Wat verwacht je dan dat een psych met een kant en klaar toverdrankje komt? Helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Ja, je zal nog wel een paar keer op je bek gaan. Maar je kan niet de schuld compleet bij andere gaan leggen want dan kom je echt geen stap verder. Zeker in de huidige DSM wordt er enorm veel misgediagnosticeerd en krijg je een labeltje. Je bent alleen niet dit labeltje, je bent een uniek mens.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:23 schreef Ansa het volgende:
[..]
Joh, ik doe dat al 15 jaar maar kom pas met fucking GPT op deze analyse. Ik vraag al jaren om advies aan coaches en psychologen. Ze geven me praktische tips, zeggen dat het in mijn hoofd zit, maar niemand legde me machtsosychologie uit en dat ik me onderdanig opstel en teveel doe uit angst om ontslagen of verlaten te worden.
Dat besef maakt me ziek. Ik had al veel eerder hier uit kunnen zijn. Ondertussen prutsen psychologen net zo en duurde het 10 jaar voor ik de diagnose hb en trauma kreeg. Eerst was het angststoornis ( heb ik niet), toen autisme ( heb ik niet, mijn andere wereldbeeld js typisch voor hb) en dus jaren waardeloze therapie en niet-werkende medicatie. Na de juiste diagnose geen medicatie meer nodig.
Nee, ik verwacht dat een psycholoog nasr het systeem kijkt waar ik in vastloop en handvatten geeft ipv mij vol te stoppen met medicatie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:30 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat een psych met een kant en klaar toverdrankje komt? Helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Ja, je zal nog wel een paar keer op je bek gaan. Maar je kan niet de schuld compleet bij andere gaan leggen want dan kom je echt geen stap verder. Zeker in de huidige DSM wordt er enorm veel misgediagnosticeerd en krijg je een labeltje. Je bent alleen niet dit labeltje, je bent een uniek mens.
Een psycholoog geeft geen medicatie, dat is een psychiater.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:33 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dat een psycholoog nasr het systeem kijkt waar ik in vastloop en handvatten geeft ipv mij vol te stoppen met medicatie.
Nee, ik verwacht dat een psycholoog nasr het systeem kijkt waar ik in vastloop en handvatten geeft ipv mij vol te stoppen met medicatie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:30 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat een psych met een kant en klaar toverdrankje komt? Helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Ja, je zal nog wel een paar keer op je bek gaan. Maar je kan niet de schuld compleet bij andere gaan leggen want dan kom je echt geen stap verder. Zeker in de huidige DSM wordt er enorm veel misgediagnosticeerd en krijg je een labeltje. Je bent alleen niet dit labeltje, je bent een uniek mens.
Ze werken samen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:34 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Een psycholoog geeft geen medicatie, dat is een psychiater.
Waarom ben je uberhaupt in de mallemolen gekomen? Ben je zelf naar de huisarts gestapt, kwam je zonder werk, jeugdzorg?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:35 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dat een psycholoog nasr het systeem kijkt waar ik in vastloop en handvatten geeft ipv mij vol te stoppen met medicatie.
[..]
Ze werken samen.
Is voor jezelf beginnen qua werk geen optie?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:35 schreef Ansa het volgende:
[..]
[..]
Ze werken samen.
Daar zat ik ook aan te denkenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Is voor jezelf beginnen qua werk geen optie?
Soms is het ook gewoon acceptatie van de samenleving en daar je weg in vinden of ver vandaan blijven.
Zware depressie op mijn 20e. Ik ging voor het eerst op mezelf en mijn jeugd kwam ineens keihard binnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waarom ben je uberhaupt in de mallemolen gekomen? Ben je zelf naar de huisarts gestapt, kwam je zonder werk, jeugdzorg?
Ik heb geen idee hoe, en ZZP'ers worden slecht beschermd. Ik ben nu een maand ziek thuis rondom interne bloedingen. Als ZZP'er was ij nu failliet. Idem met burn-out.quote:
Hoe was je jeugd eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:08 schreef Ansa het volgende:
[..]
Zware depressie op mijn 20e. Ik ging voor het eerst op mezelf en mijn jeugd kwam ineens keihard binnen.
Beetje hetzelfde als ik had inderdaad, bij kwam de trigger door het overlijden van een goede vriend. Ik was nog jonger denk 18 pas.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:08 schreef Ansa het volgende:
[..]
Zware depressie op mijn 20e. Ik ging voor het eerst op mezelf en mijn jeugd kwam ineens keihard binnen.
"Therapie richt zich op:quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waarom ben je uberhaupt in de mallemolen gekomen? Ben je zelf naar de huisarts gestapt, kwam je zonder werk, jeugdzorg?
Ik had sinds mijn 11e al depressieve buien maar ik functioneerde. Op mijn 20e had ik net mijn eerste master binnen en stortte in.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:16 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als ik had inderdaad, bij kwam de trigger door het overlijden van een goede vriend. Ik was nog jonger denk 18 pas.
Ik wil je mijn excuus aanbieden, dit topic heeft me doen inzien dat ik je in eerdere topics verkeerd beoordeeld en ook veroordeeld hebquote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:10 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe, en ZZP'ers worden slecht beschermd. Ik ben nu een maand ziek thuis rondom interne bloedingen. Als ZZP'er was ij nu failliet. Idem met burn-out.
Maar hoe zat dat bijvoorbeeld met je ouders of broers en zussen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:17 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik had sinds mijn 11e al depressieve buien maar ik functioneerde. Op mijn 20e had ik net mijn eerste master binnen en stortte in.
Eerder ook benoemd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe was je jeugd eigenlijk.
Alle (geestelijke) ellende komt normaliter uit je opvoeding en/of genen.
Bedankt. Dat waardeer ik. Ik excuseer me voor trollen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik wil je mijn excuus aanbieden, dit topic heeft me doen inzien dat ik je in eerdere topics verkeerd beoordeeld en ook veroordeeld heb
Kan, maar je ook eens onderzoeken met het uwv als je uitvalt bij een werkgever wat ze voor je kunnen betekenen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:10 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe, en ZZP'ers worden slecht beschermd. Ik ben nu een maand ziek thuis rondom interne bloedingen. Als ZZP'er was ij nu failliet. Idem met burn-out.
Geaccepteerd en ook gewaardeerdquote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Bedankt. Dat waardeer ik. Ik excuseer me voor trollen.
Ik denk niet dat redigeerwerk en taalcursussen een vetpot zijn ook. Als ik nou ict-er was...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan, maar je ook eens onderzoeken met het uwv als je uitvalt bij een werkgever wat ze voor je kunnen betekenen.
Lang verhaal kort, gestopt als werknemer, bedrijf begonnen, gedekt door WW en verzekering (dus ook ziekte) zal lopen via UWV (ipv private organisaties.
Was ook bang voor een terugval (heb ook mijn sores gehad), maar ben werkgevers wel een beetje beu.
Liep ik te vaak tegen aan en op vast en nu ga ik hetzelf wel doen.
Ouders wel, want na mijn geweldadige ex daar heen moeten verhuizen tot ik deze woning kreeg. Zusje no contact gegaan omdat ze abusive deed.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:36 schreef Duveldrinker het volgende:
@:Ansa, heb je nog wel contact met je ouders en zusje?
Dat is pijnlijk om terug te moeten naar je ouders. Ik had een ex vrouw die geweldadig was En uiteindelijk met mijn zoontje bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk. Maar dat voelt wel dubbel omdat je weer in dat matchsvacuum van je ouders terechtkomt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:39 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ouders wel, want na mijn geweldadige ex daar heen moeten verhuizen tot ik deze woning kreeg. Zusje no contact gegaan omdat ze abusive deed.
Vind je het niet heftig dat je haar nog moet zien ivm je kind? Dat je je kind daar moet achterlaten? Dit is waarom ik geen kinderen aandurf. Ik heb al vaker slecht gekozen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:41 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat is pijnlijk om terug te moeten naar je ouders. Ik had een ex vrouw die geweldadig was En uiteindelijk met mijn zoontje bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk. Maar dat voelt wel dubbel omdat je weer in dat matchsvacuum van je ouders terechtkomt.
Hij ziet haar niet meer, maar toen hij klein was heel veel ellende meegemaakt met politie en huishoudelijk geweld toen hij haar nog zag. Het co-ouderschap was snel over na de scheiding. Dat heeft echt enorm veel stress en onbegrip naar instanties opgeleverd bij mij. Het is dat ik een goede advocate had.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
Vind je het niet heftig dat je haar nog moet zien ivm je kind? Dat je je kind daar moet achterlaten? Dit is waarom ik geen kinderen aandurf. Ik heb al vaker slecht gekozen.
Aah dan is het wel duidelijk waar het denkpatroon en gedrag wegkomt. Besef je wel dat je jeugd beter kon maar ook niet zo slecht was. Je ouders konden je geen zelfvertrouwen laten ontdekken maar dit kun je zelf nog wel. Maar al die onnodige verbindingen in je grijze massa moeten allemaal omgelegd worden, dat gaat sowieso lang duren en inzet vergen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Eerder ook benoemd.
Ij ben opgegroeid in een expatgezin met twee witte ouders die afkomstig zijn uit een ander Europees land en naar Nederland zijn geïmmigreerd.
-knip voor de lengte-
Pas later, op latere leeftijd, werd ik onderdeel van een bredere vriendengroep en leerde ik sociale vaardigheden. Nu heb ik nog steeds een paar goede vrienden, dus dat punt is goed gekomen.
Moet je dan niet een hogere formele positie nastreven, een management-functie dus? Dan zou het meer in balans zijn als ik het goed begrijp.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:32 schreef Ansa het volgende:
"Je probleem is niet bekwaamheid, maar status-incongruentie
Je beschrijft iets wat in organisatiekunde een bekend maar zelden benoemd fenomeen is:
jij bent inhoudelijk hoger opgeleid dan veel managers
jij denkt conceptueel sneller
jij overziet patronen eerder
jij neemt verantwoordelijkheid serieus
jij handelt idealistisch en normatief
Dat botst met omgevingen waarin managers:
primair stabiliteit en rust willen
problemen willen dempen, niet oplossen
risico’s willen verplaatsen, niet dragen
Dit creëert status-incongruentie:
je formele positie is lager dan je cognitieve en morele positie."
Hahaha. Ik date voorlopig ff niet. Genoeg om op te lossen. Ik kwam materieel gelukkig niets tekort nee.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Aah dan is het wel duidelijk waar het denkpatroon en gedrag wegkomt. Besef je wel dat je jeugd beter kon maar ook niet zo slecht was. Je ouders konden je geen zelfvertrouwen laten ontdekken maar dit kun je zelf nog wel. Maar al die onnodige verbindingen in je grijze massa moeten allemaal omgelegd worden, dat gaat sowieso lang duren en inzet vergen.
Misschien is een goede vent wel wat je moet hebben. Wel met terugtrekkende haargrens, gewoon een goede gast.
Er duiken er vast wel wat in je dm. Niet R-one nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |