Wat te denken van niet filmen en proberen dat raam in te slaan zodat mensen ook daar naar buiten kunnen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar had die moeten beginnen? Met die berg mensen die daar vertrapt bij de ingang liggen? Of toch bij de mensen binnen? Of had die eerst meer mensen moeten mobiliseren om te helpen trekken?
Deze gozer belandt van een gezellige avond ineens in de hel, wat ga jij hem kwalijk nemen? Op het moment van filmen zal hij zich niet eens beseft hebben wat die nu eigelijk aan het filmen was.
40 mensen overleden (dat was al bekend) en +/- 115 mensen gewond.quote:Bij de brand in een Zwitserse bar zijn ongeveer veertig doden gevallen, meldt de lokale politie op een persconferentie. Daarnaast raakten ongeveer 115 mensen gewond, van wie een aantal zware verwondingen opliepen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)e-zwitserse-bar.htmlquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Door de flashover denk ik, lees nergens op Zwitserse sites dat het de oorzaak geweest zou zijn.
Er zijn ondertussen al genoeg onderzoeken dat niet ieder mens even heldhaftig reageert in geval van nood? Of überhaupt weet wat te doen bij ongelukken?quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:56 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wat te denken van niet filmen en proberen dat raam in te slaan zodat mensen ook daar naar buiten kunnen.
Maar blijkbaar vind jij het oke dat je dan maar gewoon lekker gaat filmen en zelfs nog gaat roepen om aan de kant te gaan omdat iemand in beeld loopt
Ja, dus eerst brand en daarna explosie. Wat op zich niet vreemd is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)e-zwitserse-bar.html
.......quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:17 schreef Dutch_view het volgende:
Schokkend filmpje, mensen proberen te vluchten voor het vuur maar de uitgang is geblokkeerd
Ook tegenwoordig: lekker filmen hoe mensen levend verbranden en verder geen poot uitsteken. Proberen om bijvoorbeeld de ramen nog te breken ho maar![]()
[ x ]
Ik denk dat dit die reguliere ingang is die hier al eerder gepost was, ik denk als je daar met 5 tegelijk probeert uit te rennen dat de hele shit vast komt te zitten. ik vind het echt te idioot voor worden dat Horecauitbuiters nog stees vuurwerk achtige shit gaan afsteken binnen in zaken, echt hoe bedenk je het, dat het wel gezellig is om dat te doen?quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:17 schreef Dutch_view het volgende:
Schokkend filmpje, mensen proberen te vluchten voor het vuur maar de uitgang is geblokkeerd
Ook tegenwoordig: lekker filmen hoe mensen levend verbranden en verder geen poot uitsteken. Proberen om bijvoorbeeld de ramen nog te breken ho maar![]()
[ x ]
Plus maar 1 nauwe uitgang en een extreem brandbaar plafond. Misdadig.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dit die reguliere ingang is die hier al eerder gepost was, ik denk als je daar met 5 tegelijk probeert uit te rennen dat de hele shit vast komt te zitten. ik vind het echt te idioot voor worden dat Horecauitbuiters nog stees vuurwerk achtige shit gaan afteken binnen in zaken, echt hoe bedenk je het, dat het wel gezellig is om dat te doen?
Nou ja dat hele filmen van alles tegenwoordig, en zeker noodsituaties, vind ik zelf ook wel een ergernis.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar had die moeten beginnen? Met die berg mensen die daar vertrapt bij de ingang liggen? Of toch bij de mensen binnen? Of had die eerst meer mensen moeten mobiliseren om te helpen trekken?
Deze gozer belandt van een gezellige avond ineens in de hel, wat ga jij hem kwalijk nemen? Op het moment van filmen zal hij zich niet eens beseft hebben wat die nu eigelijk aan het filmen was.
(hoe krijg jij twitter wel goed gelinkt?)quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:17 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Plus maar een uitgang, en een veel te laag en brandbaar plafond. Het zal wel goed geïsoleerd zijn geweest tegen geluidsoverlast maar die eigenaar en zijn personeel gaan nat hier.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dit die reguliere ingang is die hier al eerder gepost was, ik denk als je daar met 5 tegelijk probeert uit te rennen dat de hele shit vast komt te zitten. ik vind het echt te idioot voor worden dat Horecauitbuiters nog stees vuurwerk achtige shit gaan afsteken binnen in zaken, echt hoe bedenk je het, dat het wel gezellig is om dat te doen?
Waarvan vele zwaargewond. Wat een tragedie.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:56 schreef Ama het volgende:
[..]
40 mensen overleden (dat was al bekend) en +/- 115 mensen gewond.
Ik hoop dat er een team ervaringsdeskundigen uit Volendam daarheen gaat.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:56 schreef Ama het volgende:
[..]
40 mensen overleden (dat was al bekend) en +/- 115 mensen gewond.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, dus eerst brand en daarna explosie. Wat op zich niet vreemd is.
Check ook dat filmpje hierboven van TNO, het duurt echt maar een paar seconden voor het totale plafond in de fik staat. Jongeren zijn ook minder op hun hoede voor dit soort gevaren, gemiddeld gesproken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
(hoe krijg jij twitter wel goed gelinkt?)
Ander filmpje van binnen.
[ twitter ]
https://x.com/SuisseAlert/status/2006749898881085577
Je bent gewoon kansloos. Je beseft veel te laat dat er echt serieus levensbedreigende shit aan de hand is. Iedereen heeft natuurlijk ook de nodige alcohol op.
En ondertussen kijken wij hier massaal hier naar zijn filmpje wat bij het onderzoek als doorslaggevend bewijs gaat dienen. En de onderzoekers nu helpt om de ramp in kaart te brengen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja dat hele filmen van alles tegenwoordig, en zeker noodsituaties, vind ik zelf ook wel een ergernis.
Dat je niet helpt is één, en dat zal ik ook nooit iemand kwalijk nemen want veel mensen zijn te geschrokken om wat te doen in zo'n situatie. Maar blijkbaar is die persoon wel in staat z'n telefoon te pakken en alles te filmen? Ga dan gewoon zo snel mogelijk aan de kant, in plaats van mogelijk met dat gefilm ook nog in de weg te staan.
Je wil niet weten hoe vaak mensen, zelfs bij onze brandweeroefeningen, staan te filmen en helemaal niet in de gaten hebben dat ze de brandweerwagen blokkeren. Die zijn zo gefocust op hun scherm dat ze niks meer meekrijgen. Ik zeg niet dat het hier op zeker een verschil had gemaakt, maar helpen doet het ook niet.
Omdat het gewoon leuk is voor het publiek, denk dat dit bij een honderdduizenden of meer horeca tenten ook gedaan gisteren en soms gaat het dan ook fout, jammer.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dit die reguliere ingang is die hier al eerder gepost was, ik denk als je daar met 5 tegelijk probeert uit te rennen dat de hele shit vast komt te zitten. ik vind het echt te idioot voor worden dat Horecauitbuiters nog stees vuurwerk achtige shit gaan afsteken binnen in zaken, echt hoe bedenk je het, dat het wel gezellig is om dat te doen?
Je zal net even naar de plee zijnquote:Op donderdag 1 januari 2026 16:22 schreef Ed1234 het volgende:
Hier heeft TNO dat gereconstrueerd aan de hand van het hemeltje: Bekijk deze YouTube-video
Ik denk idd niet dat de eigenaar weg komt van deze tragedie...quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Plus maar 1 nauwe uitgang en een extreem brandbaar plafond. Misdadig.
De inspectie mag ook wel wat vragen beantwoorden..quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk idd niet dat de eigenaar weg komt van deze tragedie...
Geen brandalarm of sprinkler-installatie of efficiënte evacuatie. Echt een 'death trap'.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:19 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
In dat kelder gedeelte van deze horeca gelegenheid lijkt dit ook letterlijk de enige uitgang/nooduitgang te zijn als je alle foto's bekijkt. Het zal toch niet?
Tja, nu je het zegt. Maar als een zacht plafond boven een brandmelder vlam vat dan heb je aan dat ding ook niks meer. Die reageren op rook, hier waren er eerst heel veel vlammen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen brandalarm of sprinkler-installatie of efficiënte evacuatie. Echt een 'death trap'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |