Dat zou zomaar kunnen ja. Of er kan op een cosmetische leiderschapswissel na helemaal niets veranderen. Of er kan een bloedige burgeroorlog ontstaan doordat verschillende facties nu een greep naar de macht gaan doen. Je weet het simpelweg nog niet.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Venezuela zou maar plots een welvarend land worden. Benieuwd hoe de reacties dan zullen zijn .
Een leider meenemen is plots wel erg ruw dat ik geef ik dan weer toe.
Langs de andere kant als je op een goudmijn zit wat gas en olie betreft. Dan kan je wel de vraag stellen waarom het land zo arm is. Venezuela zou toch in de buurt moeten kunnen komen van Colombia wat de BPP betreft
Colombia: BBP ≈ $438,1 miljard (2025-raming, IMF)
Venezuela: BBP ≈ $82,8 miljard (2025-raming, IMF)
Puur analyserend op veiligheid op de lange duur is Costa Rica een hele slechte keuze lijkt me juist.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb familie in Costa Rica, daar valt niets te halen. Kennen geen 'resource curse', is vooral een vakantie en 2e verblijfs-oord voor welvarender canadezen en amerikanen. Er staat ondanks de aardbevingen zelfs een IC-plant van Intel
Dat zou de VS nu zeker laten gebeuren ja.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Ik sta best versteld over hoeveel mensen dit goed praten.
Grote kans dat dit soort US interventies de zaken alleen maar gaan verergeren. Kijk maar naar de Amerikaanse fratsen van Vietnam tot aan Irak.
Let maar op, in Venezuela komt straks een knettergekke fascist aan de macht waar de bevolking nog veel meer schade aan gaat ondervinden.
Zolang wij niet diegenen zijn die de klappen vallen, lekker boeiend toch?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Ik sta best versteld over hoeveel mensen dit goed praten.
Grote kans dat dit soort US interventies de zaken alleen maar gaan verergeren. Kijk maar naar de Amerikaanse fratsen van Vietnam tot aan Irak.
Let maar op, in Venezuela komt straks een knettergekke fascist aan de macht waar de bevolking nog veel meer schade aan gaat ondervinden.
Ik snap wat je bedoelt hoor. Met zoveel olie en gas zou Venezuela natuurlijk veel welvarender kunnen zijn, en dat verschil met landen als Colombia roept terecht vragen op.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Venezuela zou maar plots een welvarend land worden. Benieuwd hoe de reacties dan zullen zijn .
Een leider meenemen is plots wel erg ruw dat ik geef ik dan weer toe.
Langs de andere kant als je op een goudmijn zit wat gas en olie betreft. Dan kan je wel de vraag stellen waarom het land zo arm is. Venezuela zou toch in de buurt moeten kunnen komen van Colombia wat de BPP betreft
Colombia: BBP ≈ $438,1 miljard (2025-raming, IMF)
Venezuela: BBP ≈ $82,8 miljard (2025-raming, IMF)
Zolang hun geld en olie krijgen boeit het ze geen fuck.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou de VS nu zeker laten gebeuren ja.
zie je het als iets wat we moeten accepteren, of iets waar we juist grenzen aan zouden moeten blijven stellen, ook al lukt dat niet altijd?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Als iets wel duidelijk zou moeten worden anno 2026 is dat leiders zoals Trump, Putin en straks ook Xi hun reet afvegen met deze definities. Het recht van de sterkste prevaleert nu meer dan ooit.
Ik was gisteren BNR aan het luisteren en daar werd dat genoemd. Overgrote meerderheid van MAGA heeft daar een probleem mee en dat zou Trump in problemen kunnen brengen. Misschien krijgt Trump zijn gelijk en ontstaat er een opstand, kunnen daarna de Amerikaanse olie bedrijven gaan harkenquote:Op zondag 4 januari 2026 10:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Amerikanen hebben met nagenoeg geen weerstand 20 jaar toegekeken hoe er biljoenen werden weggegooid aan de bezetting van Afghanistan met een zeer twijfelachtige intentie.
Als we nog ballen hadden zouden we dit streng moeten veroordelen.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
zie je het als iets wat we moeten accepteren, of iets waar we juist grenzen aan zouden moeten blijven stellen, ook al lukt dat niet altijd?
Dat klopt niet.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:01 schreef UitStraling het volgende:
Biden en Harris, 25 miljoen voor wie Maduro weet te arresteren.
Trump arresteert Maduro, schande voor de rechtsorde en de wereld is in groot gevaar.
Laf links volk blijft het toch.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als we nog ballen hadden zouden we dit streng moeten veroordelen.
Dan moet je eerst nog Clinton voor het tribunaal halen voor de bombardementen op Belgrado.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En Obama voor de bombardementen op Tripoliquote:Op zondag 4 januari 2026 12:30 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dan moet je eerst nog Clinton voor het tribunaal halen voor de bombardementen op Belgrado.
En zolang we dat niet doen mogen we nooit meer iets zeggen over Trump?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:30 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dan moet je eerst nog Clinton voor het tribunaal halen voor de bombardementen op Belgrado.
Ik zou niet weten op basis waarvan wij denken iets hierover te zeggen te hebben. We zijn geen speler van formaat.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
zie je het als iets wat we moeten accepteren, of iets waar we juist grenzen aan zouden moeten blijven stellen, ook al lukt dat niet altijd?
Ik hoor verdomd weinig nog uit de Europese top.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Alleen de SP veroordeelde toentertijd de bombardementen op Belgrado.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En zolang we dat niet doen mogen we nooit meer iets zeggen over Trump?
Waarom hebben we het er dan over?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:33 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zou niet weten op basis waarvan wij denken iets hierover te zeggen te hebben. We zijn geen speler van formaat.
Nog veel recenter de nationalisaties in Rusland. Die zijn wel even genezen van dergelijke risicovolle investeringenquote:Op zondag 4 januari 2026 12:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Oeps... ja die olie jongens gaan (om te beginnen) natuurlijk lange termijn veiligheidsgaranties willen zien, minimaal.
Dat ze hier niet happig op zijn, met de de afgelopen 25 jaar in Venezuela nog vers in herinnering, lijkt me verklaarbaar.
Als we het hebben over grootmachten dan klopt het ook.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Amerika wordt tegenwoordig in 1 adem genoemd met Ruslandwat een mooie mijlpaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |