abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219709699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O-

Ja joh want die negatieve dingen (???) gebeuren niet als vuurwerk illegaal is

Wat een kul is het ook allemaal
De vuurwerkcultuur in Nederland moet verdwijnen. Daar zal waarschijnlijk heel wat jaartjes overheen moeten gaan. Het lijkt me niet dat dit voor elkaar te krijgen is als je afsteken en verkopen van vuurwerk toelaat.
Цой жив
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:22:38 #242
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219709701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:14 schreef Elan het volgende:
[ x ]

Wauw, ben je dan stoer.
Man man :')

Dit zijn dan onze straatsoldaten :D
pi_219709709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:16 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gelukkig is straks als al het vuurwerk verboden is, geen overlast meer van dit soort jongens :)

Of toch niet?
Helpt geen reet zoals snelrecht en zwaardere straffen ook niet geholpen hebben om hulpverleners te beschermen.

Je hoeft maar een willekeurig tokkie-evenement te bezoeken en er zijn het hele jaar door figuren met zwaar illegaal vuurwerk in de weer. Zie recent met die malloten bij Ajax. Als je echt iets voor mekaar wil krijgen zou er eigenlijk een Europees verbod moeten komen.
blablablabla
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:24:52 #244
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219709718
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:22 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De vuurwerkcultuur in Nederland moet verdwijnen. Daar zal waarschijnlijk heel wat jaartjes overheen moeten gaan. Het lijkt me niet dat dit voor elkaar te krijgen is als je afsteken en verkopen van vuurwerk toelaat.
Die enorme geweldsplegingen etc heeft niets te maken met vuurwerk

Die enkele slachtoffers die vallen met vuurwerk vallen in het niet als je het vergelijkt met drank slachtoffers

Toch is drank ook niet illegaal en zal het ook niet worden

Het is allemaal voor de fucking bühne man

Maar wat je zegt je kan niet meer met een zak vol rotjes, tolletjes en romeinse kaarsen door de buurt lopen want ja dat is gevaarlijk natuurlijk!

Laat staan dat je als jan modaal een paar leuke potten mag afsteken.. nee gevaarlijk gevaarlijk
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219709787
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Die enorme geweldsplegingen etc heeft niets te maken met vuurwerk

Die enkele slachtoffers die vallen met vuurwerk vallen in het niet als je het vergelijkt met drank slachtoffers

Toch is drank ook niet illegaal en zal het ook niet worden

Het is allemaal voor de fucking bühne man

Maar wat je zegt je kan niet meer met een zak vol rotjes, tolletjes en romeinse kaarsen door de buurt lopen want ja dat is gevaarlijk natuurlijk!

Laat staan dat je als jan modaal een paar leuke potten mag afsteken.. nee gevaarlijk gevaarlijk
Het punt wat is maak ontgaat je dus volledig. Niet meer met Romeinse kaarsen spelen of wat sierpotjes afsteken is niet omdat het zo gevaarlijk is, dit verbieden worst gedaan om de vuurwerkcultuur in Nederland af te brokkelen, zodat er generaties opgroeien voor wie vuurwerk er niet zo bij hoort. Rellend tuig dat voor gezeik zorgt zal je blijven houden, maar ik heb het nu puur over vuurwerkoverlast waar steeds meer mensen zich aan storen.
Цой жив
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:37:24 #246
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219709799
Volgens mij valt dat vuurwerkoverlast allemaal enorm mee en is er helemaal niet zo'n groot draagvlak om het volledig af te schaffen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:39:30 #247
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219709808
quote:
9s.gif Op donderdag 1 januari 2026 10:30 schreef heywoodu het volgende:
Volgend jaar natuurlijk de situatie dat je de mooie dingen nauwelijks meer ziet, maar het knalvuurwerk de hele tijd door gaat. En carbidschieten gaat natuurlijk ook door, want die 'traditie' mag dan weer wel.
Dat is in veel gevallen gewoon een georganiseerd gebeuren. Het is niet meer zoals voorheen dat ze bijvoorbeeld het deksel van de melkbus afschieten.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219709844
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 10:30 schreef Zwoerd het volgende:
Lang niet iedereen die nu legaal vuurwerk loopt, gaat in het vervolg de grens over. Voor steeds minder mensen gaat vuurwerk erbij horen.
Veruit het meeste illegale vuurwerk gaat via de post met DHL en GLS. Daar zijn hele mooie Poolse en andere Oost-Europese webshops voor in het Nederlands.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:48:08 #249
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219709856
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Helpt geen reet zoals snelrecht en zwaardere straffen ook niet geholpen hebben om hulpverleners te beschermen.

Je hoeft maar een willekeurig tokkie-evenement te bezoeken en er zijn het hele jaar door figuren met zwaar illegaal vuurwerk in de weer. Zie recent met die malloten bij Ajax. Als je echt iets voor mekaar wil krijgen zou er eigenlijk een Europees verbod moeten komen.
Weet je waarom die zware straffen niet helpen? Omdat de pakkans nihil is. Overigens, ga maar toestaan dat de politie met scherp mag terugschieten, dan is het snel over 8-).
pi_219709890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:37 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij valt dat vuurwerkoverlast allemaal enorm mee en is er helemaal niet zo'n groot draagvlak om het volledig af te schaffen.
62% staat positief tegenover het verbod op vuurwerk. Ik vind dat best veel draagvlak, jij?
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:58:54 #251
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219709920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dat is in veel gevallen gewoon een georganiseerd gebeuren. Het is niet meer zoals voorheen dat ze bijvoorbeeld het deksel van de melkbus afschieten.
Al blijf je natuurlijk staatsdebielen hebben. https://www.dumpert.nl/?selectedId=100141096_03d81e68
  donderdag 1 januari 2026 @ 11:59:43 #252
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219709926
twitter

Sta je dan, met je schild
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219709970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:48 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Weet je waarom die zware straffen niet helpen? Omdat de pakkans nihil is. Overigens, ga maar toestaan dat de politie met scherp mag terugschieten, dan is het snel over 8-).
Als daar echt noodzaak voor is doen ze dat ook wel hoor. Maar capaciteit is een groot probleem.

Mijn buurman heeft gisteren drie keer de politie gebeld omdat er jongeren met bivakmutsen op de wijk onveilig maakten met zwaar vuurwerk. Kwamen niet eens opdagen. Even later kregen we die NL Alert.
blablablabla
pi_219710017
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Gewoon over die lui heen rijden, opgerot ermee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie liever andere dingen met dat soort lui gebeuren. Maar ik houd me wijslijk stil. Hoef geen ban namelijk.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219710027
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:59 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Sta je dan, met je schild
Die dingen die ze afschieten zijn nu al verboten, hoe komt dat daar?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219710046
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:09 schreef Gibson88 het volgende:
Immens veel vuurwerk hier. Prachtig spul gezien en afgestoken. Zelf geen misstanden gezien/meegemaakt. Maar helaas zijn er altijd weer uitzonderingen tot in het extreme. :N
Hier ook. Mooi genieten hoe een ander vuurwerk afsteekt wat op een kermishoogtepunt niet zou misstaan.
1947-2016
pi_219710047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:11 schreef Haags het volgende:

[..]
In Den Haag viel het buiten de buurten waar het ieder jaar misgaat (Schilderswijk, Laak en de Stede) ook wel mee met de overlast. Was vooral gezellig en mooi vuurwerk. Ging ook maar tot 04.00 door of zo dus viel uiteindelijk wel mee.
Dat zijn de betere berichten !
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 1 januari 2026 @ 12:15:14 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219710057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Als daar echt noodzaak voor is doen ze dat ook wel hoor. Maar capaciteit is een groot probleem.

Mijn buurman heeft gisteren drie keer de politie gebeld omdat er jongeren met bivakmutsen op de wijk onveilig maakten met zwaar vuurwerk. Kwamen niet eens opdagen. Even later kregen we die NL Alert.
Ik kreeg dat alert toen ik bij een vuur met jongeren met gezichtsbedekking eromheen wegliep en zag hoe verderop een nooduitgang van een school werd geforceerd door een groepje en ze met planken aan kwamen lopen. Iemand anders belde al, dus ben snel naar binnen gegaan.

Dacht even een rondje te kunnen doen op een rustig moment :')
pi_219710062
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:14 schreef Elan het volgende:
[ x ]

Wauw, ben je dan stoer.
'Wij roemen het deescallerend optreden'

Nee, kutjes, dit krijg je daar juist van. Arresteren en deporteren.
1947-2016
  donderdag 1 januari 2026 @ 12:19:53 #260
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219710104
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

En daarom verwacht ik de komende jaren gewoon genoeg gedonder met vuurwerk..
pi_219710125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Wij roemen het deescallerend optreden'

Nee, kutjes, dit krijg je daar juist van. Arresteren en deporteren.
:') user Red_85 van het fokforum gaat even uitleggen hoe je dit moet aanpakken. Popcorn.
Dit, dus.
pi_219710133
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
En daarom verwacht ik de komende jaren gewoon genoeg gedonder met vuurwerk..
Ongetwijfeld. Maar het alternatief is laten zoals het is en dat lijkt ook elk jaar steeds verder te escaleren
  donderdag 1 januari 2026 @ 12:27:42 #263
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219710201
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar het alternatief is laten zoals het is en dat lijkt ook elk jaar steeds verder te escaleren
Dit is denk ik de crux. Dan dit handvat maar en hopen op beter...
pi_219710219
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:') user Red_85 van het fokforum gaat even uitleggen hoe je dit moet aanpakken. Popcorn.
Buitendam heeft weer eens geen argument verzonnen en gaat derhalve maar weer eens op de persoonlijke tour.

New year, same shit.
1947-2016
pi_219710261
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:36 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het punt wat is maak ontgaat je dus volledig. Niet meer met Romeinse kaarsen spelen of wat sierpotjes afsteken is niet omdat het zo gevaarlijk is, dit verbieden worst gedaan om de vuurwerkcultuur in Nederland af te brokkelen, zodat er generaties opgroeien voor wie vuurwerk er niet zo bij hoort. Rellend tuig dat voor gezeik zorgt zal je blijven houden, maar ik heb het nu puur over vuurwerkoverlast waar steeds meer mensen zich aan storen.
zolang je niks aan dat rellend tuig doet, doet een vuurwerk verbod 0,0
pi_219710370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Buitendam heeft weer eens geen argument verzonnen en gaat derhalve maar weer eens op de persoonlijke tour.

New year, same shit.
Argumenten tegen jouw deporteren-hersenscheten? Dat zou erg knap zijn :)
Dit, dus.
pi_219710405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]
Door het vuurwerkverbod kan er wat minder chaos zijn om ordediensten het werk gemakkelijker te maken.
Dit, dus.
pi_219710431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gossie, zeg ik wat tegen jouw bekrompen domme schijt volkje? Is het tegen je zere beentjes :')
1947-2016
pi_219710458
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]
Dit. Waarheid.

Stel als al het vuurwerk weg is, dan pakken ze wel de straatstenen.
Pak het tuig aan, dan doe je er wat aan. Niet halfslachtig laf 'de escalerend' handelen en anderen er onder laten lijden.

Zachte heelmeesters...
1947-2016
pi_219710462
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Tweede poging gaat je ook niet erg goed af. Doe 's een poging.
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')