abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220461555
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 20:21 schreef Schanu het volgende:
Wij kunnen er ook wel eens om lachen hoor. Jewel kan taal enorm letterlijk nemen, dan leidt vaak tot leuke misverstanden en opmerkingen waar we om kunnen lachen O+

Weten jullie nog die wel of niet speeldate voor aankomende vrijdag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler is herkenbaar @Schanu. Nu zijn wij het regelen van speeldates al wel voorbij, maar het is zo herkenbaar wat je schrijft... :*
Fake it till you make it...
  zondag 29 maart 2026 @ 20:30:48 #202
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220461610
Oh Schanu, ik voel de irritatie gewoon terwijl ik je verhaal lees. Ik zou dit zelf ook ontzettend slecht trekken.

Ik hoop dat Jewel wel een leuke speeldate heeft vrijdag, ondanks deze moeizame communicatie...
  zondag 29 maart 2026 @ 20:37:11 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220461652
Oh dat zou bij mij ook heel slecht vallen @Schanu ook erg vervelend dat jullie samen hierin niet op een lijn zitten.
Nu word ik door mijn man ook regelmatig "Karen" genoemd als ik de grenzen van mijn dochters probeer te bewaken. (soms ook wel terecht, maar vaak ook niet)
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2026 @ 20:54:04 #204
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220461811
Ik sluit mij aan bij de reacties boven me.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220461836
Ook als ik geen 'special needs-kind' zou hebben, zou me dit buitengewoon slecht vallen, Schanu.
pi_220461886
Wat de rest al zegt, @Schanu! Ik heb überhaupt geen kind (en geen ass), maar zou er al moeite mee en frustratie over hebben als het zou gaan over een speeldate als mijn ontzettend rustige, makkelijk meebuigende nichtje hier logeert.
  zondag 29 maart 2026 @ 21:30:50 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220462072
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 20:58 schreef -Spring het volgende:
Ook als ik geen 'special needs-kind' zou hebben, zou me dit buitengewoon slecht vallen, Schanu.
Precies, het is gewoon onbeschoft!
En in het geval van dochterlief dus een recept voor het tegenovergestelde waar een speelafspraak voor is. Die hoort namelijk leuk te zijn en dat is hij nu mogelijk niet omdat ze er geen vat op heeft en is te voorkomen door gewoon normaal te communiceren vanuit de ouders van dat jochie.

Sommige mensen... :(
pi_220462089
Zal ik maar aansluiten in de rij?

Eerlijk gezegd heb ik bijna nog meer moeite met er niks van zeggen en geen grenzen stellen dan met het gedrag op zich. Als het eerste niet gebeurde, zou het tweede imo vanzelf uitdoven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220462312
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 21:34 schreef Vanyel het volgende:
Zal ik maar aansluiten in de rij?

Eerlijk gezegd heb ik bijna nog meer moeite met er niks van zeggen en geen grenzen stellen dan met het gedrag op zich. Als het eerste niet gebeurde, zou het tweede imo vanzelf uitdoven.
Eens, ik zou er het liefst ook wat van zeggen. Dat dit voor ons zo niet werkt, dan liever geen speeldate dan op deze ronduit vage manier. Maar als ik dat doe, krijg ik echt ruzie met mijn vrouw en dat wil ik niet. Dus het voelt als kiezen uit 2 kwaden. En dan kies ik het liefst voor de lieve vrede en vrijdag afwachten. Misschien loopt het zo verkeerd dat vrouwlief een volgende keer wel accepteert als ik er wat van zeg. Of misschien loopt het hartstikke goed en valt het dus wel mee. Misschien komt er wel helemaal geen 2e speeldate, die kans acht ik op dit moment redelijk groot ;)
pi_220523510
Wij waren gisteren in Hellendoorn, met de bolderkar zodat Jewel genoeg kon rusten tussendoor. Ze kent het park, we hebben een abonnement dus komen er vaker. Ze hield het fantastisch vol, merkte dat zelf ook op (mama, dit is de 1e keer dat we er zo lang kunnen blijven zonder dat ik boos word) en gaf eindelijk toe dat de medicatie dus toch wel heel goed werkt O+

Maar toen we rond 3 uur in de rij stonden voor een ijsje, ging het opeens mis. Zoiets dient zich ook nooit aan, het overkomt haar gewoon en ons dus ook. Van het ene op het andere moment besloot ze geen ijsje te willen, maar ze wist niet wat ze wel wilde. En met een hoofd wat dan te vol zit, kan ze niets beslissen en wil ze niets, dus dat werkt niet mee. Geprobeerd haar rustig te krijgen door aaien en kriebelen, dat leek te lukken, tot we weg wilden gaan en ik een volle vuistslag in mijn gezicht kreeg omdat ze van zich af ging slaan. De blikken die je dan krijgt.... Uiteindelijk raakte ze nog helemaal in paniek tussendoor omdat haar hand vies was geworden omdat ze steeds uit de bolderkar probeerde te kruipen als wij met haar naar de uitgang wilden lopen. Uiteraard net dat moment geen natte doekjes mee, een lieve mevrouw kwam ons een doekje brengen omdat ze door had waarom Jewel op dat moment zo in paniek was.

Uiteindelijk is het ons gelukt om bij de auto te komen, heeft in totaal bijna een uur gekost omdat Jewel zich zo vreselijk verzette (en wij haar eerst nog wel de mogelijkheid wilde geven om te kijken of ze rustig kon worden zodat ze iets uit kon zoeken om te eten, maar dat lukte gewoonweg echt niet). Maar ik heb mijn portie verwijtende blikken wel weer gehad. En lullige opmerkingen over de bolderkar, alsof ze een verwend prinsesje is. Op zo'n moment gun ik die mensen een dag uit ons leven, kijken of je er dan nog steeds om kan lachen.
pi_220523594
@Schanu, klinkt als een fijn begin van het uitje. Jammer van het einde... dat jewel toch zo overweldigd was dat het omsloeg. Lijkt me heel naar, zeker ook de blikken en opmerkingen, getver wat zijn mensen toch lelijke wezens soms :*
Fake it till you make it...
pi_220523636
Die mensen ja :'(
Ik heb ze zo wel eens in de Efteling gehad. Een hele kring giechelend en opmerkingen makend volk. Zo pijnlijk als je het al zwaar genoeg hebt met hoe zwaar je kind het heeft.
Piemels zijn het. Fijn dat de rest van de dag wel goed was O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:07:25 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220523749
Oh damn, het gaat dan altijd toch ergens een keer mis he. En die andere mensen.... die hebben ook geen benul he. Echt heel irritant. Fijn dat medicatie wel eerdere uitbarstingen heeft voorkomen.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die speelafspraak?
pi_220525368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:07 schreef Kyara het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die speelafspraak?
Verrassend genoeg stuurde de moeder die ochtend nog een berichtje dat hij tussen 12.45 en 13.00 uur zou komen. Gelukkig toch nog duidelijkheid en dat was fijn en nodig ook, want Jewel hing de hele ochtend tegen een meltdown aan zei vrouwlief omdat ze het zo ontzettend spannend vond.

De speeldate zelf was hartstikke goed gegaan gaf vrouwlief aan. Al gaf Jewel zelf aan dat ze niet nog een keer wilde spelen, maar dat kan door de spanning zijn gekomen en kan ook altijd zo weer omdraaien.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:21:12 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220526780
Fijn dat er toch nog duidelijkheid kwam en dat de speeldate toch nog goed is verlopen @Schanu
pi_220526801
Onze reddende engel gisteren trouwens, die kwamen we tegen bij de uitgang, want dino's maken alles goed - zelfs als je op je verdrietigst bent O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:29:19 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220526842
Ik merk dat ik een beetje cynisch begin te worden door de hele situatie. Merkte met Pasen in een wat groter gezelschap ook dat ik niet zo goed weet hoe vragen te beantwoorden. Maar als ik probeer het luchtig te houden dan komt het er dus cynisch uit. Vind ik eigenlijk niet zo leuke eigenschap :{

Gelukkig heeft mijn schoonmoeder het antwoord op alles: gewoon positief blijven, dan kom alles goed.
SPOILER
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:31:09 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220526879
Aah wat lief Schanu! Fijn dat mensen dan ook mee kunnen denken. Hebben jullie trouwens ook al de zonnebloem keycord? Dat kan ook helpen dat mensen iets sneller zien dat er iets meer speelt dan een "opstandig" kind. In elk geval wordt het steeds bekender bij medewerkers. Ze zal hem misschien niet willen dragen maar vastknopen aan de bolderkar oid?
pi_220526980
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:29 schreef Kyara het volgende:
Ik merk dat ik een beetje cynisch begin te worden door de hele situatie. Merkte met Pasen in een wat groter gezelschap ook dat ik niet zo goed weet hoe vragen te beantwoorden. Maar als ik probeer het luchtig te houden dan komt het er dus cynisch uit. Vind ik eigenlijk niet zo leuke eigenschap :{

Gelukkig heeft mijn schoonmoeder het antwoord op alles: gewoon positief blijven, dan kom alles goed.
SPOILER
Wat ontzettend vervelend dit, sowieso betweterigheid van de bovenste plank en waarom moet alles altijd vergeleken worden... Iedereen en iedere situatie is anders, als het als stukje (h)erkenning wordt gebruikt dan heb je er tenminste nog wat aan maar dit voelt alsof het enorm wordt gebagatelliseerd. En dat moet pijn doen bij jullie, bovenop alle pijn die er toch al zit :{ Heel veel sterkte!
pi_220526988
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:31 schreef Kyara het volgende:
Aah wat lief Schanu! Fijn dat mensen dan ook mee kunnen denken. Hebben jullie trouwens ook al de zonnebloem keycord? Dat kan ook helpen dat mensen iets sneller zien dat er iets meer speelt dan een "opstandig" kind. In elk geval wordt het steeds bekender bij medewerkers. Ze zal hem misschien niet willen dragen maar vastknopen aan de bolderkar oid?
Ja die hebben we maar gebruiken we eigenlijk nooit omdat het zo overdreven voelt. Maar misschien moeten we dat inderdaad maar eens gaan proberen, kwaad kan het sowieso niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 april 2026 @ 18:08:44 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220527671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:41 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ja die hebben we maar gebruiken we eigenlijk nooit omdat het zo overdreven voelt. Maar misschien moeten we dat inderdaad maar eens gaan proberen, kwaad kan het sowieso niet.
Lieve schat. Het zonnebloemkoord is zeker niet overdreven, en al helemaal niet in jullie situatie.

Je zou met Jewel kunnen afspreken dat ze het koord zelf pakt als ze het fout voelt gaan, zodat jullie voortijdig kunnen acteren.

En gebruik ook zeker zelf de autipas am rutisge plekken af te dwingen als dat nodig is.

Het is niet overdreven, het is nodig.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage dinsdag 7 april 2026 @ 18:42:51 #222
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220527970
Ik loop standaard met die lanyard.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 april 2026 @ 19:37:00 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220528530
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:42 schreef Troel het volgende:
Ik loop standaard met die lanyard.
Bij mij hangt hij aan m'n ov chipkaart. Voorkomt een hoop gezeik over fatsoensnormen als ik wordt gecontroleerd door de ns.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 7 april 2026 @ 20:20:23 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220528998
Ik had hem voor D2 op het vliegveld. D1 komt nergens waar het nodig kan zijn :')
  dinsdag 7 april 2026 @ 20:57:09 #225
344469 Amsel
zonder t
pi_220529286
Wij hebben hem dit weekend weer gebruikt op het vliegveld. Alle rijen skippen en als eerste aan boord. Ik ben inmiddels zo ver dat ik daar ook gewoon actief om vraag, in plaats van afwachten of ze het keycoard toevallig zien. Op reis gaat hij altijd mee, en naar pretparken ook.

Het leven met ass is al lastig zat, dan is het fijn als mensen zien dat je soms wat extra hulp of begrip nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')