Check de link naar het nieuwsbericht voor de schokkende instagram beelden. Het is niet te hopen dat Marokko de Afrika cup wint, dan breken ze België af.quote:Bizarre beelden: hevige rellen na zege van Marokko op Afrika Cup
De 3-0 overwinning van Marokko op Zambia tijdens de Afrika Cup is maandagavond in de Brusselse gemeente Molenbeek uitgemond in rellen. Wat begon als een uitbundig volksfeest na de groepswinst, liep uit de hand door vuurwerk en brandstichting. De politie moest fors optreden om de rust te herstellen en hield één persoon aan.
Na het laatste fluitsignaal in Marokko verzamelden zich volgens de politie zo’n tweehonderd supporters bij het Zwarte Vijverpark, een bekende plek voor Marokkaanse fans in Brussel. De sfeer was aanvankelijk feestelijk, met gezang, vlaggen en vuurwerk. De kwalificatie voor de achtste finales werd uitbundig gevierd door de aanwezigen.
De situatie kantelde echter in de loop van de avond. Vuurwerk werd in de richting van omstanders afgestoken en diverse voorwerpen gingen in vlammen op. De politiezone Brussel-West spreekt van ernstige ordeverstoringen. “Er werden zaken in brand gestoken en vuurwerk afgestoken”, aldus woordvoerder Martijn Baes.
De rust keerde pas iets na middernacht terug. “Onze diensten hebben de openbare orde hersteld. Daarbij is één persoon aangehouden”, meldt Baes.
De politie heeft proces-verbaal opgemaakt voor brandstichting en het gebruik van vuurwerk. Om de verantwoordelijken op te sporen, worden camerabeelden uit de omgeving geanalyseerd. Een gerechtelijk onderzoek naar de incidenten is inmiddels opgestart.
De lokale autoriteiten nemen de situatie serieus. “Voor elke wedstrijd van Marokko maken we een risicoanalyse”, benadrukt Baes. “Daarop baseren we het aantal ingezette agenten en nemen we indien nodig extra maatregelen.”
Eerder werd al bekend dat vervoersmaatschappij De Lijn tijdens Marokkaanse wedstrijden omleidingen inzet. Bussen mijden uit voorzorg risicogebieden zoals het Noordstation, Molenbeek en Laken. De maatregel blijft voorlopig van kracht.m
De volgende wedstrijd van Marokko staat gepland voor zondag 4 januari, in de achtste finale van het toernooi. De tegenstander is op dit moment nog niet bekend.
We spreken elkaar over een paar weken weerquote:Op woensdag 31 december 2025 21:00 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Check de link naar het nieuwsbericht voor de schokkende instagram beelden. Het is niet te hopen dat Marokko de Afrika cup wint, dan breken ze België af.
Niets nieuws.quote:Op woensdag 31 december 2025 21:00 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Check de link naar het nieuwsbericht voor de schokkende instagram beelden. Het is niet te hopen dat Marokko de Afrika cup wint, dan breken ze België af.
Surprised Pikachu.jpgquote:Op woensdag 31 december 2025 21:00 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee, legio Marokkanen die een SCHIJTHEKEL hebben aan dit soort ellende.quote:
It's not ALL of them but it's always them.quote:Op woensdag 31 december 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, legio Marokkanen die een SCHIJTHEKEL hebben aan dit soort ellende.
Dat is verschrikkelijk, 1 persoon aangehouden, als je naar dat Instagram-filmpje kijkt.quote:
Aangezien ik geen schedelmeter ben geloof ik inderdaad niet in inherente villeine eigenschappen bij mensen puur vanwege hun afkomstquote:Op woensdag 31 december 2025 21:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
It's not ALL of them but it's always them.
achterhaalde theorie we kijken naar de ogen formule met de melatonine factor tegenwoordigquote:Op woensdag 31 december 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien ik geen schedelmeter ben geloof ik inderdaad niet in inherente villeine eigenschappen bij mensen puur vanwege hun afkomst
🤣🤣quote:Op woensdag 31 december 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien ik geen schedelmeter ben geloof ik inderdaad niet in inherente villeine eigenschappen bij mensen puur vanwege hun afkomst
liever een afvallige Mocro dan een bekeerde Hollanderquote:
Niet oneens maar wie ben jij en wat heb je met Etto gedaan?quote:Op woensdag 31 december 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
liever een afvallige Mocro dan een bekeerde Hollander
quequote:Op woensdag 31 december 2025 22:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet oneens maar wie ben jij en wat heb je met Etto gedaan?
Liever geen van beiden!!!!quote:Op woensdag 31 december 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
liever een afvallige Mocro dan een bekeerde Hollander
Nou, mijn klomp breekt...quote:Op woensdag 31 december 2025 22:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zo genuanceerd ken ik je niet, maar ik ben voor.
Dan moet je mijn POHI uitpluizen. Ras, etniciteit en afkomst zijn voor mij nooit relevant geweest.quote:Op woensdag 31 december 2025 22:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zo genuanceerd ken ik je niet, maar ik ben voor.
Ik ga af op face value en wat ik de laatste 3 maanden voorbij heb zien komen makker. My bad.quote:Op woensdag 31 december 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan moet je mijn POHI uitpluizen. Ras, etnicitiet en afkomst zijn voor mij nooit relevant geweest.
Etto is wel genuanceerd en beargumenteerd. Al jaren.quote:Op woensdag 31 december 2025 22:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik ga af op face value en wat ik de laatste 3 maanden voorbij heb zien komen makker. My bad.
en ik zit hier al 10 jaar dus doe me een lol en pluis mijn pohi uit.quote:Op woensdag 31 december 2025 22:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik ga af op face value en wat ik de laatste 3 maanden voorbij heb zien komen makker. My bad.
Dat gaat me wat ver ik geloof je op je woord. Ik zie je er regelmatig met gestrekt been inkomen maar dat zullen wel outliers zijnquote:Op woensdag 31 december 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en ik zit hier al 10 jaar dus doe me een lol en pluis mijn pohi uit.
Dit, er is altijd al nuance geweestquote:Op woensdag 31 december 2025 22:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Etto is wel genuanceerd en beargumenteerd. Al jaren.
Alleen hij is ook wel eens klaar met bepaalde lui.
Daar denken heel veel mensen heel anders over, maar hij is het onderwerp niet dus irrelevant verder.quote:Op woensdag 31 december 2025 22:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit, er is altijd al nuance geweest
Uiteraard want men wil bepaalde bevolkingsgroepen buiten schot houden!quote:Op woensdag 31 december 2025 22:32 schreef Knip het volgende:
Opvallend weinig berichtgeving hierover bij de NOS
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |