Zo sta ik er ook in, ongeveer. Deze actie kan ook nog weleens leiden tot een instabiel Venezuela. Dan ben je verder van huis.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat deze actie van Trump veel indruk maakt bij de Ayatollahs in Iran.
Ik zit enorm in de spagaat. Ik ben enorm voor internationaal recht, souvereiniteit, mensenrechten etc etc. Zo'n trump die zich nergens iets van aantrekt en straffeloos zichzelf en Amerika enorm aan het verrijken is vind ik bijzonder schokkend. Maar soms heeft het ook voordelen, zoals het 'afzetten' van deze dictator.
Helaas valt er voor Trump niks te 'verdienen' aan het beëindigen van het bloedbaden in Congo en Yemen.
Die komen niet omdat niemand een reet geeft om dat land, ondanks dat je zo erg hoopt dat die er wel zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zat net te denken, wanneer zullen de eerste pro-Venezuela demonstraties komen in het Westen? Vast wel wat animo voor onder het pro-Palestijnen/Rode Lijn volk.
Een volgende despoot maakt het niet beterquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het blijft absurd natuurlijk, maar voor het volk misschien niet verkeerd dat Maduro levenslang krijgt, of misschien gaat hangen.
Als er een dictator plotseling wegvalt ontstaat er meestal een machtsstrijd, of zelfs een burgeroorlog. Van die chaos kan je als VS best gebruik maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:47 schreef Breekfast het volgende:
Verder vraag ik mij af wat de VS hiermee hebben gewonnen. Het regime zit nog gewoon in het zadel, en zal pas verdwijnen als de VS daadwerkelijk het land binnenvallen.
Maduro pakken is vooral een leuke publiciteitsstunt.
Ach ja, de zogenaamde soevereiniteit van Europa was opeens een probleem toen Trump werd gekozen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Criminele maffiastaat nog wel, toe maar. Het zit sommigen erg hoog zo te zien.
Vorige week nog de Black Hawk Down documentaire gezien. Een aanraderquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Remember Somalië? Dat gaat ze geen tweede keer overkomen.
quote:
15 biljoen dollar aan olie, dat is nogal een buit.quote:The objective of this attack is none other than to seize Venezuela's strategic resources, particularly its oil and minerals, attempting to break the Nation's political independence by force.
Pas als de VS systematisch Venezolanen gaat uitmoorden zal dat gebeurenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zat net te denken, wanneer zullen de eerste pro-Venezuela demonstraties komen in het Westen? Vast wel wat animo voor onder het pro-Palestijnen/Rode Lijn volk.
De Venezolaanse bevolking viert massaal feest maar de deugsokken weten het weer beterquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
Diplomatie werkte vroeger, tegenwoordig is het effect daarvan tanende.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik zie het ook als een kans. Ja, de EU is niet de sterkste militaire speler, maar we hebben wél een enorme economische macht en innovatiekracht. Wie slim speelt, kan juist met diplomatie en handel enorm invloedrijk zijn. Het wordt misschien uitdagender, maar dat maakt ons ook flexibeler en creatiever.
De VS heeft zelf veel meer, al is dat lastiger te exploiteren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
15 biljoen dollar aan olie, dat is nogal een buit.
Ja een halfslachtige façade waar velen graag in geloofden. We keren terug naar het recht van de sterkste.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:47 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat tijdperk is er nooit echt geweest natuurlijk, het heeft altijd enkel om macht gedraaid. Maar men deed in ieder geval nog wel hun best die façade op te houden. Zie bijvoorbeeld Irak.
Ik denk dat de VS in dit geval daar zo snel mogelijk een puppet regering neer wil zetten, met stevige steun van de VS, die het optuigen van de olie industrie zijn nummer 1 prioriteit maakt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als er een dictator plotseling wegvalt ontstaat er meestal een machtsstrijd, of zelfs een burgeroorlog. Van die chaos kan je als VS best gebruik maken.
TiJdPeRk vAn RaUwE MaChTquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je vecht helaas een achterhoedegevecht. Het tijdperk van ondertekende papiertjes is voorbij, een tijdperk van rauwe macht breekt aan.
Ze hebben er geen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:50 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Venuzuela moet een raket op het Witte Huis afvuren.
Dan zal volgens de hernieuwde Monroe-doctrine TSMC volledig moeten worden overgeheveld naar de VS en het Trump-regime is ook al pogingen aan het doen om dat te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Klopt, niet voor niets dat sinds januari 2025 de druk rondom Taiwan alleen maar groeit.
Echter liggen in Taiwan, in tegenstelling tot Noord-Korea, wel grote Westerse belangen, o.a. TSMC, wat absoluut niet in Chinese handen mag vallen.
Bron?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Venezolaanse bevolking viert massaal feest maar de deugsokken weten het weer beter
Het is een beetje een herhaling van de Amerikaanse inval in Irak. Ook toen werd er een kulreden bedacht om het land binnen te vallen, terwijl het eigenlijk om de olie ging.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Criminele maffiastaat nog wel, toe maar. Het zit sommigen erg hoog zo te zien.
Dictator maduro wordt niet verwijderd vanwege drugs, tren de agua of omdat hij een dictator is. Hij moet weg omdat hij met Putin en Xi knuffelt ipv Trump.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:26 schreef UitStraling het volgende:
Het zijn wel de Palestijnenfans die ineens ook de dictator en terrorist Maduro steunen, dit is geen toeval.
Je moet wel hefbomen hebben. Zonder geloofwaardige dreigementen kun je slechts smeken of heel netjes vragen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:51 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Diplomatie werkte vroeger, tegenwoordig is het effect daarvan tanende.
Dat is maar op een zeer beperkt gebied, zeker wat Nederland betreft doen we het zelfs beter dan de VS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
We lopen juist gigantisch achter op de VS en China.
Dit is al een film.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
TiJdPeRk vAn RaUwE MaChT
Zet lekker een film aan.
De VS die een dictator/regime weghaalt is echt niets nieuws.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je vecht helaas een achterhoedegevecht. Het tijdperk van ondertekende papiertjes is voorbij, een tijdperk van rauwe macht breekt aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |