abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219787251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:40 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]
Naast het 'ompraten', had ze best een groot aandeel in dit seizoen.

• Ze helpt Eleven en Jim Hopper te ontsnappen uit de Gable Ridge Road Base door haar illusiekrachten in te zetten, wat hen toelaat om te vluchten voor de militaire achtervolging.

• Ze deelt details over de experimenten, waaronder hoe het bloed van Henry Creel werd geïnjecteerd in moeders om krachten op te wekken bij kinderen. Dit waarschuwt Eleven voor de dreiging van Dr. Kay en de overheid, en helpt de groep de samenzwering te ontrafelen.

• Tijdens clashes met Vecna gebruikt ze illusies om gevangen kinderen te verbergen, zodat ze zijn ware aard kunnen zien en met Max kunnen ontsnappen. Dit draagt bij aan het ondermijnen van Vecna's invloed.
Hmmh ja, voor mijn gevoel was haar aandeel verwaarloosbaar maar als je het zo op n rijtje zet
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_219787467
https://www.serietotaal.n(...)-verliezen-miljoenen

:)

Mooi hoor die hype. Ik blijf er bij dat Netflix de fans tegemoet gaat komen en met nieuwe afleveringen gaat komen met hoe het verder gaat met Eleven / Jane.

Netflix heeft ook de rechten op de serie dus als de Duffer Brothers het niet willen zoeken ze wel andere scenario schrijvers / Producers.

Uiteraard wordt er eerst een mega hype gemaakt hier voor :)
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:24:03 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219787741
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:49 schreef C.V.S het volgende:
https://www.serietotaal.n(...)-verliezen-miljoenen

:)

Mooi hoor die hype. Ik blijf er bij dat Netflix de fans tegemoet gaat komen en met nieuwe afleveringen gaat komen met hoe het verder gaat met Eleven / Jane.

Netflix heeft ook de rechten op de serie dus als de Duffer Brothers het niet willen zoeken ze wel andere scenario schrijvers / Producers.

Uiteraard wordt er eerst een mega hype gemaakt hier voor :)
Haha wat dat dom man. Waarom zou Netflix dat doen. Echt zware copium dit.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219787802
Ik heb me goed vermaakt met alle zogenaamde hints die werden gevonden in Conformity Gate _O-

Een fake einde en een geheime aflevering was trouwens wel oprecht de meest vette actie ooit geweest. Hadden ze het maar echt gedaan, dat had bij deze serie juist heel goed gepast.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 15:33:18 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_219789331
Hmm nee vond ik niet, ik vond de manier waarop het eindigde, met een D&D campagne waar ze zelf het verhaal bedachten, waarna het D&D spel overgegeven werd aan de volgende generatie, echt perfect passen en goed aansluiten op hoe het allemaal begon. Daar nog een aflevering achteraan plakken zou echt het hele totaalplaatje verpesten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_219792347
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef speknek het volgende:
Hmm nee vond ik niet, ik vond de manier waarop het eindigde, met een D&D campagne waar ze zelf het verhaal bedachten, waarna het D&D spel overgegeven werd aan de volgende generatie, echt perfect passen en goed aansluiten op hoe het allemaal begon. Daar nog een aflevering achteraan plakken zou echt het hele totaalplaatje verpesten.
Eens! En het besef dat ze een soort van kind af waren. Ook de scene op het dak was wel heel sterk!

En zoals vaker gezegd het gevecht e.d. een beetje minder maar ja :)
pi_219792582
Ben bij seizoen 4 en vind die tot nu toe echt het leukste. Bijna bij, hierna nog één seizoen te gaan. :)

Maar hoorde dat die wel echt minder is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219792624
quote:
Ik speel aankomend jaar toevallig Curse of Strahd, en volgens mij speelden ze niet iets zelfbedacht, maar waren die juist aan het spelen. In hun tijdperk heette dat Ravenloft geloof ik.
-nee-
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:21:30 #234
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_219792840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ben bij seizoen 4 en vind die tot nu toe echt het leukste. Bijna bij, hierna nog één seizoen te gaan. :)

Maar hoorde dat die wel echt minder is.
Volgens mij zijn dat vooral degenen die de voorlaatste aflevering om één scène het allerergste ooit vinden (wat niet echt met de serie te maken heeft, maar met hun eigen politieke voorkeuren IRL) en omdat sommige "shippers" het niet eens zijn met het einde van de serie.

Puur kijkend naar IMDb hebben bijna alle afleveringen richting een 8, of hoger. Op één na (hierboven genoemd) die slachtoffer is geworden van een hype onder die mensen om het met een cijfer 1 te bombarderen :')

Seizoen 5 is echt meer dan prima. Vooral de eerste 4 afleveringen hadden steeds flinke "wow" momenten, getuige de hogere cijfers. Toegegeven, de 3 erna gingen qua tempo wat stroever maar hadden ook nog steeds voldoende gave en/of spannende ontwikkelingen.
pi_219792907
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:21 schreef Xurk het volgende:

[..]
Volgens mij zijn dat vooral degenen die de voorlaatste aflevering om één scène het allerergste ooit vinden (wat niet echt met de serie te maken heeft, maar met hun eigen politieke voorkeuren IRL) en omdat sommige "shippers" het niet eens zijn met het einde van de serie.

Puur kijkend naar IMDb hebben bijna alle afleveringen richting een 8, of hoger. Op één na (hierboven genoemd) die slachtoffer is geworden van een hype onder die mensen om het met een cijfer 1 te bombarderen :')

Seizoen 5 is echt meer dan prima. Vooral de eerste 4 afleveringen hadden steeds flinke "wow" momenten, getuige de hogere cijfers. Toegegeven, de 3 erna gingen qua tempo wat stroever maar hadden ook nog steeds voldoende gave en/of spannende ontwikkelingen.
4 > 3 > 1 > 2 nu voor mij iig.

Benieuwd naar 5 straks.
pi_219794480
quote:
O nee, ik bedoelde ook niet na het einde zoals we het nu hebben gekregen in s5e8. Dat zou inderdaad niet goed passen, na zo'n uitgebreide en emotionele epiloog.

Maar ik vind het wel een intrigerend idee.
pi_219803431
Seizoen vier is echt top tot nu toe
  zondag 11 januari 2026 @ 12:28:19 #238
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219806929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:43 schreef Discombobulate het volgende:
Seizoen vier is echt top tot nu toe
Heeft best goede stukken. Ook leuk dat er weinig mensen de hele tijd bezig waren met stil staan en wachten.
Iedereen kreeg een taak.
Geeft je ook als acteur wat meer te doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_219806965
Graag wil ik nu van @Elan weten hoe hij in vredesnaam dacht dat de éën na laatste aflevering de laatste was.
-nee-
pi_219813035
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Heeft best goede stukken. Ook leuk dat er weinig mensen de hele tijd bezig waren met stil staan en wachten.
Iedereen kreeg een taak.
Geeft je ook als acteur wat meer te doen.
Heel kut dat Hopper de ontsnappingspoging niet redde. Ik dacht echt hij red het wel. Maar wordt waarschijnlijk pas einde seizoen dan denk ik. Ik vind de sub plots wel leuk, maar hoop niet dat er pas op het einde closure komt.
pi_219816053
quote:
Ja dit, ik snap ook niet echt waarom er dan kritiek is op het einde.

Het seizoen ansich was redelijk. Het hele wormgat had voor mij niet gehoeven, de eerste afleveringen en de laatste waren prima. ik dacht episode 3-5-7 wel minder.

Iets minder plot armor had gekund, vooral de scene waarbij Nancy uit de vrachtwagen meerdere getrainde soldaten neerschoot.

Het enige wat ik wel apart vond was dat ze aan de ene kant soms "kinderlijke plannen" bedenken en alles vrolijk koek en ei is a la de eerste seizoenen (wat positief is) maar aan de andere kant Hopper (en deels ook Eleven) soms veranderde in keiharde killing machines.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kickinalfa op 12-01-2026 11:10:27 ]
pi_219817879
Hopper is ex-leger hé. Dus zo raar is het niet dat die een "killing machine" is.

Bij Eleven is natuurlijk de historie zo dat ze gehard is. Dat zie je al in al die flasbacks met "papa"
  maandag 12 januari 2026 @ 14:44:01 #243
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219817971
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:29 schreef C.V.S het volgende:
Hopper is ex-leger hé. Dus zo raar is het niet dat die een "killing machine" is.

Bij Eleven is natuurlijk de historie zo dat ze gehard is. Dat zie je al in al die flasbacks met "papa"
Heeft een toer Vietnam overleefd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_219818185
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Heeft een toer Vietnam overleefd.
En we hebben allemaal films als Platoon e.d. gezien dus kan prima :)
pi_219820103
twitter
De enige echte.
pi_219824031
Nu het tot een einde is gekomen valt mij eigenlijk op hoe de hele serie een typische homebrew dnd campagne is waarbij de dm zichzelf een hoek in heeft geluld en zich daar vervolgens weer uit moet zien te lullen. :P

Ik heb me er iig prima mee vermaakt al kon er bij de laatste aflevering wel drie kwartier af. Die scène op het dak en alles daarna was echt overbodig.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 11:56:52 #247
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219824456
Terugkijkend had dit gewoon in 2 of maximaal 3 seizoenen afgerond keren worden. Nu lag het er zo ontzettend dik bovenop dat er eigenlijk geen verhaal meer was, maar Netflix geen oceaan aan geld wilde zien verdampen. Onnodig een cashcow geworden.
Dit, dus.
pi_219824519
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:42 schreef Document1 het volgende:
Nu het tot een einde is gekomen valt mij eigenlijk op hoe de hele serie een typische homebrew dnd campagne is waarbij de dm zichzelf een hoek in heeft geluld en zich daar vervolgens weer uit moet zien te lullen. :P

Ik heb me er iig prima mee vermaakt al kon er bij de laatste aflevering wel drie kwartier af. Die scène op het dak en alles daarna was echt overbodig.
Die serie voegde juist ontiegelijk veel toe in het coming at age gedeelte.
pi_219824701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:06 schreef C.V.S het volgende:

[..]
Ja dat is de dm die zich uit een hoek aan het lullen is.
pi_219824765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:06 schreef C.V.S het volgende:

[..]
Ook de jongste generatie heeft ineens interesse in Vinylplaten en MC cassettes en jaren-tachtig muziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')