Ja en dan ben je bijna blind en dan krijgen de daders een gebiedsverbod. Dat lijkt me ook een heel fijn gevoel.quote:Op woensdag 31 december 2025 17:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dit is dus precies waarom ik zo'n pleurishekel heb aan dat soort 'vuurwerk'. Er zijn altijd van die tokkies die het wel grappig vinden om dat soort explosieven in jouw richting te smijten puur en alleen om te zien wat er gebeurt.
Met video. <Knip>:quote:
Juist.quote:Op woensdag 31 december 2025 17:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja en dan ben je bijna blind en dan krijgen de daders een gebiedsverbod. Dat lijkt me ook een heel fijn gevoel.
Omdat er niet gehandhaaft wordt. Handhaving is belangrijker op parkeren natuurlijk dan op overlastveroorzakende fatbikes of dit soort vuurwerktokkies. Daar is opeens dan 'geen capaciteit' voor.quote:Op woensdag 31 december 2025 17:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dit is dus precies waarom ik zo'n pleurishekel heb aan dat soort 'vuurwerk'. Er zijn altijd van die tokkies die het wel grappig vinden om dat soort explosieven in jouw richting te smijten puur en alleen om te zien wat er gebeurt.
Ja en als ze zich er niet aan houden kunnen ze zelfs een boete krijgen.quote:Op woensdag 31 december 2025 17:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wow, een heel gebiedsverbod![]()
![]()
Dat zal wel indruk maken.
'Wat je niet wil dat jezelf geschiedt, doe dat voor een ander dan ook niet'quote:Op woensdag 31 december 2025 18:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als anderen het mogen. Waarom zou ik dat in dit geval niet mogen dan? Gezien de reacties laat het juist zien hoe goor hypocriet mensen zijn
https://www.waldnet.nl/wn(...)rbid_in_Opeinde.htmlquote:Op woensdag 31 december 2025 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
Tag me maar als er weer 10+ mongolen geëxplodeerd zijn.
quote:Jongen opgepakt die boa’s bekogelde in Goor
In Goor is gisteravond een jongen aangehouden wegens het bekogelen van boa's met zwaar vuurwerk. "Na de aanhouding vond hij het nodig om één van de politieagenten te beledigen, waar hij dus ook voor werd aangehouden", schrijft de politie op Facebook.
De leeftijd van de minderjarige verdachte is niet bekendgemaakt. Hij wordt verdacht van poging tot zware mishandeling. De jongen is volgens de politie op heterdaad betrapt.
Bij het station van Goor werd gisteravond nog een andere jongen staande gehouden. Hij had boa's uitgescholden. "Hij mag zich in het nieuwe jaar hiervoor komen verantwoorden op het politiebureau want hij was zo stoer om snel weg te fietsen."
Niet alleen voorzichtig doen met vuurwerk, ook op de weg.quote:In het zuidwesten van Noord-Brabant en in Zeeland geldt code geel. Het KNMI waarschuwt voor mogelijke gladheid, doordat natte weggedeelten kunnen bevriezen. Die gladheid verdwijnt aan het einde van de avond.
Omdat het waarschijnlijk zeer plaatselijk glad kan zijn, kunnen verkeersdeelnemers erdoor worden verrast, zegt de weerdienst.
Eerder woensdag adviseerde ook Rijkswaterstaat al rekening te houden met gladde wegen, vooral in het zuiden en oosten van het land.
Vast vuurwerk wat bij de legale handel gekocht wasquote:
Tofquote:Op woensdag 31 december 2025 19:18 schreef Lyrebird het volgende:
Net terug van het door de gemeente georganiseerde vuurwerk (Down Under). Het was 25 graden. Heerlijk! Wel veel muggen. Het vuurwerk was top. Hier mogen particulieren geen vuurwerk afsteken.
Laatste zin raakt een kern van het probleem gewoon strafrechtelijk vervolgen illegaal vuurwerk is illegaal en alle kosten bij deze pauper verhalen.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:10 schreef Momo het volgende:
Man (27) uit Almere ernstig gewond door ongeluk met zwaar vuurwerk
Een 27-jarige man is dinsdagavond ernstig gewond geraakt bij een vuurwerkongeluk in Almere. De man was zelf bezig met zwaar vuurwerk toen het misging.
Dat gebeurde rond tien uur aan de Lise Meitnerstraat. De man uit Almere is met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Over de ernst van de verwondingen kan de politie in verband met privacy niets zeggen.
De oorzaak van het vuurwerkongeluk is nog niet duidelijk. Volgens de politie was de man zelf met het zware vuurwerk bezig, toen het ontplofte. Waar het vuurwerk vandaan kwam is niet bekend.
Meerdere hulpdiensten kwamen met spoed ter plaatse, waaronder twee ambulances en een traumahelikopter.
De politie zette omgeving even af met lint. Er werd ter plekke onderzoek gedaan, onder meer in een zwarte auto die er stond.
Het incident wordt verder strafrechtelijk niet onderzocht, meldt de politie woensdagmorgen.
'Vanwege de privacy niet zeggen'quote:Op woensdag 31 december 2025 19:44 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Laatste zin raakt een kern van het probleem gewoon strafrechtelijk vervolgen illegaal vuurwerk is illegaal en alle kosten bij deze pauper verhalen.
Poging doodslag.quote:Op woensdag 31 december 2025 18:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja en als ze zich er niet aan houden kunnen ze zelfs een boete krijgen.
Toch een hele geruststelling als je in het ziekenhuis ligt omdat er een cobra vlak voor je neus is ontploft.
Ga oliebollen maken in plaats van stemming!quote:Op woensdag 31 december 2025 17:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met video. <Knip>:
https://www.nu.nl/322776/(...)centrum-hengelo.html
Dat is wel een hele mooiequote:Op woensdag 31 december 2025 19:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit lijkt me wel wat voor nieuwjaar 2026.
Ik ga proberen volgend jaar kaartjes van de Efteling vuurwerk show te krijgen, maar die zijn nu al in oktober uitverkocht.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit lijkt me wel wat voor nieuwjaar 2026.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |