Of in de sporen van auto'squote:Op maandag 5 januari 2026 07:25 schreef Starhopper het volgende:
Bah wat is het gladDaar waar mooi laagje ligt is het prima te doen. Maar op die stukken waar amper wat ligt of waar t deels is weggesmolten... ik ging bijna op mn bek
Je kan op de filekaart precies zien waar het gesneeuwd heeft.quote:Op maandag 5 januari 2026 06:26 schreef Drass het volgende:
Code oranje Noord en zuid Holland. Kans op 3 tot 5 cm deze ochtend.
A27 en a2 naar het noorden helaas beide een ongeluk gebeurt bij Utrecht.
Utrecht rijden we ook geen bussen tot 0800.
Inderdaad. Utrecht is trouwens uitgespeeld, game overquote:Op maandag 5 januari 2026 07:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kan op de filekaart precies zien waar het gesneeuwd heeft.
Ja maar echtquote:Op maandag 5 januari 2026 07:41 schreef Drass het volgende:
[..]
Inderdaad. Utrecht is trouwens uitgespeeld, game over
Ja die sporen zijn ook gladquote:Op maandag 5 januari 2026 07:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of in de sporen van auto's
Stapvoets door de bochten gefietst voor de zekerheid![]()
quote:Op maandag 5 januari 2026 07:41 schreef MissHobje het volgende:
De Bilt gaat los nu met sneeuw het gaat hard serieus hard
Ok, dit is voor mij de bevestiging dat thuis blijven de beste keus is geweestquote:Op maandag 5 januari 2026 07:52 schreef heywoodu het volgende:
Iedereen en zijn moeder met de trein ook, man man man. Zelden zo hard in de hoek gedrukt
Komt wel straks?quote:
Ik hoop het. Maar ik ben wel jaloers op jouquote:Op maandag 5 januari 2026 08:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Komt wel straks?
Busvervoer is hier weer stilgelegd.
Sterkte voor iedereen die gestrand is.
Ik wil ook vlokjes.quote:
Dit is voor mij echt een enorme kutdag om niet naar kantoor te kunnen, dus ik had ze liever niet gehadquote:Op maandag 5 januari 2026 08:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wil ook vlokjes.
Kijkt naar buiten en ziet volkjes liggen op de grond.
Omgeving beverwijk toch? Start elk momentquote:Op maandag 5 januari 2026 08:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar ik ben wel jaloers op jou
Geniet maar van die mooie pluisjes die uit de lucht dwarrelen
Volgens mijn bronnen snilt het daarquote:Op maandag 5 januari 2026 08:10 schreef Haags het volgende:
In Den Haag is het in ieder geval niet glad.
Alkmaarquote:Op maandag 5 januari 2026 08:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Omgeving beverwijk toch? Start elk moment![]()
quote:07:49
CBR: alle praktijkexamens motor en bromfiets gaan niet door
Alle geplande praktijkexamens voor de motor en bromfiets gaan vandaag niet door, dat heeft het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) laten weten. Het gaat in totaal om 616 examens. "De maatregel wordt genomen vanwege de verwachte sneeuwvoorspelling in combinatie met de kwetsbaarheid op motor en bromfiets bij gladheid."
Alle andere examens gaan over het algemeen wel door, zowel theorie als praktijk. Lokaal kan dat veranderen, afhankelijk van het weer plaatselijk, maar dan worden kandidaten voor het examen of de toets daarover geïnformeerd. De toetsen of examens kunnen versneld kosteloos worden ingehaald.
https://nos.nl/liveblog/2(...)et-de-weg-op-te-gaan
Ik had ook de mazzel dat mijn trein net iets korter was. 182 ipv 400+ zitplaatsen.quote:Op maandag 5 januari 2026 07:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dit is voor mij de bevestiging dat thuis blijven de beste keus is geweest
Auto was sowieso geen optie met wat eraan komt hier.
Respect hoor met de fiets..hier echt geen optie. De auto zie ik wel zitten ga ik toch zo proberen. Moest vroeger met mijn meldkamer diensten om 5 uur op pad dat was altijd genietenquote:Op maandag 5 januari 2026 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is echt opletten onderweg. Veel stoepen zijn spiegelglad geworden deze nacht. Op het fietsje was het redelijk te doen richting werk.
Klein beetje maarquote:Op maandag 5 januari 2026 08:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had ook de mazzel dat mijn trein net iets korter was. 182 ipv 400+ zitplaatsen.
Ja nu wel jaquote:Op maandag 5 januari 2026 08:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mijn bronnen snilt het daar
Dit is voor Nederlandse begrippen een vrij uitzonderlijke situatie inmiddels. Dit komt echt maar eens in de zoveel jaar voor.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:44 schreef PzKpfw het volgende:
Er valt een keer een beetje sneeuw en het halve land ligt weer plat hoor..
In Friesland hebben ze gewoon gemeld to 10:00 uur geen bussen. Vlak voor 10:00 uur geven ze weer een update of ze gaan rijden of niet.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:44 schreef d.k. het volgende:
De bussen in Eindhoven rijden weer volgens de busdienst zelf. De praktijk is net iets anders... Er rijdt amper wat. Volledig te begrijpen maar misschien was het handig geweest om dat ook gewoon te melden. Zoon is nu op school, of ie vanmiddag weer wegkomt geen idee. Droog hier overigens, maar hier ligt dan ook al een centimeter of 15 tot 20 van gisteren en vanmiddag komen er nieuwe buien.
Gelukkig maar.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is voor Nederlandse begrippen een vrij uitzonderlijke situatie inmiddels. Dit komt echt maar eens in de zoveel jaar voor.
Utrecht idemquote:Op maandag 5 januari 2026 08:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In Friesland hebben ze gewoon gemeld to 10:00 uur geen bussen. Vlak voor 10:00 uur geven ze weer een update of ze gaan rijden of niet.
3 tot 5 centimer sneeuw is echt niet zo uitzonderlijk.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is voor Nederlandse begrippen een vrij uitzonderlijke situatie inmiddels. Dit komt echt maar eens in de zoveel jaar voor.
Ik heb zo een flauw vermoeden dat dit wel eens vaker zal gaan gebeuren.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op veel plekken is 10-20cm gevallen de afgelopen dagen.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
3 tot 5 centimer sneeuw is echt niet zo uitzonderlijk.
Sure, er valt minder sneeuw dan vroeger. Alleen het lijkt nu wel of er een orkaan van hoogste klasse overtrekt qua reactie.
Leuk joh die wappieplaatjesquote:Op maandag 5 januari 2026 09:02 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja dit van nu hadden we vroeger elke winter. Soms meerdere keren in 1 winter.
Gelukkig reden er in 78 geen duizenden autos op de wegquote:Op maandag 5 januari 2026 09:02 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja dit van nu hadden we vroeger elke winter. Soms meerdere keren in 1 winter.
Geweldig!quote:Op maandag 5 januari 2026 08:52 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Ik heb zo een flauw vermoeden dat dit wel eens vaker zal gaan gebeuren.
Dat scheelt een hoop inderdaad.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:08 schreef Drass het volgende:
[..]
Gelukkig reden er in 78 geen duizenden autos op de weg
Dat kan ik wel beamenquote:Op maandag 5 januari 2026 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op veel plekken is 10-20cm gevallen de afgelopen dagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |