Geen doorkomen aan.quote:
quote:
Mand.quote:De tekst gaat over ervaringen met (spiritueel) narcisme. Spiritueel narcisten plaatsen zichzelf moreel en spiritueel boven anderen, nemen geen verantwoordelijkheid voor eigen fouten en claimen als enigen de waarheid te zien. Dit wordt beschreven als een gevaarlijke vorm van kwetsbaar narcisme, vooral wanneer er macht of invloed bij komt kijken.
Er wordt een terugkerend patroon geschetst van vooral mannen die weinig succes hebben in reguliere carrières en zich vervolgens profileren als guru, coach, spreker of schrijver. Publiekelijk presenteren zij zich als wijs of slachtoffer, terwijl zij privé manipulatief, ontrouw, agressief en schadelijk gedrag vertonen.
De kernboodschap is dat mensen die claimen het enige juiste pad of de absolute waarheid te kennen vaak narcistische trekken hebben, en daarom beter gemeden kunnen worden.
Je AI is stuk, ze haalt Sylvia en Juliana door elkaar.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:29 schreef Ansa het volgende:
Het bekendste voorbeeld dat veel mensen kennen, is Jomanda, die destijds grote invloed had op koningin Juliana.
Hoe kan dat nou, een hoogbegaafd iemand plukt dat er toch uitquote:Op dinsdag 30 december 2025 15:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je AI is stuk, ze haalt Sylvia en Juliana door elkaar.
Nee, dit gaat gewoon weer over TS. Die heeft het namelijk altijd over zichzelf. Dat heeft iets narcistisch.quote:
Hmmmm... Iemand een spiegel bij om even aan TS te geven?quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:29 schreef Ansa het volgende:
Zodra iemand claimt als enige de waarheid te zien en anderen probeert te overtuigen dat alles op zijn manier moet gebeuren, is de kans extreem groot dat je met een narcist te maken hebt.
Jomanda en Greet Hofmans.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Met zichzelf bezig ten koste van anderen, vooral.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:29 schreef incel het volgende:
Ik vind narcisme altijd zo'n dingetje... Wie is er niet met name met zichzelf bezig?
Zoals ik het lees óók ten koste van zichzelf.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met zichzelf bezig ten koste van anderen, vooral.
Alleen is dat iets wat zelf niet doorheeft, daar heb je zelfreflectie voor nodig.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik het lees óók ten koste van zichzelf.
Uiteindelijk wel maar ook dat ligt aan een ander.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik het lees óók ten koste van zichzelf.
Hè, wat jammer. Ik dacht echt dat we het nu wel zouden snappen!quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:25 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Alleen is dat iets wat zelf niet doorheeft, daar heb je zelfreflectie voor nodig.
Ben afgehaakt bij het punt waarop ze mannen weer eens de schuld gaf.quote:
Volgens mij snapt iedereen hetquote:Op dinsdag 30 december 2025 16:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hè, wat jammer. Ik dacht echt dat we het nu wel zouden snappen!
Laten we de puntjes even op de i zetten.quote:
Wat is nou weer een grifter?!quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
Laten we de puntjes even op de i zetten.
TS doelt óf op de combinatie Greet Hofmans en koningin Juliana, óf op Jomanda en Sylvia Millecam.
![]()
Grifters en hun slachtoffers. Waarbij het trouwens interessant is dat P. Berhard Hofmans heeft binnengehaald.
Sorry, had gewoon oplichter moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is nou weer een grifter?!
Ja, Greet Hofmans werd vooral door Bernard in een kwaad daglicht gezet omdat hij zijn vrouw handelingsonbekwaam wilde laten verklaren, zodat hij zelf haar (Juliana’s) rol kon overnemen.
Word ongetwijfeld erg gewaardeerd.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:29 schreef Ansa het volgende:
Het zijn mensen waar ik ver, heel ver vandaan blijf.
Denk je dat Bernard een narcist was?quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sorry, had gewoon oplichter moeten gebruiken.
Het was in elk geval een domkop, een leugenaar en een oplichter. En nogal zelfingenomen, dus, wie weet...quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk je dat Bernard een narcist was?
Dankjewel.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben afgehaakt bij het punt waarop ze mannen weer eens de schuld gaf.
Ik ben meerdere spirituele narcisten tegengekomen (heb me meerdere jaren in spirituele kringen begeven), maar vrouwen kunnen op dat gebied net zo erg zijn als mannen.
Verhoudingsgewijs wel meer mannen tegengekomen met narcistisch gedrag, dat wel.
Volgens mij kunnen mannen het gewoon minder goed verbergen. Dat geldt overigens voor wel meer vergelijkbare aandoeningen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben afgehaakt bij het punt waarop ze mannen weer eens de schuld gaf.
Ik ben meerdere spirituele narcisten tegengekomen (heb me meerdere jaren in spirituele kringen begeven), maar vrouwen kunnen op dat gebied net zo erg zijn als mannen.
Verhoudingsgewijs wel meer mannen tegengekomen met narcistisch gedrag, dat wel.
Goeie idd!quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:09 schreef jaha het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen mannen het gewoon minder goed verbergen. Dat geldt overigens voor wel meer vergelijkbare aandoeningen.
Oh, verkeerd onthouden. Maar dan hebben we er twee.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
Laten we de puntjes even op de i zetten.
TS doelt óf op de combinatie Greet Hofmans en koningin Juliana, óf op Jomanda en Sylvia Millecam.
![]()
Grifters en hun slachtoffers. Waarbij het trouwens interessant is dat P. Berhard Hofmans heeft binnengehaald.
Autisme wordt tegenwoordig vask als misdiagnose gegeven bij narcisme of sociopathie.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Goeie idd!
Asperger e.d. zijn bij vrouwen veel moeilijker te diagnosticeren. (En nu het officieel niet meer bestaat, helemaal niet!)
Echt flauwekul om Greet Hofmans ‘spiritueel narcist’ te noemen.quote:Op woensdag 31 december 2025 00:19 schreef Ansa het volgende:
[..]
Oh, verkeerd onthouden. Maar dan hebben we er twee.
Bron?quote:Op woensdag 31 december 2025 00:21 schreef Ansa het volgende:
[..]
Autisme wordt tegenwoordig vask als misdiagnose gegeven bij narcisme of sociopathie.
Ik kreeg die diagnose ook tot ik hertest werd en het CPTSS in combinatie met hoogbegaafdheid bleek.
De hint is of iemand bewust kan manipuleren. Een autist kan niet een halve cultus opzetten
Ja precies, daarom kon ik de diagnose ADHD krijgen. Ik heb ze gewoon allemaal gemanipuleerd!quote:Op woensdag 31 december 2025 00:21 schreef Ansa het volgende:
[..]
Autisme wordt tegenwoordig vask als misdiagnose gegeven bij narcisme of sociopathie.
Ik kreeg die diagnose ook tot ik hertest werd en het CPTSS in combinatie met hoogbegaafdheid bleek.
De hint is of iemand bewust kan manipuleren. Een autist kan niet een halve cultus opzetten
Ow dus jij bent zwaar manipulatief?quote:Op woensdag 31 december 2025 00:21 schreef Ansa het volgende:
[..]
Alleen een spirituele kneus gelooft dit.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:03 schreef Chandler het volgende:
Ik wil ook even reageren!
Ik zie ook een patroon, je trekt aan waar je over schrijft.
Misschien toch eens tijd om in 2026 eens wat vaker in de spiegel te gaan kijken.
Sterkte.
Ik ben zonder mijn masters helaas echt veel te dom om aan deze discussie deel te nemen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:46 schreef Ansa het volgende:
[..]
Alleen een spirituele kneus gelooft dit.
Ik ben juist een narcistische spiritueelquote:Op dinsdag 30 december 2025 14:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Oh wat leuk, hier herken ik mezelf ook alweer zo sterk in. Ik ben een spirituele narcist!
Inderdaad. Dat was niet Jomanda maar Greet Hofmans.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Mozes Kriebel wat val je weer door de mand met je volledig AI gegenereerde stomvervelende lappen tekst.quote:
Ik heb je TR gezien.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mozes Kriebel wat val je weer door de mand met je volledig AI gegenereerde stomvervelende lappen tekst.
Wat je daarmee bereikt is denk ik dat jouw topics op een gegeven moment een enkele OP is wegens totaal niet interessant.
Ik heb een TR gemacht met de vraag of dit toegestaan cq wenselijk is.
Ik vraag me ook af of de volgorde echt meetelt. Ik bedoel, de verhouding kan nog steeds 30-70 zijn, maar soms moet je het gewoon even omdraaien voor een zoektocht naar evenwicht.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben juist een narcistische spiritueel
Met een voorliefde voor narcissen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |