abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2026 @ 03:03:22 #241
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219805004
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
wtf

Er was dus nog een andere uitgang. Voor noodgevallen. En die zat dicht. Godverdomme.
Die is hij overigens snel gaan open maken met de sleutel terwijl de reddingsoperatie nog in gang was en vond toen dode mensen achter de deur.
Aangezien er allerlei gecalculeerde handelingen hebben plaatsgevonden terwijl de redding nog in volle gang was (zoals verwijderen van social media met filmpjes), vraag ik me af of hij niet snel die deur is gaan open maken om het te doen lijken alsof die open was geweest. Maar goed, als er vervolgens een aantal doden achter ligt (waarvan hij er nog eentje naar buiten heeft gesleept om proberen te reanimeren), is dat wat moeilijk te verdoezelen.
pi_219805067
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 03:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Die is hij overigens snel gaan open maken met de sleutel terwijl de reddingsoperatie nog in gang was en vond toen dode mensen achter de deur.
Aangezien er allerlei gecalculeerde handelingen hebben plaatsgevonden terwijl de redding nog in volle gang was (zoals verwijderen van social media met filmpjes), vraag ik me af of hij niet snel die deur is gaan open maken om het te doen lijken alsof die open was geweest. Maar goed, als er vervolgens een aantal doden achter ligt (waarvan hij er nog eentje naar buiten heeft gesleept om proberen te reanimeren), is dat wat moeilijk te verdoezelen.
Tja, walgelijk.

Ik zou ze een dik touw geven in de cel en een goede haak. En een klopje op de rug.
pi_219805080
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 04:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tja, walgelijk.

Ik zou ze een dik touw geven in de cel en een goede haak. En een klopje op de rug.
Zoiets?

...hier om je mars te breken.
  zondag 11 januari 2026 @ 09:44:18 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219805753
De man is erg druk met zichzelf vrij te pleiten van schuld.

Het is niet opzettelijke moord, brandbare troep plakken, trap versmallen, deur op slot doen, geen brandblussers en ijsfontijnen

https://www.theguardian.c(...)om-inside-owner-says

quote:
De servicedeur van de bar in Crans-Montana waar 40 mensen omkwamen bij de brand, was van binnenuit op slot, aldus de eigenaar.
Jacques Moretti, die in hechtenis zit, vertelde het Zwitserse Openbaar Ministerie dat hij de deur had opengebroken en mensen erachter aantrof.
Agence France-Presse
Zaterdag 10 januari 2026 21:45 CET

De Franse eigenaar van de Zwitserse bar waar veertig mensen omkwamen bij een brand tijdens de nieuwjaarsviering, heeft onderzoekers verteld dat een dienstdeur van binnenuit op slot was gedaan.

Jacques Moretti, mede-eigenaar van de Constellation-bar in de Zwitserse badplaats Crans-Montana, werd vrijdag aangehouden in verband met het onderzoek van het Openbaar Ministerie naar de tragedie.

Moretti vertelde het openbaar ministerie van Wallis dat hij pas na de dodelijke brand over de vergrendelde deur te weten was gekomen.

Toen hij ter plaatse arriveerde, forceerde hij de deur open, volgens fragmenten uit politierapporten die door verschillende Franse en Zwitserse media zijn gepubliceerd en die door een bron dicht bij de zaak aan AFP zijn bevestigd.

Moretti verklaarde dat hij na het openen van de deur meerdere mensen achter de deur had aangetroffen.

Uit de eerste bevindingen blijkt dat de brand is ontstaan ​​doordat sterretjes in contact kwamen met geluidsisolerend schuim dat in het plafond van de kelder van het pand was aangebracht.

Er worden ook vragen gesteld over de aanwezigheid en toegankelijkheid van brandblussers, en of de nooduitgangen van de bar aan de voorschriften voldeden.
"We zetten altijd een sterretjeskaarsje neer als we een fles wijn serveren in de eetzaal," zei zijn vrouw en mede-eigenaar Jessica, die na de hoorzitting van vrijdag werd vrijgelaten.
quote:
Moretti vertelde de onderzoekers dat hij tests had uitgevoerd en dat de kaarsen niet krachtig genoeg waren om het akoestische schuim te ontsteken.

Bloemen en kaarsen ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de brand in bar Le Constellation in Crans-Montana, Zwitserland.
Volgens de burgemeester zijn er de afgelopen vijf jaar geen veiligheidsinspecties uitgevoerd op de plek waar de brand in de Zwitserse bar plaatsvond.

Hij zei dat hij het schuim in een doe-het-zelfwinkel had gekocht en het zelf had aangebracht tijdens renovaties die werden uitgevoerd nadat hij het pand in 2015 had gekocht.

Met betrekking tot de aanwezigheid van talrijke minderjarige kinderen in de bar ten tijde van de tragedie, zei Moretti dat de zaak personen onder de 16 jaar de toegang verbood en dat klanten van 16 tot 18 jaar vergezeld moesten zijn door een volwassene.

Hij zei dat hij deze "instructies" aan het beveiligingspersoneel had gegeven, maar erkende dat "het mogelijk is dat er een protocolfout is gemaakt".
Het echtpaar wordt verdacht van "dood door nalatigheid, lichamelijk letsel door nalatigheid en brandstichting door nalatigheid".

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-01-2026 09:39:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 11 januari 2026 @ 18:51:30 #245
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219812035

quote:
’34 van 40 slachtoffers cafébrand Zwitserland kwamen om op versmalde trap van kelderbar naar begane grond’

Volgens Italiaans onderzoek is de trap van Le Constellation een dodelijke val gebleken tijdens de ramp op oudejaarsnacht.

Dat schrijft de Zwitserse krant Blick.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 11 januari 2026 @ 19:23:15 #246
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219812280
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:44 schreef michaelmoore het volgende:
De man is erg druk met zichzelf vrij te pleiten van schuld.
https://www.theguardian.c(...)om-inside-owner-says
[ afbeelding ]
[..]
[..]

Hele enge mensen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 18:48:40 #247
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_219834087
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 20:30 schreef RedFever007 het volgende:

Ben trouwens erg benieuwd of dat meisje die op de schouders zit van die gast het overleeft heeft... Als ze nog leeft dan heeft ze dood van 40 mensen en het leed van tientallen verbrandde mensen op haar geweten. Dat moet toch ook een hel zijn :o
Om mijzelf antwoord te geven:

"Serveerster (24) die cafébrand Zwitserland veroorzaakte zelf ook omgekomen: 'Kapot van' "

https://www.rtl.nl/nieuws(...)na-serveerster-cyane

Mijn aanname is dat zij bij de personeelsuitgang lag die op slot zat }:| :'( :(

[ Bericht 14% gewijzigd door RedFever007 op 14-01-2026 18:54:45 ]
  donderdag 15 januari 2026 @ 11:02:54 #248
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219838666
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

"Serveerster (24) die cafébrand Zwitserland veroorzaakte zelf ook omgekomen: 'Kapot van' "

Ja, die aanname klopt dus.

https://www.ad.nl/buitenl(...)reanimeerd~ab3de2ab/

Tamelijk bizar dat het personeel dit dan dus ook niet wist.
pi_219839289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:02 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ja, die aanname klopt dus.

Tamelijk bizar dat het personeel dit dan dus ook niet wist.
Heel bizar inderdaad :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219844367
In het genoemde artikel in het AD lees ik dus het volgende:
quote:
De ouders van Cyane begrijpen niet waarom de nooduitgang op slot was. „De baas was bang dat er mensen binnen zouden komen zonder te betalen’’, verzucht Astrid. „Maar de tafels kostten er 1000 euro. Als je dan nog geen bewaker aan die deur kan zetten... Als de deur open was geweest zouden er misschien geen doden zijn gevallen.’’

Hieruit begrijp ik dat de bezoekers wel degelijk entrée moesten betalen, en dat de nooduitgang dus op slot wat om te voorkomen dat gasten zonder betalen binnen zouden komen, wat bij meerdere andere soortgelijke branden dus ook het geval was.
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:42:14 #251
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219844375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In het genoemde artikel in het AD lees ik dus het volgende:
[..]

Hieruit begrijp ik dat de bezoekers wel degelijk entrée moesten betalen, en dat de nooduitgang dus op slot wat om te voorkomen dat gasten zonder betalen binnen zouden komen, wat bij meerdere andere soortgelijke branden dus ook het geval was.
:o

Echt, wat slecht.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219844474
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:o

Echt, wat slecht.
Verschrikkelijk, als die nooduitgang open was geweest had dat veel levens gespaard.
  Spellchecker zaterdag 17 januari 2026 @ 11:07:23 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219855953
Haardonaties stromen binnen voor slachtoffers Crans Montana
quote:
Na de brand in Crans-Montana zamelen kapsalons in Frankrijk en andere Europese landen haar in voor pruiken voor de gewonden, schrijft de Franse zender BFMTV. Op nieuwjaarsnacht brak er brand uit in een café waar veel jongeren waren. Hierbij vielen 40 doden en raakten 116 mensen gewond.

Cindy Blanc, een lokale Zwitserse pruikenmaakster, zit achter het initiatief. "Het is ons dorp, dit zijn jonge mensen uit de buurt", zegt ze tegen BFMTV. Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel slachtoffers brandwonden hebben opgelopen aan hun hoofdhuid, maar het is volgens Blanc belangrijk om vooruit te plannen: "Door nu al te beginnen, hebben deze mensen een ruime keuze wanneer ze een pruik nodig hebben". Het maken van zo'n haarstuk kost zes tot acht maanden.

De afgelopen week kreeg Blanc al dozen vol haar opgestuurd van kappers en particulieren uit Zwitserland, Frankrijk, België en Italië. Als er haar overblijft, wordt dit volgens de pruikenmaakster gebruikt voor mensen met kanker. "We gaan het natuurlijk niet weggooien."

O+ _O_
pi_219869541
Nu bijna 3 weken later zijn er nog steeds 116 gewonden . Worden een deel daarvan in coma gehouden ? Je zou vermoeden dat 40 doden nog wel kunnen oplopen .
Love is in the air!
  zondag 18 januari 2026 @ 20:08:29 #255
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219869966
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:28 schreef Landgeld het volgende:
Nu bijna 3 weken later zijn er nog steeds 116 gewonden . Worden een deel daarvan in coma gehouden ? Je zou vermoeden dat 40 doden nog wel kunnen oplopen .
Zijn beide aantallen nog steeds hetzelfde? Is ook raar.
  Spellchecker donderdag 22 januari 2026 @ 12:36:58 #256
197773 crew  maily
pi_219898356
Uitbaatster Zwitserse bar speelde sleutelrol in champagneshow en zou start van brand zelf gefilmd hebben
quote:
Het begon als een uitbundige oudejaarsavond in het mondaine skioord Crans-Montana, maar eindigde in een inferno dat aan veertig jongeren het leven kostte. Uitgelekte politiedossiers schetsen een vernietigend beeld van de rol die uitbaatster Jessica Moretti (40) daarin speelde. Niet alleen ontsnapte ze als een van de eersten uit de bar, ze zou de fatale ‘vuurwerkshow’ met champagneflessen persoonlijk hebben geregisseerd én gefilmd.

Terwijl haar echtgenoot Jacques in voorarrest zit, is Jessica Moretti voorlopig vrij onder strikte voorwaarden. Maar was ze wel een onschuldig slachtoffer van de omstandigheden? Uitgelekte dossiers die de Zwitserse krant Blick kon inkijken, wijzen nu in een heel andere richting.

‘Ik heb zelf flessen geserveerd’
Wat de verhoren aan het licht brengen, is ontluisterend. Moretti was die avond niet gewoon passief aanwezig. Ze speelde een sleutelrol in de ‘champagneshow’ die de brand veroorzaakte. „Omdat er zo veel flessen tegelijk waren besteld, heb ik het personeel geholpen en de laatste twee flessen zelf geserveerd”, verklaarde ze op 1 januari.

Ze stond naar eigen zeggen pal achter Cyane (24), de serveerster die met een helm op en champagneflessen in de hand te dicht bij het plafond kwam en zo de brand deed ontstaan. Op beelden is Moretti – gehuld in een zwarte paillettenjurk en met champagnefles – vermoedelijk te zien terwijl de eerste vlammen tegen het plafond aan komen.

Belastende getuigenverklaringen
Moretti wast tijdens de verhoren haar handen in onschuld en stelt dat het personeel ‘voor sfeer wilde zorgen’ en op eigen houtje handelde. Een vriendin van de omgekomen Cyane, die door personeelstekort ingeschakeld werd om te helpen met de ‘vuurwerkflessen’ in de kelder, spreekt dit fel tegen.

„Jessica droeg Cyane persoonlijk op die helm op te zetten”, verklaarde de getuige. „Ik moest zelf op haar verzoek een wit masker dragen.” De zestien flessen met vuurwerk werden gelijktijdig aangestoken. Cyane kon door die helm wellicht niet zien dat de vonken het plafond raakten toen ze op de schouders van een collega klom.

Filmen in plaats van blussen
Wat gebeurde er in de cruciale seconden nadat het misging? Moretti wist dat er vier brandblussers aanwezig waren. Toch werd er geen enkele gebruikt. Beelden suggereren dat de eigenares met haar mobiele telefoon aan het filmen of fotograferen was toen de eerste vlammen verschenen.

Toen de paniek uitbrak, handelde ze snel, maar vooral om zichzelf in veiligheid te brengen. „Ik zag een vlam en riep: ‘Iedereen eruit!’”, verklaarde ze. Terwijl haar personeel en gasten vochten voor hun leven in de rook en vlammen, nam Moretti razendsnel de trap naar de hoofduitgang en alarmeerde buiten de hulpdiensten.

Reanimatie
De chaos binnen was compleet. De getuige beschrijft hoe ze werd meegesleurd door de menigte en haar hand voelde verbranden. Haar vriendin Cyane verloor ze uit het oog. „Later zag ik haar liggen. Een arts heeft haar meer dan een uur lang gereanimeerd, maar wilde haar niet opgeven.” Het mocht niet baten.

Voorlopig blijft Jessica Moretti verdacht van dood door nalatigheid. Ze mag Zwitserland niet verlaten en moet zich dagelijks melden bij de politie.

Inspecties wezen op tekortkomingen
Al in 2018 werden bij inspecties van de bar verschillende tekortkomingen vastgesteld op het gebied van de brandveiligheid. Maar die werden nooit opgevolgd. Dat bericht de Zwitserse zender RTS op basis van inspectieverslagen uit dat jaar.

Volgens de zender blijkt uit de documenten dat er geen evacuatieplannen bestonden en dat het personeel niet was opgeleid hoe te handelen in geval van brand. Ook een plan met waar de brandblussers zich bevonden, ontbrak. Een jaar later waren de tekortkomingen nog altijd niet opgelost en kwam het bevel van de inspectie om dit binnen drie maanden te verhelpen. Maar de autoriteiten hebben dat nooit opgevolgd. Over het isolatieschuim op het plafond van de bar, staat niets in het inspectierapport.

Eerder gaf het stadsbestuur van Crans-Montana toe dat er na 2019 geen inspecties meer hebben plaatsgevonden in de bar.
pi_219899016
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik geloof dat een behoorlijk deel voor meer dan 50-60% verbrand was, en die zullen nog wel in coma gehouden worden. Het is opmerkelijk, maar in de goede zin, dat er schijnbaar niet nog meer overleden zijn. De geneeskunde is toch echt heel goed in dit soort dingen.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:13:23 #259
142400 RedFever007
pi_219905590
Lekker die man en vrouw :') Waren schijnbaar dus toch 4 brandblussers (ééntje had ik ook gezien op een foto van voor de brand) maar niemand wist hoe ze te gebruiken of waar ze hingen :')

quote:
olgens de zender blijkt uit de documenten dat er geen evacuatieplannen bestonden en dat het personeel niet was opgeleid hoe te handelen in geval van brand. Ook een plan met waar de brandblussers zich bevonden, ontbrak. Een jaar later waren de tekortkomingen nog altijd niet opgelost en kwam het bevel van de inspectie om dit binnen drie maanden te verhelpen. Maar de autoriteiten hebben dat nooit opgevolgd. Over het isolatieschuim op het plafond van de bar, staat niets in het inspectierapport.
Hier hebben echter meerdere mensen zitten slapen/ niet opgetreden...
  roze vrijdag 23 januari 2026 @ 11:24:53 #260
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219905698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik geloof dat een behoorlijk deel voor meer dan 50-60% verbrand was, en die zullen nog wel in coma gehouden worden. Het is opmerkelijk, maar in de goede zin, dat er schijnbaar niet nog meer overleden zijn. De geneeskunde is toch echt heel goed in dit soort dingen.
Ik keek laatst iets over de Volendam brand en dat was een vriendinnengroep waarvan de meeste wekenlang in coma hadden gelegen.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:33:46 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219905778
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

https://www.instagram.com/p/DTGDHOqjBF9/
  Spellchecker zaterdag 24 januari 2026 @ 10:07:46 #262
197773 crew  maily
pi_219912598
Slachtoffer Zwitserse bar deelt foto's van haar verbrande gezicht; mijn gedachten zijn bij alle engelen die het niet haalden
quote:
Een van de overlevenden van de brand in een bar in het Zwitserse Crans-Montana heeft op sociale media beelden gedeeld van haar verbrande gezicht. Eleonora Palmieri (29), een dierenarts uit het Italiaanse San Giovanni in Marignano, liet zien hoe het met haar gaat en bedankte ‘iedereen die mijn hand heeft vastgehouden’.

Op de Instagrampagina van Eleonora Palmieri wisselen beelden met mooie herinneringen zich af met de harde realiteit van nu. Je ziet twee geliefden die elkaar kussen op straat en elkaar omhelzen bij een concert. Maar je ziet hen ook samen in het ziekenhuis. Het gezicht van de vrouw getekend door brandwonden, haar handen omzwachteld, terwijl ze de eerste stapjes zet in haar herstel.

‘Het leven bestaat niet alleen uit angst, maar ook uit moed en kracht om door te gaan’, schrijft Eleonora erbij. ‘Mijn gedachten zijn bij alle engelen die het niet haalden.’

Ze bedankt ook de mensen die de afgelopen weken voor haar hebben gezorgd, onder meer het ziekenhuispersoneel. ‘Dat ik hier vandaag mijn verhaal kan doen, is ook dankzij jullie’, zegt ze.

Aanvankelijk lag Palmieri in een ziekenhuis in Milaan, maar woensdag werd ze naar de brandwondenafdeling van een ziekenhuis in Cesena gebracht, op 50 kilometer van haar woonplaats, zodat ze dichter bij huis is.

Vriend
Haar vriend Filippo Bonifacio is op de beelden constant aan haar zijde. Hij haalde Palmieri op de noodlottige oudejaarsavond uit de brandende bar in Crans-Montana en bracht zijn vriendin naar het ziekenhuis. ‘Samen, ook in deze kamer’, schrijft Palmieri bij een foto die op de intensive care werd genomen.

Het gezicht en de handen van de dierenarts zijn verbrand. Ook liep ze schade op door de vele rook die ze inademde. Haar toestand is nu stabiel, maar haar herstel zal lang duren.

Palmieri’s boodschap is desondanks een boodschap van hoop. Ondanks het trauma en haar verwondingen, wil ze vooruit kijken, zonder de slachtoffers te vergeten die het niet gehaald hebben. Bij de brand in Le Constellation vielen in de nacht van oud en nieuw 40 doden en 110 gewonden.

zaterdag 24 januari 2026 @ 15:43:57 #263
142400 RedFever007
pi_219915256
Die smeerlap is weer vrij lees ik? Italië boos :(
pi_219915400
https://www.nu.nl/buitenl(...)na-fatale-brand.html

Waar haalt die kerel zoveel borggeld vandaan? Stinkend sooitje.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 16:36:54 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219915644
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:

het is daar in me reet, uit me reet, dat merk je aan alles, nooit controle geweest , en ok zal wal goed zijn

hij is volgende maand verdwenen of "dood" gevonden

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 17:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zijn slachtoffers en de nabestaanden van hadden onmiddellijk via advocaten beslag moeten leggen op zijn vermogen.
ze moeten de burgemeester van dat rotdorp ook opsluiten

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 24-01-2026 17:26:36 ]
pi_219915665
quote:

Misschien heeft hij wel hypotheek opgenomen op zijn twee andere zaken. Dan komt hij met gemak aan twee ton.
pi_219915815
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 16:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien heeft hij wel hypotheek opgenomen op zijn twee andere zaken. Dan komt hij met gemak aan twee ton.
Zijn slachtoffers en de nabestaanden van hadden onmiddellijk via advocaten beslag moeten leggen op zijn vermogen.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 17:51:57 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219916213
quote:

Die 200k is betaald door een vriend van hem. Ook de 200k voor de vrouw.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 17:54:04 #269
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219916232
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 16:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die waren al met maximale hypotheek gekocht. Al z'n auto's geleased. Hij zegt geen eigen kapitaal te hebben.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 18:01:59 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219916355
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 17:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Die waren al met maximale hypotheek gekocht. Al z'n auto's geleased. Hij zegt geen eigen kapitaal te hebben.
maar de ouders van die kinderen gaan hen juridisch achtervolgen tot aan de poorten van de hel en tot in het vagevuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')