En de overheid haar ballen bijelkaar zoekt en stevige maatregelen neemt tegen een toetstroom van 'mensen' naar het noorden, anders dan de deelnemers.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met een scandihoog maken we best kans, tenminste, als hij op de juiste positie komt en hij een lange tijd stand weet te houden
In de docu van 1997 kwam ook voorbij dat er direct honderen ME'ers naar Friesland werden gestuurd toen het eenmaal duidelijk was dat het door zou gaan.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de overheid haar ballen bijelkaar zoekt en stevige maatregelen neemt tegen een toetstroom van 'mensen' naar het noorden, anders dan de deelnemers.
Kouder dan dit soort kaarten kan je het niet krijgen.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met een scandihoog maken we best kans, tenminste, als hij op de juiste positie komt en hij een lange tijd stand weet te houden
De beer is losquote:Op maandag 12 januari 2026 11:08 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Kouder dan dit soort kaarten kan je het niet krijgen.
Dit is overigens wel een koude uitbijter (wat terug te zien is aan de blauwe lijn in de pluim).
[ afbeelding ]
Dat roepen we nog maar niet te hard.quote:
Voorpret GENOTquote:Op maandag 12 januari 2026 11:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dat roepen we nog maar niet te hard.
Valt negen van de tien keer tegen hier in Nederland![]()
![]()
Maar het blijven mooie kaarten
Laten we hopen van niet. Ik heb er alleen maar last vanquote:Op maandag 12 januari 2026 10:56 schreef Starhopper het volgende:
Laten we het hopen ja. Een scandihoog is altijd nice! Lekker stabiel en droog vriesweer![]()
Dan moet het bijna 3 weken dag en nacht vriezen. Gaat niet gebeurenquote:Op maandag 12 januari 2026 11:03 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Mag wel weer een keer. Al meer dan 29 jaar geleden ondertussen
Verre neef van me.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
@:geschiedkundige, ben jij dit? https://www.instagram.com(...)MXZ2OWs5aHR5Z2cweA==
Zou wat zijn hoor..lekker schaatsen enzoquote:Op maandag 12 januari 2026 10:34 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Maar de kans is zeker aanwezig. Er zijn wel aanwijzingen voor een terugkeer van de winter op de iets langere termijn.
Genieten hequote:Op maandag 12 januari 2026 11:27 schreef Arizona het volgende:
Ik lig hier heerlijk in de zon op Gran Canaria, morgen weer naar huis. Ik zie zó op tegen de kou
Top jaquote:Op maandag 12 januari 2026 14:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Genieten heIk ben ook zalig aan het genieten
Het ergste is achter de rug. We hadden ruim -11quote:Op maandag 12 januari 2026 11:27 schreef Arizona het volgende:
Ik lig hier heerlijk in de zon op Gran Canaria, morgen weer naar huis. Ik zie zó op tegen de kou
Voor een elfstedentocht is twee weken ruim voldoende.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan moet het bijna 3 weken dag en nacht vriezen. Gaat niet gebeuren
Jan Visser ziet het wel zitten op basis van 1 koude uitbijterquote:Op maandag 12 januari 2026 10:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie bij de controle-run het dauwpunt een flinke duikeling maken... dus dat wordt droge kou, wellicht helder, zonnig weer.
Wel weinig ondersteuning van de andere leden.
quote:Sneeuw smelt weg, maar de kou keert razendsnel weer terug
Na een week van sneeuw- en ijspret (en ongemakken) is het winterse weer voorlopig even voorbij. De dooi is ingezet en op veel plekken is er al weinig sneeuw meer te bekennen. De rest van de week blijft het zacht, maar volgende week keert de kou terug.
Terwijl het gisteren vrijwel de hele dag nog vroor, stegen de temperaturen gisteravond en vannacht tot boven nul. Automobilisten moesten alert zijn op ijzel, maar voor gladheid op de wegen hoeven mensen in Noord-Holland nu niet meer te vrezen.
Vandaag is het somber en druilerig weer. Het is bewolkt, het motregent en het kan mistig worden. "Vooral in de buurt van het IJsselmeer", zegt NH-weerman Jan Visser.
Het wordt maximaal zes graden vandaag. Aan de kust kan de wind krachtig waaien, maar meer naar het binnenland waait het minder hard.
Morgen weer mist en regen
Vanavond en komende nacht kan het weer mistig worden en er motregen vallen. Morgen blijft het in de ochtend droog. Plaatselijk kan het mistig zijn. In de middag kan er regen vallen.
Het is een stuk warmer dan het de afgelopen week, en vooral afgelopen weekend, is geweest: de temperatuur loopt op tot zo'n zeven tot acht graden.
De rest van de week zal het niet veel veranderen, enkel in de nacht naar donderdag kan het weer gaan vriezen. De echte kou keert volgens Jan Visser begin volgende week terug.
Dat meer dan 1 week verder. Op X ook alweer van die clickbaits berichtenquote:Op maandag 12 januari 2026 17:15 schreef 12Beaufort het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven het noorden van Europa (1050mb). Kans op winterweer neemt weer toe.
Ik ben benieuwd of EC ook weer meegaat.
De kans neemt toe. Dat jij dat niet wil, is vervelend voor je.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat meer dan 1 week verder. Op X ook alweer van die clickbaits berichten
Nee, dat zeg ik niet. Dit is hetzelfde als zeggen dat het 12 maart 16 graden wordt. Kansen nemen toe, maar misschien morgen wel weer af.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:59 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
De kans neemt toe. Dat jij dat niet wil, is vervelend voor je.
Het is een trend die zichtbaar is in de meeste modellen. Hogedrukopbouw boven het noorden van Europa.
Tegenwoordig betwijfel ik dat. Het moet dan wel streng vriezen. Je hebt tegenwoordig wel meer dan 15 cm nodig. Er is zoveel meer publiek dan vroegâh. Het zal niet meer zo makkelijk een ja krijgenquote:Op maandag 12 januari 2026 15:55 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Voor een elfstedentocht is twee weken ruim voldoende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |