abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219746793
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:29 schreef Keesie123 het volgende:
Ik vind het bij Tamara vaak irritant dan ze zo hint naar dat er iets met haar dochter gebeurd is. Dochter mag niet thuis blijven als Tamara weggaat, dochter mag op 4.5 jarige leeftijd nog een speen omdat er iets gebeurd is, dochter heeft speltherapie omdat er wat gebeurd is. Mijn hoofd gaat dan vanalles verzinnen (misbruik binnen het gezin???), waarschijnlijk erger dan het echt is en al die info die ze geeft is onnodig dus zeg niks of alles (maar liever niet alles want ik snap ook dat dat niet oke is).
Helemaal eens. Dat vage gedoe. Elke keer weer een opmerking houd dan je mond.
pi_219746798
quote:
Ik vind het bij Tamara vaak irritant dan ze zo hint naar dat er iets met haar dochter gebeurd is. Dochter mag niet thuis blijven als Tamara weggaat, dochter mag op 4.5 jarige leeftijd nog een speen omdat er iets gebeurd is, dochter heeft speltherapie omdat er wat gebeurd is. Mijn hoofd gaat dan vanalles verzinnen (misbruik binnen het gezin???), waarschijnlijk erger dan het echt is en al die info die ze geeft is onnodig dus zeg niks of alles (maar liever niet alles want ik snap ook dat dat niet oke is).
Klopt, zeg of niks, of zeg alles maar ja dat is nou eenmaal hoe het werkt op social media.
Inderdaad denk ik ook die richting op maar hoop ik van ganser harte dat we er helemaal naast zitten.
pi_219746813
Op zich vind ik het te prijzen dat Tamara uit de bijstand wil, maar het lijkt me lastig te realiseren.
Ik vind het toch wel goed hoe ze de zaak runt daar. Ze kookt vaak, poetst, kinderen zitten op clubjes etc.

Waarom begint ze steeds over het incident met Teddy, terwijl ze er (terecht) niets over wil zeggen?
pi_219746818
quote:
Over welke Tamara gaat dit? Ik heb een fluflu overzicht nodig 🥴.
pi_219746819
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:33 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Helemaal eens. Dat vage gedoe. Elke keer weer een opmerking houd dan je mond.
Oh oeps mosterd. Dit dus.
pi_219746832
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:24 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Denk je echt dat als je zo ver bent met je anorexia je alleen nog wil laten zien hoe mager je bent?
Ik denk dat het niet zozeer gaat om laten zien hoe mager ze is, maar social media is wel een 'goede' plek om veel zorgen en aandacht te oogsten. Misschien niet eens bewust. Als je al zolang ziek bent en de ziekte zo goed als je identiteit is geworden, dan is het vaak eng om dat los te laten. Want wat blijft er nog over van jezelf als je niet meer ziek bent. En wie ziet je nog, wie zorgt er nog voor je..

Ik irriteer me regelmatig aan haar, maar vind het vooral ontzettend triest. Ze lijkt ook weer afgevallen sinds haar ziekenhuisopname, elke keer als ik op haar IG kijk vrees ik dat er een overlijdenspost zal staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hannah12345 op 04-01-2026 20:42:58 ]
pi_219746840

[ Bericht 35% gewijzigd door Hannah12345 op 04-01-2026 20:42:10 (Dubbel) ]
pi_219746844
Ik denk dat Tamara toch echt beter kan oriënteren voor een "normale baan", desnoods wel iets vanuit huis maar niet in social media. Ze heeft toen al een insta aangemaakt om beelden te laten zien van haar structuur met een groot gezin maar daar zie je ook niks meer van. Het is net wat hierboven al gemeld is, welk groot gezin zit te wachten op zo'n soort coach? Zij doet, net als half NL, ook maar wat maar lijkt mij wel bovengemiddeld makkelijk met een hoop dingen. Flessen limonade in bed, tv kijken als kind wakker wordt laat op de avond, middagslaapje in de buggy voor de tv. Voor gezond en voedzaam eten vind ik haar ook niet perse een rolmodel 🫣 Ik zie daar echt vaak pizza als lunch, patat, 3 stukken vlees op 1 bord, veeeeeel jus, en meerdere keren per week junkfood met haar pubers. Qua planning: ze besteld boodschappen en moet daarnaast minimaal 8x per week naar de winkel voor vergeten spul 😂 Ik vind dat ze echt een hele lieve moeder is, staat altijd klaar voor haar kinderen en ik zie vrolijke snoetjes. Ze heeft het overall prima voor elkaar op haar manier. Ze lijkt me alleen niet de persoon om al videobellend tips te geven voor het runnen van een groot gezin.
pi_219746861
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:00 schreef Hondenbaasje123 het volgende:

[..]
Ja dat dus ook idd 🤣 ik vind het daar ook vrij chaotisch af en toe en dan met die kinderen op tafel, in de vensterbank of in bed met een fles limonade 🙈 Dat noem ik niet echt georganiseerd 😬
Ik heb respect voor haar hoor, die het maar in je eentje.
Ze lijkt me echt een superleuke lieve moeder.
En ik snap met zoveel kids dat je soms iets makkelijk wordt
pi_219746877
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 19:24 schreef Zeeschelp het volgende:
Ik vind het oprecht best zorgwekkend dat Sanneke en Dion samen de zorg dragen voor een kindje. Ik bedoel dit niet vals of omdat ik wil bitchen. Maar als ik kijk naar wat onze kinderen vragen en nodig hebben om stabiel op te kunnen groeien en voldoende uitdaging te krijgen.. Het kindje groeit op in een trailer. Nu heb ik heus het huizenprobleem niet gemist, maar dit is een bewust gevolg van een serie onverstandige keuzes. Er is geen huurbescherming. Oma heeft het grote huis niet meer. Wat doen ze als ze dalijk op straat worden gezet? Het is ook nog eens een heftig smerig grote bende daarbinnen. Een gezond voorbeeld van opruimen en hygiene is er niet. Er wordt, naar wat we zien, heel weinig moeite gestopt in zijn ontwikkeling en ervaringen. Sanne lijkt de deur niet met hem uit te durven zonder Dion. Hij zit maar in die trailer. De interactie met hem is minimaal. Nu is hij een geweldige slaper, maar zelfs dan wordt er al met regelmaat geklaagd. Financieel is de situatie volgens mij ook niet optimaal en er is geen zicht op verbetering tenzij er iemand het loodje legt blijkbaar of er geschooid wordt op instagram.
Adviezen of hulp om andere levenskeuzes te (kunnen) maken accepteren ze niet. Ze lijken de mentale capaciteit niet te hebben om het roer om te gooien en/of voldoende te bieden. Zolang je een baby/dreumes hebt die nog weinig nodig heeft loopt dit allemaal nog wel los, maar hoe moet dit straks? Het lijkt echt geen gebrek aan liefde maar wel aan kunde en kennis. Ik vind het echt verdrietig, ik kijk ook niet meer.
Totaal eens, maar toen ik dit een keer zei mocht ik volgens bepaalde leden vooral dit soort dingen niet zeggen.

Ik vind het ontzettend triest. Ik vind niet dat iedereen recht heeft op een kind.
Maar elk kind heeft wel op een ouder die mentaal verder is dan 16 jaar. Ik denk echt dat zij beide flink achterlopen mentaal.
En elk kind heeft recht op dat er dingen met hij of zij worden ondernomen die goed zijn voor zijn of haar ontwikkeling.

Ik vind het dieptriest voor M.

Straks zit Sanneke ook te zeiken dat hij naar school moet en dat had ze niet ingecalculeerd en niemand heeft haar verteld dat dit moet gebeuren dus zitten ze straks samen in de bijstand zodat Dion M straks naar school kan brengen... en de rest van de dag zitten ze dan waarschijnlijk op de bank. Het zou mij niks verbazen.
pi_219746906
Niets mis met Tamara en haar huishouden. Geef het je te doen en het eten valt best mee. Jus hoeft helemaal niet vet te zijn. Gewoon zakje doe ik ook. Houd ervan jus op mijn bord, geen droge hap. Snap goed dat ze regelmatig iets makkelijks maakt na zo'n drukke dag. Ze doet het toch maar. En als de kleintjes slapen aandacht met de oudsten.
pi_219746945
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 18:56 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Het zit er gewoon niet in. Echt heel triest voor het kind. Ik gun hem zoveel meer dan wat hij heeft en krijgt.
Zei Sanneke nou van de week dat ze bij het consultatiebureau waren geweest en dat ie ondergewicht heeft? Ik hoor niets over dat ie niet goed eet, maar zag wel dat ze 50 babyvoer-potjes bij de Kruidvat had gekocht. Misschien het 1+ jarige kind met de pot mee laten eten en verse groente en fruit geven, in plaats van dat "gekunstelde kattenvoer". Maar ja, zelf eten ze ook ongezond. Het kind komt aan alle kanten vitamines te kort.
pi_219746951
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:38 schreef Jenn1806 het volgende:
Ik denk dat Tamara toch echt beter kan oriënteren voor een "normale baan", desnoods wel iets vanuit huis maar niet in social media. Ze heeft toen al een insta aangemaakt om beelden te laten zien van haar structuur met een groot gezin maar daar zie je ook niks meer van. Het is net wat hierboven al gemeld is, welk groot gezin zit te wachten op zo'n soort coach? Zij doet, net als half NL, ook maar wat maar lijkt mij wel bovengemiddeld makkelijk met een hoop dingen. Flessen limonade in bed, tv kijken als kind wakker wordt laat op de avond, middagslaapje in de buggy voor de tv. Voor gezond en voedzaam eten vind ik haar ook niet perse een rolmodel 🫣 Ik zie daar echt vaak pizza als lunch, patat, 3 stukken vlees op 1 bord, veeeeeel jus, en meerdere keren per week junkfood met haar pubers. Qua planning: ze besteld boodschappen en moet daarnaast minimaal 8x per week naar de winkel voor vergeten spul 😂 Ik vind dat ze echt een hele lieve moeder is, staat altijd klaar voor haar kinderen en ik zie vrolijke snoetjes. Ze heeft het overall prima voor elkaar op haar manier. Ze lijkt me alleen niet de persoon om al videobellend tips te geven voor het runnen van een groot gezin.
Goed gezegd dit. Zo zie ik het ook. En daarnaast als je hulp zoekt voor je gezin zoek je toch iemand die er echt verstand van heeft?
pi_219746991
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:41 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Totaal eens, maar toen ik dit een keer zei mocht ik volgens bepaalde leden vooral dit soort dingen niet zeggen.

Ik vind het ontzettend triest. Ik vind niet dat iedereen recht heeft op een kind.
Maar elk kind heeft wel op een ouder die mentaal verder is dan 16 jaar. Ik denk echt dat zij beide flink achterlopen mentaal.
En elk kind heeft recht op dat er dingen met hij of zij worden ondernomen die goed zijn voor zijn of haar ontwikkeling.

Ik vind het dieptriest voor M.

Straks zit Sanneke ook te zeiken dat hij naar school moet en dat had ze niet ingecalculeerd en niemand heeft haar verteld dat dit moet gebeuren dus zitten ze straks samen in de bijstand zodat Dion M straks naar school kan brengen... en de rest van de dag zitten ze dan waarschijnlijk op de bank. Het zou mij niks verbazen.
Tsja maar die mensen krijgen nou eenmaal ook kinderen. En dat is dan hun leven.
Het is wat het is. Kind wordt verzorgd en niet mishandeld.
pi_219747002
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:47 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Zei Sanneke nou van de week dat ze bij het consultatiebureau waren geweest en dat ie ondergewicht heeft? Ik hoor niets over dat ie niet goed eet, maar zag wel dat ze 50 babyvoer-potjes bij de Kruidvat had gekocht. Misschien het 1+ jarige kind met de pot mee laten eten en verse groente en fruit geven, in plaats van dat "gekunstelde kattenvoer". Maar ja, zelf eten ze ook ongezond. Het kind komt aan alle kanten vitamines te kort.
[/quote]

Potjes zijn niet ongezond.
pi_219747004
Ik ben het echt niet met alles een wat betreft Tamara.

Wat hier gezegd wordt over meerdere keren per week pizza of frites of ander slecht eten begrijp ik wel. Toch zie je haar ook vaak verse soep maken met veel groenten. Dus als ze dan allemaal al verse soep gegeten hebben is het dan echt zo erg als er in de avond pannenkoeken, pizza of patat wordt gegeten?
pi_219747006
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:47 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Hoho, Sanneke is sinds november hartstikke gezond aan het eten ;) De boodschappen bonnen deelt ze al even niet meer ook.
pi_219747020
quote:

[..]
Denk je echt dat als je zo ver bent met je anorexia je alleen nog wil laten zien hoe mager je bent?
Dat is helaas wat er op heel insta en TikTok etc gebeurt ja. Dat is vaak onderdeel van een es.
pi_219747026
Als Jan en Sofie Nagelkerke uit eten zijn met de kinderen, of een deel daarvan zitten ze altijd bij elkaar. Is het niet naast elkaar dan wel tegenover elkaar. Die zitten nooit tussen de kinderen verdeeld volgens mij.
pi_219747053
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:53 schreef Maretakje het volgende:

Wat hier gezegd wordt over meerdere keren per week pizza of frites of ander slecht eten begrijp ik wel. Toch zie je haar ook vaak verse soep maken met veel groenten. Dus als ze dan allemaal al verse soep gegeten hebben is het dan echt zo erg als er in de avond pannenkoeken, pizza of patat wordt gegeten?
Zeker niet erg voor een keertje! Ze kookt ook vaak AVG, hartstikke prima. Maar om jezelf dan coach te gaan noemen met als "werkgebied" oa advies geven over gezond en voedzaam eten? Ik geloof gewoon niet dat ze daar met genoeg verdieping op in kan gaan en dat mag je wel verwachten als je iemand betaald voor hulp.
pi_219747065
quote:

[..]
Ik weet niets over anorexia en heb er ook niets over te zeggen. Los daarvan zie ik bij haar wél een ongezonde behoefte naar aandacht (positief of negatief), rage-bait en triggeren en ik denk dat ze hiermee haar omgeving "gijzelt dan wel in een wurggreep heeft". Een beetje zoals "prislovesart" op TikTok, maar dan anders.
pi_219747075
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:53 schreef Maretakje het volgende:

Soep/groenten is onderdeel van een normaal dieet. En niet persé compensatie voor patat of pizza. Eens per week prima, maar niet meerdere keren.

Tamara in de bijstand, zei ze dat? Van 10k per maand naar bijstand in een paar jaar. Dat is zelfs met de veranderde gezins- en werksituatie wel vrij bijzonder en rap.
pi_219747094
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:53 schreef Missinglink24 het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 4 januari 2026 20:47 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Potjes zijn niet ongezond.
[/quote]

Wel als ie ondergewicht heeft.
pi_219747132
quote:
88s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:01 schreef Harper het volgende:

[..]
Soep/groenten is onderdeel van een normaal dieet. En niet persé compensatie voor patat of pizza. Eens per week prima, maar niet meerdere keren.

Tamara in de bijstand, zei ze dat? Van 10k per maand naar bijstand in een paar jaar. Dat is zelfs met de veranderde gezins- en werksituatie wel vrij bijzonder en rap.
Dat was wat haar man verdiende, volgens Tamara dan. Hij woont niet meer daar. Dus bijzonder is het niet.
Ik vraag me sowieso af of die 10k er ooit is geweest. Dan kom je volgens mij niet in aanmerking voor sociale huur. Maar ik kan het mis hebben.
pi_219747149
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:58 schreef Jenn1806 het volgende:

[..]
Zeker niet erg voor een keertje! Ze kookt ook vaak AVG, hartstikke prima. Maar om jezelf dan coach te gaan noemen met als "werkgebied" oa advies geven over gezond en voedzaam eten? Ik geloof gewoon niet dat ze daar met genoeg verdieping op in kan gaan en dat mag je wel verwachten als je iemand betaald voor hulp.
Ik zeg ook zeker niet dat zij de “perfecte” coach op dat gebied zou zijn. Maar voor haar privé doet ze het prima en krijgen de kinderen genoeg groente binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')