Daar valt inderdaad iets van te zeggen, maar de foto van de man online verspreiden is niet zo sjiek.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef roos94 het volgende:
De buurvrouw maakt iets potentieels engs mee en wordt vervolgens benaderd door kranten. Zegt ja want geen media ervaring en wil haar vervelende ervaring delen. Wordt door de mensen weggezet als sensatiebelust.
Nu heb ik het filmpje niet gezien want niemand wil het hier delen dus daar kan ik niet over oordelen.
Ach kom, het is niet dat die kerel haar belaagd heeft ofzo.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef roos94 het volgende:
De buurvrouw maakt iets potentieels engs mee
Kan ook nog een lelijk staartje krijgen voor de buurvrouw. Iemand zijn beelden op internet delen, zoals ik het lees zelfs de woning in gefilmd, is een ernstige inbreuk op de privacy. Als dit nog nadelige gevolgen heeft voor die man, kan het dat de vrouw een heel forse schadevergoeding moet gaan betalen wanneer die man een advocaat in de arm neemt.quote:Op maandag 12 januari 2026 09:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom, het is niet dat die kerel haar belaagd heeft ofzo.
(tenzij jij loslopende Ghanese meisjes eng vindt)
En dan nog ga je dat niet, ter eer en glorie van jezelf, allemaal maar op FB plempen. Leuk voor dat meisje ook ...![]()
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdak-ze-had-het-koudquote:Man bood vermist meisje (10) vermoedelijk alleen onderdak: 'Ze had het koud'
Het lijkt erop dat de Rotterdammer bij wie het 10-jarige meisje tijdens haar vermissing in huis is geweest zich niet aan het meisje heeft vergrepen. De politie meldt maandag dat de man alleen wordt verdacht van het onttrekken aan het ouderlijk gezag van het kind. Hij zit nog steeds vast.
Ze deed het allebei tegelijk.. ze filmde terwijl ze bij zijn deur stond en aanbelde.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdak-ze-had-het-koud
Goed bedoeld maar onhandig aangepakt dus, waarschijnlijk. Ik denk dat de verstandhoudingen in die buurt niet zo lekker zijn. Als je bij je buren een kind ziet dat vermist wordt, spreek je ze dan eerst aan en vraagt of ze weten dat ze gezocht wordt, of ga je stiekem naar binnen zitten filmen om de beelden op internet te plempen en bel je de politie?
Ik gok dat deze man daar niet aan denkt. Dan ben je als buurvrouw zijnde 45 jaar, je zou dan ondertussen wel enig fatsoen in je donder moeten hebben lijkt me.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kan ook nog een lelijk staartje krijgen voor de buurvrouw. Iemand zijn beelden op internet delen, zoals ik het lees zelfs de woning in gefilmd, is een ernstige inbreuk op de privacy. Als dit nog nadelige gevolgen heeft voor die man, kan het dat de vrouw een heel forse schadevergoeding moet gaan betalen wanneer die man een advocaat in de arm neemt.
Ik heb een filmpje gezien waar ook twee of drie straatgenoten zijn gefilmd en die hadden het over een gewone, aardige man.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdak-ze-had-het-koud
Goed bedoeld maar onhandig aangepakt dus, waarschijnlijk. Ik denk dat de verstandhoudingen in die buurt niet zo lekker zijn. Als je bij je buren een kind ziet dat vermist wordt, spreek je ze dan eerst aan en vraagt of ze weten dat ze gezocht wordt, of ga je stiekem naar binnen zitten filmen om de beelden op internet te plempen en bel je de politie?
Ik zag ook in de comments van hier de plaatselijke fbpagina een foto van de meneer toen hij met zijn rug toe naar de camera stond. Hij was iets in zijn voortuin aan het doen. Hij is dus met zijn rug naar de camera gefotografeerd en online gezet. Totaal onacceptabel.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze deed het allebei tegelijk.. ze filmde terwijl ze bij zijn deur stond en aanbelde.
Mogelijk juist om zeker te weten dat het om dat meisje ging of als bewijs voor de politie.
Geen idee of ze twijfelde en de beelden met derde gedeeld had. Die het vervolgens online gezet hebben.
Het AD kreeg deze beelden in ieder geval niet van haar bij het interview.
Dat is een andere foto, dat lijkt een streetview shot. Meneer gooit daar iets in de kliko voor het raam.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ook in de comments van hier de plaatselijke fbpagina een foto van de meneer toen hij met zijn rug toe naar de camera stond. Hij was iets in zijn voortuin aan het doen. Hij is dus met zijn rug naar de camera gefotografeerd en online gezet. Totaal onacceptabel.
quote:Op zondag 11 januari 2026 21:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben net ook de foto van de man tegen gekomen op fb (met het meisje er voor de helft naast). Ik ga hem niet delen aangezien we nog helemaal niks weten. Hij wordt al op facebook pedofiel genoemd wat m.i. veel te vroeg is.
Nou daar ben je dan mooi klaar mee, als (onhandige) barmhartige Samaritaanquote:Op maandag 12 januari 2026 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Man bood het vermiste meisje (10) vermoedelijk alleen onderdak: 'Ze had het koud'
Het lijkt erop dat de Rotterdammer bij wie het 10-jarige meisje tijdens haar vermissing in huis is geweest zich niet aan het meisje heeft vergrepen.
Gigantisch egotripper idd.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Ik krijg de indruk dat de buurvrouw een naar, sensatie belust figuur is. De man lijkt mij een simpele dodo. Ik hoop dat de mensen hem verder met rust laten als blijkt dat hij niets slechters gedaan heeft dan verzuimen de politie te bellen.
Kan het zijn dat ze geadopteerd is?quote:
Voor de likesquote:Op maandag 12 januari 2026 12:42 schreef Inbox het volgende:
Vraag me werkelijk af waarom je met naam en foto je verhaal gaat doen voor de media.
Dat was niet zo moeilijk hèquote:of dat de media haar hebben gevonden?
True maar dan had ze wel Nboko Nboko gehetenquote:Op maandag 12 januari 2026 12:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik acht de kans groter dat het een immigrantengezin is gezien de locatie van verdwijning
Ja of toch een gefingeerde naamquote:Op maandag 12 januari 2026 12:57 schreef r_one het volgende:
[..]
True maar dan had ze wel Nboko Nboko geheten![]()
Ze spreekt goed Engels volgens het vermissingsbericht.quote:
Dat is dan ook de offiiciele taal in Ghana.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ze spreekt goed Engels volgens het vermissingsbericht.
Nee, dankzij degene die hem online heeft gezet.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:39 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maargoed, geen slechte intenties dus. Maar die man kan natuurlijk nooit meer naar huis. Dankzij de Facebook moeders die alles moeten uitpluizen.
Dat natuurlijk ook, maar delen is net zo fout imo.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, dankzij degene die hem online heeft gezet.
Mensen zijn nou eenmaal nieuwsgierig.
Welke 'nieuwsgierigheid' wordt er bevredigd door foto's van de man en z'n huis online te zetten?quote:Op maandag 12 januari 2026 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die Kimberly maakt dit bekend.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke 'nieuwsgierigheid' wordt er bevredigd door foto's van de man en z'n huis online te zetten?
Het is toch puur de lust naar sensatie ....
Sensatie dus.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:10 schreef maily het volgende:
[..]
Die Kimberly maakt dit bekend.
"Ik zag dat meisje en ben bij hem aan gaan bellen en heb dat gefilmd."
Dus iedereen wil dat filmpje zien ....
quote:"Ik zag die vrouw bloedend op de A-zoveel liggen vechtend voor haar leven en heb dat gefilmd."
Als je er niet actief naar opzoek gaat kom je het ook niet tegen.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat er een advocaat is bereid hem te helpen. Laat die buurvrouw of wie ook de beelden heeft gelekt maar boeten. Zo gaan we niet met mensen om.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Ik krijg de indruk dat de buurvrouw een naar, sensatie belust figuur is. De man lijkt mij een simpele dodo. Ik hoop dat de mensen hem verder met rust laten als blijkt dat hij niets slechters gedaan heeft dan verzuimen de politie te bellen.
Ik ben eerder benieuwd naar een filmpje hoe <Knip>, dan een vermist meisje dat een huisdeur open doet eigenlijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, is ook weer waar. Ik hoop dat de man zoals eerder gezegd met rust wordt gelaten. Van je buren moet je het maar hebben...quote:Op maandag 12 januari 2026 14:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke 'nieuwsgierigheid' wordt er bevredigd door foto's van de man en z'n huis online te zetten?
Het is toch puur de lust naar sensatie ....
Denk niet dat-ie komend zomer gezellig met de buuf een sateetje wegprikt op de buurtbarbecue neequote:Op maandag 12 januari 2026 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, is ook weer waar. Ik hoop dat de man zoals eerder gezegd met rust wordt gelaten. Van je buren moet je het maar hebben...
Dankzij zowel degene die de beelden gedeeld heeft, als de SoCiAl MeDiA bende die hem ondanks nadrukkelijk tegenbericht van de politie nog altijd uitmaakt voor pedofiel.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zal me ook niks verbazen als de man al weer vrij is ondanks wat de politie zegt, maar maar ergens onder gedoken moet zitten voorlopig.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dankzij zowel degene die de beelden gedeeld heeft, als de SoCiAl MeDiA bende die hem ondanks nadrukkelijk tegenbericht van de politie nog altijd uitmaakt voor pedofiel.
quote:Op maandag 12 januari 2026 17:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
En weer een interviewtje met Kimberly. Hont moet natuurlijk ook wat aandacht krijgen, net als bij de vorige foto
https://www.rijnmond.nl/n(...)ilde-haar-beschermen
quote:“Het maakte me niet uit bij wie ze was geweest. Ik nam haar onder mijn vleugels en wilde haar beschermen. Bij mij thuis is het wél veilig.”
Op haar bank kreeg het meisje te eten. Er werd gepraat over school, over vriendinnetjes. Kimberly’s zoon schoof aan en leidde haar rustig af. “Alles om haar even kind te laten zijn.”
Ik mis alleen het standbeeld nog en een lintje.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
En weer een interviewtje met Kimberly. Hont moet natuurlijk ook wat aandacht krijgen, net als bij de vorige foto
Het is april voor je t weetquote:Op maandag 12 januari 2026 17:47 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik mis alleen het standbeeld nog en een lintje.
Wat een heldquote:Op maandag 12 januari 2026 17:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
*knip*
Nou meid, fantastisch. Ik vind het een kots interview.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op maandag 12 januari 2026 17:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat een held![]()
Ik wil haar aanraken![]()
Kan zo een handtekening voor je regelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je geen date voor me regelen?quote:Op maandag 12 januari 2026 17:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kan zo een handtekening voor je regelen.
Die paai ik wel met koekjesquote:Op maandag 12 januari 2026 18:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Denk dat ik eerst even toestemming aan Kingsley moet vragen.
Misschien moet je dan ook stoppen met steeds nieuwe interviews te blijven geven.quote:Toch voelt ze zich geen held. Integendeel. “Ik heb gewoon gedaan wat iedereen zou doen.” Ze maakt zich vooral zorgen om de rust in de straat. “Het is een hechte straat. Ik wil echt niemand beschadigen door het delen van mijn verhaal. Dat is nooit mijn bedoeling geweest.”
Maar ondertussen is de buurman wel (zwaar) beschadigd door de door haar gemaakte filmpje. Ik heb medelijden met deze man. Zoals ik het nu zie wilde hij het meisje helpen. Misschien door een taalbarrière geen gesprekken kunnen voeren. Politie heeft de meneer misschien niet aan gedacht. Of misschien heeft hij gedacht, blijf dit weekend dan kijken we maandag wel verder.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook stoppen met steeds nieuwe interviews te blijven geven.
De media mag nu zo onderhand ook wel wat meer terughoudend zijn. Het vermiste meisje is in goede gezondheid teruggevonden, vooralsnog zijn er helemaal geen aanwijzingen dat de bewoner verkeerde bedoelingen had, waarschijnlijk heeft hij proberen helpen en het onhandig aangepakt. Hou er dan ook over op.
Mee eens. Ik vind het ook allemaal wat tegenstrijdig wat er door buurmevrouw wordt verteld. Je bent een hechte straat zogezegd, dan spreek je die man toch aan van "joh, wist je al dat dit kind vermist wordt, heb je de politie al gebeld etc?" in plaats van met heimelijke filmpjes en dergelijke aan de gang te gaan?quote:Op maandag 12 januari 2026 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar ondertussen is de buurman wel (zwaar) beschadigd door de door haar gemaakte filmpje. Ik heb medelijden met deze man. Zoals ik het nu zie wilde hij het meisje helpen. Misschien door een taalbarrière geen gesprekken kunnen voeren. Politie heeft de meneer misschien niet aan gedacht. Of misschien heeft hij gedacht, blijf dit weekend dan kijken we maandag wel verder.
Een hoop misschiens, ik weet, maar ik zie de buurman niet als kwade genius oid
Puntje voor de FOK! Recherchequote:Op maandag 12 januari 2026 18:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vermist meisje (10) liep weg van huis en vroeg Rotterdammer zelf om hulp, verdachte vrijgelaten
De Rotterdammer, bij wie zondag het 10-jarige vermiste meisje werd gevonden, is weer vrijgelaten. De tiener blijkt te zijn weggelopen van huis en had zelf de man om hulp gevraagd, blijkt uit onderzoek. „Hij heeft haar, mede door de kou, onderdak in zijn woning aangeboden’’, zegt een woordvoerder van de politie.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rijgelaten~a0bd47a5/
@:ootjekatootje had gelijk
Vraag me dan af hoe liefdevol dat gezin is zoals de politie dat eerder vermeldde.
Eerder dat iedereen hem met rust laat en de ouders van het meisje met een dikke bos bloemen voor zijn deur staan.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nu maar hopen dat die man ook de ruimte krijgt om zijn verhaal te doen ipv de aandachtshoerige buurvrouw.
Als hij dat zelf wil natuurlijk. Gezien de FB moeders hem al aan de hoogste boom hadden hangen, zoals uquote:Op maandag 12 januari 2026 19:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerder dat iedereen hem met rust laat en de ouders van het meisje met een dikke bos bloemen voor zijn deur staan.
Hopelijk houd het meisje er een fijn contact aan over. Misschien kan ze vaker met zijn hond gaan wandelen, de buurt kent haar nu toch al.
Nee gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nu maar hopen dat die man ook de ruimte krijgt om zijn verhaal te doen ipv de aandachtshoerige buurvrouw.
Ikke?quote:Op maandag 12 januari 2026 19:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Als hij dat zelf wil natuurlijk. Gezien de FB moeders hem al aan de hoogste boom hadden hangen, zoals u
Hont hoort thuis op de Tokkie Bingokaart.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Kimberly met hont Kingsley.
Ze loopt met haar hond door de straat, vijf minuten nadat ze een Amber Alert heeft gedeeld op haar sociale media. Nog geen kwartier later zit het vermiste meisje (10) bij haar op de bank. “Het begint nu pas een beetje te landen”, vertelt buurvrouw Kimberly.
Het is maandagochtend in Rotterdam-Vreewijk en Kimberly zit eindelijk stil. Voor het eerst in 24 uur. “Gisteren om 09:30 uur belde ik de politie,” zegt ze. “En sindsdien is het non-stop gegaan.” Wat begon als een gewone hondenwandeling, eindigde met een vermist meisje veilig op haar bank. De afgelopen 24 uur waren een rollercoaster van opluchting, spanning en emoties.
Zondagochtend had ze nog maar net het Amber Alert gedeeld op Instagram. “En toen liep ik buiten." Twee honden kwamen op elkaar af. Niets bijzonders, totdat Kimberly's oog op een meisje valt. "Het lampje ging niet meteen branden. Maar het puzzeltje viel steeds verder in elkaar.”
Ze had het meisje nog nooit in de straat gezien. En toch voelde alles ineens vreemd. “Ik dacht: klopt dit wel?” Als ze de naam van de hond hoort die van haar buurman is, valt alles samen. “Toen wist ik: dit kan bijna niet anders.”
Moederinstinct
Ze belde daarna aan bij haar buurman. Toen het meisje opendeed, stelde Kimberly één simpele vraag: of ze zo heet. “Ze zei ja. En op dat moment gingen álle alarmbellen af.” Kimberly bleef rustig. “Ik wilde geen hysterische buurvrouw zijn. Ik wilde haar vertrouwen winnen.”
Wat er door haar lijf ging, is nauwelijks in woorden te vatten. Ze noemt het moederinstinct. “Als moeder denk je nergens meer over na. Dan handel je.” Ze nam het meisje mee naar huis. “Het maakte me niet uit bij wie ze was geweest. Ik nam haar onder mijn vleugels en wilde haar beschermen. Bij mij thuis is het wél veilig.
Straat vol met hulpdiensten
Op haar bank kreeg het meisje te eten. Er werd gepraat over school, over vriendinnetjes. Kimberly’s zoon schoof aan en leidde haar rustig af. “Alles om haar even kind te laten zijn.” Ondertussen was de politie al onderweg.
Pas toen de straat zich vulde met politie, ambulances en pers, drong de impact door. “Toen dacht ik: dit is eigenlijk bizar.” Ze ging mee naar het bureau voor een verklaring. “Met dikke tranen. Niet van trots, maar van spanning.”
Daarna volgde de nasleep: honderden berichten, media aan de deur, een telefoontje van burgemeester Carola Schouten. “Dat ze me belde, dat besef komt nu pas.” Haar ouders stonden die ochtend met de krant voor de deur. “Ze zijn zó trots.”
Held
Toch voelt ze zich geen held. Integendeel. “Ik heb gewoon gedaan wat iedereen zou doen.” Ze maakt zich vooral zorgen om de rust in de straat. “Het is een hechte straat. Ik wil echt niemand beschadigen door het delen van mijn verhaal. Dat is nooit mijn bedoeling geweest.”
Wat wel blijft, is opluchting. “Het allerbelangrijkste is dat het meisje veilig is.” En misschien ook een les. “We leven in een gekke wereld. Maar we moeten beter op elkaar letten.” Kimberly trekt straks haar joggingpak aan, zet B&B Vol Liefde op en probeert weer even gewoon mens te zijn. “Het is goed zo.”
Nou meid, fantastisch. Ik vind het een kots interview.
Op zijn minst een bos bloemenquote:Op maandag 12 januari 2026 19:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerder dat iedereen hem met rust laat en de ouders van het meisje met een dikke bos bloemen voor zijn deur staan.
Hopelijk houd het meisje er een fijn contact aan over. Misschien kan ze vaker met zijn hond gaan wandelen, de buurt kent haar nu toch al.
Dit. Maar ook, als je dat meisje de hont ziet uit laten... kweet niet hoor, maar dat riekt niet naar een brute ontvoering. Als de man het kind had ontvoerd had hij haar wel in een kamertje boven verborgen met de deur op slot.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vind het ook allemaal wat tegenstrijdig wat er door buurmevrouw wordt verteld. Je bent een hechte straat zogezegd, dan spreek je die man toch aan van "joh, wist je al dat dit kind vermist wordt, heb je de politie al gebeld etc?" in plaats van met heimelijke filmpjes en dergelijke aan de gang te gaan?
Ja, klopt. Maar waar staat dat ik hem aan de hoogste boom wilde zien hangen?quote:Op maandag 12 januari 2026 19:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jij had toch beelden gezien en het was een oude viezige man?
Denk dat het wel tot de mogelijkheden behoortquote:
Arm joch, met zo'n moederquote:Op maandag 12 januari 2026 20:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Denk dat het wel tot de mogelijkheden behoortHaar hond en zoontje komen in het artikel voor, maar over een man* heb ik niets gelezen.
*en daarom was het kind onder haar vleugels in haar huis wel veilig natuurlijk, omdat daar geen man in huis was.
Maar het moest toch even benoemd worden, die vieze oude zwerver. Ik zal niet zeggen dat dit als nare stemmingmakerij bedoeld was maar dat denk ik wel. Zo'n type is al bij voorbaat schuldig natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik dacht ook dat deze man mogelijk geen social media had en geen mobiele telefoon. Wat zijn uiterlijk betreft, dat staat overal los van.
quote:denk aan de doorsnee oude zwerver en dat is hem.
Beetje viezige dunne man met witte baard en wollen oude trui.
Je wilde toch een date met haar?quote:Op maandag 12 januari 2026 20:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Arm joch, met zo'n moeder
En haar kerel is natuurlijk -eerder al- heel hard gaan lopen![]()
Ik hoop dat binnen dat gezin ook de nodige hulp wordt aangeboden. Uren op straat in de kou om vervolgens een wildvreemde aan te spreken klinkt niet goed.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:18 schreef Momo het volgende:
Rotterdammer bood vermist meisje onderdak aan tegen de kou
Een 69-jarige Rotterdammer die werd aangehouden omdat hij een vermist meisje in huis had genomen, is weer vrijgelaten. De man nam het 10-jarige meisje in huis om haar onderdak te bieden tegen de kou. Omdat haar ouders niet wisten waar ze was, werd er zondagnacht een amber alert voor het kind verstuurd.
De man wordt verdacht van onttrekking aan het gezag, omdat je een minderjarige niet zonder toestemming van de ouders mag meenemen. De politie zegt geen aanwijzingen te hebben dat er andere misdrijven hebben plaatsgevonden.
Het meisje was afgelopen zaterdag weggelopen van haar ouderlijk huis in Rotterdam-Zuid. Ze bracht daarna uren op straat door. De politie meldt dat ze rond 18.00 uur de man aansprak, die op dat moment zijn hond aan het uitlaten was. Dat was op enkele kilometers van haar huis.
De man bood haar vervolgens onderdak en eten en drinken aan. Een tip van een buurvrouw van de man leidde de de politie de volgende ochtend naar het kind. Ze verkeerde in goede gezondheid en is herenigd met haar ouders.
Dat is gewoon een mening denk ik?quote:Op maandag 12 januari 2026 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar het moest toch even benoemd worden, die vieze oude zwerver. Ik zal niet zeggen dat dit als nare stemmingmakerij bedoeld was maar dat denk ik wel. Zo'n type is al bij voorbaat schuldig natuurlijk.
[..]
En dit is de reden waarom we hier op het forum daar geen podium aan willen geven, en ik begin me af te vragen of al die vermissingstopics wel een goed idee zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:39 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maargoed, geen slechte intenties dus. Maar die man kan natuurlijk nooit meer naar huis. Dankzij de Facebook moeders die alles moeten uitpluizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |