abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219808025
Hallo,

Ik heb een interessante auto gezien die ik misschien zou willen kopen. Deze is uit bouwjaar 2016 en volgens mij is het een Chinees merk. Uiteraard staat deze dus voor een goedkope prijs te koop maar waarschijnlijk is dit niet zonder reden.Aan de buitenkant is opvallend veel roest te zien, bijna de hele motorkap zit bijvoorbeeld vol met kleine roestplekjes. Ook zit er een gat in het voorscherm met roest rondom deze plek.

Nu zijn mijn vragen:

1. Denken jullie dat dit alleen roest betreft aan de buitenkant of is de kans groot dat de roest ook heeft toegeslagen op andere belangrijke onderdelen die niet zo op het oog te zien zijn?
2. Hoe kan een auto die nog zo jong is al zo erg zijn gaan roesten?
3. Als ik de auto wil gaan bezichtigen waar moet ik dan vooral op letten?

Edit: ik weet niet hoe ik er bij kom dat de auto 8 jaar oud is maar deze is nu natuurlijk al minimaal 9 jaar oud.

[ Bericht 7% gewijzigd door Onderdeurtje op 11-01-2026 13:50:19 ]
pi_219808202
Als buitenkant al te zien, is vaak binnen ook zo.

Dat betekent deze auto slecht in gemaakt of geverfd.
De risico zijn dat auto straks apk afgekeurd worden om een roestplek in bepaalde plekken te zien.

Mijn auto is ruim 20 jaar oud en geen enkel roest... Dat ligt ook aan de kwaliteit van afwerking.
Kortom ik zou die roestbak laten staan.. tenzij je handig bent en de onderdelen voor spotprijsje weet te krijgen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 11 januari 2026 @ 13:51:27 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219808230
Zou sowieso iemand meenemen die verstand heeft van auto's, en nog beter, laat een technische keuring/aankoopkeuring doen bij, bij voorkeur je eigen, een garage.

Kost je 5 of 6 tientjes of zo.

Staat de verkoper dat niet toe, dan zegt dat vaak al genoeg.

Een snel rondje Google vertelt mij dat roest bij auto's meestal begint rond de 10 jaar.
Metaal roest nu eenmaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 11 januari 2026 @ 13:56:05 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219808281
Roestgat in spatbord en 9 jaar oud = onderkant verrot.
Doorlopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_219808548
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
Zou sowieso iemand meenemen die verstand heeft van auto's, en nog beter, laat een technische keuring/aankoopkeuring doen bij, bij voorkeur je eigen, een garage.

Een snel rondje Google vertelt mij dat roest bij auto's meestal begint rond de 10 jaar.
Metaal roest nu eenmaal.
Een goed afwerkt metaal kan jaren mee. Niet na 10 jaar. Dat is de keuze van autofabrikant.
De reparatie kan altijd, de enige dat in weg staat is de kosten hiervan.
Vaak zijn de onderdelen spotgoedkoop, maar de arbeidsuren van de monteur gooien vaak in de roet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219808884
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:41 schreef Onderdeurtje het volgende:
Deze is uit bouwjaar 2016 en volgens mij is het een Chinees merk.
Dat is toch 10 jaar ipv 8??
En hoezo denk je dat het een Chinees merk is, je weet simpelweg niet met zekerheid te zeggen welk merk auto je koopt??
En hoezo zou je een auto met roest accepteren, terwijl er een miljoen auto's te koop staan zonder roest?
pindazakje
  zondag 11 januari 2026 @ 14:53:21 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219809496
Nou ben ik wel benieuwd... Welk merk gaat het om? Zo'n jonge auto met roest is volgens bij best zeldzaam.
pi_219809511
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:41 schreef Onderdeurtje het volgende:
Hallo,

Ik heb een interessante auto gezien die ik misschien zou willen kope
n. Deze is uit bouwjaar 2016 en volgens mij is het een Chinees merk. Uiteraard staat deze dus voor een goedkope prijs te koop maar waarschijnlijk is dit niet zonder reden.Aan de buitenkant is opvallend veel roest te zien, bijna de hele motorkap zit bijvoorbeeld vol met kleine roestplekjes. Ook zit er een gat in het voorscherm met roest rondom deze plek.

Nu zijn mijn vragen:

1. Denken jullie dat dit alleen roest betreft aan de buitenkant of is de kans groot dat de roest ook heeft toegeslagen op andere belangrijke onderdelen die niet zo op het oog te zien zijn?
2. Hoe kan een auto die nog zo jong is al zo erg zijn gaan roesten?
3. Als ik de auto wil gaan bezichtigen waar moet ik dan vooral op letten?

Edit: ik weet niet hoe ik er bij kom dat de auto 8 jaar oud is maar deze is nu natuurlijk al minimaal 9 jaar oud.
Het is geen interessante auto als het nu al roest.
Mooi laten staan.

Ik koop liever een Yaris van 20 jaar oud dan zoiets.
pi_219809517
Hoezo noem je het merk en model niet gewoon even?
pi_219809528
Overal roest, gat in het voorscherm, ja nee ik zou er 100% voor gaan, althans als hij ¤5 zou kosten! ^O^

Anders kan de aanschaf van deze auto wel in dit topic eindigen: WGR / Stommiteiten die geld kosten

Wat is de kilometerstand?
In welke prijsrange zit hij?
Is het iets wat je voor een paar jaartjes wil gebruiken en dan weggooien om een andere te kopen?

Ik denk niet dat je van plan bent hem technisch te laten keuren voor aanschaf.
pi_219809546
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef Hyperdude het volgende:
Roestgat in spatbord en 9 jaar oud = onderkant verrot.
Doorlopen.
Als dit echt zo is moet ik er inderdaad met een grote boog omheen lopen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dat is toch 10 jaar ipv 8??
En hoezo denk je dat het een Chinees merk is, je weet simpelweg niet met zekerheid te zeggen welk merk auto je koopt??
En hoezo zou je een auto met roest accepteren, terwijl er een miljoen auto's te koop staan zonder roest?
Ja het is 10 jaar, of in ieder geval meer dan 9 jaar oud. Ik heb het in de openingspost aangepast misschien kan een mod de titel nog aanpassen?

Het is inderdaad een Chinees merk heb het net opgezocht, gaat om DFSK.

Ik zeg niet dat ik een auto met roest accepteer maar deze auto heeft voor zijn prijs een belangrijke eigenschap waar ik naar op zoek ben.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:57 schreef ToT het volgende:
Overal roest, gat in het voorscherm, ja nee ik zou er 100% voor gaan, althans als hij ¤5 zou kosten! ^O^

Anders kan de aanschaf van deze auto wel in dit topic eindigen: WGR / Stommiteiten die geld kosten
Hmm ja, de kans is best groot dat ik dan weer een post in mijn eigen topic moet gaan maken. |:( Ik kan het merk en model noemen maar je weet nooit of hier iemand is die de roestbak wel wilt kopen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 januari 2026 @ 15:03:52 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219809580
quote:
0s.gif [b]Op zondag 11 januari 2026 15:00 schreef [url=https://
Ja het is 10 jaar, of in ieder geval meer dan 9 jaar oud. Ik heb het in de openingspost aangepast misschien kan een mod de titel nog aanpassen?
Jazeker, is hij zo goed?
pi_219809609
Is het een Glory?
Schijnt matig te zijn qua betrouwbaarheid, en reserve-onderdelen er voor vinden voor onderhoud en reparatie schijnt behoorlijk kut te zijn.
pi_219809647
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:00 schreef Onderdeurtje het volgende:
Ik zeg niet dat ik een auto met roest accepteer maar deze auto heeft voor zijn prijs een belangrijke eigenschap waar ik naar op zoek ben.

Welke eigenschap? Heb je zin in een onbekende auto met roest waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn?
pindazakje
pi_219809655
Nee, die was het dus niet

[ Bericht 53% gewijzigd door Sometimes op 11-01-2026 16:50:42 ]
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_219809691
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:06 schreef ToT het volgende:
Is het een Glory?
Slechte naam in combinatie met gaten :X
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219809692
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Welke eigenschap? Heb je zin in een onbekende auto met roest waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn?
Dat gat in het voorscherm is natuurlijk een Glory hole.
pi_219809693
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:16 schreef r_one het volgende:

[..]
Kut, je bent me net voor! _O-
pi_219809698
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:17 schreef ToT het volgende:

[..]
Kut, je bent me net voor! _O-
Eerder lul :{w
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219809710
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:03 schreef qltel het volgende:

[..]
Jazeker, is hij zo goed?
Ja hier ben ik tevreden mee, bedankt. :s)

De belangrijke eigenschap is dat het om een bestelbus op benzine gaat. Gaat om deze bestelbus: https://www.marktplaats.n(...)uro6-minibus-bj-2016
pi_219809712
Nou, je 2e vraag: het is een goedkoop kutmerk waarbij bekend is dat er beknibbeld is op comfort, afwerking en kwaliteit.
Ik heb er nooit van gehoord, maar met Googlen zag ik dat het enige voordeel is dat ze spotgoedkoop zijn voor de specs.
De goedkopigheid moet natuurlijk wel ergens vandaan komen.
pi_219809735
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:19 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]

De belangrijke eigenschap is dat het om een bestelbus op benzine gaat. Gaat om deze bestelbus: https://www.marktplaats.n(...)uro6-minibus-bj-2016
:o Kanonne, die roest is nog vele malen erger dan ik had verwacht!

Dat schreeuwt toch echt al alles over de kwaliteit van die bus?

Zoek voor dat zelfde geld liever iets ouders met meer km op de teller, maar van een beter merk.
pi_219809754
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef ToT het volgende:

[..]
:o Kanonne, die roest is nog vele malen erger dan ik had verwacht!

Dat schreeuwt toch echt al alles over de kwaliteit van die bus?

Zoek voor dat zelfde geld liever iets ouders met meer km op de teller, maar van een beter merk.
"Heeft rondom wat roestplekjes maar daar rijdt hij geen millimeter minder door."

En je krijgt er een splinternieuw linker voorscherm bij *O*

Ik zeg DOEN ^O^
.
pi_219809780
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:23 schreef r_one het volgende:

[..]
"Heeft rondom wat roestplekjes maar daar rijdt hij geen millimeter minder door."

En je krijgt er een splinternieuw linker voorscherm bij *O*

Ik zeg DOEN ^O^
Ik snap heus wel dat een busje bedoeld is om allerlei zooi mee te versjouwen en soms kun je ook best wel eens een paaltje of zo over het hoofd zien, maar volgens mij moet je niet in de richting van dit busje niezen omdat je anders zo door de laklaag heen bent.
pi_219809803
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:19 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]

Kijk wel even onderkant.. als je daar geen roest vinden, is prima zo.
Maar verwacht niet veel van. Je kan prima in stad mee komen en klussen. Daar is de bus voor.

Maar ik betwijfel of ie betrouwbaar ding is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Ghost op 11-01-2026 16:52:14 ]
pi_219809816
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik snap heus wel dat een busje bedoeld is om allerlei zooi mee te versjouwen en soms kun je ook best wel eens een paaltje of zo over het hoofd zien, maar volgens mij moet je niet in de richting van dit busje niezen omdat je anders zo door de laklaag heen bent.
Dan nies je er "wat roestplekjes" erbij in :')

(die JP moet ook van dat hok af he :{w )
.
  Spellchecker zondag 11 januari 2026 @ 15:28:59 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219809821
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:16 schreef r_one het volgende:

[..]
_O-
pi_219809882
Niet doen, die roest komt gewoon van binnenuit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219809910
Mwah. Klussenbus voor 4.000 euri. Als je hem nodig hebt gewoon doen. Beetje roest zou mijn niet boeien als het enkel plaatwerk betreft. Wel controleren of de dragende delen goed zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219809982
Ik vraag me af hoe lang deze nog door de APK heen zal komen als er ook elders veel roest te vinden zal zijn.
pi_219810072
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:26 schreef ToT het volgende:

[..]
soms kun je ook best wel eens een paaltje of zo over het hoofd zien.
Ik vrees dat als je bij dit ding een paaltje over het hoofd ziet, dat paaltje binnenin je busje staat.
pi_219810521
Sjonge jonge, van bestelbussen zijn zoveel wel betrouwbare merken / types. Benzine is wat lastiger maar die zijn er zeker ook wel.
En dan kom je met een AliExpress ding.
We zouden Chinese troep 100% moeten boycotten.

Ook
Gewoon nieuw spul als BYD en Link&co
Vakman pur sang
pi_219811166
Als je zelf niet kunt lassen kan dit wel eens heel duur gaan worden.
pi_219811524
Onder de 4 mille zit je snel met iets ter grootte van een Caddy.
Dit cheap-ass merkje is het enige wat te vinden is in dit formaat.

Alternatief van het zelfde merk:

https://www.marktplaats.n(...)e8-949b-a4ad1151bac5

Meer ruimte, minder kilometers, minder roest.
pi_219811668
Volgens mij heb je 3 opties:

1. Goedkope rotzooi kopen zoals deze Chinese meuk. Maar ellende kopen kost achteraf bijna altijd meer geld. En het rijdt waarschijnlijk ook als een hoopje ellende dus je wordt er niet gelukkig van.
2. Meer geld neerleggen en fatsoenlijke bus kopen.
3. Niks kopen.

De 1ste optie is kansloos imo. Je kunt het kopen voor de grap om te zien kansloos het werkelijk is en na paar weken naar de sloop brengen, als geld verliezen niet boeit / geen rol speelt. Maar ik proef een beetje dat budget juist belangrijk is en je geen geld weg wilt gooien. Dus ik dan zou ik direct gaan voor de 2de of 3de optie.
pindazakje
pi_219811995
@ToT, op zich niet verkeerd maar ik vind de bestelbus uit dit topic toch wat "normalere looks" hebben vergeleken met alles wat zich al in het straatbeeld bevindt. En dit bakwagentje heeft ook Duitse papieren.

.@Hyaenidae, het lijkt me inderdaad wel leuk om dat ding te kopen voor de grap. Ik ga er vanuit dat niet alles uit elkaar valt na een paar weken. Aan de andere kant heb je helemaal gelijk dat ik ook geen geld weg wil gooien.

Ik hoor al dat er maar weinig enthousiast zijn hier. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en het APK keuringsrapport bij verkoper opgevraagd. Op dat rapport staat niks over roest dus misschien valt het toch mee en is het vooral optisch? Het rapport is uitgegeven door de garage die ook op het kenteken staat welke erg goede reviews hebben

[ Bericht 24% gewijzigd door Onderdeurtje op 11-01-2026 18:51:02 ]
pi_219812186
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:44 schreef Onderdeurtje het volgende:
@:ToT, op zich niet verkeerd maar ik vind de bestelbus uit dit topic toch wat "normalere looks" hebben vergeleken met alles wat zich al in het straatbeeld bevindt. En dit bakwagentje heeft ook Duitse papieren.

.@:Hyaenidae, het lijkt me inderdaad wel leuk om dat ding te kopen voor de grap. Ik ga er vanuit dat niet alles uit elkaar valt na een paar weken. Aan de andere kant heb je helemaal gelijk dat ik ook geen geld weg wil gooien.

Ik hoor al dat er maar weinig enthousiast zijn hier. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en het APK keuringsrapport bij verkoper opgevraagd. Op dat rapport staat niks over roest dus misschien valt het toch mee en is het vooral optisch? Het rapport is uitgegeven door de garage die ook op het kenteken staat welke erg goede reviews hebben
Als looks belangrijker zijn dan betrouwbaarheid: dan vooral voor deze gedeukte roestbak gaan! ^O^
pi_219812566
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Als looks belangrijker zijn dan betrouwbaarheid: dan vooral voor deze gedeukte roestbak gaan! ^O^
Het voordeel is dat bijna elke bestelbus wel een paar deuken heeft. *) Even zonder gekheid, ik snap jouw punt en dat van anderen dat er in ieder geval betere opties zijn dan deze bus.
pi_219812766
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:55 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Het voordeel is dat bijna elke bestelbus wel een paar deuken heeft. *) Even zonder gekheid, ik snap jouw punt en dat van anderen dat er in ieder geval betere opties zijn dan deze bus.
Tja....

- Matig betrouwbaar merk.
- Moeilijk om an onderdelen te komen waardoor reparaties lastig kunnen worden
- Flinterdun lak en het metaal er onder roest enorm snel. Kan slechts een optisch probleem zijn, maar kan in een paar jaar voor grotere problemen zorgen waaronder bijvoorbeeld lekkage en slecht sluitende deuren e.d.

Goedkoop is duurkoop.

quote:
veelvoorkomende issues zijn problemen met de elektronica (sensoren, bedrading), de versnellingsbak (schakelen, synchronisatie), roestvorming, en soms problemen met de motor (lekkages, vermogensverlies); ondersteuning en beschikbaarheid van specifieke onderdelen kunnen lastig zijn buiten de officiële kanalen, wat een uitdaging vormt voor langetermijnbezit,
Roestvorming kun je al aanvinken met deze auto, wat nog meer?
pi_219813482
Nu ik er over nadenk, klinkt het qua problemen als mijn eerste auto; een Alfa Romeo 33!
Alleen waren daar wél onderdelen voor te krijgen!
pi_219813912
Ja en ik ken de problemen van mijn tweede auto, een Alfa Romeo 156. Dat was ook de duurste auto met betrekking tot onderhoud die ik in mijn bezit heb gehad. Maar ook de mooiste. *;
pi_219813981
Dat soort roest zag ook al snel op een Vito of Transit, ze worden er heel oud mee.
.
pi_219815255
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:44 schreef Onderdeurtje het volgende:
@:ToT, op zich niet verkeerd maar ik vind de bestelbus uit dit topic toch wat "normalere looks" hebben vergeleken met alles wat zich al in het straatbeeld bevindt. En dit bakwagentje heeft ook Duitse papieren.

Nou ja smaak valt over te twisten, maar dit ding is zo lelijk :o
Kijk die voorkant dan, alsof iemand is vergeten de voorkant wat uit te rekken _O-

Maar ja kijk eens in bv Japan hoe lelijk de auto´s daar zijn, alsof alleen de wat mooiere auto´s voor export weg gaan.
pi_219815261
Ik moet zeggen dat roest ook kan liggen aan waar je woont.
Hier zie je ook veel meer roest bij auto´s omdat het heel ander weer is dan in NL (veel kou en sneeuw bv).
Dat is vooral oppervlakkige roest, niet zo mooi maar verder niet het ergste.

Maar goed Chinees merk, altijd lelijk en onbetrouwbaar. Spullen lastig te vinden.
Gewoon niet doen.
pi_219815661
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:51 schreef StateOfMind het volgende:

Metaal roest nu eenmaal.
Een fatsoenlijke keuring met dito rapport kost je minimaal 250 a 300 euro.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 12 januari 2026 @ 12:47:54 #46
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219817144
quote:
3s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Een fatsoenlijke keuring met dito rapport kost je minimaal 250 a 300 euro.
Bij mijn garage, waar ik al jarenlang kom, kost me dat 6 tientjes.
Wellicht geen officiële aankoopkeuring met rapport of zo, maar ze kijken hem globaal na op de brug qua techniek roest en staat van de auto en motor en versnellingsbak en zo en rijden er een stukje mee en zo.
Noem het een technische keuring of wat.

Zo heb ik me meer dan eens een miskoop bespaart.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219829666
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 21:44 schreef ToT het volgende:
Nu ik er over nadenk, klinkt het qua problemen als mijn eerste auto; een Alfa Romeo 33!
Alleen waren daar wél onderdelen voor te krijgen!
Enkel, voor een Alfa 33 was roest normaal, was een gegeven wat je accepteerde....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219829968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 01:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Enkel, voor een Alfa 33 was roest normaal, was een gegeven wat je accepteerde....
En dat is bij dit model van dit Chinese merk ook zo; it's a feature, not a bug!
pi_219830203
Hoe denk je ooit weer van dit chinese gebakje af te komen?
Daar krijg je echt 0,0 euro voor bij inruil.
pi_219831371
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 08:54 schreef CarbonC het volgende:
Hoe denk je ooit weer van dit chinese gebakje af te komen?
Daar krijg je echt 0,0 euro voor bij inruil.
Nou helaas krijg ik voor mijn eigen auto ook al bijna niks bij inruil dus het leek me best een goede deal om dan tegen zijn busje te ruilen. Een bestelbus op benzine vind je normaal nooit voor die prijs met dat bouwjaar. Een bestelbus op diesel kent meer onderhoudskosten denk ik. En natuurlijk mogen veel bestelbussen op diesel de milieuzones niet meer in.

Ik krijg sinds een paar jaar een terugkerend idee in mijn kop dat ik met een bestelbusje een extra zakcentje zou kunnen verdienen. Mijn eigen auto kost vrijwel niks aan onderhoud maar toch geld aan onder andere wegenbelasting natuurlijk. Maar na nog eens heel goed het idee te hebben overwogen denk ik dat ik er uiteindelijk juist geld op toe ga leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')