Dat gaat hem geld kosten inderdaad.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:38 schreef Gunner het volgende:
Waarom wil Trump het dan zo graag inlijven?
juistquote:Op maandag 5 januari 2026 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland, aast op Groenland, weer ligging en invloedsferen. Rusland voor zijn is key.
Maritieme ligging en dan kan hij een leukere naam bedenken voor de zeeen en Groenland zelf.
(The america Iceland) ofzo.
Ik heb ook liever dat Amerika dat inlijft dan Rusland eerlijk gezegd.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gaat hem geld kosten inderdaad.
Om een aantal redenen: druk op Canada, het hele noordelijke Amerika onder de invloed van de VS.
Grondstoffen, door wetgeving mag Denemarken er niks, millieu en zo, de VS gaat dat negeren en dat wel doen.
Met die inkomsten probeert hij de dure verdediging te financieren.
Rusland, aast op Groenland, weer ligging en invloedsferen. Rusland voor zijn is key.
Maritieme ligging en dan kan hij een leukere naam bedenken voor de zeeen en Groenland zelf.
(The america Iceland) ofzo.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
En Maduro is ook wel een easy target. Vraag me af of ze hetzelfde zouden kunnen met Poetin of Xi.
Dat is een ander onderwerp.quote:Vast wel denk ik, want iemand had Trump ook kunnen raken met een geweer zoals we gezien hebben.
Zo kun je alles goedpraten.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat Amerika dat inlijft dan Rusland eerlijk gezegd.
ik ookquote:Op maandag 5 januari 2026 20:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat Amerika dat inlijft dan Rusland eerlijk gezegd.
Ik praat het niet goed, maar we zitten in een beetje hekele situatie. Rusland heeft blijkbaar geen respect voor grenzen van andere landen en Europa is vleugellam om daar iets tegen te doen.quote:
Zijn ze grotendeelsquote:Op maandag 5 januari 2026 21:12 schreef Moeraskat het volgende:
Zou Groenland eerder gunnen om op termijn zelfstandig en onafhankelijk te worden.
Maar dat is off-topic.
Dat weet ik jaquote:Op maandag 5 januari 2026 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn ze grotendeels
Het beheert interne zaken zoals economie, justitie en politie zelfstandig, maar blijft afhankelijk van Deense subsidies en valt onder Deens gezag voor defensie, buitenlandse zaken en valuta.
De Zelfstyseloven van 2009 erkent Groenlanders als volk met zelfbeschikkingsrecht en het vermogen om onafhankelijkheid te verklaren via referendum, gevolgd door onderhandelingen met Denemarken. Groenland ontvangt jaarlijks circa 4 miljard DKK (ongeveer 535 miljoen euro) bloksubsidie van Denemarken, cruciaal voor zijn economie.
Met als de Franse departementen in de Pacific willen ze volgens mij ook niet los want dat zou veel welvaart kosten
Goeie deal, totdat ze naar de dokter moeten.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:24 schreef UitStraling het volgende:
Was het niet zo dat Trump iedere inwoner van Groenland miljonair wilde maken in ruil voor hun soevereiniteit?
Europa is een continent, geen land.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, maar we zitten in een beetje hekele situatie. Rusland heeft blijkbaar geen respect voor grenzen van andere landen en Europa is vleugellam om daar iets tegen te doen.
Amerika heeft miljarden aan steun aan Oekraïne gegeven en sancties tegen Rusland ingesteld.quote:Europa vertrouwt daarin op Amerika, die vindt dat zij niet verantwoordelijk zijn om de achtertuin van Europa op orde te houden. En dat is ook een signaal naar Rusland toe.
Denemarken dus.quote:Groenland is na de situatie in Venezuela dus ook een situatie van wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Jij keurt een oorlog met Amerika tegen Groenland en Denemarken goed..quote:En daarin sprak ik in mijn vorige post mijn voorkeur voor uit.
Rusland gaat niet 'ineens' Groenland innemen.quote:Of denk jij dat wij met Europa dingen tegen Rusland gaan doen als Rusland Groenland ineens gaat inlijven; dat we dan ineens een grote broek aan gaan trekken.
Daar kunnen ze gastarbeiders voor gebruiken natuurlijkquote:Op maandag 5 januari 2026 21:30 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Goeie deal, totdat ze naar de dokter moeten.
Wat een kansloos volk zegquote:Op maandag 5 januari 2026 21:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Communisten die pro-Maduro zijn. Hoe gestoord kun je zijn.
Kunnen we die boten gewoon doorsturen als ze daar nog dokters en hersenchirurgen nodig hebben.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:32 schreef UitStraling het volgende:
Daar kunnen ze gastarbeiders voor gebruiken natuurlijk
Je vertrekt naar de VS of all places om vervolgens de commie daar uit te hangenquote:Op maandag 5 januari 2026 21:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Communisten die pro-Maduro zijn. Hoe gestoord hypocriet kun je zijn.
Voor de goede orde: die losers die met borden van free Maduro staan zijn inheemse Amerikaanse demlibsquote:Op maandag 5 januari 2026 22:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je vertrekt naar de VS of all places om vervolgens de commie daar uit te hangen
Ah, dat verklaart veel.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voor de goede orde: die losers die met borden van free Maduro staan zijn inheemse Amerikaanse demlibs
De boze mensen zijn echte venezolanen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |