En wij verbrasten ons geld niet aan de vele biertjes tot diep in de nacht om vervolgens met je zatte kop om 5 uur 's nachts nog dürum döner met SAAAAAUUUUUS te bestellen?quote:Op maandag 12 januari 2026 20:58 schreef Jahr00n het volgende:
Lekker ontbijten en koffietjes drinken buiten de deur. Je ziet wel weer waar de prio bij deze generatie ligt. Zo kun je natuurlijk nooit een huis kopen.
Zo heb ik zo'n beetje elke vriendin die ik ooit gehad heb ontmoet. Of in de Swing, of in Galaxy, maar ook gewoon in kroegen zoals het Hart van Brabant en de Kleine Wereld. Bijna elke week een ander, totdat ik er eentje ontmoette die bleef. Althans...voor 6 jaar. Daarna weer op de oude voet verder.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is me al helemaal zelden gelukt via het stappen..
Broodjes kipkerrie, bakkeljauw of even langs Hung Kee.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
En wij verbrasten ons geld niet aan de vele biertjes tot diep in de nacht om vervolgens met je zatte kop om 5 uur 's nachts nog dürum döner met SAAAAAUUUUUS te bestellen?
Ha, ik aan die reclames van Sultana: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Moet dan altijd aan die filmpjes van Jambers denken over Belgische discotheken.![]()
Mooie tijden. We begonnen in ons eigen dorp, was het daar niet zo gezellig dan op pad naar de volgende.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh man, wat ben ik vaak op stap geweest. Van de plaatselijke disco tot aan megadisco.
Elke vrijdag en zaterdag het plaatselijke uitgaansleven in (en dat was voor een dorp best ok. ) en dan zondag naar Pruim Zevenhuizen. Ook gingen we wel naar ZAK! in Uelsen (D) en in juni hadden ze daar beachparty en dan werd die hele discotheel vol zand geflikkerd en werd er buiten nog een heel evenemententerreintje opgetuigd met allerlei vreettentjes en voor de liefhebbers een soort zwembadje.
Maar in 2005 begon de teloorgang in te zetten, volgens mij tegelijk met de opkomst van social media. De rijen voor de plaatselijke bar-dancing verdween en toen in 2008 het rookverbod kwam bleef er niks meer over. In ons dorp kun je nu niet meer op stap, terwijl je vroeger rustig om 7.00u de discotheek uit kwam rollen.
Ik ben blij dat ik die tijd nog heb mee gemaakt en ik had het absoluut niet willen missen.
Misschien ben ik je wel tegengekomenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ook gingen we wel naar ZAK! in Uelsen (D) en in juni hadden ze daar beachparty en dan werd die hele discotheel vol zand geflikkerd en werd er buiten nog een heel evenemententerreintje opgetuigd met allerlei vreettentjes en voor de liefhebbers een soort zwembadje.
Oh god, ja. Die bungeejump was ik vergeten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Misschien ben ik je wel tegengekomenZe hadden ook een bungeejump en we vonden een kaartje dat nog niet helemaal afgeturfd was. Dus die helemaal volgezopen en ons maagdelijke kaartje ingeleverd. 9:00 waren we thuis
Oh ZAK! kwam ik nooit eigenlijk maar bijna iedereen die ik toen kende ging daar wel heen met de bus.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh man, wat ben ik vaak op stap geweest. Van de plaatselijke disco tot aan megadisco.
Elke vrijdag en zaterdag het plaatselijke uitgaansleven in (en dat was voor een dorp best ok. ) en dan zondag naar Pruim Zevenhuizen. Ook gingen we wel naar ZAK! in Uelsen (D) en in juni hadden ze daar beachparty en dan werd die hele discotheel vol zand geflikkerd en werd er buiten nog een heel evenemententerreintje opgetuigd met allerlei vreettentjes en voor de liefhebbers een soort zwembadje.
Maar in 2005 begon de teloorgang in te zetten, volgens mij tegelijk met de opkomst van social media. De rijen voor de plaatselijke bar-dancing verdween en toen in 2008 het rookverbod kwam bleef er niks meer over. In ons dorp kun je nu niet meer op stap, terwijl je vroeger rustig om 7.00u de discotheek uit kwam rollen.
Ik ben blij dat ik die tijd nog heb mee gemaakt en ik had het absoluut niet willen missen.
Ik heb nooit in (dorp) Zeeland gewoond maar ging er wel uit, en vroeger werd het 'het Las Vegas van Brabant' genoemd.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
In ons dorp kun je nu niet meer op stap, terwijl je vroeger rustig om 7.00u de discotheek uit kwam rollen.
Dat is toch geen afspreken maar een groepsgesprek? Of bedoel je de actie van "het afspreken" zelf, dus dat je via de app afspreekt om met een groep ergens heen te gaan?quote:
Ik heb in de jaren 90 nog op de dansschool gezeten want mijn moeder vond dat bij de opvoeding horen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik ging zelf als scholier altijd naar The Talk Of The Town in Tilburg. En een tijd lang eerst een uurtje naar Le Freak om jezelf bij het happy hour goedkoop te laten vollopen. En later ook cafe Havanna toen mijn muzieksmaak wat volwassener werd. De Zin altijd gemeden. Wat een naargeestige graftent was dat.
Als student verplaatste het terrein zich naar Eindhoven. De belangrijkste studenten kroegen zoals de Thomas en de Stunt. En ook de Altstadt en Bakkerij voor diversiteit. En heel soms de Rechter. Vaak op donderdag avond en dan op het eind afpilzen bij mijn studentenvereniging.
Het was een mooie tijd. Maar stellen dat jongeren dit missen is als boomers die stellen dat ik de dansschool van de jaren 60 zou hebben gemist.
Hahaha.quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:45 schreef GerryDV het volgende:
Grappig hoe dit topic niet meer over de OP gaat maar een soort nostalgisch uitgaans verzameltopic is geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 16-01-2026 08:06:09 ]
Dit is natuurlijk dikke onzin. Was in Utrecht en Lofi in Amsterdam zijn bijvoorbeeld prima clubs.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:10 schreef Alpha0 het volgende:
Now - Wow Coolhaven, Blender voordat ze de vloer dicht gooiden. Goed uitgaan zit er niet meer bij helaas.
Och ja, dat was vrij normaal.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:25 schreef Q. het volgende:
Vroeger had elk dorp bij ons in de buurt een discotheek, na afloop lekker matten met mensen uit andere dorpen. Mooie tijden.
Precies dit! Om tien uur in de Lidobus, voor de terugreis om drie uur elkaar nog ff aftuigen op de parkeerplaatsquote:Op woensdag 14 januari 2026 08:25 schreef Q. het volgende:
Vroeger had elk dorp bij ons in de buurt een discotheek, na afloop lekker matten met mensen uit andere dorpen. Mooie tijden.
Eigenlijk snap ik wel waarom de jonkies van nu dit heel anders doen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Och ja, dat was vrij normaal.
Zelfs nu worden er nog grote verhalen over verteld op verjaardagen.
Ja eigenlijk wel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik wel waarom de jonkies van nu dit heel anders doen.
Het bouwt karakter.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:41 schreef Seven. het volgende:
Grote groepen ladderzatte mensen![]()
Ellende was het vaak. Wij hielden blijkbaar wel van drama.
Ook wel met enige regelmaat meegemaakt dat de Time-Outbus werd gesloopt of er in de bus ook weer vechtpartijen tussen dorpen ontstonden, altijd goed.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:41 schreef Seven. het volgende:
Grote groepen ladderzatte mensen![]()
Ellende was het vaak. Wij hielden blijkbaar wel van drama.
Gen Z lijkt gemiddeld wat 'ouwelijker' en risicomijdender dan X en oude Y op dezelfde leeftijd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:43 schreef RamboDirk het volgende:
Het publiek is natuurlijk ook wel echt veranderd ten opzichte van 20-30 jaar geleden.
Nodigt niet echt uit zeg maar.
Precies, juist in de discotheken kwam van alles.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gen Z lijkt gemiddeld wat 'ouwelijker' en risicomijdender dan X en oude Y op dezelfde leeftijd.
Inderdaad, met groepsapps kun je veel gemakkelijker in een groep communiceren dan vroeger. En dus veel makkelijker ideeen uitwisselen en in korte tijd een groepsafspraak maken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 05:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is toch geen afspreken maar een groepsgesprek? Of bedoel je de actie van "het afspreken" zelf, dus dat je via de app afspreekt om met een groep ergens heen te gaan?
Nou dit he! Ik nam vroeger 20 gulden mee de stad in (circa 1999 a 2000). Daar kon ik 6 vaasjes bier van kopen (2,50 gulden) plus nog een portie shoarma van 5 gulden.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:50 schreef Ama het volgende:
[..]
De prijzen zijn ook niet grappig meer. Toen ik uitging kwam je met een paar tientjes al heel ver.
Hou nou eens op, het is veel leuker om mee te gaan in het jeugd kut en verwend, vroeger was alles beter narratief.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ook bij het wat oudere uitgaanspubliek, twintigers en dertigers, is de disco/club gewoon uit.
In Eindhoven zijn alle vaste discotheken/clubs verdwenen. Maar gelijktijdig zijn er meerdere speciaalbiercafe's opgerich, die er 15 jaar geleden nog niet waren. Zoals de Stadsbrouwerij, Van Moll, Drinkers Pub, Veem en nog meer. En die zitten ieder weekend echt stampens vol. Ze gaan dus wel flink op stap, maar op een andere manier dan 20 jaar geleden.
Als ze willen dansen zijn voorzien de niet wekelijkse feesten en festivals in de behoefte.
Nee want dan zou ik een ouwe zak aan het worden zijn en dat wil ik ten alle tijden voorkomen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Hou nou eens op, het is veel leuker om mee te gaan in het jeugd kut en verwend, vroeger was alles beter narratief.
Bij de Regenboog wordt nog wel flink gedanst anders!quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ook bij het wat oudere uitgaanspubliek, twintigers en dertigers, is de disco/club gewoon uit.
In Eindhoven zijn alle vaste discotheken/clubs verdwenen. Maar gelijktijdig zijn er meerdere speciaalbiercafe's opgerich, die er 15 jaar geleden nog niet waren. Zoals de Stadsbrouwerij, Van Moll, Drinkers Pub, Veem en nog meer. En die zitten ieder weekend echt stampens vol. Ze gaan dus wel flink op stap, maar op een andere manier dan 20 jaar geleden.
Als ze willen dansen zijn voorzien de niet wekelijkse feesten en festivals in de behoefte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |