Ik zou er alleszins niet op ingaan. Want idd: FWB/ONS.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:58 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Jij lijkt ontspannen in het datingproces te zitten. Dat lijkt mij goed. Ik probeer er ook zo in te staan. Bij Happn, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere datingsties en -apps, kun je aangeven wat je zoekt. De keuzes zijn: 'Een serieuze relatie', 'Een korte relatie', 'We zien wel wat er van komt', 'Friends with benetifs', 'Vriendschap', 'Op stap gaan'. Ik woon al 20 jaar alleen en heb nooit een relatie gehad. De behoefte om met iemand samen te wonen is bij mij in de loop der jaren enorm afgezwakt. Toch kun je op verschillende manieren aan een serieuze relatie invulling geven. Samenwonen en kinderen hoeven daar niet per se deel van uit te maken. Maar voor veel mesen is dat natuurlijk wel zo. Wat mij betreft kan een LAT-relatie waarbij je elkaar niet elke week ziet net zo goed een serieuze relatie zijn. Mijn tweede probleem met het etiket 'serieuze relatie' is, dat een serieuze relatie geen doel op zich moet worden. Zoals gezegd wil ik er ontspannen ingaan. Een date is geen sollicitatie, maar een ontmoeting. Als het gezellig is en naar meer smaakt, is dat voldoende en kun je samen gaan ontdekken of er meer raakvlakken zijn enzovoorts. Liefde moet immers ook de tijd hebben om te kunnen groeien. Om deze twee redenen heb ik op mijn profiel gekozen voor 'We zien wel wat er van komt'. Maar hoewel ik dat dus beslist niet bedoel, vrees ik een beetje dat vrouwen dit lezen als: "Hij zoekt stiekem gewoon een FWB/ONS." Hoe kijk jij daar tegenaan? Had ik tóch 'Serieuze relatie' op mijn profiel moeten noteren, of was het juist eerlijk om aan te geven dat het alle kanten op kan en ik de tijd wil nemen om dat te ontdekken? Eerlijkheid is leuk, maar je kunt jezelf er ook mee in de voet schieten.
Ik begrijp dat nooit zo goed, dat 'serieuze relatie'. Alsof je vanaf dat moment alleen maar serieus bent en elke lol in de relatie eraf is vanwege alle verplichtingen die hier bij komen kijkenquote:Op maandag 12 januari 2026 07:58 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Jij lijkt ontspannen in het datingproces te zitten. Dat lijkt mij goed. Ik probeer er ook zo in te staan. Bij Happn, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere datingsties en -apps, kun je aangeven wat je zoekt. De keuzes zijn: 'Een serieuze relatie', 'Een korte relatie', 'We zien wel wat er van komt', 'Friends with benetifs', 'Vriendschap', 'Op stap gaan'. Ik woon al 20 jaar alleen en heb nooit een relatie gehad. De behoefte om met iemand samen te wonen is bij mij in de loop der jaren enorm afgezwakt. Toch kun je op verschillende manieren aan een serieuze relatie invulling geven. Samenwonen en kinderen hoeven daar niet per se deel van uit te maken. Maar voor veel mesen is dat natuurlijk wel zo. Wat mij betreft kan een LAT-relatie waarbij je elkaar niet elke week ziet net zo goed een serieuze relatie zijn. Mijn tweede probleem met het etiket 'serieuze relatie' is, dat een serieuze relatie geen doel op zich moet worden. Zoals gezegd wil ik er ontspannen ingaan. Een date is geen sollicitatie, maar een ontmoeting. Als het gezellig is en naar meer smaakt, is dat voldoende en kun je samen gaan ontdekken of er meer raakvlakken zijn enzovoorts. Liefde moet immers ook de tijd hebben om te kunnen groeien. Om deze twee redenen heb ik op mijn profiel gekozen voor 'We zien wel wat er van komt'. Maar hoewel ik dat dus beslist niet bedoel, vrees ik een beetje dat vrouwen dit lezen als: "Hij zoekt stiekem gewoon een FWB/ONS." Hoe kijk jij daar tegenaan? Had ik tóch 'Serieuze relatie' op mijn profiel moeten noteren, of was het juist eerlijk om aan te geven dat het alle kanten op kan en ik de tijd wil nemen om dat te ontdekken? Eerlijkheid is leuk, maar je kunt jezelf er ook mee in de voet schieten.
Die keuze lees ik altijd als " ik wil alleen seks maar dat kan eenmalig of vaker".quote:Op maandag 12 januari 2026 07:58 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Hoe naar om te denken dat veiligheid creeeren " verplichtingen" zijnquote:Op maandag 12 januari 2026 09:07 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nooit zo goed, dat 'serieuze relatie'. Alsof je vanaf dat moment alleen maar serieus bent en elke lol in de relatie eraf is vanwege alle verplichtingen die hier bij komen kijken
Als iemand tegen me zegt: "we zijn nu echt serieus aan het worden", dan denk ik altijd "and that's where the trouble starts"
Nouja loop eens een middagje door het winkelcentrum en je ziet gewoon een hoop stellen lopen van allerlei soorten en maten. Van knap tot lelijk en van arm tot rijk. Blijkbaar kan dat gewoon.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:11 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dus iedere opiniemaker is aan het projecteren? Dan kunnen we net zo goed alle talkshows, interviews, opiniestukken in de krant en boeken (die veelal subjectief zijn) verbieden.
Wie zegt dat ik de enige ben? Misschien ben ik de enige die zich uitspreekt, dat is dan de stand van het land dat niemand meer zijn kop boven het maaiveld uit durft te steken, omdat ie er anders afgehakt wordt door laffe toetsenbordridders die zelf niks meemaken of alleen fake succesverhalen ventileren?
Je hebt tegenwoordig ook een datingapp specifiek voor FWB/ONS maar ben de naam kwijt.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zou er alleszins niet op ingaan. Want idd: FWB/ONS.
Makkelijke seks.
Hoezo is elke lol er af? Dan moet je gewoon geen relatie nemen. Simpel toch?quote:Op maandag 12 januari 2026 09:07 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nooit zo goed, dat 'serieuze relatie'. Alsof je vanaf dat moment alleen maar serieus bent en elke lol in de relatie eraf is vanwege alle verplichtingen die hier bij komen kijken
Als iemand tegen me zegt: "we zijn nu echt serieus aan het worden", dan denk ik altijd "and that's where the trouble starts"
WPPN?quote:Op maandag 12 januari 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook een datingapp specifiek voor FWB/ONS maar ben de naam kwijt.
FOK!quote:Op maandag 12 januari 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook een datingapp specifiek voor FWB/ONS maar ben de naam kwijt.
Persoonlijk vind ik het echt ongelofelijk asociaal wanneer iemand mij afwijst op een manier die mij het gevoel geeft dat ik geen waarde heb. Als iemand niet met mij verder wil, accepteer ik dat volledig. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar er is een groot verschil tussen iemand die zegt: “Ik vond onze date gezellig, maar ik voel geen romantische klik,” en iemand die zegt: “Je hebt mij niet overtuigd.”quote:Op maandag 12 januari 2026 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja loop eens een middagje door het winkelcentrum en je ziet gewoon een hoop stellen lopen van allerlei soorten en maten. Van knap tot lelijk en van arm tot rijk. Blijkbaar kan dat gewoon.
En dat mensen bij online daten niet altijd op de netste manier afwijzen, dat is ook intussen niks nieuws meer. De dingen waar je over klaagt maakte ik ook al eens mee toen ik als 18 jarige wel eens probeerde via TMF chat meiden te scoren. Dan is meer dan 20 jaar geleden. En toen mijn datingperiode was tussen 2017 en 2020, heb ik ze ook allemaal mee mogen maken. Het hoort een beetje bij online daten, waar je elkaar verder totaal niet kende.
Alleen is het totaal onzinnig om je er zo over op te gaan winden. Het gaat niet veranderen. Bovendien of ze je nou hoffelijk afwijst of op een asomanier. Het eindresultaat is hetzelfde. Geen wederzijdse klik, dus geen vervolg.
Maar kennelijk zijn veel vrouwen aanvankelijk toch wel in je geinteresseerd, anders had je geen gesprekken of dats. Dus als dat zo vaak mis gaat, is er wellicht iets in je gedrag dat vrouwen onprettig vinden. Kan heel onbewust zijn. Maar wel iets om naar te kijken. Werkt iig beter dat klagen.
Kan je prima vinden, en je mag ook best even mopperen en schelden als een vent je op een asociale manier afpoeiert.quote:
Ik denk dat ik beter moet selecteren aan de poort vooral.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan je prima vinden, en je mag ook best even mopperen en schelden als een vent je op een asociale manier afpoeiert.
Maar uiteindelijk maakt het voor het resultaat geen verschil en bovendien ga je het ook niet veranderen. Dus het is zinloos om er al die gefrustreerde epistels over te schrijven.
Daten?quote:Op maandag 12 januari 2026 12:45 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter moet selecteren aan de poort vooral.
Ik herhaal het nog maar even.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:41 schreef Armani XL het volgende:
[modbreak]
Het topic gaat over de apps/sites en de ervaringen daarmee.
Er is een aparte reeks over daten: R&P / Het Datingtopic #241 - Met Kerst moet niemand alleen zijn O+
Graag daar verder nu met betrekking tot de dates zelf.[/modbreak]
Dat selecteer je er niet altijd uit. Het is gewoon onderdeel van het daten helaas.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:45 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter moet selecteren aan de poort vooral.
Nou, nee, een persoon laat al eerdee hints zien dat hij of zij zichzelf de prijs vindt.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat selecteer je er niet altijd uit. Het is gewoon onderdeel van het daten helaas.
En daar is helemaal niets mis mee. Ook niet de wens hiervoor.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou willen dat iedereen netjes op de voor hen bedoelde app bleef. ENM op Feeld en evt Tinder, monogame LTR op Bumble etc.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En daar is helemaal niets mis mee. Ook niet de wens hiervoor.
Ik ben er alleszins niet het type voor.
Ik wil zoveel...quote:Op maandag 12 januari 2026 16:15 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik zou willen dat iedereen netjes op de voor hen bedoelde app bleef. ENM op Feeld en evt Tinder, monogame LTR op Bumble etc.
Ik ken Happn niet, maar bij de meeste datingapps en sites kun je wel een stukje over jezelf vertellen. Zou je daar niet een kleine toelichting in kwijt kunnen?quote:Op maandag 12 januari 2026 07:58 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dit. Iets serieus willen geeft sowieso geen garantie dat het ook echt een relatie zal worden. Maar je insteek is wel serieus.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:42 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik ken Happn niet, maar bij de meeste datingapps en sites kun je wel een stukje over jezelf vertellen. Zou je daar niet een kleine toelichting in kwijt kunnen?
De we zien wel waar het schip strand is meestal niet waar vrouwen die "iets serieus" zoeken snel op zullen reageren denk ik, dan kun je mi toch beter de optie serieuze relatie kiezen en dan in een chat meer uitleg geven. In mijn ervaring gaat het in het gesprek toch al snel over waar je naar op zoek bent.
Ik vind het ook niet erg als een man en ik op 4 exclusieve dates gaan en het niks wordt. Bij mij zjt het punt in dat een man zegt dar hij verder wil zoeken en mij het idee geeft dat ik placeholder ben. Dat is het hele beeld wat ik ook heb bij we zien wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit. Iets serieus willen geeft sowieso geen garantie dat het ook echt een relatie zal worden. Maar je insteek is wel serieus.
'We zien wel' is meer: lang leve de lol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |