Precies wat ik ook probeer te zeggen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe denkt hij dat te gaan doen?
Het regime van Maduro is niet plots verdwenen. En het is niet per se gezegd dat de burgers Amerikaanse inmenging accepteren.
1984quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:09 schreef Perrin het volgende:
Waarschijnlijk niet ver bezijden de waarheid.
[ x ]
[ afbeelding ]
Nee, ik zie het inderdaad niet. Gonzalez heeft de verkiezingen gewonnen en kan dus prima functioneren als president met hulp van de Amerikanen. Waar spreek ik mezelf tegen hier?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hilarisch, je zal het wel niet zien. Jezelf tegenspreken is in.
Zo:quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het regime van Maduro is niet plots verdwenen. En het is niet per se gezegd dat de burgers Amerikaanse inmenging accepteren.
Internationale recht kreeg pas na WOII echt gestalte, niet toevallig de periode van dekolonisatie. Wij werden ook door de Amerikanen onder druk gezet om Nederlands-Indie los te laten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht het je ontgaan zijn, het kolonialisme ging nog decennialang door na het opstellen van het internationale recht. Dit benadrukt wederom dat je niet weet waar je over praat.
Net zo lang bombarderen tot die Venezolanen het snappen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Idd Oceania, Eurasia, en Eastasiaquote:
Mooi he, door Maduro en zijn vrouw op te pakken en wat bootjes van vissermannen op te pakken gaan ze het drugsgebruik in eigen land aanpakken, in plaats van de vangnetten en omstandigheden te verbeteren, zodat er minder vraag naar verwoestende drugs is.quote:
Hoe stond het internationale recht overeind bij de invasie van Irak?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onzin.
Ook ten tijden van andere grote crises stond het internationale recht overeind. Inktzwarte bladzijdes als Viëtnam, Irak en Joegoslavië veranderen daar niets aan, omdat een stel machtswellustelingen een genocide of olieveld in handen wil hebben. Maar dan moet het wel expliciet benoemd worden.
En wat we vandaag zagen is onder het mom van een smoes over drugs een land ingenomen worden om de olie.
Welke “legitieme president” bedoel je dan concreet? Guaidó?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een legitieme president die Maduro heeft weggewerkt. Die man zou prima kunnen functioneren als leider, desnoods schrijf je nieuwe verkiezingen uit, ik geloof niet dat er zoveel Maduro tussen de bevolking zit. Waar je ook geen last van hebt is het religieuze probleem wat dus wel aanwezig was in het midden oosten. Ik denk dat nation building een grotere kans van slagen heeft dan in bijvoorbeeld Irak.
Nee hoor, oorlogen en conflicten laten dus juist zien dat het internationale recht niet overeind staat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onzin.
Ook ten tijden van andere grote crises stond het internationale recht overeind. Inktzwarte bladzijdes als Viëtnam, Irak en Joegoslavië veranderen daar niets aan, omdat een stel machtswellustelingen een genocide of olieveld in handen wil hebben. Maar dan moet het wel expliciet benoemd worden.
En wat we vandaag zagen is onder het mom van een smoes over drugs een land ingenomen worden om de olie.
Afghanistand, Irak, Vietnam, het heeft allemaal heel goed uitgepakt.... voor de wapenhandel in de VS. Kost wel wat arme kinderen, maar dan heb je wel wat, natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Irak pakte dat ook heel goed uit (kuch).
Een dictator uit het zadel trekken, dat kan de VS heel goed.
Maar dan....
Niet. Grootmachten doen wat ze willen. Zwakke partijen jammeren ondertussen over internationale wetten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe stond het internationale recht overeind bij de invasie van Irak?
Fentanyl is wel een gigantisch probleem in de VS ja, dat ontken ik ook niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prince is een van de Amerikaanse beroemdheden die overleden is aan een overdosis fentanyl.
Ik verwacht niet dat die gootsteenontstopper zou gebruiken.
Waarom met hulp van de VS?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik zie het inderdaad niet. Gonzalez heeft de verkiezingen gewonnen en kan dus prima functioneren als president met hulp van de Amerikanen. Waar spreek ik mezelf tegen hier?
Er moeten wel erg veel nederlanders naar de VS geemigreerd zijn, wij zijn daar het allerbest en onovertroffen inquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:08 schreef Moeraskat het volgende:
Korte termijn winst, lange termijn risico.
Nee jij dan, nog iets linkser dan sta je omgekeerd sjonge jonge, volgens mij kun je beter praten met Neil van de Young ones.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sorry, wat?
Fijne discussiepartner ben je.
Best geniaal inderdaad om het op deze manier bij de bron aan te pakken. Lijkt me een stuk goedkoper en effectiever ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi he, door Maduro en zijn vrouw op te pakken en wat bootjes van vissermannen op te pakken gaan ze het drugsgebruik in eigen land aanpakken, in plaats van de vangnetten en omstandigheden te verbeteren, zodat er minder vraag naar verwoestende drugs is.
De VS is veel te groot voor zo'n amateuristisch land.
Er zijn in 2024 verkiezingen geweest waar de winnaar door Maduro is weggewerkt. Deze man naar voren schuiven is een optie, nieuwe verkiezingen uitschrijven is ook een optie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump zit in Venezuela wegens:quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn in 2024 verkiezingen geweest waar de winnaar door Maduro is weggewerkt. Deze man naar voren schuiven is een optie, nieuwe verkiezingen uitschrijven is ook een optie.
Wat betreft de bendeleden etc, ik denk dat de VS de situatie aldaar goed in kaart heeft gebracht en wie weet weten ze op korte termijn de kopstukken uit te schakelen.
Bovendien kun je jezelf af vragen hoe loyaal die mensen zijn aan Maduro en of ze nu geen eieren voor hun geld kiezen of hun toevlucht zoeken naar andere landen.
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe dit allemaal gaat uitpakken maar ik geloof oprecht dat wat er ook gebeurt vanaf nu dat het een verbetering is tegenover de oude situatie.
Hoe de VS dit denkt te gaan doen is de vraag die je steeds blijft ontwijken. De VS zit niet in het land. Grootschalige invasies in andere landen is iets waar ze ook niet op zitten te wachten in de VS. Het geraaskal van Trump stond natuurlijk ook volkomen haaks op wat Rubio stelde.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn in 2024 verkiezingen geweest waar de winnaar door Maduro is weggewerkt. Deze man naar voren schuiven is een optie, nieuwe verkiezingen uitschrijven is ook een optie.
Wat betreft de bendeleden etc, ik denk dat de VS de situatie aldaar goed in kaart heeft gebracht en wie weet weten ze op korte termijn de kopstukken uit te schakelen.
Bovendien kun je jezelf af vragen hoe loyaal die mensen zijn aan Maduro en of ze nu geen eieren voor hun geld kiezen of hun toevlucht zoeken naar andere landen.
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe dit allemaal gaat uitpakken maar ik geloof oprecht dat wat er ook gebeurt vanaf nu dat het een verbetering is tegenover de oude situatie.
Die bendeleden zullen het gewoon (op hun manier) rationeel bekijken. Ze verdienen nu goed geld met drugshandel, waarom zouden ze daar mee stoppen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:19 schreef Chivaz het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |