4218,5 Rosé ft. Bruno Mars - APT.
De oorwurm van het jaar was voor Koreaanse zangeres Rosé, die samen met Bruno Mars haar doorbraak kende bij het grote publiek. De zangeres is eigenlijk geboren in Nieuw-Zeeland, maar vooral toch onderdeel van Blackpink, een van de meest succesvolle K-popgroepen, waarvoor ze auditie deed na een verhuizing naar Korea. Het was niet haar eerste solowerk, maar gezien er ook een bekende Amerikaanse zanger aan meedeed wel eentje die buiten het Kpop-stigma om kon. En toch wil de ironie dat ik de single van Blackpink (Jump) een stuk beter vind. Dit vind ik vooral een irritante oorwurm met het cheerleadereffect dat we ook kennen uit Mickey van Tony Basil (maar dat wist u al met dank aan Don Leo). Ik vond dat in Mickey ook al irritant, hier dus ook. De wat meer gezongen stukken en bridges zijn best lekker, maar het refrein is zo prominent aanwezig.. en het is echt heel vervelend. Dat verpest voor mij een nummer wat verder eigenlijk wel goed in elkaar zit. Jammer. Van de 3 grote Kpophits precies de verkeerde in de lijst. Achja. Dit kwam slechts op 1366 binnen, maar ik ben er zeker van dat dit volgend jaar een stuk hoger kan. Vanwege Bruno zijn we dit echt niet vergeten en Rose is ook gewoon een grote Kpopnaam. Bruno gaat ook nog een paar keer in de ArenA zingen, dus riemen vast. Nog altijd de 36e binnenkomer, bij mij dus de 61e. Keurig tussen de Spelbrekers en Marco's Speeltuin, een gevaarlijke plek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]