https://nos.nl/artikel/25(...)onder-meer-skischoenquote:In Mayrhofen in de Oostenrijkse provincie Tirol hebben zes Nederlanders een 19-jarige Duitser zwaar mishandeld. De jongen werd onder meer in zijn gezicht geslagen met een skischoen, meldt de regionale politie.
De mishandeling in het bekende skigebied was twee dagen geleden rond 22.00 uur, na een ruzie op straat. Toen de Duitser op de grond viel na de klap met de skischoen werd hij herhaaldelijk geschopt.
De 19-jarige man werd eerst naar een ziekenhuis in de omgeving gebracht en later naar een kliniek in Innsbruck. Het is niet bekend hoe de man er nu aan toe is. De Oostenrijkse politie meldt aan de NOS dat de daders voortvluchtig zijn.
Tweede incident in korte tijd
Op tweede kerstdag deed zich een soortgelijk incident met ten minste drie mannen voor in het plaatsje Ischgl, hemelsbreed 120 kilometer van Mayrhofen. Een 21-jarige Nederlander ging daar op de vuist met een 24-jarige Nederlander en een 28-jarige Belg, schrijft een lokaal nieuwsmedium.
De 21-jarige zou de anderen in het gezicht hebben geslagen en vervolgens hebben geschopt, waardoor zij ernstige verwondingen opliepen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ea7a63b9dc7e26&ei=12quote:Terwijl de meeste wintersporters braaf in de rij staan voor een schnitzel, lieten zes landgenoten zich in de provincie Tirol van hun allerslechtste kant zien. Wat rond 22.00 uur begon als een ruzie op straat, ontaardde al snel in een laffe en extreem gewelddadige aanval.
Kopschoppen met plastic
De regionale politie schetst een luguber beeld van de knokpartij. Het slachtoffer kreeg een volle mep in zijn gezicht met een skischoen. Dat meldt de NOS. Toen de Duitser eenmaal weerloos tegen het asfalt ging, was de dorst naar geweld bij de Nederlanders nog niet gestild. Volgens de politie bleven de verdachten herhaaldelijk op de tiener inschoppen.
Overgebracht naar een kliniek
De ernst van de mishandeling werd direct duidelijk. De 19-jarige werd eerst naar een lokaal ziekenhuis afgevoerd, maar werd daarna alsnog overgebracht naar een kliniek in Innsbruck. Over zijn huidige toestand doen de Oostenrijkse autoriteiten nog geen uitspraken.
Op de piste of in de cel?
Het blijft vooralsnog de grote vraag of de zes daders hun roes in een Oostenrijkse cel aan het uitslapen zijn, of dat ze momenteel nog ergens luidruchtig de piste onveilig maken. De lokale politie heeft nog niet bevestigd of er al arrestaties zijn verricht.
Ik dacht dat wintersport weer duurder werd.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:45 schreef Richestorags het volgende:
Een goed voorbeeld van wat er gebeurt als je elitesporten voor paupers toegankelijk maakt.
Alles wordt duurder. Maar vroeger was het echt voor the happy few. Om meerdere redenen is het goed als het daar weer naar teruggaat.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik dacht dat wintersport weer duurder werd.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/538566
Ja, was Nederland maar meer als Venezuela inderdaadquote:Op woensdag 31 december 2025 11:58 schreef Jahr00n het volgende:
Dit stop je alleen maar door dit soort figuren gewoon 30 jaar vast te zetten. In Venezuela hebben ze criminaliteit onder controle gekregen en giga gevangenis complexen gebouwd.
Snelrecht en nekschot lijkt me beter.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:58 schreef Jahr00n het volgende:
Dit stop je alleen maar door dit soort figuren gewoon 30 jaar vast te zetten. In Venezuela hebben ze criminaliteit onder controle gekregen en giga gevangenis complexen gebouwd.
Ja Carlo had het ook verdiendquote:Op woensdag 31 december 2025 11:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Hij zal het wel verdiend hebben denk ik dan maar, anders doe je zoiets niet.
Hij verdient het om een skischoen naar zijn hoofd te krijgen? Wat moet je daar voor doen?quote:Op woensdag 31 december 2025 11:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Een kat kreupel schoppen bijvoorbeeld, of ander dierenleed? Om maar wat te noemen, dingen waar de politie verder toch geen straffen voor uitdeelt. In dat geval vind ik dat deze boiis prima gehandeld hebben.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij verdient het om een skischoen naar zijn hoofd te krijgen? Wat moet je daar voor doen?
Blijft moeilijk beoordelen…quote:Op woensdag 31 december 2025 13:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een kat kreupel schoppen bijvoorbeeld, of ander dierenleed? Om maar wat te noemen, dingen waar de politie verder toch geen straffen voor uitdeelt.
Spoor jij wel helemaal?quote:Op woensdag 31 december 2025 13:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een kat kreupel schoppen bijvoorbeeld, of ander dierenleed? Om maar wat te noemen, dingen waar de politie verder toch geen straffen voor uitdeelt. In dat geval vind ik dat deze boiis prima gehandeld hebben.
Maar is het dan een dader of een slachtoffer? Of allebei? Zo verwarrend allemaal.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een kat kreupel schoppen bijvoorbeeld, of ander dierenleed? Om maar wat te noemen, dingen waar de politie verder toch geen straffen voor uitdeelt. In dat geval vind ik dat deze boiis prima gehandeld hebben.
Hopelijk worden ze daar berecht inderdaad. En zijn ze nog niet gauw stiekem op terugreis naar Nederland.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
Helaas zijn net iets te veel Nederlands ook gewoon asociale tokkies in het buitenland. Meteen hard aanpakken dit soort gedrag. Hopelijk kent de Oostenrijkse rechtspraak wat minder fopstrafjes dan de Nederlandse.
Voor de tokkies is er altijd nog voetbal en vuurwerk idd.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alles wordt duurder. Maar vroeger was het echt voor the happy few. Om meerdere redenen is het goed als het daar weer naar teruggaat.
Het geweldsmonopolie ligt toch bij de politieagenten en niet bij de groepen die voor eigen rechter spelen?quote:Op woensdag 31 december 2025 11:43 schreef Hyaenidae het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |