quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Wat jij wil ís de sharia. Hanbali variant.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:51 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Vrouwen dragen in feite niet veel bij aan de samenleving. Behalve zorg, entertainment en kinderen baren. Daar valt veel voor te zeggen. Maar wat ik bedoel is vrouwen zijn over het algemeen geen engineers. En doen geen zwaar tilwerk. Zonder mannen gaat deze hele maatschappij ten onder inclusief de vrouwen zelf. De oplossing, als je nog wilt leven in een mooie open maatschappij en niet onder sharia. Is dat vrouwen hun rechten opgeven. Zodat mannen op een behoorlijke manier gezag kunnen uitoefenen en vrouwen kunnen beschermen.
Want stel je voor dat kinderen alle rechten hebben. En ze mogen doen wat ze willen. Dat gaat geheid fout. En dit zien we nu met vrouwen ook. Vrouwen zijn net kinderen. De grootste filosofen uit de menselijke geschiedenis zeiden dit al. Dit wisten ze toen al. We hoeven toch niet het wiel opnieuw uit te vinden?
Ok Daveyquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik ben een magneet voor vrouwen. Heb money, macht en status. Al die wijven willen baby met mij.
Lekker bezig maat. Van mij willen ze alleen maar goede gesprekjes en moeite waarvan ik niet eens goed kan begrijpen wat die moeite dan precies in zou moeten houden. Mij is het dat allemaal niet waard, maar als de kosten voor jou aanzienlijk lager liggen snap ik absoluut dat je daar wel oren naar hebt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik ben een magneet voor vrouwen. Heb money, macht en status. Al die wijven willen baby met mij.
Wat doe je dan hier op het Fok! forum en ben je niet bezig met een van die wijven?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik kan niet 20 keer klaarkomen op een dagquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier op het Fok! forum en ben je niet bezig met een van die wijven?
vrouwen komen 20x klaar fietsend per km, die wereld van klaarkomen is nogal verschillend per gender.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:11 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Ik kan niet 20 keer klaarkomen op een dag
Dit is een serieuze kandidaat voor de fok!-awards van 2026.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
vrouwen komen 20x klaar fietsend per km, die wereld van klaarkomen is nogal verschillend per gender.
mannen worden moe, vrouwen kunnen in principe non stop neuken want ze heeft 'n gat, dat gat gaat niet dicht zolang er iets in zit
Een zeikwijf wil niemand, maar er is niks mis met feministisch zijn. Tenminste, als je afgaat op de gangbare definitie en niet alle excessen van mensen die het niet snappen à la "we hebben manne nie meer nodig!"quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:37 schreef Chadi het volgende:
Mannen willen ook geen feministische zeikwijf hebben.
Al durf ik wel te beargumenteren dat een gat juist wel dicht zit wanneer er iets in zit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is een serieuze kandidaat voor de fok!-awards van 2026.
Ja daar moet ik ook even op mediteren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Al durf ik wel te beargumenteren dat een gat juist wel dicht zit wanneer er iets in zit.
zeikwijven heb je niets aan,quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een zeikwijf wil niemand, maar er is niks mis met feministisch zijn. Tenminste, als je afgaat op de gangbare definitie en niet alle excessen van mensen die het niet snappen à la "we hebben manne nie meer nodig!"
Totdat de verblijfsvergunning binnen is doorgaans. Ik heb aardig wat postorderbruid-constructies van dichtbij gezien en op één uitzondering na die ook meer op een verstandshuwelijk leek tussen gelijkwaardige mensen gingen ze allemaal kapot en bleef er een nogal zielige, incompetente man achter. Je kunt het natuurlijk nog een keer doen maar het is niet best voor je zelfvertrouwen op de lange termijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeikwijven heb je niets aan,
een vriendin over laten komen uit thailand of de filipijnen is zeer wel mogelijk
dat bied wederzijds geen verplichtingen anders dan er heen gaan, je keus maken , de ouders verrrassen met een zak rijst ,
het short term visum regelen , vervolgens het ticket voor haar betalen , en dan een bosbloemen bij aankomst en dan gymnastieken iedere nacht
met een vrienden visum krijg je NOOIT een verblijfsvergunningquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Totdat de verblijfsvergunning binnen is doorgaans.
Ik heb aardig wat postorderbruid-constructies van dichtbij gezien en op één uitzondering na die ook meer op een verstandshuwelijk leek tussen gelijkwaardige mensen gingen ze allemaal kapot en bleef er een nogal zielige, incompetente man achter. Je kunt het natuurlijk nog een keer doen maar het is niet best voor je zelfvertrouwen op de lange termijn.
Of ken jij er waarvan de man geen engbek is en waarbij de man en vrouw nog steeds gelukkig samen zijn?
Er zitten natuurlijk gevallen bij waarbij de postorderbruid het alleen te doen is om hier een verblijfsvergunning en uiteindelijk de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Die zijn natuurlijk weg zodra ze dat binnen hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:43 schreef Qarrad het volgende:
Ik heb aardig wat postorderbruid-constructies van dichtbij gezien en op één uitzondering na die ook meer op een verstandshuwelijk leek tussen gelijkwaardige mensen gingen ze allemaal kapot en bleef er een nogal zielige, incompetente man achter.
noee er zijn zat mensen die daarheen gaan en de vriendin overlaten komen voor maximaal 3 maandenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk gevallen bij waarbij de postorderbruid het alleen te doen is om hier een verblijfsvergunning en uiteindelijk de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Die zijn natuurlijk weg zodra ze dat binnen hebben.
Bij de mannen die een postorderbruid laten komen zitten natuurlijk ook types die een soort huisslaaf willen. Die zijn natuurlijk ook weg zodra ze de kans krijgen.
Dit neemt niet weg dat er zowel bij de mannen als bij de vrouwen er types bij zitten die wel degelijk de intentie hebben om er een goed huwelijk van te maken.
quote:AI-overzicht
Een MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf) is een inreisvisum (Type D) voor Nederland, nodig voor verblijven van meer dan 90 dagen voor doeleinden zoals werken, studeren, of bij familie, en dient als start voor je verblijfsvergunning; je vraagt deze aan bij een Nederlandse ambassade/consulaat nadat je aanvraag is goedgekeurd, reist binnen 90 dagen naar Nederland, en haalt je uiteindelijke verblijfsvergunning op bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Wat het is
Inreisvisum (Type D): Hiermee mag je Nederland inreizen en door het Schengengebied reizen voor maximaal 90 dagen, maar het is vooral bedoeld als toegangspoort tot Nederland voor een langer verblijf.
Voorbereiding op verblijfsvergunning: De MVV is een sticker in je paspoort die je nodig hebt om naar Nederland te komen en je verblijfsvergunning (voor werk, studie, etc.) bij de IND op te halen.
Wat dus zelden lukt omdat een van beiden of allebei sociaal incompetent zijn of teleurgesteld of zich bewust worden van rechten en zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk gevallen bij waarbij de postorderbruid het alleen te doen is om hier een verblijfsvergunning en uiteindelijk de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Die zijn natuurlijk weg zodra ze dat binnen hebben.
Bij de mannen die een postorderbruid laten komen zitten natuurlijk ook types die een soort huisslaaf willen. Die zijn natuurlijk ook weg zodra ze de kans krijgen.
Dit neemt niet weg dat er zowel bij de mannen als bij de vrouwen er types bij zitten die wel degelijk de intentie hebben om er een goed huwelijk van te maken.
Ik kan deze reactie niet plaatsen. Waar heb ik het over vrienden of visa?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met een vrienden visum krijg je NOOIT een verblijfsvergunning
https://www.nederlandwere(...)m/aanvragen-thailand
er zin twee soorten visa , MVV en toeristquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan deze reactie niet plaatsen. Waar heb ik het over vrienden of visa?
Maar dan moet ze na drie maanden dus terug?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
noee er zijn zat mensen die daarheen gaan en de vriendin overlaten komen voor maximaal 3 maanden
https://www.nederlandwere(...)m/aanvragen-thailand
dan heeft er geen mens recht op een langer verblijf het is gewoon een vakantievisum, dat heb jij zelf ook nodig als je langere tijd daar heen wilt dan drie weken
heeft helemaal niets met een huwelijk van doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |