Ze heeft niet heel erg een idee, we gaan nu kijken bij wat creatieve opleidingen, ze is wel creatief, maar of dat dan ook iets is waar ze een opleiding in zou willen doen is een tweede.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:20 schreef Kyara het volgende:
Spannend @:Nijna Heeft ze al een beetje een idee welke richting ze zou willen?
Ziet/begrijpt je man haar struggles nu ook meer?
Utrecht is wellicht te ver voor jullie? Bij Nimeto, waar mijn dochter haar opleiding Styling, Interieur en Vormgeving heeft gedaan hebben ze een creatief ontdekkingsjaar:quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze heeft niet heel erg een idee, we gaan nu kijken bij wat creatieve opleidingen, ze is wel creatief, maar of dat dan ook iets is waar ze een opleiding in zou willen doen is een tweede.
Maar ze was er zowaar voor te porren dus we gaan gewoon kijken. Als ze iets kan vinden waar ze zin in heeft denk ik dat we al veel gewonnen hebben. Zijn wel lange dagen zag ik en een uur enkele reis reistijd, dus wel intensief, maar goed dat zijn zorgen voor later.
Ik weet dat een oud basisschoolgenootje waar ze toen een klik mee had ook volgend jaar daar begint. Dus wellicht zou dat qua reizen nog wel wat steun aan elkaar kunnen geven.
Mijn man was niet mee naar het gesprek, maar ik heb hem het gespreksverslag van de begeleidster laten lezen, ik geloof dat dat beter overkomt dan wanneer ik dingen vertel.
Spannend bij jullie ook nog @:Kyara, fijn dat de TLV voor D1 rond is, ik duim mee voor een plekje in de schakelklas.
Nu D2, jullie zijn er maar druk mee
@:Schanu, wat een gedoe dat leerlingvervoer.
Mooi dat het er is natuurlijk, maar ik hoor van anderen nogal wat haken en ogen. Blij dat wij daar zelf niet mee te maken hebben
Utrecht is nog een uur extra reizen, dus niet echt haalbaar.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Utrecht is wellicht te ver voor jullie? Bij Nimeto, waar mijn dochter haar opleiding Styling, Interieur en Vormgeving heeft gedaan hebben ze een creatief ontdekkingsjaar:
https://www.nimeto.nl/opl(...)waUFNAgaAm8wEALw_wcB
Mail naar school is verstuurd met verzoek om te plannen op zijn vrije dag.quote:Op zondag 1 februari 2026 20:03 schreef Kyara het volgende:
Ik zou dan je man inderdaad zoveel mogelijk meenemen naar die gesprekken. Misschien dat hij het dan wel aanneemt.
Stiefzoon heeft daar gezeten. Die heeft zich echt totaal verkeken op het niveau. Als in: je hoeft me echt niet uit te leggen dat dat de knop is om iets aan te doen. Kijk daar dus wel goed naar, want dat kan ook averechts werken.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Utrecht is nog een uur extra reizen, dus niet echt haalbaar.
We waren op het Cibap (lijkt wel soortgelijke school), daar hebben ze het eerste halfjaar een soort van gezamelijk, daarna kies je pas echt je richting.
Maar nu is man weer in de "ik weet niet of dit handig is" modus. Hij ziet liever dat ze eerst de middelbare school afmaakt. Altijd wel weer bijzonder, maar aangezien de informatie van school niet klopte is er nog het aanbod om nog een gesprek te hebben. En dan moet man maar mee.
Want dit schiet niet op zo.
Ik heb dat gesprek, we (begeleiding, school, kind en ik) zijn het er zo ongeveer over eens dat nog een jaar middelbare school het risico op uitvallen wel erg groot maakt en dan vind mijn man dat ze maar even moet doorzetten...![]()
Wat is dan je doel vraag ik me af...
Van de week maar met de (nieuwe) begeleiding bespreken.
We zijn er ook nog niet uit, ik ga ze in elk geval eens mailen met wat vragen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Stiefzoon heeft daar gezeten. Die heeft zich echt totaal verkeken op het niveau. Als in: je hoeft me echt niet uit te leggen dat dat de knop is om iets aan te doen. Kijk daar dus wel goed naar, want dat kan ook averechts werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
We zijn er ook nog niet uit, ik ga ze in elk geval eens mailen met wat vragen.
Aan de ene kant denk ik: kind lijkt er enigszins van "aan" te gaan. Aan de andere kant denk ik dat ze het totaal niet overziet. Ik begreep dat je ook een gesprek krijgt om te kijken of je gemotiveerd bent enzo.
Ik denk dat dat al het eerste struikelblok gaat worden als ik eerlijk ben.
Ze heeft gewoon geen idee. Ik voel steeds meer voor een jaar waarin ze zich kan ontwikkelen, alleen moeten we dan kijken hoe we dat gaan vorm geven.
Want voor ze daarheen zou kunnen zal ze nog een aantal vaardigheden onder de knie moeten krijgen.Je moet een compleet portfolio maken, het is niet enkel een gesprekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar qua motivatie is daar nog wel doorheen te prikken dan. ALs het haar echt niet uitmaakt, gaat ze haar best daar niet voor doen lijkt me.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ja dat ook nog, ik denk dat ze daar wel een tussenjaar voor nodig heeftquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Je moet een compleet portfolio maken, het is niet enkel een gesprek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:47 schreef Nijna het volgende:
Vandaag uitslag gehad van onderzoek van de jongste. Ze hebben toch de diagnose autisme gesteld.
Vriendinnetje van haar had een vragenlijst ingevuld over haar en die benoemde de punten die wij ook zien en dochter zelf benoemde die punten ook.
En dan nu hopen dat ze hulp krijgt bij haar angstklachten, ik hoop dat het daar kan, want dochter voelt zich daar wel ok.JAA!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:49 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat er nu duidelijkheid is Nijna.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Troel, ik heb er van school nog nooit wat over teruggehoord, dus het zal wel niet zodanig opvallen dat ze er iets van vinden.Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:47 schreef Nijna het volgende:
Vandaag uitslag gehad van onderzoek van de jongste. Ze hebben toch de diagnose autisme gesteld.
Vriendinnetje van haar had een vragenlijst ingevuld over haar en die benoemde de punten die wij ook zien en dochter zelf benoemde die punten ook.
En dan nu hopen dat ze hulp krijgt bij haar angstklachten, ik hoop dat het daar kan, want dochter voelt zich daar wel ok.Wat ontzettend fijn dat deze duidelijkheid er nu is, hopelijk kan de hulp hier nu ook goed op worden aangepast en het fijnste nog: dat ze kan blijven bij haar huidige behandelaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar van die gezichtsuitdrukking overigens. Ik hoor van mijn vrouw regelmatig dat ik nors zou kijken zonder dat ik daadwerkelijk nors ben.
Even een hele andere vraag. Heeft iemand hier ervaringen met (het aanvragen van) dubbele kinderbijslag? Hoe streng toetsen ze daar op, wat heb je ervoor nodig, daar worstelen wij een beetje mee.
[ Bericht 5% gewijzigd door Schanu op 13-02-2026 15:12:45 ]
Op mijn SO school weet ik best wel wat ouders die dat krijgen. Onze orthopedagoog helpt soms ook bij de aanvraag. Maar hoe dat precies werkt en wat er nodig is, weet ik zelf niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:01 schreef Schanu het volgende:
Even een hele andere vraag. Heeft iemand hier ervaringen met (het aanvragen van) dubbele kinderbijslag? Hoe streng toetsen ze daar op, wat heb je ervoor nodig, daar worstelen wij een beetje mee.
Ja, wij krijgen die, al bijna 10 jaar denk ik. Laatste aanvraag was vrij simpel omdat het een herhaling was. Maar ik meen me van de eerste te herinneren dat het minder stress opleverde dan ik vooraf had verwacht. Sowieso de moeite om te proberen, jullie kunnen voor zover ik hier lees meer dan duidelijk aangeven op welke gebieden ze allemaal niet leeftijdsadequaat functioneert en hebben daar denk ik ook wel een en ander over op papier staan?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:01 schreef Schanu het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |