Een goed afwerkt metaal kan jaren mee. Niet na 10 jaar. Dat is de keuze van autofabrikant.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
Zou sowieso iemand meenemen die verstand heeft van auto's, en nog beter, laat een technische keuring/aankoopkeuring doen bij, bij voorkeur je eigen, een garage.
Kost je 5 of 6 tientjes of zo.
Staat de verkoper dat niet toe, dan zegt dat vaak al genoeg.
Een snel rondje Google vertelt mij dat roest bij auto's meestal begint rond de 10 jaar.
Metaal roest nu eenmaal.
Dat is toch 10 jaar ipv 8??quote:Op zondag 11 januari 2026 13:41 schreef Onderdeurtje het volgende:
Deze is uit bouwjaar 2016 en volgens mij is het een Chinees merk.
Het is geen interessante auto als het nu al roest.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:41 schreef Onderdeurtje het volgende:
Hallo,
Ik heb een interessante auto gezien die ik misschien zou willen kope
n. Deze is uit bouwjaar 2016 en volgens mij is het een Chinees merk. Uiteraard staat deze dus voor een goedkope prijs te koop maar waarschijnlijk is dit niet zonder reden.Aan de buitenkant is opvallend veel roest te zien, bijna de hele motorkap zit bijvoorbeeld vol met kleine roestplekjes. Ook zit er een gat in het voorscherm met roest rondom deze plek.
Nu zijn mijn vragen:
1. Denken jullie dat dit alleen roest betreft aan de buitenkant of is de kans groot dat de roest ook heeft toegeslagen op andere belangrijke onderdelen die niet zo op het oog te zien zijn?
2. Hoe kan een auto die nog zo jong is al zo erg zijn gaan roesten?
3. Als ik de auto wil gaan bezichtigen waar moet ik dan vooral op letten?
Edit: ik weet niet hoe ik er bij kom dat de auto 8 jaar oud is maar deze is nu natuurlijk al minimaal 9 jaar oud.
Als dit echt zo is moet ik er inderdaad met een grote boog omheen lopen.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef Hyperdude het volgende:
Roestgat in spatbord en 9 jaar oud = onderkant verrot.
Doorlopen.
Ja het is 10 jaar, of in ieder geval meer dan 9 jaar oud. Ik heb het in de openingspost aangepast misschien kan een mod de titel nog aanpassen?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat is toch 10 jaar ipv 8??
En hoezo denk je dat het een Chinees merk is, je weet simpelweg niet met zekerheid te zeggen welk merk auto je koopt??
En hoezo zou je een auto met roest accepteren, terwijl er een miljoen auto's te koop staan zonder roest?
Hmm ja, de kans is best groot dat ik dan weer een post in mijn eigen topic moet gaan maken.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:57 schreef ToT het volgende:
Overal roest, gat in het voorscherm, ja nee ik zou er 100% voor gaan, althans als hij ¤5 zou kosten!
Anders kan de aanschaf van deze auto wel in dit topic eindigen: WGR / Stommiteiten die geld kosten
Jazeker, is hij zo goed?quote:[b]Op zondag 11 januari 2026 15:00 schreef [url=https://
Ja het is 10 jaar, of in ieder geval meer dan 9 jaar oud. Ik heb het in de openingspost aangepast misschien kan een mod de titel nog aanpassen?
Welke eigenschap? Heb je zin in een onbekende auto met roest waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn?quote:Op zondag 11 januari 2026 15:00 schreef Onderdeurtje het volgende:
Ik zeg niet dat ik een auto met roest accepteer maar deze auto heeft voor zijn prijs een belangrijke eigenschap waar ik naar op zoek ben.
Slechte naam in combinatie met gatenquote:
Dat gat in het voorscherm is natuurlijk een Glory hole.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke eigenschap? Heb je zin in een onbekende auto met roest waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn?
Eerder lulquote:
Ja hier ben ik tevreden mee, bedankt.quote:
quote:Op zondag 11 januari 2026 15:19 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Ja hier ben ik tevreden mee, bedankt.![]()
De belangrijke eigenschap is dat het om een bestelbus op benzine gaat. Gaat om deze bestelbus: https://www.marktplaats.n(...)uro6-minibus-bj-2016
"Heeft rondom wat roestplekjes maar daar rijdt hij geen millimeter minder door."quote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef ToT het volgende:
[..]Kanonne, die roest is nog vele malen erger dan ik had verwacht!
Dat schreeuwt toch echt al alles over de kwaliteit van die bus?
Zoek voor dat zelfde geld liever iets ouders met meer km op de teller, maar van een beter merk.
Ik snap heus wel dat een busje bedoeld is om allerlei zooi mee te versjouwen en soms kun je ook best wel eens een paaltje of zo over het hoofd zien, maar volgens mij moet je niet in de richting van dit busje niezen omdat je anders zo door de laklaag heen bent.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:23 schreef r_one het volgende:
[..]
"Heeft rondom wat roestplekjes maar daar rijdt hij geen millimeter minder door."
En je krijgt er een splinternieuw linker voorscherm bij
Ik zeg DOEN![]()
Kijk wel even onderkant.. als je daar geen roest vinden, is prima zo.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:19 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Ja hier ben ik tevreden mee, bedankt.![]()
De belangrijke eigenschap is dat het om een bestelbus op benzine gaat. Gaat om deze bestelbus: https://www.marktplaats.n(...)uro6-minibus-bj-2016
Dan nies je er "wat roestplekjes" erbij inquote:Op zondag 11 januari 2026 15:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik snap heus wel dat een busje bedoeld is om allerlei zooi mee te versjouwen en soms kun je ook best wel eens een paaltje of zo over het hoofd zien, maar volgens mij moet je niet in de richting van dit busje niezen omdat je anders zo door de laklaag heen bent.
Ik vrees dat als je bij dit ding een paaltje over het hoofd ziet, dat paaltje binnenin je busje staat.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:26 schreef ToT het volgende:
[..]
soms kun je ook best wel eens een paaltje of zo over het hoofd zien.
Als looks belangrijker zijn dan betrouwbaarheid: dan vooral voor deze gedeukte roestbak gaan!quote:Op zondag 11 januari 2026 18:44 schreef Onderdeurtje het volgende:
@:ToT, op zich niet verkeerd maar ik vind de bestelbus uit dit topic toch wat "normalere looks" hebben vergeleken met alles wat zich al in het straatbeeld bevindt. En dit bakwagentje heeft ook Duitse papieren.
.@:Hyaenidae, het lijkt me inderdaad wel leuk om dat ding te kopen voor de grap. Ik ga er vanuit dat niet alles uit elkaar valt na een paar weken. Aan de andere kant heb je helemaal gelijk dat ik ook geen geld weg wil gooien.
Ik hoor al dat er maar weinig enthousiast zijn hier. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en het APK keuringsrapport bij verkoper opgevraagd. Op dat rapport staat niks over roest dus misschien valt het toch mee en is het vooral optisch? Het rapport is uitgegeven door de garage die ook op het kenteken staat welke erg goede reviews hebben
Het voordeel is dat bijna elke bestelbus wel een paar deuken heeft.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Als looks belangrijker zijn dan betrouwbaarheid: dan vooral voor deze gedeukte roestbak gaan!
Tja....quote:Op zondag 11 januari 2026 19:55 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Het voordeel is dat bijna elke bestelbus wel een paar deuken heeft.Even zonder gekheid, ik snap jouw punt en dat van anderen dat er in ieder geval betere opties zijn dan deze bus.
Roestvorming kun je al aanvinken met deze auto, wat nog meer?quote:veelvoorkomende issues zijn problemen met de elektronica (sensoren, bedrading), de versnellingsbak (schakelen, synchronisatie), roestvorming, en soms problemen met de motor (lekkages, vermogensverlies); ondersteuning en beschikbaarheid van specifieke onderdelen kunnen lastig zijn buiten de officiële kanalen, wat een uitdaging vormt voor langetermijnbezit,
Nou ja smaak valt over te twisten, maar dit ding is zo lelijkquote:Op zondag 11 januari 2026 18:44 schreef Onderdeurtje het volgende:
@:ToT, op zich niet verkeerd maar ik vind de bestelbus uit dit topic toch wat "normalere looks" hebben vergeleken met alles wat zich al in het straatbeeld bevindt. En dit bakwagentje heeft ook Duitse papieren.
Een fatsoenlijke keuring met dito rapport kost je minimaal 250 a 300 euro.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
Zou sowieso iemand meenemen die verstand heeft van auto's, en nog beter, laat een technische keuring/aankoopkeuring doen bij, bij voorkeur je eigen, een garage.
Kost je 5 of 6 tientjes of zo.
Staat de verkoper dat niet toe, dan zegt dat vaak al genoeg.
Een snel rondje Google vertelt mij dat roest bij auto's meestal begint rond de 10 jaar.
Metaal roest nu eenmaal.
Bij mijn garage, waar ik al jarenlang kom, kost me dat 6 tientjes.quote:Op maandag 12 januari 2026 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke keuring met dito rapport kost je minimaal 250 a 300 euro.
Enkel, voor een Alfa 33 was roest normaal, was een gegeven wat je accepteerde....quote:Op zondag 11 januari 2026 21:44 schreef ToT het volgende:
Nu ik er over nadenk, klinkt het qua problemen als mijn eerste auto; een Alfa Romeo 33!
Alleen waren daar wél onderdelen voor te krijgen!
En dat is bij dit model van dit Chinese merk ook zo; it's a feature, not a bug!quote:Op woensdag 14 januari 2026 01:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Enkel, voor een Alfa 33 was roest normaal, was een gegeven wat je accepteerde....
Nou helaas krijg ik voor mijn eigen auto ook al bijna niks bij inruil dus het leek me best een goede deal om dan tegen zijn busje te ruilen. Een bestelbus op benzine vind je normaal nooit voor die prijs met dat bouwjaar. Een bestelbus op diesel kent meer onderhoudskosten denk ik. En natuurlijk mogen veel bestelbussen op diesel de milieuzones niet meer in.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:54 schreef CarbonC het volgende:
Hoe denk je ooit weer van dit chinese gebakje af te komen?
Daar krijg je echt 0,0 euro voor bij inruil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |