Ja, allebei gezag.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Hebben jullie beide gezag? Wat zielig hoe ze over hem praat, en dan zou je willen dat je zoontje meer bij haar is?
Misschien naar de huisarts gaan en je verhaal voorleggen, dan kan die je verder verwijzen. Misschien heeft ze hulp nodig bij de zorg over jullie zoontje.
Gaat hij wel naar school?
Dan zou ik het verhaal voorleggen aan de huisarts.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:38 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Ja, allebei gezag.
Nee. Ze lijkt dat zelf ook niet te willen, maar ik wil wat op papier, zodat ik ook enige zekerheid heb. En mijn zoontje ook. Nu moet ik eigenlijk altijd standby staan. Ik weet liever waar ik aan toe ben. En ik denk dat dat voor hem ook het beste is.
Ja, hij gaat naar school. Daar hebben ze ook weleens gevraagd of de moeder nog wel in beeld is, want die zien ze nooit. Alleen met evaluatiegesprekken. Met dat soort dingen is ze er wel altijd.
Ik heb een eigen bedrijf. Mensen in dienst, directeur aangesteld en zo. Dus daar heb ik op zich weinig omkijken naar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:33 schreef maily het volgende:
Arm kind....
Werk jij niet of weinig dat je zoveel tijd hebt voor je kind?
En zovaak last minute je kind van school halen.
Sterkte hoor.
De moeder wil niks. Naar de huisarts, psycholoog e.d. wil ze niet, want geen probleem. Ambulante hulp wil ze niet, want ze wil niet dat iemand op haar vingers kijkt...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan zou ik het verhaal voorleggen aan de huisarts.
Er is vast hulpverlening die wil meehelpen om de moeder meer te betrekken.
Als dat allemaal niet helpt, kun je andere stappen ondernemen.
Sterkte ermee, en wat zielig voor je zoontje.
Echt, om volledig gezag te krijgen moet er wel wat meer mis zijn dan dit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:28 schreef matspontius het volgende:
Ok, dit klinkt helemaal niet goed en riekt aan de kant van moeder al naar kindermishandeling, in ieder geval op psychisch vlak. Moeder toont schijnbaar nul empathie/sympathie richting haar zoon wat zeer zorgwekkend is. Ik zou dit aankaarten en kijken of jij het volledige gezag kan krijgen over je zoon. Doen!!
Maar jij kan wel degelijk aangeven dat er hulp nodig is. Bij de gemeente hier heeft de jeugdregisseur uiteindelijk een akkoord weten te regelen bij de andere ouder. Geloof me, die weten echt wel wat en hoe.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:54 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
De moeder wil niks. Naar de huisarts, psycholoog e.d. wil ze niet, want geen probleem. Ambulante hulp wil ze niet, want ze wil niet dat iemand op haar vingers kijkt...
Oh ja? Lees de topic start dan nog maar eens goed door - genoeg aanknopingspunten om hier naar toe te werken - zeker gezien de psychische terreur!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Echt, om volledig gezag te krijgen moet er wel wat meer mis zijn dan dit.
Dat heb ik gedaan. En desondanks durf ik dat te zeggen. Zelfs met een gezinsvoogd op zo'n gezin houdt moeders gewoon gezag. Er moet echt veel meer, veel ernstiger gebeuren willen ze dat afpakken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh ja? Lees de topic start dan nog maar eens goed door - genoeg aanknopingspunten om hier naar toe te werken - zeker gezien de psychische terreur!!!
Ja, dat heb ik ook begrepen. Ze ligt ook niet dwars bij dingen als schoolkeuze, medische dingen en zo. Ze vindt eigenlijk alles best wat dat betreft.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Echt, om volledig gezag te krijgen moet er wel wat meer mis zijn dan dit.
Oh, we gaan weer op die toer. Ik werk gelukkig niet in het ziekenhuis en heb vanuit die functie dan ook nooit te maken met Veilig Thuis, kinderartsen, GZ psychologen, e.d. De gemiddelde Fokker weet het natuurlijk allemaal veel beter vanaf zijn zolderkamertjequote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. En desondanks durf ik dat te zeggen. Zelfs met een gezinsvoogd op zo'n gezin houdt moeders gewoon gezag. Er moet echt veel meer, veel ernstiger gebeuren willen ze dat afpakken.
O en seksueel misbruik, uithuisplaatsing (waar hier geen sprake van is) is óók al niet zonder meer genoeg daarvoor.
Sorry, het komt op mij over alsof je hier gewoon roeptoetert zonder enig verstand van zaken.
Psychische mishandeling, stelselmatig, is wel degelijk een reden om te kijken naar het gezag van de betreffende ouder! Ze toont geen enkele empathie naar haar kind en vooral dat is erg zorgwekkend.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:48 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook begrepen. Ze ligt ook niet dwars bij dingen als schoolkeuze, medische dingen en zo. Ze vindt eigenlijk alles best wat dat betreft.
Veilig Thuis heeft eens contact met haar opgenomen, maar nooit meer wat van vernomen eigenlijk. Aan de telefoon kan ze het allemaal wel goed uitleggen. Alles ligt altijd aan iedereen, behalve aan haar. Als ze daar, bij wijze van, een vlieg aan de muur zouden zijn, dan zouden ze snel genoeg weten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar jij kan wel degelijk aangeven dat er hulp nodig is. Bij de gemeente hier heeft de jeugdregisseur uiteindelijk een akkoord weten te regelen bij de andere ouder. Geloof me, die weten echt wel wat en hoe.
En als het kind nooit bij haar is zal het ook wel loslopen over op haar vingers meekijken
En respect dat jij er gewoon bent. Ik weet dat het geen keuze is, maar weet ook hoe frustrerend deze situatie kan zijn. Dus respect voor jou dat jij er wel steeds bent voor jullie zoon.
Haar kant is natuurlijk haar kant. Dat blijft een beetje gissen allemaal, behalve van wat ik er van mee krijg natuurlijk. Dat hij haar mentaal sloopt zegt ze wel voortdurend. Dat is niet een keer een boze bui. Schelden tegen hem heb ik ook meerdere keren gehoord. Ook van andere mensen die dat hebben gezien in het openbaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:52 schreef Nagelslak het volgende:
Je beschrijft vooral jouw kant van het verhaal. Zonder zicht op de andere kant blijft het lastig om hier conclusies aan te verbinden.
Ja, hoe ze voortdurend tekeer gaat tegen hem, kan natuurlijk niet. Heb er een paar keer iets van gezegd. Sindsdien is het minder als ik hem bel als hij bij haar is, maar dat is natuurlijk maar zeer beperkt. En als hij daar een paar uur is, dan bel ik uiteraard niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Psychische mishandeling, stelselmatig, is wel degelijk een reden om te kijken naar het gezag van de betreffende ouder! Ze toont geen enkele empathie naar haar kind en vooral dat is erg zorgwekkend.
Mijn advocate zegt dat dat niet zo heel eenvoudig is. Ook vooral omdat ze niks blokkeert. Behalve een ouderschapsplan, maar als dat er wel is, is ze natuurlijk ook lastig te dwingen om haar kind (meer) te zien.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh ja? Lees de topic start dan nog maar eens goed door - genoeg aanknopingspunten om hier naar toe te werken - zeker gezien de psychische terreur!!!
Eenvoudig zijn dat soort zaken nooit want je kan het gezag van een ouder uiteraard niet zo maar intrekken. Maar het stelselmatig uitschelden, negeren, kleineren, etc. van een (jong) kind valt onder psychische verwaarlozing en kan uiteindelijk wel degelijk een reden zijn om het gezag van die betreffende ouder onder de loep te nemen. We horen het inderdaad alleen van jouw kant maar je ex klinkt niet bepaald als een liefhebbende moeder, die erg stabiel is!!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:01 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Mijn advocate zegt dat dat niet zo heel eenvoudig is. Ook vooral omdat ze niks blokkeert. Behalve een ouderschapsplan, maar als dat er wel is, is ze natuurlijk ook lastig te dwingen om haar kind (meer) te zien.
Ik ben a) geen zijn b) ik heb geen zolderkamer en c) ik weet het omdat ik in een soortgelijke situatie zat. En het laatste waar je op zit te wachten in zo'n situatie is iemand die dingen roept die (helaas!) niet zo makkelijk gaan als dat het roepen gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh, we gaan weer op die toer. Ik werk gelukkig niet in het ziekenhuis en heb vanuit die functie dan ook nooit te maken met Veilig Thuis, kinderartsen, GZ psychologen, e.d. De gemiddelde Fokker weet het natuurlijk allemaal veel beter vanaf zijn zolderkamertje
Die laatste opmerking zegt wel genoeg ☝️quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben a) geen zijn b) ik heb geen zolderkamer en c) ik weet het omdat ik in een soortgelijke situatie zat. En het laatste waar je op zit te wachten in zo'n situatie is iemand die dingen roept die (helaas!) niet zo makkelijk gaan als dat het roepen gaat.
Daarnaast heeft het gezag intrekken natuurlijk totaal geen invloed op hoe ze met het jochie omgaat.
Vind je ja? Want ook mensen zonder gezag hebben vaak omgangsrecht...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die laatste opmerking zegt wel genoeg ☝️
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |