Bronquote:Vrouw rijdt kanaal in door navigatiefout, asielzoeker redt haar in Eindhoven
Een vrouw in Eindhoven nam de instructies van haar navigatiesysteem wel heel letterlijk. Toen haar navigatiesysteem aangaf dat ze rechtsaf moest, reed ze zo vanaf Kanaaldijk-Zuid het kanaal in. Een oplettende asielzoeker van de asielopvang in de straat zag het gebeuren en sprong meteen het koude water in om haar te redden.
De vrouw moest eigenlijk rechtsaf de Tongelresestraat in. Maar reed zo'n 200 meter eerder pardoes het kanaal in. De asielzoeker die haar achterna sprong wist met al zijn krachten de auto naar de overkant te slepen.
Daar op de Kanaaldijk-Noord stonden omstanders bij de Praxis. De man haalde samen met de omstanders de vrouw uit haar auto en konden haar op de kant zetten.
De redder in nood en de vrouw werden opgevangen bij de bouwmarkt. Ze zijn daar nagekeken door het ambulancepersoneel. De redder werd door de politie teruggebracht naar de asielopvang. Of de vrouw met de ambulance naar het ziekenhuis is meegenomen, is niet duidelijk.
Een berger gaat de auto uit het kanaal halen.
Huh?quote:De asielzoeker die haar achterna sprong wist met al zijn krachten de auto naar de overkant te slepen.
In de TT zelfs al.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:53 schreef Watmoetjenou het volgende:
Meteen in de OP al over asielzoekers beginnen
Een auto drijft. Water tilt bovendien mee, dus dat is helemaal zo gek niet. Het moet natuurlijk geen Mercedes S klasse zijn of zo, maar een Suzuki Alto of zo is geen probleem hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hij heeft de auto naar de kant gesleept? Dat zijn wel serieuze powers. Ik zou met hem moeten teamen. Ik met mijn psychic powers en hij met zijn physical powers.
Ik mis wat informatie zoals we anders wel bij nieuws over asielzoekers krijgen. Is het een Eindhovenaar, een man uit Dronten, een jongere uit Budel, daar ben ik altijd nieuwsgierig naar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een positief bericht over een asielzoeker? Dit topic verdwijnt heel snel uit de AT lijst, vrees ik.
Maar zo'n auto gaat toch ook zinken? Die moet hij ondertussen ook nog 'ns boven zien te houden terwijl hij hem ook verticaal mee weet te sleuren. Ik vind het nogal wat!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een auto drijft. Water tilt bovendien mee, dus dat is helemaal zo gek niet. Het moet natuurlijk geen Mercedes S klasse zijn of zo, maar een Suzuki Alto of zo is geen probleem hoor.
Een auto drijft maar tijdelijk. Wellicht dat ie te slepen is als je je voeten kunt plaatsen op de bodem, maar zwemmend, no way.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een auto drijft. Water tilt bovendien mee, dus dat is helemaal zo gek niet. Het moet natuurlijk geen Mercedes S klasse zijn of zo, maar een Suzuki Alto of zo is geen probleem hoor.
Wat is de relevantie eigenlijk?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:53 schreef Watmoetjenou het volgende:
Meteen in de OP al over asielzoekers beginnen
Het mocht je wellicht zijn ontgaan, maar asielzoeker zijn is geen beroep.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat is de relevantie eigenlijk?
Als het een bakker was geweest, werd het dan ook gemeld?
Correct, het is een verdienmodel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het mocht je wellicht zijn ontgaan, maar asielzoeker zijn is geen beroep.
Je kunt er anders wel van rondkomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het mocht je wellicht zijn ontgaan, maar asielzoeker zijn is geen beroep.
Eerder andersom, dit zal overal wel even aandacht kijken, want zie je wel ze zijn echt niet allemaal slecht...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een positief bericht over een asielzoeker? Dit topic verdwijnt heel snel uit de AT lijst, vrees ik.
Een verdienmodel voor velen, maar de asielzoeker zelf is alleen maar de tool om het in stand te houden. De asielzoeker wordt er niet rijk van hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Correct, het is een verdienmodel.
Bij een beroep wordt er tegen betaling een prestatie geleverd.
Je hebt een slaapplek, eten en wellicht wat minimaal leefgeld. Echt rondkomen vind ik dat niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:23 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt er anders wel van rondkomen.
edit; Quo was me al voor.![]()
Op Swimming Pool na danquote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:08 schreef Hathor het volgende:
Dat was duidelijk geen Pool want die kunnen niet zwemmen.
Pool is anders wel zwembad in het Engels.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:08 schreef Hathor het volgende:
Dat was duidelijk geen Pool want die kunnen niet zwemmen.
Haha die wou die auto jatten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Schopje VER graagquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:13 schreef Regilio_ het volgende:
Het is geen 'jongere', géén 'man', nee nu is het ineens wél hoofdzakelijk een asielzoeker.
MEER
MEER
![]()
MEEEEEERRRR
![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:08 schreef de_boswachter het volgende:
Maakt allemaal niet uit. Als het maar MEEEEEEER is
quote:De redder werd door de politie teruggebracht naar de asielopvang.
Hier heb je wel een goed punt ja. Altijd zo lachwekkend als mensen met een Marokkaans en een Nederlands paspoort in Duitsland plofkraken plegen, ze dan Nederlanders worden genoemd, terwijl het Marokkanen of Nederlands-Marokkaanse mensen zijn als ze positief in het nieuws komenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:27 schreef Tengano het volgende:
Nu weet de media ineens wel de juiste benaming te vinden in plaats van vaag over een jongeman te spreken.
Heel bijzonder.
Volgens Dumpert is de asielzoeker een Oekraïnerquote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:50 schreef Tengano het volgende:
Ik heb intussen nog even gegoogeld of ik nog meer positieve berichten kon vinden over asielzoekers, maar ik kreeg geen hit.
Laten we dus heel zuinig zijn op dit topic.
En ik denk dat deze zin uit de OP daarom nog wel even gehighlight kan worden:
[..]
Lijkt me enigszins logisch, want in afrika/midden-oosten leren ze niet zomaar zwemmen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens Dumpert is de asielzoeker een Oekraïner
#Debunkedquote:De man van Oost-Europese afkomst en de vrouw maken het naar omstandigheden goed, laat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) weten.
Oh nee, in dit artikel staat het nog:quote:Asielzoeker redt vrouw uit zinkende auto in Eindhovens kanaal
Een 34-jarige man uit een asielzoekerscentrum in Eindhoven twijfelde vrijdagochtend geen moment toen hij een vrouw met haar auto het kanaal in zag verdwijnen. Hij dook het koude water in en wist haar op de kant te hijsen. De man van Oost-Europese afkomst en de vrouw maken het naar omstandigheden goed, laat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) weten.
Rond 10.00 uur reed de vrouw over de Kanaaldijk-Zuid in Eindhoven, toen haar navigatie aangaf dat ze rechtsaf moest. Ze miste daarbij de brug en belandde daardoor met haar auto in het water. Een bewoner van het naastgelegen asielzoekerscentrum sprong daarop direct het water in. Met al zijn kracht sleepte hij de auto naar de andere kant van het kanaal en haalde hij samen met omstanders de vrouw uit het voertuig. De vrouw hoefde niet naar het ziekenhuis en de redder werd later bij het azc teruggebracht door de politie.
Hoezo laat het COA dat weten? Daar gaan ze toch helemaal niet over? Een spontaan stukje omvolkingspromotie van de persvoorlichter die even de toestand van de vrouw en Oostblokker is gaan controleren?quote:De man van Oost-Europese afkomst en de vrouw maken het naar omstandigheden goed, laat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) weten.
Dat is vreemd. Oekrainers zijn oorlogsvluchteling en daar is asiel niet voor.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja want ik wil niet vervelend doen, maar heel veel asielzoekers kunnen juist niet zwemmen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een heldendaad als verzonnen nieuws wegzetten, over diep gezonken gesprokenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:55 schreef Durmada het volgende:
Nieuws verzinnen om asielzoekers maar lieverdjes te laten lijken. Wat zijn we toch diep en diep gezonken. Niet zoals de de vrouw in deze “gebeurtenis” blijkbaar.
Het gaat hier om iemand uit Oekraine die geframed wordt als een 'asielzoeker'.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:26 schreef Viv het volgende:
Een heldendaad als verzonnen nieuws wegzetten, over diep gezonken gesproken
quote:De man (de 'asielzoeker') van Oost-Europese afkomst en de vrouw maken het naar omstandigheden goed, laat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) weten.
Neem FOK! en zeker dit subforum aub met een kwinkslag lieve Vivquote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Een heldendaad als verzonnen nieuws wegzetten, over diep gezonken gesproken
Geframed? Het ís gewoon een asielzoeker. Gevlucht uit een land in oorlog. Zit in een AZC.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het gaat hier om iemand uit Oekraine die geframed wordt als een 'asielzoeker'.
[..]
Omdat ze onder een speciale regeling vallen. Niet omdat ze niet onder de taalkundige definitie van asielzoeker vallen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:43 schreef Tengano het volgende:
De overheid noemt hen ontheemden uit Oekraïne, niet asielzoekers.
• Ze hoeven geen normale asielprocedure te doorlopen
• Ze melden zich niet bij Ter Apel, maar bij de gemeente
• Ze krijgen tijdelijke bescherming, geen standaard asielvergunning
• Ze mogen direct werken zonder werkvergunning
https://longreads.cbs.nl/(...)ainers-in-nederland/
Van asiel is helemaal geen sprake. Op geen enkele wijze. Niet in de naam, niet in de statusquote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ze onder een speciale regeling vallen. Niet omdat ze niet onder de taalkundige definitie van asielzoeker vallen.
Behalve dat hij kennelijk in een asielopvang verblijft.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van asiel is helemaal geen sprake. Op geen enkele wijze. Niet in de naam, niet in de status
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |