Begrijpelijke reactie. Wat je verder van hem vindt, zijn wereld is gewoon even ingestort, het zou al knap zijn als hij in het post-olympische seizoen is opgekrabbeld.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Pisnijdig
Gebroken
Woest
Boos
Waardeloos
Onmenselijk
Zeer onstemd
Ontzettend boos
quote:Technisch directeur Remy de Wit ontkent ten stelligste dat hij tegen Prins gezegd heeft dat de Fries 0,0 procent kans heeft op een olympische plak. Maar volgens de schaatser van Reggeborgh is dat hem wel degelijk gezegd in het bewuste telefoongesprek.
Enige wat we hier Bosker al jarenlang gunnen is het einde van zijn carrière.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:46 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En ergens gun ik het hem wel, hij heeft zich wel gewoon ingezet.
Nee joh.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Enige wat we hier Bosker al jarenlang gunnen is het einde van zijn carrière.
Pijn is dus wel goed begrijp ik uit je woorden?quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:08 schreef heywoodu het volgende:
Zo'n Nuis dood wensen gaat ook wel een beetje ver ja, jeetje.
Legoblokjequote:Op donderdag 1 januari 2026 20:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Pijn is dus wel goed begrijp ik uit je woorden?
Met deze tijden op 1500 van de rest weet ik niet of Beune was aangewezen bij een valquote:Op donderdag 1 januari 2026 20:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je in het voorseizoen zo goed bent geweest is vallen eigenlijk je enige zekerheidje, want dan is het ineens pech en mag je gewoon, alleen heeft dat vanzelfsprekend weer andere risico's
Nou ja, dat liever ook niet, zo bedoelde ik het nietquote:Op donderdag 1 januari 2026 20:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Pijn is dus wel goed begrijp ik uit je woorden?
De Wit heeft op de NOS wel 3x gezegd dat ze niet naar de namen kijken, maar puur naar de plek op de matrix en dan zal hij denk ik gezegd of bedoeld hebben de nummer 3 op de 1500 meter heeft volgens de matrix 0,0% kans op een medaille. Hoe dan ook is dat vrij ongelukkig.quote:
Data klinkt altijd heel spannend maar wordt veel te willekeurig gebruikt. Ik denk dat het 20% 'data' is en 80% boerenverstand/meningen van de selectie commissie.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het vooral zo bizar dat ze zeggen dat op basis van de data de kans op een medaille bij ploegenachtervolging groter is dan voor de 3e man op 1500m. Hoe dan, als alle data die je hebt verzameld gaat over een team dat niet het team is dat daar aan de start gaat staan? Hoe kun je daar nou in vredesnaam dan een beslissing op baseren? Je hebt nul data van de ploeg die hem daadwerkelijk gaat rijden..
Dat is echt de pech van Beune, de eerste 3 schaatsen tijden die bij de top 6 tijden in Thialf horen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:37 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Met deze tijden op 1500 van de rest weet ik niet of Beune was aangewezen bij een val
Nou geloof ik wel dat Nuis een betere 1500m had geschaatst zonder dat gedoe de dag ervoor.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:32 schreef Em31 het volgende:
Toch een idioot idee dat Nuis, die steeds riep dat hij aangewezen moest worden, op 0,005 seconden bijna die hele Olympische Spelen niet had gehaald.
En dat zou ook vrij belachelijk zijn wanneer je 2 world cups wint op dat onderdeel. Net als dat Beune met 3 world cups niet gaat op de 1500m.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:59 schreef AgnesGru het volgende:
Als de MS niet op 1 in de matrix had gestaan, dan zaten Prins en Bosker toch beide aan de goede kant van de streep? En dan was Bergsma niet gegaan.
Ja, maar dat is wel hoe ze hun besluit onderbouwen. Dat geven ze als reden voor de aanwijsplek. Ik snap niet hoe ze daarmee 'wegkomen', als het inhoudelijk gezien gewoon een kut argument is omdat er geen data ís. Dus ofwel ze gebruiken data van een team dat niks te maken heeft met het team dat er gaat rijden (wat dus nergens op slaat), ofwel ze baseren het helemaal niet op de data maar op wat anders, en doen alsof het op data gebaseerd is. Wat allebei toch door iemand bevraagd zou moeten worden? Waarom staat er nog geen journalist daar deze vragen te stellenquote:Op donderdag 1 januari 2026 20:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Data klinkt altijd heel spannend maar wordt veel te willekeurig gebruikt. Ik denk dat het 20% 'data' is en 80% boerenverstand/meningen van de selectie commissie.
Ja helemaal mee eens. Je vergelijkt de kans op een medaille op de ploegenachtervolging met Bosker met de kans op een medaille van Prins op de 1500 meter. Ik zou niet weten welke 'data' daar aan te pas komt op uitslagen na.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel hoe ze hun besluit onderbouwen. Dat geven ze als reden voor de aanwijsplek. Ik snap niet hoe ze daarmee 'wegkomen', als het inhoudelijk gezien gewoon een kut argument is omdat er geen data ís. Dus ofwel ze gebruiken data van een team dat niks te maken heeft met het team dat er gaat rijden (wat dus nergens op slaat), ofwel ze baseren het helemaal niet op de data maar op wat anders, en doen alsof het op data gebaseerd is. Wat allebei toch door iemand bevraagd zou moeten worden? Waarom staat er nog geen journalist daar deze vragen te stellen
Ook wel mee eens ja, Snel rijdt hier een fluke-race en wordt in Milaan 9e ofzo.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft vooral middelmaat Snel het karretje van Prins in de poep gereden. Want Kjeld heeft wel een iets grotere kans op een medaille dan Prins, maar Prins heeft zelf wel een véél grotere kans op een medaille dan Snel.
Je vergelijkt eigenlijk de kans op de TP en de kans van Nuis op de 1500m tegenover de kans van Prins op de 1500m. Dan is de keuze toch snel gemaakt?quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. Je vergelijkt de kans op een medaille op de ploegenachtervolging met Bosker met de kans op een medaille van Prins op de 1500 meter. Ik zou niet weten welke 'data' daar aan te pas komt op uitslagen na.
Ja en het fundamentele probleem is dan dus dat die data van uitslagen op de ploegenachtervolgingen, van het afgelopen jaar bv, allemaal niet zijn van het team dat er op de OS nu gaat staan. Dus die data die er is, zegt helemaal niks over de kansen van TP medaille met Bosker met de huidige formatie. Juist bij een onderdeel waarbij samenwerken belangrijk is, maakt het nogal wat uit als er iemand wordt vervangen binnen het team en kun je dus niet zomaar die kansen overnemen alsof dat hetzelfde gaat zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. Je vergelijkt de kans op een medaille op de ploegenachtervolging met Bosker met de kans op een medaille van Prins op de 1500 meter. Ik zou niet weten welke 'data' daar aan te pas komt op uitslagen na.
Ze zeggen dat ze kansen v Nuis op de 1500m niet hebben laten meewegen in de beslissing. Dus puur afweging kans op TP met Bosker vs kans 1500m met Prins. En dan zit je dus met het probleem wat ik hierboven benoem.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je vergelijkt eigenlijk de kans op de TP en de kans van Nuis op de 1500m tegenover de kans van Prins op de 1500m. Dan is de keuze toch snel gemaakt?
Maar dan blijft de vraag, moet je een dergelijk onderdeel op nr 1 in de matrix zetten. Of kan je met de geplaatste schaatsers deze plek invullen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En dat zou ook vrij belachelijk zijn wanneer je 2 world cups wint op dat onderdeel. Net als dat Beune met 3 world cups niet gaat op de 1500m.
Ja, mass start is onvoorspelbaar, maar met 2 world cups dit seizoen heb je een behoorlijke claim om mee te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |