abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219756468

Hunted is een spannend kat- en muisspel: hoe blijf je als voorvluchtige uit handen van een opsporingsdienst? Is het mogelijk is om van de ene op de andere minuut te verdwijnen en drie weken uit handen te blijven van een groep gelouterde opsporingsdeskundigen?
In dit programma gaan 10 Nederlanders in koppels van twee vrijwillig deze uitdaging aan. De voortvluchtigen zetten alles op alles om 'onder de radar' te blijven, terwijl het speciaal voor het programma opgerichte opsporingsteam er juist alles aan doet om deze mensen zo snel mogelijk te vinden.
Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy.

De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan drie regels:

• maximaal 48 uur op dezelfde plek
• Nederlandse wet niet overtreden
• Binnen de landgrenzen blijven

= = =

= = =

Woensdag 26 januari 2021 was er een AMA met Selmar Smit van Hunted, lees hier terug:
TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!

Op NOS staat daarnaast nog een backgroundstory
https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219756476
Deze gaat toch wel aardig hoog scoren in het rijtje flopseizoenen qua productie. Alleen die extractie in die containerhaven waarbij alle Hunterteams konden gaan staan te wachten dankzij die vrachtwagen die ze al vanaf dag 1 onder controle hadden was nog genanter.
pi_219756482
Neeeeeeeee niet Darryl & Mitchel :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

Ik zie het nou al gebeuren dat alle duo's gepakt worden dit seizoen :N :N Echt om te janken gewoon :N :N :N
pi_219756514
Vind het ergens ook flauw dat die extractieinfo speltechnisch nog opgehaald mag worden bij een contactpersoon als de voortvluchtigen al zijn gepakt.
pi_219756541
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:08 schreef TheVulture het volgende:
Vind het ergens ook flauw dat die extractieinfo speltechnisch nog opgehaald mag worden bij een contactpersoon als de voortvluchtigen al zijn gepakt.
Als dat kan. Met Pizza Peppi hadden de Hunters ook niet genoeg info
pi_219756549
Het KAN natuurlijk ook zo zijn dat er tussen dag 10/11, en extractie gewoon niet zoveel spannends meer gebeurt omdat er geen puzzels meer opgelost hoeven worden. Dan is het feit dat je in de voorlaatste aflevering nog op dag 10 zit niet zo gek meer. Denk alleen niet dat dat dit seizoen nog van toepassing is :')

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mogen deelnemers eigenlijk iemand anders die extractieinfo laten ophalen? want dat had ik in het geval van de broers dan sowieso laten doen. Dan waren ze er wellicht nog mee weggekomen
Daar dacht ik ook aan ja. Die meiden hadden het er ook al over dat Jacco waarschijnlijk onder de tap zou staan en er een camera-auto staat. Toen dacht ik ook al, laat die helper dan aanbellen. Idem bij de broers.

Voor die meiden overigens te hopen dat Jacco z'n vrouw thuis is :P dan komen ze er ook wel mee weg nu de Hunters z'n bus achterop aan het rijden zijn naar Amsterdam.
pi_219756550
quote:
Die info is vaak nog wel tweedelig toch?

Dikke kans dat het dit seizoen een cirkeltje op een landkaart betreft natuurlijk.
pi_219756564
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die info is vaak nog wel tweedelig toch?

Dikke kans dat het dit seizoen een cirkeltje op een landkaart betreft natuurlijk.
Ik verwacht dat Hunters met die info wel uit de voeten kunnen, ze hadden ook al die tussentijdse punten met landennamen weten te ontcijferen, ik gok dat het extractiepunt daar ook wel mee te maken heeft, mogelijk in het midden van dat punt zoals iemand hier al suggereerde. Kun je daar mooi met 3 teams in die haven gaan liggen :')
pi_219756576
quote:
Ja, dit vond ik trouwens ook.

Net als de bakens plakken "als het donker is". Nou viel dat donkere uiteindelijk wel mee, maar het was al best schemerig en kan me gezien de opnameperiode niet voorstellen dat dat voor 20:00 geweest is wat volgens mij de tijd is dat de jacht stopt als ik @Selmar goed begrijp.
pi_219756579
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Welke dag zitten ze eigenlijk. Ik lees dat een gemiddeld seizoen over 21 dagen gaat. Op dag 8 was het marktplaats fiasco. Dit riekt naar het kortste reguliere seizoen ooit?
Na het oppakken van Darryl en Mitchel werd door de voice-over gezegd “nog 60 uur tot de extractie”.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_219756585
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Na het oppakken van Darryl en Mitchel werd door de voice-over gezegd “nog 60 uur tot de extractie”.
Is de opnameperiode dan verkort tot 14 dagen :?
pi_219756619
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik verwacht dat Hunters met die info wel uit de voeten kunnen, ze hadden ook al die tussentijdse punten met landennamen weten te ontcijferen, ik gok dat het extractiepunt daar ook wel mee te maken heeft, mogelijk in het midden van dat punt zoals iemand hier al suggereerde. Kun je daar mooi met 3 teams in die haven gaan liggen :')
Meestal zijn de puzzels, in mijn beleving, pas laat op te lossen of compleet te maken.
pi_219756638
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ah scherper dan mij. Dan is er toch weer meer tijd verstreken of duurt het seizoen gewoon minder lang.
pi_219756652
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waar het extractiepunt is, is in de intro al te zien (ervan uitgaande dat dit klopt, in eerdere seizoenen was dat wel het geval):
Tourniquet in TV / [NPO1] Hunted #39 Extractie
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_219756725
Ze konden de info toch vanaf maandag ophalen? En niet op maandag? Dan hadden ze moeten wachten
pi_219756775
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:31 schreef lars91 het volgende:
Ze konden de info toch vanaf maandag ophalen? En niet op maandag? Dan hadden ze moeten wachten
Dat is altijd een lastige afweging want je kunt over het algemeen beter geen tijd verspillen omdat de kans dat de Hunters die info ook verkrijgen groot is. Nu was het alleen extra lullig omdat de Hunters eigenlijk alles al in de stijgers konden zetten door die productiefout
pi_219756784
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat is altijd een lastige afweging want je kunt over het algemeen beter geen tijd verspillen omdat de kans dat de Hunters die info ook verkrijgen groot is. Nu was het alleen extra lullig omdat de Hunters eigenlijk alles al in de stijgers konden zetten door die productiefout
Normaal wel. Nu wisten ze dat de Hunters er waren. Ze hadden de camera auto gezien
pi_219756799
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:39 schreef lars91 het volgende:

[..]
Normaal wel. Nu wisten ze dat de Hunters er waren. Ze hadden de camera auto gezien
Eens, maar die was natuurlijk niet weggehaald ;) De beste optie was om iemand anders de info op te laten halen, maar ik weet dus niet of dat mag.
pi_219756806
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Eens, maar die was natuurlijk niet weggehaald ;) De beste optie was om iemand anders de info op te laten halen, maar ik weet dus niet of dat mag.
Als die camauto er staat maar de Hunters niet. Kom je wel weg.
pi_219756966
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ja, dit vond ik trouwens ook.

Net als de bakens plakken "als het donker is". Nou viel dat donkere uiteindelijk wel mee, maar het was al best schemerig en kan me gezien de opnameperiode niet voorstellen dat dat voor 20:00 geweest is wat volgens mij de tijd is dat de jacht stopt als ik @:Selmar goed begrijp.
Het was exact 19:58 (teruggezocht in de signal groep 😂). We nemen het al jaren vroeg in het jaar op.
pi_219756983
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wachten had gewerkt (dan hadden wij gedacht ze ze toch stiekem naar binnen waren gekomen), via een andere helpen een nieuwe locatie afspreken had geholpen, maar gewoon naar de deur fietsen was echt de minst goede keuze
pi_219756992
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:11 schreef Selmar het volgende:

[..]
Het was exact 19:58 (teruggezocht in de signal groep 😂). We nemen het al jaren vroeg in het jaar op.
AH, valt mee :P
pi_219757015
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:13 schreef Selmar het volgende:

[..]
Wachten had gewerkt (dan hadden wij gedacht ze ze toch stiekem naar binnen waren gekomen), via een andere helpen een nieuwe locatie afspreken had geholpen, maar gewoon naar de deur fietsen was echt de minst goede keuze
Ok dus je mag alleen een nieuwe locatie via die derde persoon laten afspreken, maar moet de overdracht wel daadwerkelijk tussen contactpersoon en voortvluchtigen plaats vinden?
pi_219757604
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ok dus je mag alleen een nieuwe locatie via die derde persoon laten afspreken, maar moet de overdracht wel daadwerkelijk tussen contactpersoon en voortvluchtigen plaats vinden?
Geen idee, maar dit mag altijd.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 07:18:45 #25
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_219757700
In vorige jaren zijn de hunters zich ook wel eens voor gaan doen als helpers natuurlijk. Misschien zorgt dat ervoor dat de kandidaten daar huiveriger voor zijn geworden de laatste tijd?
Fuck the EBU
pi_219759521
Het is interessant dat wachten met het ophalen nu juist in het voordeel zou zijn van de deelnemers. Tot nu toe wilde je als deelnemer er gewoon elke keer zo snel mogelijk bij zijn, zodat je de hunters voor was. Goede gamechanger :)
Ik vrees nu wel een beetje voor de laatste aflevering en dat niemand het extractiepunt gaat halen.
pi_219767112
Na de laatste 2 afleveringen teruggekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat de NPO dit programma prima kan wegbezuinigen. _O- Productie verpest het volledig. Doe maar gewoon Kassa en Andere Tijden i.p.v. dit entertainment.
pi_219767445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:43 schreef alpeko het volgende:
Na de laatste 2 afleveringen teruggekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat de NPO dit programma prima kan wegbezuinigen. _O- Productie verpest het volledig. Doe maar gewoon Kassa en Andere Tijden i.p.v. dit entertainment.
Laat Tina Nijkamp het maar niet horen, die is toch al op een kruistocht met alles wat AVROTROS verneukt, van Songfestival tot WIDM
pi_219767461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:43 schreef alpeko het volgende:
Ik hou mijn hart al vast voor het VIPS-seizoen, want dat zal wel met dezelfde productie/spelleiders gemaakt zijn :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')