Je mag zeggen wat je wilt en normaal gesproken zou je je als volwassene volledig belachelijk maken als je verhaal wil gaan halen omdat er een sneeuwbal naar een auto gegooid wordt, word je uitgelachen en vervolgt iedereen zijn leven.quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee dit staat dus niet ''volledig los van de afloop'', want iemand is dood na aanleiding van.
De grens ligt bij geweld.
Als iemand er wat van zegt, juist dan dus ''lekker laten gaan''.
Maar onze cultuur is blijkbaar dusdanig verrijkt dat je er blijkbaar maar beter niets van kan /mag zeggen?
Fuck dat.
Die heeft TBS gehad en was na 21 jaar pas volledig vrij. Waarom lieg je?quote:Op maandag 5 januari 2026 22:22 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Die Khalid L. hadden ze samen met z'n achterlijke ouders linea recta terug in het rifgebergte moeten dumpen.
Die stond na 8 jaar weer op vrije voeten, terwijl familie van Rene hem voor altijd kwijt is.
De straffen die hiervoor gegeven worden staan gewoonweg totaal niet in verhouding tot de daad.
https://www.politie.nl/ni(...)iedam-nieuwland.htmlquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:19 schreef DefKu het volgende:
Twee jongens van 16 en 17 jaar uit Schiedam zijn donderdag aan het begin van de middag aangehouden voor het sneeuwbaldrama van eerder deze week in Schiedam. Bij metrostation Nieuwland overleed een man nadat hij verhaal haalde toen hij door sneeuwballen werd bekogeld.
Mooi werk weer van de politie.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:20 schreef DefKu het volgende:
[..]
https://www.politie.nl/ni(...)iedam-nieuwland.html
Misschien handelde ze wel binnen de geweldsinstructie van de straatschoffies en was het terecht.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:01 schreef DrDentz het volgende:
Dat wordt 40 uur sneeuwscheppen voor die boefjes.
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wilt en normaal gesproken zou je je als volwassene volledig belachelijk maken als je verhaal wil gaan halen omdat er een sneeuwbal naar een auto gegooid wordt, word je uitgelachen en vervolgt iedereen zijn leven.
Daar is het hier misgegaan.
Mogen ze wel opschietenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:01 schreef DrDentz het volgende:
Dat wordt 40 uur sneeuwscheppen voor die boefjes.
Dit is net zo goed waar maar spreekt niet tegen wat ik zeg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee.
Waar het mis is gegaan, waar het al heel lang misgaat en waar het nog veel vaker mis zal gaan is de instelling van een bepaalde groep "jongeren".
In het PowNed filmpje is een vrouw te zien die al aangeeft dat als je ze maar even aankijkt al te horen krijgt dat ze een "kankerwijf" is. Ik liep laatst met vrienden door de stad, door een rustige straat langs een auto. In die auto zaten "jongeren". We liepen gewoon langs de auto toen er "kankerhomos" naar rond werd geroepen.
Sinds de jaren 80 al viel in het nieuws te lezen dat de problemen met deze "jongeren" - toen nog benoemd als "Marokkaanse jongeren"- volledig uit de hand liepen. En sindsdien zijn de problemen met deze "jongeren" alleen maar erger geworden waarbij angstvallig de afkomst zoveel mogelijk verzwegen wordt. Terwijl eigenlijk iedereen wel weet dat het hierbij veelal toch vooral gaat om jongeren met Noord Afrikaanse /Arabische import roots.
En dan gaat het er niet om of je wat zegt over een sneeuwbal, eentje toevallig aankijkt of gewoon (zoals ik) passeert, het gaat erom dat dit tuig altijd manieren zoekt om een ander zomaar tot last te zijn en wie reageert kan dat dus zomaar met de dood bekopen. Laat dat eerst maar eens goed tot jou doordringen.
Kennelijk was de politie toch niet zo achterlijk als jij hier denkt en zijn degene die vrijgelaten zijn niet diegene die nu opgepakt zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:48 schreef littlemindy het volgende:
Dus er liepen rond dezelfde tijd 2 jongeren van dezelfde leeftijd in dezelfde buurt rond met een oranje en een groene jas. Op basis van wat pak je ze anders op?
Echter omdat vriendjes/familie zeiden dat ze elders waren op het bewuste tijdstip zijn ze weer vrijgelaten, want "alibi".
Steekhoudend.
Dit komt omdat een deel van FOK! structureel alle topics mijdt waar de daders van een delict een migratieachtergrond hebben (of waarbij de kans hoog is dat dit het geval is). Mbt de situatie is men echter haantje de voorste omdat men daar een kans ziet om gal te spuwen over de regering-Trump, waar men een diepe antipathie jegens koestert.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:20 schreef incel het volgende:
Arme Nederlandse man van 60: 1 topic met 200 reacties
Beroepsdemonstrant uit de VS: 5 topics en duizenden reacties
Ja daar lijkt het wel een beetje op. Niet alleen hier maar overal op internet, in de media en ook in andere landen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit komt omdat een deel van FOK! structureel alle topics mijdt waar de daders van een delict een migratieachtergrond hebben (of waarbij de kans hoog is dat dit het geval is). Mbt de situatie is men echter haantje de voorste omdat men daar een kans ziet om gal te spuwen over de regering-Trump, waar men een diepe antipathie jegens koestert.
In de media zitten tegenwoordig dan ook veel van dat type mensen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:29 schreef incel het volgende:
[..]
Ja daar lijkt het wel een beetje op. Niet alleen hier maar overal op internet, in de media en ook in andere landen.
Het valt me wel op in dat andere topic dan vooral is dat het 1700 uur is en opeens is er niemand meer van de linkse kant maar alleen maar mensen van de rechtse kant.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de media zitten tegenwoordig dan ook veel van dat type mensen.
Kennelijk een goede cao in de trollenfabriek.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:33 schreef incel het volgende:
[..]
Het valt me wel op in dat andere topic dan vooral is dat het 1700 uur is en opeens is er niemand meer van de linkse kant maar alleen maar mensen van de rechtse kant.
Ventjes? het waren grote lummels van 16 en 17 jaar.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit is net zo goed waar maar spreekt niet tegen wat ik zeg.
Ongeacht wie hem gooit ben je een enorme simpele ziel als je je auto stilzet om verhaal te gaan halen na het gooien van sneeuwballen. De enige reden om ‘m stil te zetten is uit te stappen en terug te gooien. Het is misgegaan omdat deze ventjes dus niet zeiden: “joh vent stel je niet zo aan, je zal nog wel meer sneeuwballen op je auto krijgen deze dag, rijd lekker verder” maar er dus kennelijk vol op klapten voortkomend uit de oorzaken die jij beschrijft en waar ik het mee eens ben.
Dat “laat dat eerst maar eens goed tot jou doordringen” is onnodig persoonlijk en badinerend, we kennen elkaar helemaal niet.
Nouja, ik kan me voorstellen dat mensen zo ziek worden van die getinte straatratjes dat ze dus wel even verhaal gaan halen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ongeacht wie hem gooit ben je een enorme simpele ziel als je je auto stilzet om verhaal te gaan halen na het gooien van sneeuwballen. De enige reden om ‘m stil te zetten is uit te stappen en terug te gooien. Het is misgegaan omdat deze ventjes dus niet zeiden: “joh vent stel je niet zo aan, je zal nog wel meer sneeuwballen op je auto krijgen deze dag, rijd lekker verder” maar er dus kennelijk vol op klapten voortkomend uit de oorzaken die jij beschrijft en waar ik het mee eens ben.
Dat “laat dat eerst maar eens goed tot jou doordringen” is onnodig persoonlijk en badinerend, we kennen elkaar helemaal niet.
8 jaar cel, die jongen is tijdens zijn TBS meermaals buiten geweest waarbij hij opnieuw de mist in ging.quote:Op donderdag 8 januari 2026 00:34 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die heeft TBS gehad en was na 21 jaar pas volledig vrij. Waarom lieg je?
Ik ben een man van 55 en liep onlangs door de stad over het trottoir, waarbij ik een jongetje van hooguit 11-12 jaar passeerde. In het voorbijgaan siste hij “wat moet jij kanker klootzak”. Ik was vooral verbaasd, maar het gebeurt vaker. Ook op de fiets proberen ze altijd je even in het gezicht te spugen. Ik ben laf genoeg om in dit soort gevallen gewoon door te lopen of fietsen, want als je er iets van zegt staat er in no time een hele zwerm van die figuren om je heen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee.
Waar het mis is gegaan, waar het al heel lang misgaat en waar het nog veel vaker mis zal gaan is de instelling van een bepaalde groep "jongeren".
In het PowNed filmpje is een vrouw te zien die al aangeeft dat als je ze maar even aankijkt al te horen krijgt dat ze een "kankerwijf" is. Ik liep laatst met vrienden door de stad, door een rustige straat langs een auto. In die auto zaten "jongeren". We liepen gewoon langs de auto toen er "kankerhomos" naar rond werd geroepen.
Sinds de jaren 80 al viel in het nieuws te lezen dat de problemen met deze "jongeren" - toen nog benoemd als "Marokkaanse jongeren"- volledig uit de hand liepen. En sindsdien zijn de problemen met deze "jongeren" alleen maar erger geworden waarbij angstvallig de afkomst zoveel mogelijk verzwegen wordt. Terwijl eigenlijk iedereen wel weet dat het hierbij veelal toch vooral gaat om jongeren met Noord Afrikaanse /Arabische import roots.
En dan gaat het er niet om of je wat zegt over een sneeuwbal, eentje toevallig aankijkt of gewoon (zoals ik) passeert, het gaat erom dat dit tuig altijd manieren zoekt om een ander zomaar tot last te zijn en wie reageert kan dat dus zomaar met de dood bekopen. Laat dat eerst maar eens goed tot jou doordringen.
Maar even serieus, de eerste straatrat die mij "gewoon zonder reden" in mijn gezicht spuugt die trap ik echt de tyfus in als ik 'm te pakken krijg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik ben een man van 55 en liep onlangs door de stad over het trottoir, waarbij ik een jongetje van hooguit 11-12 jaar passeerde. In het voorbijgaan siste hij “wat moet jij kanker klootzak”. Ik was vooral verbaasd, maar het gebeurt vaker. Ook op de fiets proberen ze altijd je even in het gezicht te spugen. Ik ben laf genoeg om in dit soort gevallen gewoon door te lopen of fietsen, want als je er iets van zegt staat er in no time een hele zwerm van die figuren om je heen.
Dat is een normale reactie, vind ik ook. Maar of het verstandig is? Misschien dacht het dodelijke slachtoffer wel hetzelfde. We zullen het nooit weten, wat de “rechtszaak” die nu volgt is uiteraard weer een lachertje.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar even serieus, de eerste straatrat die mij "gewoon zonder reden" in mijn gezicht spuugt die trap ik echt de tyfus in als ik 'm te pakken krijg.
En dat is geen grootspraak.
Meest laffe en smerige wat er is.
Da's wel heel hondsbrutaal.quote:Twee jongens van 16 en 17 jaar uit Schiedam zijn donderdag aan het begin van de middag aangehouden voor het Schiedamse sneeuwbaldrama van eerder deze week. Opmerkelijk: de 16-jarige verdachte kwam eerder op de dag zélf nog aangifte doen op het politiebureau.
[...]
Een van de nu aangehouden verdachten kwam eerder op de donderdag al zelfstandig naar het politiebureau. Niet om zichzelf aan te geven, maar juist om aangifte te doen. Waarvoor is niet duidelijk. „Daar kunnen we in dit stadium geen uitspraak over doen”, zegt een politiewoordvoerder.
De politie herkende de jongen op basis van camerabeelden en online video’s. Hij bleek op de locatie te zijn tijdens het incident. Een andere jongen, een 17-jarige Schiedammer die ook op beelden te zien was, werd kort daarna in zijn woning aangehouden.
Nee, dat is een standaardtactiek. Opzeker dat hij al advies had van een advocaat.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Da's wel heel hondsbrutaal.
quote:De advocaat van één van de andere verdachten zei in het televisieprogramma Pauw dat een van de twee mannen de eerste klap uitdeelde. Zijn cliënt sloeg pas terug nadat hij op de grond was geduwd en daarna weer werd aangevallen.
Roethof: 'We hebben ook nog gesproken met een onafhankelijke getuige. Deze sprak meteen na het voorval met beide heren. Volgens de getuige riep één van beide heren 'Rot op!' naar de jongens en ontstond toen het conflict.'
https://www.gld.nl/nieuws(...)n-vanwege-geaardheid
Jij denkt dat hij aangifte kwam doen van een meneer die hem zomaar als eerste sloeg, en die nu toevallig dood is? Dat kan ook idd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat is een standaardtactiek. Opzeker dat hij al advies had van een advocaat.
Er is geen enkele ernstige mishandeling waarbij er niet gewezen wordt naar het slachtoffer.
Weet je nog die jongens die met een betonschaar dat homoseksuele koppel afrosten?
[..]
Ja, dat denk ik. Totaal ongeloofwaardig natuurlijk. Niemand die normaal denkt gaat een groepje hangjongeren zomaar bejegenen, maar dat gaat het verhaal zijn vanuit de verdediging. Durf ik wel iets om te verwedden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij aangifte kwam doen van een meneer die hem zomaar als eerste sloeg, en die nu toevallig dood is? Dat kan ook idd.
De vraag was waarom je loog. Ik constateer dat je daar geen antwoord op hebt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:33 schreef littlemindy het volgende:
[..]
8 jaar cel, die jongen is tijdens zijn TBS meermaals buiten geweest waarbij hij opnieuw de mist in ging.
Dit.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee.
Gatverdamme. Smerig gedrag ook weer.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Totaal ongeloofwaardig natuurlijk. Niemand die normaal denkt gaat een groepje hangjongeren zomaar bejegenen, maar dat gaat het verhaal zijn vanuit de verdediging. Durf ik wel iets om te verwedden.
Paar jaar geleden ook zo'n verhaal. Rotjong op scooter rijdt een voetganger aan in een voetgangersgebied. Reageert teringagressief, weigert te blijven staan en slaat mensen die hem het wegrijden proberen te beletten. Bestelbusje zorgt dat hij niet weg kan door er alvast voor te gaan staan.
Scooterknul rijdt expres tegen de stilstaande bestelbus aan en belt meteen de politie dat hij met opzet aangereden is, op de vlucht voor nare mensen die hem mishandelden.
Dat werd dus tegen elkaar weggestreept. Slachtoffers kregen niks, scooterknul liep zonder straf de rechtszaal uit en de chauffeur van de bestelbus kreeg straf.
Dit loont.
Ik lieg niet, hij werd tijdens zijn TBS gewoon vrijgelaten onder voorwaarden (en richtte toen vernielingen aan)quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:32 schreef NoCigar het volgende:
[..]
De vraag was waarom je loog. Ik constateer dat je daar geen antwoord op hebt.
Ik zie dat je het weer doet. Je schreef 'Die stond na 8 jaar weer op vrije voeten'.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:45 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik lieg niet, hij werd tijdens zijn TBS gewoon vrijgelaten onder voorwaarden (en richtte toen vernielingen aan)
Buiten lopen en vernielingen kunnen aanrichten noem ik geen vastzitten.
Blijkbaar dus wel als je vernielingen aan gaat richtenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik zie dat je het weer doet. Je schreef 'Die stond na 8 jaar weer op vrije voeten'.
Er is geen TBS-er te vinden is die denkt dat ie op vrije voeten is.
Verder zijn proefverloven normaal.
Je kunt overal vernielingen aanrichten, zelfs in een cel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:11 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Blijkbaar dus wel als je vernielingen aan gaat richten
Dit ratje heette Diederik-Jan of iets in die trant, overigens. Voordat men gaat denken dat we een Leni von Riefenstahltje doen hier.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gatverdamme. Smerig gedrag ook weer.
En nog smeriger dat die gore ratten er altijd maar mee weg komen meg hun gedrag.
Jij zei ''Je mag zeggen wat je wilt'' en dat triggert mij, want dit toont de typerende misselijkmakende blinde selectiviteit.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:13 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dan lees je verkeerd, ik vind helemaal niet dattie het aan zichzelf te danken heeft.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 00:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij zei ''Je mag zeggen wat je wilt'' en dat triggert mij, want dit toont de typerende misselijkmakende blinde selectiviteit.
Want zo ondertussen geld dit wel voor het tuig, die mogen zeggen en uitdagen wat ze willen. ''Kankerwijf'', ''Kankerhomo's'' noem het maar op.
Maar mag ik dan ook zeggen wat ik dan vind? Nee(volgens jou). Want dan ben je dom en zou je ''jezelf compleet belachelijk maken door verhaal te willen halen.''
Ik lees in jouw reactie dat meneer het toch vooral aan zichzelf te danken heeft. Als ik gereageerd had op de ''kankerhomos'' roepende tuig en dit -zoals meneer- met fysieke agressie of nog erger met de dood had moeten bekopen, was het volgens jou toch ook vooral mijn eigen schuld geweest. Had ik maar niets moeten zeggen. Terwijl je dus net zegt dat ''je gewoon kunt zeggen wat je wilt''. Nou, nee. Niet dus. Want meneer is nu dood.
Ik vind dit walgelijk.
En wat betreft dat laatste; kijk, we zitten hier Fok forum, hier kun je gewoon normaal doen. En zeggen ''laat dat maar eens goed tot jou doordringen'' is hier helemaal niet ongepast of iets raars aan.
quote:„Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk herinneringen te maken met onze kleinzoon.” Bert van Saus neemt op aangrijpende wijze afscheid van de 60-jarige Berry, de Schiedammer die maandag overleed nadat hij in zijn auto was bekogeld met sneeuwballen. Het zijn warme woorden van man tot man, of eigenlijk van opa tot opa.
„Mijn kleinzoon een opa minder”, begint hij zijn verhaal op Facebook. „Op 5 januari voltrok zich een drama bij het metrostation in Schiedam dat een onuitwisbare wond heeft geslagen. Een man, Berry, volop in het leven en bereid om voor mensen op te komen, betaalde de ultieme prijs voor zijn moed. Hij sprak een groep jongeren aan die met ijsballen op voorbijrijdende auto’s gooiden, een roekeloze daad die hij wilde stoppen.”
Van Saus en het slachtoffer hadden een gezamenlijke kleinzoon. „Voor onze kleinzoon, nog net geen twee jaar, is een toekomst vol gedeelde herinneringen abrupt ontnomen voor hem en zijn eventuele broertjes, zusjes, neefjes of nichtjes.’’
Tastbaar aandenken
Het verlies is pijnlijk. Van Saus haalt in zijn bericht, dat het AD met toestemming deelt, herinneringen aan Berry aan. „Vorig jaar werkten wij als opa’s samen aan het nieuwe huis van jouw zoon en mijn dochter. Met als tastbaar bewijs een liefdevol ingerichte kinderkamer: behangen, een schuifdeurtje, een kastje en een levensgrote afbeelding van een welpje op de muur”, schrijft hij.
„Dat kamertje is nu het meest tastbare aandenken dat de kleine jongen aan zijn opa overhoudt, een stille getuige van zijn liefde die is afgenomen.”
Hij doet een oproep aan iedereen om de politie te steunen. De twee opa’s hadden mooie plannen om samen met hun kleinzoon op pad te gaan. „Wij hebben het erover gehad hoe leuk het zou zijn voor onze kleinzoon om met zijn opa’s en vader op de Harley te gaan toeren, ook dat hebben ze jou en mij afgenomen.”
Van Saus doet tenslotte een belofte: „Berry, ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk herinneringen te maken met jouw zoon en onze kleinzoon. Met jou in gedachten.’’
Twee jongens aangehouden
Donderdag werd bekend dat twee jongens van 16 en 17 jaar zijn aangehouden voor de mishandeling of vechtpartij na het sneeuwballengooien, waarbij Berry overleed. Een van de verdachten kwam eerder op die dag al zelfstandig naar het politiebureau. Niet om zichzelf aan te geven, maar juist om aangifte te doen. Waarvoor is niet duidelijk. „Daar kunnen we in dit stadium geen uitspraak over doen”, zei een politiewoordvoerder.
De politie herkende de jongen op basis van camerabeelden en online video’s. Een andere jongen, een 17-jarige Schiedammer die ook op beelden te zien was, werd kort daarna in zijn woning aangehouden.
Typisch sneeuwballengevechtquote:Jongensblijven weekend in cel na de dood van man in Schiedam
SCHIEDAM (ANP) - De jongensvan 16 en 17 jaar uit Schiedam die donderdag werden aangehouden omdat vermoed wordt dat ze betrokken zijn bij de dood van een 60-jarige Schiedammer, blijven het weekend in de cel. Dat is vrijdag besloten nadat was getoetst of de verdenkingen daarvoor gegrond zijn.
Maandag reed de man rond het middaguur met de auto door de Van Limburg Stirumstraat, in het westen van Schiedam. De politie gaat ervan uit dat hij daar is mishandeld na een ruzie over het gooien van sneeuwballen. Er zouden klappen zijn gevallen, maar geen wapens zijn gebruikt. Hulpdiensten en een voorbijganger hebben nog geprobeerd de man te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse.
De politie hield de jongensaan voor mishandeling. Ze zouden zijn herkend op camerabeelden. De politie verwacht dat de twee maandag worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die bepaalt of ze langer vastblijven. Ook wordt er dan mogelijk meer duidelijk over de verdenking.
https://www.msn.com/nl-nl(...)5c51e08f965380&ei=17
Hij had gewoon net zo morsdood moeten zijn als René, dat was het punt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik zie dat je het weer doet. Je schreef 'Die stond na 8 jaar weer op vrije voeten'.
Er is geen TBS-er te vinden is die denkt dat ie op vrije voeten is.
Verder zijn proefverloven normaal.
Vreemde reden om te liegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:52 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Hij had gewoon net zo morsdood moeten zijn als René, dat was het punt.
Dit soort ongedierte moet je uitroeien, geen suffe TBS maatregel opleggen met proefverloven waarbij men onherroepelijk weer de fout ingaat, wat ook is gebleken.
Pas op wat je zegt. Hier heb ik net een ban van een week voor gehad.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Altijd op zoek om de kaffir te kunnen pakken.
Volgens mij zit er ook een enorm racistisch element in bij hun daden. Lastig te bewijzen maar heeft de roots in de islam waar iedereen en alles welke anders is onderworpen mag worden.
We hebben over de jaren echt een zooitje tuig binnengehaald wat hier niet is om mee te doen.
In dit geval is het wel fijn dat er camerabeelden zijn. Niet sadistisch bedoelt, maar dat is het ook duidelijk hoe het gegaan is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:36 schreef Tengano het volgende:
En daar komt ie hoor
[..]
Typisch sneeuwballengevecht
Ik weet niet of er camerabeelden zijn. Volgens mij loopt er nog een onderzoek. Wellicht dat er nog iets is opgenomen door wat omstanders of medestanders van de sneeuwbalblagen, maar ik weet het niet tesssss.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:34 schreef tesssssssss het volgende:
In dit geval is het wel fijn dat er camerabeelden zijn. Niet sadistisch bedoelt, maar dat is het ook duidelijk hoe het gegaan is.
Zijn er dus camerabeelden van het gevecht?
(nee, die hoef ik niet te zien, daar kan ik echt niet tegen)
Heb je hier nogal vlug.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt. Hier heb ik net een ban van een week voor gehad.
Telegraafquote:Beide verdachten (16 en 17) Schiedams sneeuwballendrama vrijgelaten: ’Klappen over en weer’
ROTTERDAM - De 60-jarige Schiedammer die maandag 5 januari om het leven kwam na een ruzie over sneeuwballen, is mogelijk bezweken vanwege zijn zwakke gezondheid. Nadat zijn auto werd bekogeld door twee minderjarigen, en hij verhaal ging halen, vielen er over en weer klappen, waarna de woedende man onwel werd. De twee jonge minderjarigen zijn maandag door de rechter-commissaris in Rotterdam vrijgelaten.
Ze worden verdacht van mishandeling en openlijke geweldpleging die de dood tot gevolg had. De rechter-commissaris heeft desondanks besloten dat beide verdachten voorlopig op vrije voeten komen. De 17-jarige verdachte zou een beperkt aandeel hebben in de feiten, en bij de 16-jarige zijn er volgens de rechter-commissaris onvoldoende aanwijzingen dat zijn handelen tot de dood van het slachtoffer heeft geleid.
Volgens het Openbaar Ministerie Rotterdam is uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) op het lichaam van het slachtoffer gebleken dat hij een kwetsbare gezondheid had. ,,Dat heeft mogelijk een rol gespeeld bij deze tragische afloop”, aldus justitie.
Volgens bronnen van De Telegraaf gaf het dodelijke slachtoffer als eerste een klap, nadat hij zijn auto aan de kant had gezet en vanaf de Nieuwe Damlaan omhoog was gelopen. Het OM kan daar niet op ingaan, laat een woordvoerder weten.
Als die opa de eerste klap uitdeelde en later aan hartfalen oid overleed lijkt me daar ook weinig mis mee.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:38 schreef Mubassie het volgende:
En zo makkelijk kom je in Nederland weg met doodslag/moord.
We zullen het nooit weten.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Als die opa de eerste klap uitdeelde en later aan hartfalen oid overleed lijkt me daar ook weinig mis mee.
Verschrikkelijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:17 schreef littlemindy het volgende:
Moraal van het verhaal: Iemand met een zwakke gezondheid kun je gewoon een klap verkopen, want ze kunnen nooit bewijzen dat hij/zij daaraan overleed.
Ook kun je gewoon weglopen als iemand onwel raakt, je hebt geen verantwoordelijkheid om hulp te verlenen ofzo.
Wat een land waarin dit soort lui gewoon vrijuit gaan, ongelofelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |