In november zochten wij contact met een timmerman voor een project hier in huis.
We kwamen tot een overeenkomst, maakte een afspraak in december, en moesten ¤850 vooruit overmaken voor materialen (de rest later, cash).
De afspraak werd niet nagekomen, meneer kwam niet opdagen, had er zijn redenen voor. Afspraak 2 hetzelfde. Afspraak 3 werd afgemeld via
marktplaats chat 5 minuten na het tijdstip dat we eigenlijk hadden afgesproken.
Ik heb nu meerdere keren gemeld (via
marktplaats chat en mail) dat we de overeenkomst willen ontbinden en het geld terug willen (we hebben nu geen behoefte meer aan het project).
Deze meneer weigert alles aan medewerking. Hij zegt later misschien nog wel een deel terug over te gaan maken. Als ik vraag waarom niet alles, krijg ik geen antwoord. Hij heeft nu al onze telefoon nummers geblokkeerd en mail en
marktplaats chat reageert hij zeer sporadisch (en heel vreemd) op.
We hebben gedreigd met aangifte bij de politie, hij zegt dat boeit me niet laat ze maar komen.
Hij staat bij het KVK ingeschreven (kan ik daar iets mee aangezien hij op de offerte heeft gezet dat we de werkzaamheden cash mochten betalen?)
Politie gaat vast niks doen.
Een advocaat gaat waarschijnlijk uiteindelijk net zo veel kosten.
Hebben jullie nog ideeën? Dreigen met een factuur vanwege de kosten en tijd die ik er in heb gestoken (wasmachines en droger meerdere keren aan de kant zetten voor hem etc), en dan verkopen aan een incassobureau? Is dat realistisch?
Bedankt!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!