Je kan regels maken uiteraard.quote:Op maandag 29 december 2025 19:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het grote probleem is wel dat je dan ergens een grens moet trekken. Er blijft altijd discussie.
Benieuwd wat hij vindt van een thuis-OS dan, over vier jaarquote:Op maandag 29 december 2025 19:52 schreef Em31 het volgende:
Wennemars zei bij de NOS vanochtend nog dat thuis WK’s belangrijker waren dan een OS, misschien ligt het daar aan.
Tenzij iemand aantoonbaar beter is dan de nummer 3 (zoals bij Leerdam vs Verkerk).quote:Op maandag 29 december 2025 19:52 schreef Ericr het volgende:
Nooit aanwijzen. Komt alleen maar meer gezeik van.
Nee Joepquote:Op maandag 29 december 2025 19:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Erben zei dat? Enkel omdat hij zelf nooit olympisch kampioen werd waarschijnlijk
Zo lang het op z'n laatst in de zomer bekend wordt gemaakt allemaal, prima, wat het ook is verder.quote:Op maandag 29 december 2025 19:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je kan regels maken uiteraard.
21 World Cups op rij winnen voorafgaand zou genoeg moeten zijn.
Regerend wereldkampioen en 3 wereldbekers winnen in lopend jaar lijkt mij ook.
Vroeger hadden we sterretjes/beschermde rijders, dat was meer gedoe volgens mij.quote:Op maandag 29 december 2025 19:55 schreef Steven184 het volgende:
Overigens vind ik OKT prima, zolang regels maar duidelijk zijn en aanwijsplekken eerlijk worden gebruikt.
Dat systeem is compleet rukquote:Op maandag 29 december 2025 19:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vroeger hadden we sterretjes/beschermde rijders, dat was meer gedoe volgens mij.
Genoeg gevallen dat iemand totaal geen vormbehoud toont. Ik zou de WBs van dit seizoen altijd meenemen.quote:Op maandag 29 december 2025 19:56 schreef TheVulture het volgende:
Beune had zich beter kunnen laten vallen uiteindelijk, dat is het harde verhaal.
Daarom is er wel wat voor te zeggen wat Kjeld al riep voor het toernooi.
Misschien kun je het al zo doen dat als iemand een WK Afstanden wint in het jaar voor de Spelen om die meteen aan te wijzen.
Dan worden de selectiewedstrijden daarvoor een soort OKT toch?quote:Op maandag 29 december 2025 19:56 schreef northernlight81 het volgende:
Maar waarom gebruiken ze dan niet de tussenstand in de wereldbeker voor de selectie?
Dit soort gezeik blijf je altijd houden
Er is uiteindelijk gewoon echt onmogelijk één volledig eerlijk systeem te maken, daar is Nederland gewoon veel te goed voorquote:Op maandag 29 december 2025 19:56 schreef northernlight81 het volgende:
Maar waarom gebruiken ze dan niet de tussenstand in de wereldbeker voor de selectie?
Dit soort gezeik blijf je altijd houden
Of "ziek" af kunnen haken.quote:Op maandag 29 december 2025 19:56 schreef TheVulture het volgende:
Beune had zich beter kunnen laten vallen uiteindelijk, dat is het harde verhaal.
Daarom is er wel wat voor te zeggen wat Kjeld al riep voor het toernooi.
Misschien kun je het al zo doen dat als iemand een WK Afstanden wint in het jaar voor de Spelen om die meteen aan te wijzen.
Ik vind dat echt een matig planquote:Op maandag 29 december 2025 19:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd wat hij vindt van een thuis-OS dan, over vier jaar
Yup en dan is je seizoen in oktober al klaar als je je niet plaatstquote:Op maandag 29 december 2025 19:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan worden de selectiewedstrijden daarvoor een soort OKT toch?
Goed dat OS dan niet vorig jaar was. In 2024 werd Roest nog wereldkampioen op de 5km.quote:Op maandag 29 december 2025 19:56 schreef TheVulture het volgende:
Dit. Het niveau is te hoog om Beune alsnog te laten gaan op de 1500 meterquote:Op maandag 29 december 2025 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Als Kok 1:54.2 had gereden en Beune onderuit was gegaan, dan zou Beune wel zijn aangewezen.
Je kunt nu Kok, Rijpma of Groenwoud met een 1:53.0 niet thuishouden (op deze afstand).
Het waren ook wel 4 bizarre tijden ja.quote:Op maandag 29 december 2025 19:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of "ziek" af kunnen haken.
Maar in tegenstelling tot de 1000 waren de tijden van de top-3 nu wel enorm sterk, dan wordt het een stuk lastiger om iemand aan te wijzen
De helft van de World cups lijkt met genoeg. En voor diegene die op hun smoel gaan tijdens het OKT hebben recht op een reskate.quote:Op maandag 29 december 2025 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo lang het op z'n laatst in de zomer bekend wordt gemaakt allemaal, prima, wat het ook is verder.
Mijn voorkeur zou zijn dat alles op basis van het OKT gaat, met uitzonderingen voor mensen die vóór het OKT minstens 3 van de 4 (of 4 van de 5, afhankelijk van hoeveel er zijn) World Cups op een bepaalde afstand winnen.
Als je als buitenlandse schaatser hier naar zit te kijken denk je toch ook, wat een geluk dat je voor plaatsing niet eens moeite hoeft te doen. Dit toernooi blijft echt bizar steeds.quote:Op maandag 29 december 2025 19:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk gewoon echt onmogelijk één volledig eerlijk systeem te maken, daar is Nederland gewoon veel te goed voor
Als er maximaal 1 plek per afstand vooraf bepaald wordt is er nog steeds een plaatsingswedstrijd natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2025 19:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup en dan is je seizoen in oktober al klaar als je je niet plaatst
Da's ook weer een terecht puntquote:Op maandag 29 december 2025 19:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Goed dat OS dan niet vorig jaar was. In 2024 werd Roest nog wereldkampioen op de 5km.
Heb ik wat gemist?quote:Op maandag 29 december 2025 19:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een matig plan
Gaat toch nooit als een OS voelen in Thialf op meer dan 1000km van de andere onderdelen
Volgens mij is er een plan om voor de volgende OS in 2030 de schaatswedstrijden in Thialf te houden.quote:
Kans is bijzonder groot dat het olympische schaatsen van 2030 in Heerenveen gehouden wordt. Wat, zoals @hhh38 terecht zegt, echt supermatig is.quote:
Denk wel dat ze iets minder blij kijken als ze de bankrekeningen vergelijken met Nederlandse schaatsersquote:Op maandag 29 december 2025 19:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als je als buitenlandse schaatser hier naar zit te kijken denk je toch ook, wat een geluk dat je voor plaatsing niet eens moeite hoeft te doen. Dit toernooi blijft echt bizar steeds.
Daar heb je gelijk in, had ik niet aan gedacht.quote:Op maandag 29 december 2025 19:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan worden de selectiewedstrijden daarvoor een soort OKT toch?
Slecht ideequote:Op maandag 29 december 2025 20:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij is er een plan om voor de volgende OS in 2030 de schaatswedstrijden in Thialf te houden.
Geld verdienen.quote:Op maandag 29 december 2025 20:03 schreef beantherio het volgende:
Mensen vergeten wel eens waarom het OKT ingevoerd is. Ik herinner me nog wel de jaren dat Nederlandse schaatsers in het voorseizoen alles wonnen wat er te winnen viel en tijdens de spelen geen deuk in een pakje boter reden. Met alle nadelen is dit toch nog steeds het beste systeem om te selecteren.
Met die tijd was ze hier ook 4e geworden op 8 honderdsten van plek 1quote:Op maandag 29 december 2025 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Rijpma en Groenewoud zijn nu overigens sneller dan Beune in haar gewonnen WB-wedstrijd in Heerenveen.
Bedankt, we nemen het mee, en gaan er waarschijnlijk niets mee doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |