Nee, het kan als Doxxing worden beschouwd. Als de landelijke media er mee komen lijkt het mij geen probleem.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:14 schreef Ama het volgende:
Je gaat niks delen omdat we niks weten maar wel uitgebreid bespreken.
Ik denk dat er in het verleden minder over bericht werd. Voor de rest is het denk ik altijd hetzelfde geweest.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:57 schreef yvonne het volgende:
Wat raken er de laatste tijd vaak kinderen vermist. In mijn beleving meer dan zeg, 5 jaar geleden
Die man is dus al kapot gemaakt voordat er überhaupt ergens sprake van is, laat staan bewezen.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben net ook de foto van de man tegen gekomen op fb (met het meisje er voor de helft naast). Ik ga hem niet delen aangezien we nog helemaal niks weten. Hij wordt al op facebook pedofiel genoemd wat m.i. veel te vroeg is.
Hij ziet er simpel uit, misschien een mentale achterstand. Misschien heel naïef gedacht, maar als hij het echt op kids heeft voorzien was het misschien al eerder gebeurd. Er ligt daar op steenworp afstand een flinke speeltuin.
Snap ook niet zo goed dat de buurvrouw het de foto/filmpje online heeft gegooid. Snap dat je voor jezelf misschien wat beelden wilt hebben om door te spelen aan de politie, maar waarom online zetten als er nog niks bewezen is?quote:Op zondag 11 januari 2026 22:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die man is dus al kapot gemaakt voordat er überhaupt ergens sprake van is, laat staan bewezen.
Ook omdat z’n adres schijnbaar ook bekend is
Dat adres is vrij simpel te achterhalen. In diverse media is de straatnaam genoemd en staan er fotos van de woning. Huisnummer netjes geblurred. Maar even Google Streetview openen is natuurlijk genoeg om binnen 30 seconden ook het huisnummer te achterhalen.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die man is dus al kapot gemaakt voordat er überhaupt ergens sprake van is, laat staan bewezen.
Ook omdat z’n adres schijnbaar ook bekend is
Nog erger.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stel dat doet ze als bewijsmateriaal. Waarom vervolgens dit soort beelden dan toch delen? Dit doe je toch gewoon om aandacht en sensatie.
Dat stond al in de Amber Alert, notabene je eigen OPquote:Op zondag 11 januari 2026 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Er stond nog een foutje in de media, het meisje was onderweg naar de winkel van haar ouders.
Ze ging dus geen boodschappen doen, naar naar hun winkel. Logisch dat die ouders haar dus misten toen ze s avonds niet thuis was.
Bron rtl tonight, hart van Nederland.
Eng mensquote:Op zondag 11 januari 2026 22:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snap ook niet zo goed dat de buurvrouw het de foto/filmpje online heeft gegooid.
Dit was met twee keer knipperen al weg.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat stond al in de Amber Alert, notabene je eigen OP
Heeft nu dr 15 minutes of fame ook, want ze heeft ook een interview gegeven aan de krant incl haar naam en haar foto erbij.quote:
In het Ambert alert stond alleen dat ze onderweg was naar de winkel, niet dat die winkel van haar ouders was.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zij zal wel binnenkort in alle talkshows zitten.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Ik krijg de indruk dat de buurvrouw een naar, sensatie belust figuur is. De man lijkt mij een simpele dodo. Ik hoop dat de mensen hem verder met rust laten als blijkt dat hij niets slechters gedaan heeft dan verzuimen de politie te bellen.
En is ook al eerder hier gezegd:quote:Op zondag 11 januari 2026 23:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zondag 11 januari 2026 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op Facebook bij diverse artikelen. Gaat blijkbaar ook rond op tiktok.
Daar valt inderdaad iets van te zeggen, maar de foto van de man online verspreiden is niet zo sjiek.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef roos94 het volgende:
De buurvrouw maakt iets potentieels engs mee en wordt vervolgens benaderd door kranten. Zegt ja want geen media ervaring en wil haar vervelende ervaring delen. Wordt door de mensen weggezet als sensatiebelust.
Nu heb ik het filmpje niet gezien want niemand wil het hier delen dus daar kan ik niet over oordelen.
Ach kom, het is niet dat die kerel haar belaagd heeft ofzo.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef roos94 het volgende:
De buurvrouw maakt iets potentieels engs mee
Kan ook nog een lelijk staartje krijgen voor de buurvrouw. Iemand zijn beelden op internet delen, zoals ik het lees zelfs de woning in gefilmd, is een ernstige inbreuk op de privacy. Als dit nog nadelige gevolgen heeft voor die man, kan het dat de vrouw een heel forse schadevergoeding moet gaan betalen wanneer die man een advocaat in de arm neemt.quote:Op maandag 12 januari 2026 09:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom, het is niet dat die kerel haar belaagd heeft ofzo.
(tenzij jij loslopende Ghanese meisjes eng vindt)
En dan nog ga je dat niet, ter eer en glorie van jezelf, allemaal maar op FB plempen. Leuk voor dat meisje ook ...![]()
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdak-ze-had-het-koudquote:Man bood vermist meisje (10) vermoedelijk alleen onderdak: 'Ze had het koud'
Het lijkt erop dat de Rotterdammer bij wie het 10-jarige meisje tijdens haar vermissing in huis is geweest zich niet aan het meisje heeft vergrepen. De politie meldt maandag dat de man alleen wordt verdacht van het onttrekken aan het ouderlijk gezag van het kind. Hij zit nog steeds vast.
Ze deed het allebei tegelijk.. ze filmde terwijl ze bij zijn deur stond en aanbelde.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdak-ze-had-het-koud
Goed bedoeld maar onhandig aangepakt dus, waarschijnlijk. Ik denk dat de verstandhoudingen in die buurt niet zo lekker zijn. Als je bij je buren een kind ziet dat vermist wordt, spreek je ze dan eerst aan en vraagt of ze weten dat ze gezocht wordt, of ga je stiekem naar binnen zitten filmen om de beelden op internet te plempen en bel je de politie?
Ik gok dat deze man daar niet aan denkt. Dan ben je als buurvrouw zijnde 45 jaar, je zou dan ondertussen wel enig fatsoen in je donder moeten hebben lijkt me.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kan ook nog een lelijk staartje krijgen voor de buurvrouw. Iemand zijn beelden op internet delen, zoals ik het lees zelfs de woning in gefilmd, is een ernstige inbreuk op de privacy. Als dit nog nadelige gevolgen heeft voor die man, kan het dat de vrouw een heel forse schadevergoeding moet gaan betalen wanneer die man een advocaat in de arm neemt.
Ik heb een filmpje gezien waar ook twee of drie straatgenoten zijn gefilmd en die hadden het over een gewone, aardige man.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdak-ze-had-het-koud
Goed bedoeld maar onhandig aangepakt dus, waarschijnlijk. Ik denk dat de verstandhoudingen in die buurt niet zo lekker zijn. Als je bij je buren een kind ziet dat vermist wordt, spreek je ze dan eerst aan en vraagt of ze weten dat ze gezocht wordt, of ga je stiekem naar binnen zitten filmen om de beelden op internet te plempen en bel je de politie?
Ik zag ook in de comments van hier de plaatselijke fbpagina een foto van de meneer toen hij met zijn rug toe naar de camera stond. Hij was iets in zijn voortuin aan het doen. Hij is dus met zijn rug naar de camera gefotografeerd en online gezet. Totaal onacceptabel.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze deed het allebei tegelijk.. ze filmde terwijl ze bij zijn deur stond en aanbelde.
Mogelijk juist om zeker te weten dat het om dat meisje ging of als bewijs voor de politie.
Geen idee of ze twijfelde en de beelden met derde gedeeld had. Die het vervolgens online gezet hebben.
Het AD kreeg deze beelden in ieder geval niet van haar bij het interview.
Dat is een andere foto, dat lijkt een streetview shot. Meneer gooit daar iets in de kliko voor het raam.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ook in de comments van hier de plaatselijke fbpagina een foto van de meneer toen hij met zijn rug toe naar de camera stond. Hij was iets in zijn voortuin aan het doen. Hij is dus met zijn rug naar de camera gefotografeerd en online gezet. Totaal onacceptabel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |