abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220529434
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:29 schreef Kyara het volgende:
Ik merk dat ik een beetje cynisch begin te worden door de hele situatie. Merkte met Pasen in een wat groter gezelschap ook dat ik niet zo goed weet hoe vragen te beantwoorden. Maar als ik probeer het luchtig te houden dan komt het er dus cynisch uit. Vind ik eigenlijk niet zo leuke eigenschap :{

Gelukkig heeft mijn schoonmoeder het antwoord op alles: gewoon positief blijven, dan kom alles goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is zo heerlijk helpend he. Ze probeert vast te relativeren en zo. Maar dat is vast niet allemaal goedgekomen door positief denken. Ik snap best dat je daar cynisch van wordt.
pi_220535710
@Schanu ik zat net te denken, misschien is er ook wel een tshirt van, dat is wellicht laagdrempeliger ? Google gaf mij dit resultaat
https://hdsunflower.com/nl/printed-t-shirt-1.html
pi_220545787
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:53 schreef mrien het volgende:
@:schanu ik zat net te denken, misschien is er ook wel een tshirt van, dat is wellicht laagdrempeliger ? Google gaf mij dit resultaat
https://hdsunflower.com/nl/printed-t-shirt-1.html
Goede tip, maar mijn dochter draagt alleen maar pyjama's :s)
  Redactie Frontpage vrijdag 10 april 2026 @ 13:59:21 #229
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220548139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:52 schreef Schanu het volgende:

[..]
Goede tip, maar mijn dochter draagt alleen maar pyjama's :s)
Met lange mouw of ook met korte mouw? Want hier iets leggingachtigs bijzoeken en dan is het toch een pyjama O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220548828
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:59 schreef Troel het volgende:

[..]
Met lange mouw of ook met korte mouw? Want hier iets leggingachtigs bijzoeken en dan is het toch een pyjama O-)
Beiden, afhankelijk van het weer, maar laatst was er een pyjama met een shirt dat volgens haar meer een tshirt leek en die weigerde ze dus aan te doen. Dus het luistert best nauw zeg maar :')
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:40:27 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220553900
Herkenbaar, Schanu. Mijn zoon heeft op de basisschool ook alleen maar joggingbroeken met pyjama-shirts gedragen. Vervolgens toen hij naar de middelbare school ging, is hij geswitched naar een grijze spijkerbroek met gekleurde hoodies. De spijkerbroek was gelukkig in de basiscollectie van de C&A en groeide dus met hem mee in de verschillende maten en ik had er altijd een stuk of 6 per maat. De gekleurde hoodies kwamen van overal. Voorwaarde was een fel, opvallend kleurtje.

En toen moest hij 2 weken geleden voor school een presentatie houden met als thema dat je uit je comfort-zone moest stappen. En toen is hij (voor het eerst) zelf kleding gaan kopen in een compleet andere stijl. Nette broeken met riem en blousjes. Broeken die niet grijs waren en blousjes die niet opvallend gekleurd waren. Het werd kennelijk tijd :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:47:55 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220553939
Ik vind het vooral irritant dat D2 nogal switch met wat lekker zit en wat niet. Dan heeft ze net nieuwe kleding en dan zit het ineens toch niet lekker. En ze vindt kleding wel belangrijk dus stijl is ook belangrijk.

D1 wil oversized en comfortabel maar die is zwaarder geworden waardoor ze snel door kleding heen gaat (past niet meer) en het is ook een zoektocht naar passende, lekker zittende broeken.

Ik zou het gedoe kunnen noemen maar het is een van de minste problemen zeg maar :D Er gaat alleen wel veel geld naar toe. Dat wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 april 2026 @ 19:59:26 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220575731
https://www.nationalgeogr(...)dqv93DOGjcSM5_IRm2NQ
Interessant onderzoek. Wellicht ook voor jullie.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 13 april 2026 @ 20:52:19 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220576253
Dank voor het delen. Wij vermoeden voor D2 al een tijdje AuDHD. Praktijk wilde haar niet ook op ADHD testen omdat eea ook vanuit ASS verklaard kan worden. Toch zijn wij duidelijke ADHD kenmerken bij haar terug.
pi_220585047
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2026 20:52 schreef Kyara het volgende:
Dank voor het delen. Wij vermoeden voor D2 al een tijdje AuDHD. Praktijk wilde haar niet ook op ADHD testen omdat eea ook vanuit ASS verklaard kan worden. Toch zijn wij duidelijke ADHD kenmerken bij haar terug.
Ik scoorde hoog op adhd, maar alles was te verklaren vanuit ass. Vind de ADHD eigenlijk meer overheersen.
pi_220585617
Jewel is met 5 ook gediagnosticeerd met adhd het onoplettende type. Toen ze 8 was dus met autisme. Geen idee of de ass diagnose die van adhd overschrijft of dat ze naast elkaar gelden.

Ik herken zelf ook veel van adhd bij mijzelf, maar het is ook vanuit autisme te verklaren. En ik zit bij een ass kenniscentrum dus daar kijken ze niet verder dan dat ass gedeelte.

Mijn moeder heeft adhd en mijn vader ass, dus niet ondenkbaar dat zowel Jewel als ik een combinatie hebben.
  Redactie Frontpage woensdag 15 april 2026 @ 11:53:48 #237
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220585785
Jongste is met drie jaar, bijna 4 bij Karakter getest op ASS. Bij de diagnose werd meteen aangegeven "we verwachten jullie op korte termijn terug voor de diagnose ADHD". (We hebben specifiek alleen op ASS laten onderzoeken omdat we niet beter wisten dan dat die kans wel ongeveer 95% was.

Bij oudste herken ik ook heel veel, maar nooit opnieuw laten testen, want hij loopt nergens tegen aan (vindt hij :P )

Ik kreeg de diagnose ADHD pas eind 20 en heel veel dingen die ik altijd op ASS afgeschoven heb, zijn toch echt rasechte ADHD zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 april 2026 @ 11:58:50 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220585893
D1 is op alles getest en daar kwam alleen ASS uit. Ik dacht dat D2 ook op alles werd getest maar dat werd dus alleen op ASS omdat zuslief ASS heeft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2026 @ 19:10:26 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220588115
Ik kreeg mijn diagnose adhd zo'n 15 jaar geleden uit m'n hoofd.

Pas nadat mijn zoons uithuis werden geplaatst, omdst ik het echt niet meer trok in 2019, terug geweest naar de psychiater die daarna zowel ptss als autisme vaststelde.

Men zegt soms wel dat je gaat leven naar het labeltje wat je draagt maar heel soms geven juist die labeltjes een handvat hoe je anders met dingen kunt omgaan en vallen de onverklaarbare puzzelstukjes ineens op hun plaats.

Vorige week woensdag deelde mijn middelste zoon langs z'n neus weg mee dat hij sinds een half jaar ofzo ook aan de methylfenidaat is.

Bingo kaart vol. Ik weet alleen niet aan welke kant van mijn families ik wat moet zoeken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 15 april 2026 @ 20:01:34 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220588518
Mijn oudste zoon heeft ADHD en ASS en heeft ook duidelijke trekken van beide
mijn jongste zoon heeft alleen de ASS diagnose.

Ik denk dat als ik voor een diagnose zou gaan (waar mijn hoofd nu echt niet naar staat) dat er ook beide uit zou komen.
pi_220588652
Oudste kreeg eerst ADHD-diagnose, later ASS "en je zou de ADHD-kenmerken dus ook vanuit dat autisme kunnen verklaren."

Jongste heeft ASS "met heel veel kenmerken van ADHD maar net niet genoeg voor dat label".

Man heeft geen diagnose maar heeft overduidelijk ASS.

En ik heb niks dus ben de vreemde eend in de bijt bij ons thuis ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 16-04-2026 07:20:48 ]
pi_220588679
Ik moet nog steeds dat formulier voor de dubbele kinderbijslag invullen, kreeg al een brief ter herinnering. Maar ik vind het zo'n werk, bijna te veel moeite voor wat het oplevert. Mijn leven bestaat uit werken en zorgen, waar moet ik dan de tijd vandaan halen om aan zo'n formulier te gaan zitten }:|
  woensdag 15 april 2026 @ 20:18:04 #243
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220588695
Dat is precies waarom ik het niet meer aanvraag,
pi_220588700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:15 schreef Amsel het volgende:
Ik moet nog steeds dat formulier voor de dubbele kinderbijslag invullen, kreeg al een brief ter herinnering. Maar ik vind het zo'n werk, bijna te veel moeite voor wat het oplevert. Mijn leven bestaat uit werken en zorgen, waar moet ik dan de tijd vandaan halen om aan zo'n formulier te gaan zitten }:|
Ik weet niet om hoe oud het gaat maar wij komen straks op ongeveer 13 jaar dubbel. Das best een hoop geld en maar 1x echt werk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 april 2026 @ 20:20:49 #245
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220588713
Nou hier elke keer vanalles weer opnieuw moeten sturen en uitleggen en dan keuren ze het maar goed voor een jaar. Ik had en heb echt niet de energie om elke keer aan te vragen. ik voel me echt overvraagd op dat gebied.
  woensdag 15 april 2026 @ 20:30:43 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220588790
Ik heb vandaag de brief van CIZ gekregen en kan dus gaan invullen.

D1 weigert sinds een tijdje behandeling. Ze vindt dat ze alles zelf wel kan (spoiler: dat kan ze niet), ze wil niet dat mensen zich met haar bemoeien en ze vindt niet dat er een probleem is. Alles ligt dus weer stil. Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder naar onze noodkreet dat we het niet meer trekken en echt handvatten nodig hebben. Maar dat is dus ook roepen in de woestijn. Ze eerste die roept dat we patronen moeten doorbreken zonder met concrete handvatten te komen die bijt ik zijn kop eraf.
pi_220588938
Ik deed eind vorige maand een melding bij het wijkteam dat er hulp nodig was voor de jongste... ik kreeg een bevestigingsmail, maar hoorde niks meer.
Gebeld, stond niks in het systeem... :? gelukkig heeft de beste man de melding telefonisch aangenomen en met terugwerkende kracht in het systeem gezet. Kan nog wel een paar maanden duren voor we een gesprek krijgen vanuit het wijkteam. Dus dat duurt nog wel ff.
Nog een tip gekregen voor de tussenliggende tijd, dus daar maar eens naar kijken.
Fake it till you make it...
pi_220588957
quote:
17s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik voel me echt overvraagd op dat gebied.
Dat doet me ook denken wat in het afsluitende verslag van de psycholoog stond over de jongste. We gingen afsluiten om de overstap te maken naar andere, beter passende hulpverlening. En de psycholoog had dus opgeschreven dat wij ouders zelf ook overvraagd worden door alle therapie-afspraken e.d. voor beide kinderen. Maandag met het ene kind naar de ene psycholoog, dinsdag met het andere kind naar de andere, woensdag MDO op de ene school, donderdag gesprek met de IB'er op de andere, en vrijdag niet vergeten om de jeugdconsulent te bellen. En dan bidden dat de jongste die week een paar dagen naar school kan, en de oudste niet huilend vanaf de wc op school opbelt dat ze een paniekaanval heeft en opgehaald wil worden. Gelukkig is niet elke week zo, maar overvraagd zijn we zeker.
pi_220589164
quote:
17s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nou hier elke keer vanalles weer opnieuw moeten sturen en uitleggen en dan keuren ze het maar goed voor een jaar.
Voor kinderbijslag? Dat wordt (of werd) eens in de vijf jaar herbeoordeeld afaik.
quote:
Ik had en heb echt niet de energie om elke keer aan te vragen. ik voel me echt overvraagd op dat gebied.
Dat herken ik wel.
Beschikkingen elk jaar vond ik ook de hel, wij hebben ook wel halfjaarlijkse gehad. Dat was zo ruk.
Tegenwoordig 2 jaar. Dat heeft een hoop moeite gekost maar was die absoluut waard.
Wij hebben na jaren gedoe inmiddels wel een behoorlijk dossier en mensen vanuit de gemeente die de heraanvraagkar behoorlijk trekken. Dat helpt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 april 2026 @ 21:26:19 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220589167
Nou precies dat, ik krijg tegenwoordig ook gewoon al paniek van brieven emails en telefoontjes.

En op de thuiszittersgroep waar mijn jongste momenteel zit bellen ze mij wanneer ze tegen dingen aan lopen, terwijl hij gewoon niet praat tegen ze omdat ze nieuw zijn voor hem en hij geen idee heeft wie ze zijn en waar ze voor staan (nieuwe klas)

Hij praat niet met begeleiding als er geen vertrouwen zit, maar niet elke hulpverlener gaat daar goed mee om. Ik kan ook alleen maar zeggen breng een begeleider waar hij wel vertrouwen in heeft maar ze willen het dan toch liever zelf oplossen -O-

En ik merk gewoon dat ik steeds slechter en slechter ga.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor kinderbijslag? Dat wordt (of werd) eens in de vijf jaar herbeoordeeld afaik.
[..]
Dat herken ik wel.
Beschikkingen elk jaar vond ik ook de hel, wij hebben ook wel halfjaarlijkse gehad. Dat was zo ruk.
Tegenwoordig 2 jaar. Dat heeft een hoop moeite gekost maar was die absoluut waard.
Wij hebben na jaren gedoe inmiddels wel een behoorlijk dossier en mensen vanuit de gemeente die de heraanvraagkar behoorlijk trekken. Dat helpt.
Nee helaas is dat per situatie verschillend voor hoelang ze dat toekennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')