abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219755808
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:38 schreef Gunner het volgende:
Waarom wil Trump het dan zo graag inlijven?
Dat gaat hem geld kosten inderdaad.

Om een aantal redenen: druk op Canada, het hele noordelijke Amerika onder de invloed van de VS.

Grondstoffen, door wetgeving mag Denemarken er niks, millieu en zo, de VS gaat dat negeren en dat wel doen.
Met die inkomsten probeert hij de dure verdediging te financieren.

Rusland, aast op Groenland, weer ligging en invloedsferen. Rusland voor zijn is key.

Maritieme ligging en dan kan hij een leukere naam bedenken voor de zeeen en Groenland zelf.
(The america Iceland) ofzo.
Vakman pur sang
  maandag 5 januari 2026 @ 20:44:53 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219755820
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland, aast op Groenland, weer ligging en invloedsferen. Rusland voor zijn is key.

Maritieme ligging en dan kan hij een leukere naam bedenken voor de zeeen en Groenland zelf.
juist
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 5 januari 2026 @ 20:51:03 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219755867
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gaat hem geld kosten inderdaad.

Om een aantal redenen: druk op Canada, het hele noordelijke Amerika onder de invloed van de VS.

Grondstoffen, door wetgeving mag Denemarken er niks, millieu en zo, de VS gaat dat negeren en dat wel doen.
Met die inkomsten probeert hij de dure verdediging te financieren.

Ik heb ook liever dat Amerika dat inlijft dan Rusland eerlijk gezegd.
pi_219756016
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
En Maduro is ook wel een easy target. Vraag me af of ze hetzelfde zouden kunnen met Poetin of Xi.
Nee, natuurlijk niet.

quote:
Vast wel denk ik, want iemand had Trump ook kunnen raken met een geweer zoals we gezien hebben.
Dat is een ander onderwerp.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219756046
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zo kun je alles goedpraten.
  maandag 5 januari 2026 @ 21:10:24 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219756062
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
ik ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 5 januari 2026 @ 21:12:06 #32
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219756087
Zou Groenland eerder gunnen om op termijn zelfstandig en onafhankelijk te worden.

Maar dat is off-topic. :s)
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 5 januari 2026 @ 21:15:14 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219756111
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:09 schreef Wantie het volgende:
Zo kun je alles goedpraten.
Ik praat het niet goed, maar we zitten in een beetje hekele situatie. Rusland heeft blijkbaar geen respect voor grenzen van andere landen en Europa is vleugellam om daar iets tegen te doen.

Europa vertrouwt daarin op Amerika, die vindt dat zij niet verantwoordelijk zijn om de achtertuin van Europa op orde te houden. En dat is ook een signaal naar Rusland toe.

Groenland is na de situatie in Venezuela dus ook een situatie van wie het eerst komt wie het eerst maalt. En daarin sprak ik in mijn vorige post mijn voorkeur voor uit.

Of denk jij dat wij met Europa dingen tegen Rusland gaan doen als Rusland Groenland ineens gaat inlijven; dat we dan ineens een grote broek aan gaan trekken.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 05-01-2026 21:21:26 ]
  maandag 5 januari 2026 @ 21:18:28 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219756138
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:12 schreef Moeraskat het volgende:
Zou Groenland eerder gunnen om op termijn zelfstandig en onafhankelijk te worden.

Maar dat is off-topic. :s)
Zijn ze grotendeels
Het beheert interne zaken zoals economie, justitie en politie zelfstandig, maar blijft afhankelijk van Deense subsidies en valt onder Deens gezag voor defensie, buitenlandse zaken en valuta.

De Zelfstyseloven van 2009 erkent Groenlanders als volk met zelfbeschikkingsrecht en het vermogen om onafhankelijkheid te verklaren via referendum, gevolgd door onderhandelingen met Denemarken. Groenland ontvangt jaarlijks circa 4 miljard DKK (ongeveer 535 miljoen euro) bloksubsidie van Denemarken, cruciaal voor zijn economie.

Met als de Franse departementen in de Pacific willen ze volgens mij ook niet los want dat zou veel welvaart kosten
pi_219756155
twitter

Communisten die pro-Maduro zijn. Hoe gestoord kun je zijn.
  maandag 5 januari 2026 @ 21:21:49 #36
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219756167
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zijn ze grotendeels
Het beheert interne zaken zoals economie, justitie en politie zelfstandig, maar blijft afhankelijk van Deense subsidies en valt onder Deens gezag voor defensie, buitenlandse zaken en valuta.

De Zelfstyseloven van 2009 erkent Groenlanders als volk met zelfbeschikkingsrecht en het vermogen om onafhankelijkheid te verklaren via referendum, gevolgd door onderhandelingen met Denemarken. Groenland ontvangt jaarlijks circa 4 miljard DKK (ongeveer 535 miljoen euro) bloksubsidie van Denemarken, cruciaal voor zijn economie.

Met als de Franse departementen in de Pacific willen ze volgens mij ook niet los want dat zou veel welvaart kosten
Dat weet ik ja :) in de praktijk kunnen ze het ook niet op dit moment. Maar op lage termijn wellicht, zouden ze dat ook zelf niet willen?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219756189
Was het niet zo dat Trump iedere inwoner van Groenland miljonair wilde maken in ruil voor hun soevereiniteit?
pi_219756257
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef UitStraling het volgende:
Was het niet zo dat Trump iedere inwoner van Groenland miljonair wilde maken in ruil voor hun soevereiniteit?
Goeie deal, totdat ze naar de dokter moeten.
pi_219756267
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik praat het niet goed, maar we zitten in een beetje hekele situatie. Rusland heeft blijkbaar geen respect voor grenzen van andere landen en Europa is vleugellam om daar iets tegen te doen.
Europa is een continent, geen land.

quote:
Europa vertrouwt daarin op Amerika, die vindt dat zij niet verantwoordelijk zijn om de achtertuin van Europa op orde te houden. En dat is ook een signaal naar Rusland toe.
Amerika heeft miljarden aan steun aan Oekraïne gegeven en sancties tegen Rusland ingesteld.

quote:
Groenland is na de situatie in Venezuela dus ook een situatie van wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Denemarken dus.

quote:
En daarin sprak ik in mijn vorige post mijn voorkeur voor uit.
Jij keurt een oorlog met Amerika tegen Groenland en Denemarken goed..

quote:
Of denk jij dat wij met Europa dingen tegen Rusland gaan doen als Rusland Groenland ineens gaat inlijven; dat we dan ineens een grote broek aan gaan trekken.

Rusland gaat niet 'ineens' Groenland innemen.
En Amerika heeft een verdrag met Groenland waarbij Amerika vrijwel onbeperkt militaire activiteiten mag ontplooien op Groenlands grondgebied.
En de VS had in het verleden verschillende militaire bases op het schiereiland...

Als het Trump werkelijk om internationale veiligheid ging, dan was dat verdrag voldoende.
pi_219756273
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Goeie deal, totdat ze naar de dokter moeten.
Daar kunnen ze gastarbeiders voor gebruiken natuurlijk :Y
  maandag 5 januari 2026 @ 21:32:59 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219756276
Back to Venezuela }:|
  maandag 5 januari 2026 @ 21:33:06 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219756278
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Communisten die pro-Maduro zijn. Hoe gestoord kun je zijn.
Wat een kansloos volk zeg :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 5 januari 2026 @ 21:34:08 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219756286
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:32 schreef UitStraling het volgende:
Daar kunnen ze gastarbeiders voor gebruiken natuurlijk :Y
Kunnen we die boten gewoon doorsturen als ze daar nog dokters en hersenchirurgen nodig hebben.

En dan krijgen ze de raketgeleerden er gewoon gratis bij.
pi_219756562
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Communisten die pro-Maduro zijn. Hoe gestoord hypocriet kun je zijn.
Je vertrekt naar de VS of all places om vervolgens de commie daar uit te hangen :r
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 5 januari 2026 @ 22:20:14 #48
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219756598
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je vertrekt naar de VS of all places om vervolgens de commie daar uit te hangen :r
Voor de goede orde: die losers die met borden van free Maduro staan zijn inheemse Amerikaanse demlibs :')

De boze mensen zijn echte venezolanen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219756665
Snap sowieso niet waarom sommige mensen er een dagbesteding van maken om het internet af te struinen naar een paar "communisten" of aanverwanten die Maduro vrij willen hebben om hun eigen morele verontwaardiging te kunnen bevredigen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219756720
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Voor de goede orde: die losers die met borden van free Maduro staan zijn inheemse Amerikaanse demlibs :')

De boze mensen zijn echte venezolanen.
Ah, dat verklaart veel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')