abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219770329
Alle vrouwen die ik sprak op de speeddateavonden recent "deden niet aan datingapps"
Het is alsof je bij een vegan restaurantje zit en met een gezicht als Pinokkio zegt dat je nooit bij de Mac zit te vreten.
Groenlinks mensen die zeggen dat ze nooit vliegen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219770413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:34 schreef W00fer het volgende:
Alle vrouwen die ik sprak op de speeddateavonden recent "deden niet aan datingapps"
Het is alsof je bij een vegan restaurantje zit en met een gezicht als Pinokkio zegt dat je nooit bij de Mac zit te vreten.
Groenlinks mensen die zeggen dat ze nooit vliegen.
Ik ben overtuigd niet-vegan.
Vanwege de kosten al wel jarenlang inmiddels Flexitariër. Maar met een cadeaubon van de AH op zak, heb ik mij nu toch wel een Entrecote uit de diepvries (ca 500 gram) veroorloofd. ;) Maar.... die was niet al voor Kerstavond... want die was niet op tijd ontdooid :P :D :+

De Burger King is lekkerder dan Mc :D 8-) - ook zonder broodje. Maar daar keken ze raarder op dan toen ik jaren geleden voor het eerst bij de Mc een Big Mac zonder broodje bestelde. De mensen in de keuken van de Mc waren blijkbaar wat meer ingesteld in 'afwijkende wensen' :D
En ik hoef tegenwoordig ook lang niet altijd meer om een bestekje te vragen :P

Goed.

We hadden het over Dating Apps (en hoe je je zou kunnen presenteren, wat afknappers kunnen zijn, enz.)

Edit: en het gaat nu over de discussie of bellen nog van deze tijd is.
Ja hoor, zeker! (en ook wel videobellen :) :s) )
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_219770508
Ik vind het persoonlijk een teken van onvermogen als je niet kunt bellen. We moeten niet mee gaan in die tendens dat alle onzinverhalen maar normaal gevonden moeten worden. Moet ik straks voor de Gen Z onder ons een Snapchat account aanmaken om met hen in contact te treden? Moet ik op havercappu trakteren anders is het geen succesvolle eerste date?

Is het noodzakelijk om alle lulverhalen over locatie, tijd, periode en misschientjes maar te tolereren? Zijn we in interpersoonlijke communicatie zo ongelofelijk arrogant geworden dat het maar my way or the highway is?

Ik lees wel eens de verhalen van Japke D Bouma over kantoorperikelen, het geroddel bij de koffieautomaat en moderne kantoortuinonzin en dat is met een kwinkslag, een grapje, een hyperbool, uitvergroting van domme dingen. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat de mensen tegenwoordig echt knettergek zijn geworden.
pi_219770841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:52 schreef W00fer het volgende:
Ik vind het persoonlijk een teken van onvermogen als je niet kunt bellen. We moeten niet mee gaan in die tendens dat alle onzinverhalen maar normaal gevonden moeten worden. Moet ik straks voor de Gen Z onder ons een Snapchat account aanmaken om met hen in contact te treden? Moet ik op havercappu trakteren anders is het geen succesvolle eerste date?

Is het noodzakelijk om alle lulverhalen over locatie, tijd, periode en misschientjes maar te tolereren? Zijn we in interpersoonlijke communicatie zo ongelofelijk arrogant geworden dat het maar my way or the highway is?

Ik lees wel eens de verhalen van Japke D Bouma over kantoorperikelen, het geroddel bij de koffieautomaat en moderne kantoortuinonzin en dat is met een kwinkslag, een grapje, een hyperbool, uitvergroting van domme dingen. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat de mensen tegenwoordig echt knettergek zijn geworden.
Zijn het retorische vragen?

Zijn het mijmeringen?
Zijn het herinneringen?
Zijn het toekomstbeelden?

Of wil je daadwerkelijk een serieus antwoord op al je vragen. En stellingen/ meningen, btw.
pi_219770863
Ik kan wel de cabaretier Arnout Van den Bossche aanraden om te kijken/ bezoeken. Voor een luchtige, humorvolle kijk op het leven. Waaronder ook het verschil man/vrouw, ook binnen de Dating Apps. :P

Ik ben naar een show van hem geweest (Coach (theatertour 2025-2026), echt kostelijk gelachen! En ook echt interactie met de zaal, want hij vraagt bijvoorbeeld - in het algemeen - wie er op dating apps zit.

Je kan hem o.a. kennen van De Standaardkloof (YT-linkje).
Hij heeft al meerdere voorstellingen gemaakt, en put volgens mij wel uit eerdere shows als een soort Rode Draad.
2010: De Relatiefluisteraar
2016: Burn-out voor Beginners
2024: Coach

Arnout Van den Bossche
SPOILER: (Hofstade, 1974),
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219770875
Kijk dit zijn nu de tips waar we wat aan hebben.
pi_219770977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:52 schreef W00fer het volgende:

Afspreken en even half uurtje koffie moet het uitgangspunt zijn, vanuit daar kun je nog meer kanten op, maar niet eerst fucking videobellen, wat een onzin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219771619
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 17:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Afspreken en even half uurtje koffie moet het uitgangspunt zijn, vanuit daar kun je nog meer kanten op, maar niet eerst fucking videobellen, wat een onzin.
Een half uurtje koffie betekent in de praktijk een half uur erheen reizen, een half uur terug, kosten maken.
Waarom zou je dat doen bij Mien met haar rookstem?

Vaak weet je door 10 minuten videobellen al genoeg: dit is prima of hier moet je snel wegrennen. Het eerste idiotenfilter.

Tenzij jij je Tinder op 5km hebt staan en er honderden gewillige vrouwen om de hoek wonen waar je op je pantoffels naartoe kunt lopen natuurlijk.
pi_219771904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 18:41 schreef W00fer het volgende:

[..]
Een half uurtje koffie betekent in de praktijk een half uur erheen reizen, een half uur terug, kosten maken.

Vaak weet je door 10 minuten videobellen al genoeg: dit is prima of hier moet je snel wegrennen. Het eerste idiotenfilter.

Tenzij jij je Tinder op 5km hebt staan en er honderden gewillige vrouwen om de hoek wonen waar je op je pantoffels naartoe kunt lopen natuurlijk.
Met videobellen kan ik persoonlijk gewoon niet goed genoeg mezelf zijn dus is dat geen optie bij mij.
pi_219772399
Huh, niet goed genoeg mijzelf zijn? Moet je dan persé met iemand op date, daar een paar biertjes wegtikken voordat je wat kan vertellen ofzo?
pi_219772562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 18:41 schreef W00fer het volgende:

[..]

Vind je niet dat je het allemaal iets te serieus neemt als je per se vooraf wil videobellen?
pi_219773826
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:02 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Vind je niet dat je het allemaal iets te serieus neemt als je per se vooraf wil videobellen?
Zoals ik zei, ergens heengaan om erachter te komen dat iemand ongeinteresseerd op een terrasstoel zit te hangen, of bij een wandeling als een klein eendje achter moeders aanloopt zie ik niet echt meer zitten.
Dan kijk ik liever even de kat uit de boom via bellen of videobellen dan heb je gelijk een stem bij een profiel en kun je vanuit daaruit verder. Je wilt niet weten hoeveel halfzachte natte kranten je dan al kunt skippen, waar het helemaal de moeite niet voor is om uit je nest te komen.
pi_219775452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 22:10 schreef W00fer het volgende:
Zoals ik zei, ergens heengaan om erachter te komen dat iemand ongeinteresseerd op een terrasstoel zit te hangen, of bij een wandeling als een klein eendje achter moeders aanloopt zie ik niet echt meer zitten.
Kun je dat niet al aardig afleiden uit het profiel en aan het chat-contact vóór het videobellen? Daten hoeft voor mij niet efficiënt te zijn. En het perfecte plaatje bestaat niet. Misschien loopt zij bij de eerste date als een klein eendje achter mij aan, maar laat ik mij op andere fronten juist graag wat meer door haar leiden. Nieuwsgierigheid naar de ander is belangrijk: niet te snel conclusies trekken. Volgens mij moet je het dus ook wat tijd geven. Bovendien kunnen wij wel proberen het dating-proces te rationaliseren, maar of jij je tot iemand aangetrokken voelt hangt (mede) af van iemands feromonen. Die neem je niet waarop iemands datingprofiel of tijdens het videobellen; wel bij een fysieke ontmoeting.
pi_219776881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 22:10 schreef W00fer het volgende:

[..]
Dan kijk ik liever even de kat uit de boom via bellen of videobellen dan heb je gelijk een stem bij een profiel en kun je vanuit daaruit verder. Je wilt niet weten hoeveel halfzachte natte kranten je dan al kunt skippen, waar het helemaal de moeite niet voor is om uit je nest te komen.
Echt menselijk contact even face to face is sowieso beter. En zou ook de norm moeten zijn. Videobellen is zoiets kinderachtigs.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:50:41 #115
174940 W00fer
Maar echt
pi_219792522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:03 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Kun je dat niet al aardig afleiden uit het profiel en aan het chat-contact vóór het videobellen? Daten hoeft voor mij niet efficiënt te zijn. En het perfecte plaatje bestaat niet. Misschien loopt zij bij de eerste date als een klein eendje achter mij aan, maar laat ik mij op andere fronten juist graag wat meer door haar leiden. Nieuwsgierigheid naar de ander is belangrijk: niet te snel conclusies trekken. Volgens mij moet je het dus ook wat tijd geven. Bovendien kunnen wij wel proberen het dating-proces te rationaliseren, maar of jij je tot iemand aangetrokken voelt hangt (mede) af van iemands feromonen. Die neem je niet waarop iemands datingprofiel of tijdens het videobellen; wel bij een fysieke ontmoeting.
Nee dat kan niet want mensen kunnen online echt perfect toneelspelen. Je overspoelen met aandacht, lieve berichtjes, prachtige foto's voorzien van filters of oude foto's enzovoort. Tijd kun je het niet geven, want 9 van de 10 keer cancelt de vrouw het na de eerste date om totaal onduidelijke, ongemotiveerde of onredelijke gronden. Of je hoort gewoon helemaal niks meer.

Als ik voor iedere matige date moet gaan reizen om een paar feromonen te gaan ruiken dan gaat dat serieus tijd kosten en in de papieren lopen.
pi_219792787
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:50 schreef W00fer het volgende:
Als ik voor iedere matige date moet gaan reizen om een paar feromonen te gaan ruiken dan gaat dat serieus tijd kosten en in de papieren lopen.
Ik lees het al. Jij hebt dates te over. Een luxeprobleem voor veel mannen hier, die juist klagen dat geen enkele leuke vrouw in hen geïnteresseerd is/op date wil. :) <grapje>
pi_219793167
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen echt voor hun plezier daten. Ik ben er begin deze winter mee gestopt, omdat ik het vooral als pure energieverspilling ervoer. Bijna dagelijks kreeg ik één of twee matches die nauwelijks moeite deden. Meestal bleef het bij een “hoi” of “hi”. En als er al een vraag kwam over mijn profiel, dan ging het vrijwel altijd om iets wat letterlijk al in mijn profieltekst stond. Zo staat mijn baan daar duidelijk vermeld, en toch kreeg ik vragen als: “Oh, jij werkt als…?”

Op Bumble had ik altijd een openingsvraag: met wie zou jij het liefst iets gaan eten? In negen van de tien gevallen kreeg ik alleen een antwoord, zonder enige wedervraag. Geen interesse, geen nieuwsgierigheid, geen poging om het gesprek gaande te houden.

Wanneer mannen wél geïnteresseerder leken, kwam ik meestal al snel achter één van twee dingen. Of ze waren met meerdere mensen tegelijk aan het daten en begrepen niet dat ik daar geen interesse in had. Of ze richtten zich juist extreem op mij, waarna later bleek dat ze nog bij hun ex woonden, emotioneel niet over hun ex heen waren, of dat er een ander addertje onder het gras zat. Bijvoorbeeld dat ze nog bij hun moeder in de tuin woonden, of dat er andere vreemde, niet eerder benoemde omstandigheden speelden.

Ik vind dates op zichzelf ook helemaal niet leuk. De meeste dates die ik heb gehad, waren na een lange werkdag. Ik verwacht dan simpelweg dat er iets gegeten wordt. Ik heb de hele dag gewerkt en geen tijd of energie om ook nog te koken als ik daarna iemand moet zien. In het weekend doe ik liever iets actiefs, iets wat daadwerkelijk leuk is.

Wat ik al helemaal niet begrijp, is dat mannen van mij verwachten dat ik dertig minuten met de trein reis om naar hun stad te komen, terwijl ze zelf nooit voorstellen om mijn kant op te komen. En dan wordt er vaak niet eens overwogen om, als tegenprestatie voor die moeite, het etentje te betalen.

Tegelijkertijd hoor ik veel mannen klagen dat vrouwen golddiggers zouden zijn. Maar ondertussen verwachten ze wel volledige inzet van mij, volledige monogamie, en exclusieve aandacht, terwijl ze zelf met tientallen anderen praten en niet eens vijf euro willen uitgeven aan een koffie. Bij wijze van spreken.

Het enige wat ik van een man verwacht tijdens het chatten, is dat hij gewoon dagelijks even met mij praat. Ik wil iemand leren kennen. Ik wil weten of we op dezelfde lijn zitten. En ik verwacht dat, als er een tweede date komt, ik de enige ben die hij ziet. Dat is geen relatie. Een relatie is toekomstgericht. Dit gaat simpelweg over monogaam daten.
Ik ga niet investeren in iemand die mij slechts als een optie ziet en na meerdere dates alsnog voor iemand anders kiest. Ik ben geen vending machine. Ik ben een keuze.

Ik begrijp tot slot werkelijk niet dat andere vrouwen dit wel accepteren.
Wanneer mensen dan zeggen dat ik toch ook met meerdere mensen tegelijk zou kunnen daten, denk ik alleen maar: als het aanbod zo slecht is, is het überhaupt al een luxe als er iemand tussen zit die interessant genoeg is om überhaupt mee af te spreken.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 22:22:03 #118
441859 crew  Lenny77
pi_219793425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:50 schreef W00fer het volgende:

Tijd kun je het niet geven, want 9 van de 10 keer cancelt de vrouw het na de eerste date om totaal onduidelijke, ongemotiveerde of onredelijke gronden. Of je hoort gewoon helemaal niks meer.

Dan was jij het gewoon niet voor hun.
Ik denk niet dat er meer achter te zoeken valt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:38:31 #119
174940 W00fer
Maar echt
pi_219793545
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan nog kunnen ze dat gewoon netjes aangeven. "het wordt hem niet W00fer" klaar.
Niet al die lulverhalen, stiekeme shit of ghosten. Dat is pas kinderachtig.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 22:43:00 #120
441859 crew  Lenny77
pi_219793578
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:38 schreef W00fer het volgende:

[..]
Dan nog kunnen ze dat gewoon netjes aangeven. "het wordt hem niet W00fer" klaar.
Niet al die lulverhalen, stiekeme shit of ghosten. Dat is pas kinderachtig.
En dan de pech hebben iemand te treffen die een kort lontje heeft en niet tegen afwijzing kan..

Je hebt gewoon gelijk hoor, maar je wil niet weten hoe akelig een man kan doen als je geen interesse hebt.
Iemand die smoesjes gebruikt probeert nog op een onhandige manier en een omweg te laten weten dat het niets wordt. Degene waar je niets meer van hoort die interesseert het geen hol.
pi_219793600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vind het ook maar raar om zknder reden te cancelen. Ik ben itt veel mannen wél opgevoed en zeg altijd eerlijk waarom.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 23:17:14 #122
174940 W00fer
Maar echt
pi_219793864
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En dan de pech hebben iemand te treffen die een kort lontje heeft en niet tegen afwijzing kan..

Je hebt gewoon gelijk hoor, maar je wil niet weten hoe akelig een man kan doen als je geen interesse hebt.
Iemand die smoesjes gebruikt probeert nog op een onhandige manier en een omweg te laten weten dat het niets wordt. Degene waar je niets meer van hoort die interesseert het geen hol.
Nee nee nee niet altijd die onzinsmoes dat alle mannen gelijk agressief worden. Als vrouwen door mij netjes behandeld worden mogen ze ook gewoon dat terugdoen. Geen omwegen en uitvluchten.

Ik ben dat stigma echt helemaal zat dat mannen allemaal viezeriken zijn die dickpic's sturen, stalken, agressief worden. Ik kan over vrouwen ook nog 12 verhalen vertellen. Die je gaan chanteren, onder druk zetten, stalken, bellen, of hun ex laten bellen of hun vriendinnen tegen je opstoken.

Als je 30+ bent en je kunt niet met afwijzing omgaan dan ben je gewoon echt een sneuneus.
Andersom ook als vrouw zijnde als je ruim een uur met een man in een café hebt gezeten en je zegt laten we het even bezinken en dan bel je zo iemand op (desnoods met afgeschermd nummer) en zeg je het wordt hem niet. Wat wil diegene doen? Jouw afgeschermde nummer terugbellen? :')

Maar gewoon ballen tonen naar een man en zeggen he ik waardeer je inzet maar dit wordt hem niet, dat ontbreekt. Ik ken maar zeer weinig vrouwen die gewoon vertellen wat ze denken.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 23:28:24 #123
441859 crew  Lenny77
pi_219793955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:17 schreef W00fer het volgende:

[..]
Nee nee nee niet altijd die onzinsmoes dat alle mannen gelijk agressief worden. Als vrouwen door mij netjes behandeld worden mogen ze ook gewoon dat terugdoen. Geen omwegen en uitvluchten.

Ik ben dat stigma echt helemaal zat dat mannen allemaal viezeriken zijn die dickpic's sturen, stalken, agressief worden. Ik kan over vrouwen ook nog 12 verhalen vertellen. Die je gaan chanteren, onder druk zetten, stalken, bellen, of hun ex laten bellen of hun vriendinnen tegen je opstoken.

Als je 30+ bent en je kunt niet met afwijzing omgaan dan ben je gewoon echt een sneuneus.
Andersom ook als vrouw zijnde als je ruim een uur met een man in een café hebt gezeten en je zegt laten we het even bezinken en dan bel je zo iemand op (desnoods met afgeschermd nummer) en zeg je het wordt hem niet. Wat wil diegene doen? Jouw afgeschermde nummer terugbellen? :')

Maar gewoon ballen tonen naar een man en zeggen he ik waardeer je inzet maar dit wordt hem niet, dat ontbreekt. Ik ken maar zeer weinig vrouwen die gewoon vertellen wat ze denken.
Niet alle mannen nee. Meer mannen niet dan wel.
Maar als je het al ervaren hebt, dan word je wel een stuk voorzichtiger.
En dat uurtje met iemand zitten zegt helemaal niets over hoe zo iemand zal reageren. Ook al was hij erg netjes.

Maar he geloof lekker wat je wil..
Ik heb mijn lesje meerlaags hardhandig geleerd. En ik ben niet de enige.
Net zoals jij je lesjes hebt geleerd en niet meer aan bepaalde dingen mee wil doen, ook al zijn er genoeg vrouwen die niet faken op foto's of wat dan ook doen waar jij je aan stoort.
We leren helaas door schade en schande.
pi_219794089
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:17 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat deze negatieve houding ook doorsijpelt in dates of de chats die moeten leiden naar een date.
Zelf snap ik ghosten wellicht omdat ik het zelf ook wel eens heb gedaan, ook uit bescherming voor diegene om haar niet te kwetsen.

Het is vooral instelling, een meid moet een aanvulling zijn op mijn leven, heb het prima naar mij zin alleen en ik ga er ook vanuit dat dit zelfde geldt voor de vrouw die ik ga daten of een match mee heb.
Een match betekent helemaal niets voor mij, waar ik weet dat vrouwen heel selectief swypen en misschien mij wel uit de 100 mannen kiezen. Het enige wat ik denk is van, ok ze zou mij doen. _O-

Je vergeet volgens mij dat vrouwen daadwerkelijk bang zijn om iemand toch af te wijzen, zeker als ze posts lezen zoals jij nu al tijdje maakt. Het is zo onaantrekkelijk om continue maar af te geven op vrouwen. Ik zou bijna zeggen installeer Grinder.
Voel alleen maar negativiteit, heb je wel leuke dates gehad uberhaupt de laatste jaren?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219794346
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:54 schreef Ansa het volgende:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen echt voor hun plezier daten. Ik ben er begin deze winter mee gestopt, omdat ik het vooral als pure energieverspilling ervoer. Bijna dagelijks kreeg ik één of twee matches die nauwelijks moeite deden. Meestal bleef het bij een “hoi” of “hi”. En als er al een vraag kwam over mijn profiel, dan ging het vrijwel altijd om iets wat letterlijk al in mijn profieltekst stond. Zo staat mijn baan daar duidelijk vermeld, en toch kreeg ik vragen als: “Oh, jij werkt als…?”

Op Bumble had ik altijd een openingsvraag: met wie zou jij het liefst iets gaan eten? In negen van de tien gevallen kreeg ik alleen een antwoord, zonder enige wedervraag. Geen interesse, geen nieuwsgierigheid, geen poging om het gesprek gaande te houden.

Wanneer mannen wél geïnteresseerder leken, kwam ik meestal al snel achter één van twee dingen. Of ze waren met meerdere mensen tegelijk aan het daten en begrepen niet dat ik daar geen interesse in had. Of ze richtten zich juist extreem op mij, waarna later bleek dat ze nog bij hun ex woonden, emotioneel niet over hun ex heen waren, of dat er een ander addertje onder het gras zat. Bijvoorbeeld dat ze nog bij hun moeder in de tuin woonden, of dat er andere vreemde, niet eerder benoemde omstandigheden speelden.

Ik vind dates op zichzelf ook helemaal niet leuk. De meeste dates die ik heb gehad, waren na een lange werkdag. Ik verwacht dan simpelweg dat er iets gegeten wordt. Ik heb de hele dag gewerkt en geen tijd of energie om ook nog te koken als ik daarna iemand moet zien. In het weekend doe ik liever iets actiefs, iets wat daadwerkelijk leuk is.

Wat ik al helemaal niet begrijp, is dat mannen van mij verwachten dat ik dertig minuten met de trein reis om naar hun stad te komen, terwijl ze zelf nooit voorstellen om mijn kant op te komen. En dan wordt er vaak niet eens overwogen om, als tegenprestatie voor die moeite, het etentje te betalen.

Tegelijkertijd hoor ik veel mannen klagen dat vrouwen golddiggers zouden zijn. Maar ondertussen verwachten ze wel volledige inzet van mij, volledige monogamie, en exclusieve aandacht, terwijl ze zelf met tientallen anderen praten en niet eens vijf euro willen uitgeven aan een koffie. Bij wijze van spreken.

Het enige wat ik van een man verwacht tijdens het chatten, is dat hij gewoon dagelijks even met mij praat. Ik wil iemand leren kennen. Ik wil weten of we op dezelfde lijn zitten. En ik verwacht dat, als er een tweede date komt, ik de enige ben die hij ziet. Dat is geen relatie. Een relatie is toekomstgericht. Dit gaat simpelweg over monogaam daten.
Ik ga niet investeren in iemand die mij slechts als een optie ziet en na meerdere dates alsnog voor iemand anders kiest. Ik ben geen vending machine. Ik ben een keuze.

Ik begrijp tot slot werkelijk niet dat andere vrouwen dit wel accepteren.
Wanneer mensen dan zeggen dat ik toch ook met meerdere mensen tegelijk zou kunnen daten, denk ik alleen maar: als het aanbod zo slecht is, is het überhaupt al een luxe als er iemand tussen zit die interessant genoeg is om überhaupt mee af te spreken.
Hier wel iemand die dating leuk vindt en moet ik ook toegeven dat ook wel eens gemultidate heb of zelfs op dit moment doe. Begrijp mij goed ik hou er zelf ook niet van en heb ook wel eens matches verteld dat ik haar eerder had geliked en ondertussen een klik had met een meid. Echter ondanks dat ik zeker niet mag klagen met matches, is het gewoon hengel uitgooien en kijken wie hapt.

Wanneer ik nog niet officieel in een relatie zit en gewoon aan het daten bestaat nl. ook gewoon de kans dat de meid dit doet, heb wel eens 2 breeze dates wat korter achter elkaar gepland en dat deze beide matchten. Uiteindelijk voor 1 gekozen zonder de andere natuurlijk te benoemen.

Een man swyped in een goed kwartiertje zo 100 meiden naar rechts, terwijl een meid er 99 wegswyped en 1 uitkiest. Soms vergeet ik dit, als ik besteed te weinig aandacht aan haar, maar zoals gezegd heb ik een leuk leven zonder een relatie.
Ik snap wel dat mannen vaker multidaten dan vrouwen, voor velen vliegen de matches niet om de oren. Als je dan toevallig 2 of meerdere matches achter elkaar hebt ga je niet direct je eigen glazen ingooien.

Het is wel zo bij matches dat ik de lead neem en ik geen probleem heb om eerste date op haar kant op te komen, heb die dikke BMW natuurlijk niet voor niets. Mijn eerste date met de meid waar ik nu al tijdje mee ga en het bed heb gedeeld heb ik zelfs op van treinstation bij haar in de buurt opgehaald en naar restaurant gereden. Dit was voor mij goed een uurtje rijden, maar ondertussen is ze al wel 2x bij mij geweest met de trein en blijven slapen.

Ik vind dat een man best galant en een gentleman mag en hoort te zijn tijdens de eerste date, dit bepaalt natuurlijk ook alles. Mijn matches haal ik vaak gemakkelijk over door gewoon een plek met mooi uitzicht te vinden of zelfs i.c.m. combinatie met haar hond te gaan lopen ergens. Zelf voel ik altijd wel aan of een meid sneller wil afspreken of eerst veel wil chatten, af en toe stel ik ook gewoon de vraag wat haar voorkeur is of wat langer chatten of direct wat plannen.

Herken mij ook totaal niet in het beeld van wat jij schetst, maar wellicht heb ik daarom als weinige mannen nog wel een positieve date ervaring. Van elke date of kortbondige fling/fwb leer je van wat je wil of niet wil, althans dat doe ik wel. Mensen zijn te opzoek naar perfectie en een relatie, verwachten te veel, met een relaxte instelling kom je als man veel verder in mijn ogen.

Enige wat ik zelf nog wel moeilijk vindt aan daten is dat ik snel verliefd kan worden, maar ook sommige echt knappe dames dus wat langer mee date maar niet echt verliefd op wordt en ik haar moet kwetsen. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren echt dames gedate en bed mee gedeeld waar ik zelf van mening was dat ze out of my league waren looks wise. Echter heeft dit ook nadelig effect is dat mijn standaarden qua looks ook omhoog zijn gegaan, terwijl we allemaal oud en rimpelig worden. Maar ik moet wel echt het wow effect hebben, dat ik zo trots als een pauw naast mijn meid loop, it's all or nothing.

Volgens mij ben ik echt een uitzondering zo, mijn openingen beginnen ook altijd met iets grappigs dan wel vraag over haar b.v. huisdieren op foto's. Nooit hoe het gaat en vermijd ook vaak topics zoals werk of politiek. Laatste tijd openen meiden wel gewoon vaak met "Hoi ..., hoe is het?" en dat buig ik vaak om direct om naar een heel ander onderwerp.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')