90 uitzond. Producent MediaDome belooft "een muzikale reis door de wereld van het beroemdste artiestenduo van Nederland, vol herkenning en verrassingen."
De liedjes worden niet uitgevoerd door Bas en Aad van Toor zelf, maar door andere artiesten. Wie dit zijn, wordt op een later moment bekendgemaakt. De producent meldt wel dat Robin de Robot, een vast personage in de series, zijn opwachting zal maken in Ahoy.
Tijdens het concert komen nummers voorbij als Geheime Agenten, Spoken bestaan niet en De Spaanse Zon. Dat laatste lied werd recent succesvol gecoverd door Mart Hoogkamer. Het lied Rustig kalm stil werd onlangs bewerkt door dj Russo.
De kaartverkoop voor het concert gaat 17 september van start. De voorinschrijving voor de presale is maandag geopend, via de website BassieAdriaanConcert.nl.
Nee Bas was toch columnist voor NRC of Telegraaf? Toch niet voor zoiets kleins?quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Beide boeken bevatten hun fair share van moddergooien, maar beide boeken hebben ook gewoon inhoudelijk hun problemen.
- Aads boek werd jarenlang gebracht als 'ik ben al jaren aan het schrijven en nooit gestopt' maar toen het uitkwam bleek hij bij zijn ziekte het schrijven te hebben neergelegd en pas in 2015 tot release in 2016-2017 te hebben opgepakt (met een zwaar verzuurde pen)
- Bas' boek is een bloemlezing van short stories die hij eerder voor een ander platform schreef (ik weet nog altijd niet waarvoor origineel, maar ik gok in de late jaren 90 voor een lokaal Vlaardings blaadje) en die sindsdien op zijn Bassie-site gepubliceerd zijn.
Dat is niet out of character, want Bassie kon niet alleen maar domme opmerkingen maken. In veel series heeft hij ook de taalliedjes gedaan, enzovoort.quote:Op maandag 14 september 2026 13:03 schreef ArnieAlberts het volgende:
Zat in een oud topic te speuren, kwam dit tegen:
[..]
Verdomd, dat is dan wellicht een jaartje uitgesteld door de Golfoorlog.
Ho effe, er is maar 1 versie van de Spaanse Zon en dat is dezequote:Op maandag 14 september 2026 18:48 schreef PeterKelder het volgende:
Het wordt dus een concert met andere artiesten die de liedjes zingen:
[..]
https://www.bassieadriaanconcert.nl/
Also: called it.quote:Op maandag 14 september 2026 09:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
Gadverdamme.
Er staan ook van die nietszeggende quotes onder van Bassie, Adriaan en Robin. 'Trots dat het Bassie en Adriaan gevoel op deze plek mag komen'. Zeer cliche. En ik mag hopen dat die plaaggeest geen rol in de show gaat krijgen. Ze hebben dat karakter -terecht- al die jaren verguisd en nu zou het de enige zijn die je op kunt voeren omdat hij een masker draagt.quote:Op dinsdag 15 september 2026 08:49 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een slechte AI-gegenereerde stukjes tekst en plaatjes.Doet niet onder voor mijn eigen B&A AI-slop.
DIT. Gewoon dit.quote:Op maandag 14 september 2026 23:30 schreef Ronaldussen het volgende:
Ze hopen denk ik op het Samson & Gert- (afscheidshows voor volwassenen) en K3-effect maar vergeten een belangrijk element: dat ging om de (bijna) originele cast.
Mijn cynische reactie elders gisteravond op dit onzalige plan: Bas gaat als "een echte clown het hoekie om", live op het podium in Ahoy. Ik zie het ze nog serieus doen ook.quote:Op maandag 14 september 2026 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Een Bassie en Adriaan concert in Ahoy in 2027.. dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken..
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |