Nou, dat is bij mij niet echt het geval. Hoe makkelijker hoe beter, maar het moet wel veilig en goed. De optie om ook te kunnen delen met mensen die het niet hebben, is wel erg interessant!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:55 schreef Farenji het volgende:
als je er een beetje ervaring mee hebt maar dat moet je wel leuk vinden.
Dat is buiten de EU helaas en nog steeds problemen met de synchronisatie.quote:
Was flauw grapje m.b.t. woordspelingquote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Nou, dat is bij mij niet echt het geval. Hoe makkelijker hoe beter, maar het moet wel veilig en goed. De optie om ook te kunnen delen met mensen die het niet hebben, is wel erg interessant!
[..]
Dat is buiten de EU helaas en nog steeds problemen met de synchronisatie.
Proton en TranIp ga ik ook ff bekijken! Thanks!
Zo, ik en een beetje traag vandaag... Hij is wel grappigquote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Was flauw grapje m.b.t. woordspeling
TransIPquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:08 schreef Viesdik het volgende:
Kijk hier maar eens naar:
https://www.transip.nl/stack/
Primair het hosten, maar gevoelsmatig alles EU. Maar ik ga wel even in je tip duiken, dank je wel!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:12 schreef raptorix het volgende:
Gaat het erom of het niet Amerikaans mag zijn, of niet in Amerika gehost moet worden?
In geval van Microsoft kun je gewoon keuzen op in EU cloud op te slaan en is O365 een prima oplossing.
Wil je echt privacy dan is Proton doorgaans een prima oplossing, hoewel ik niet weet hoe het zit met rechten op folders, je zou eens naar dit lijstje kunnen kijken: https://european-alternatives.eu/alternative-to/dropbox
Tresorit is ook nog een optie om te overwegen:quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:40 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Primair het hosten, maar gevoelsmatig alles EU. Maar ik ga wel even in je tip duiken, dank je wel!
Cloud is een apparaat ergens anders. Dat kan een NAS ook zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:34 schreef goed_volk het volgende:
Een NAS is ook een optie, maar ik heb geloof ik toch lieer de boel in de cloud staan, met een automatisch backup.
Heeft hier er iemand ervaringen mee en een goed advies?
Hoe ben je bij Koofr terechtgekomen eigenlijk?quote:Op donderdag 22 januari 2026 15:07 schreef Zoddie het volgende:
Ik ben van plan om mijn prive omgeving over te zetten van OneDrive naar Koofr, EU cloud en 1 van de weinige die jouw files ook niet scannen.
Liefst zou ik bij het bedrijf waar ik werk ook over zetten van OneDrive en Azure naar een EU oplossing maar ja, wij zijn in Amerikaanse handen dus kan er weinig mee.
Ik zag het op 1 van de lijsten met alternatieven.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:09 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Hoe ben je bij Koofr terechtgekomen eigenlijk?
Ik heb TransIP, 10,88 voor 1TB, is maar iets duurder dan bijvoorbeeld Koofr. Of bieden anderen betere functies.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |