het is alleen leuk als je vrij bent en verder niks te doen hebt dit soort winterweer.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:42 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben er wel klaar mee!![]()
Tijd voor lente en 15 graden
Nog wat vroeg om echt heel serieus toe te geven aan de koorts, maar er moeten toch een paar schaatsliefhebbers zijn waar de kriebel in de buik toeslaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:43 schreef User98182 het volgende:
hoogste kans op elfsteden sinds 2010
het is nu of nooit
Niet geheel verrast. De potentie was gisteren in de kaarten te zien, maar vanwege de lange termijn blijft het koffiedik kijken. Enkele dagen geleden leek de tweede helft van januari milder uit te vallen, maar zoals het nu naar uitziet wordt de kou verlengd tot dieper in januari.quote:
Ondanks 18cm sneeuw was het hier in Brabant overal prima begaanbaar en zijn ook tertiaire wegen sneeuwvrij. Ik denk niet dat een paar cm extra sneeuw veel problemen gaat veroorzaken.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
Crosspost vanaf ELF
Het is nog ver weg, maar je moet je ergens op verheugen hè
[ afbeelding ]
Opbokken met dat ECMWF en dat Elfstedentocht wensdenken, dit gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
Crosspost vanaf ELF
[ afbeelding ]
Ik stel voor om Zondag 18 januari de Elfstedentocht te houdenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
Crosspost vanaf ELF
[ afbeelding ]
Niet maandag 19 en het hele land vrij?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:40 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik stel voor om Zondag 18 januari de Elfstedentocht te houden
Machtig genietenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Opbokken met dat ECMWF en dat Elfstedentocht wensdenken, dit gaat niet gebeuren.
Hup, gewoon 7+ graden volgende week. Zit nou al een maand in van die kutkou. Nou niet nog erger.
Wat wordt het nouquote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Volgende week wordt -13 verwacht:
[ afbeelding ]
GFS doet dat niet (al begint die helaas ook al bij te draaien grrrr).quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Volgende week wordt -13 verwacht:
[ afbeelding ]
Grote kans dat die naar beneden bijdraait.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:53 schreef Kriegel het volgende:
[..]
GFS doet dat niet (al begint die helaas ook al bij te draaien grrrr).
[ afbeelding ]
Tuurlijk jongen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Grote kans dat die naar beneden bijdraait.
Yup, want de lucht in de hogere luchtlagen is ijskoud en de verwachtingen voor volgende week nog kouder. Het koudste punt zit tussen Groenland en Noorwegen en de wind is volgende week naar verwachting noordoost. Dan kun je op je vingers natellen dat -14 realistischer is dan +7.quote:
Het sneeuwt alquote:Op woensdag 7 januari 2026 00:44 schreef Starhopper het volgende:
Manmanman van boze storm die roet in het eten gooit naar sneeuwstorm met daarna scandihoog. Wat een ommezwaai!!![]()
Ik ga nu lekker naar dromenland en als ik wakker word is het begonnen met sneeuwen hoop ik
Dat wat boven de noordzee hangt is groter dan verwacht zo te zienquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |