Maar je krijgt er zoveel kerstlichies voor terugquote:Op zaterdag 27 december 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende: Dat is wel een nadeel van in een oude volksbuurt wonen, een deel is nog steeds volksbuurt en er gaat hier elk jaar een bizarre hoeveelheid vuurwerk de lucht in, en gezien het aankomende verbod zal dat vast niet anders zijn dit jaar. Vorig jaar was het wel iets meer sier voor mn gevoel dan jaar ervoor, dus zou mooi zijn als dat nu weer zo is.
Ja, de kerstversiering is welquote:Op zondag 28 december 2025 09:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar je krijgt er zoveel kerstlichies voor terug
Niet buiten kunnen/durven lopen en de angst voor je auto herken ik wel uit je wijk
Al was dat in sterrenwijk nog veel erger. Maar ook daar wel veel lichies en zelfs muziekjes op de deuren
Ik vind honger bij uitstek iets fysieks wel.quote:Op zondag 28 december 2025 09:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij hen is de ontgroening veel meer fysiek, bij de vrouwen veel meer psychologisch (zij mochten bv ook zoveel eten als ze wilden en wij kregen net genoeg voor wat je op een dag nodig hebt voedingsstoffen wise, maar hadden dus hele dag honger).
Hm ja ik bedoel qua fysiek meer dat zij van wat ik heb gehoord meer fysiek werden aangepakt - duwen, beuken, daar kwamen nog wel eens mensen met een gebroken sleutelbeen vandaan zegmaar. Qua honger voelde dat meer psychologisch omdat ze opzich wel hadden uitgekiend wat je binnen moet krijgen op een dag en dat kreeg je wel, dus het was meer het gevoel ervan dan dat je echt fysiek ondervoed werd. Ik kan me nog herinneren dat ik de laatste dagen echt hele dagen aan het nadenken was wat ik allemaal ging eten als het klaar was. Samen met anderen ook. Broodje zalm met dillesaus, broodje carpaccio, allemaal lekkere dingen bedenken samen haha. Ik heb ook echt een maand of 2-3 beduidend meer gegeten dan voor de ontgroening, dat mn moeder echt even moest schakelen in hoeveelheid boodschappen die gedaan moesten worden als ik mee at / thuis wasquote:Op zondag 28 december 2025 10:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind honger bij uitstek iets fysieks wel.
Maar ik vind beide varianten van ontgroenenen ben er van overtuigd dat het niet nodig is om echte vriendschappem te creëren. Zou anders treurig gesteld zijn met alle mensen in de wereld die hun vrinden niet in een ontgroening leren kennen, die vriendschappen zijn dan allemaal niet echt?
Dystopisch mooiquote:Op zondag 28 december 2025 10:18 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Hier is de wereld ontgroend.
[ afbeelding ]
Zo kwam die zin wel op mij over en ik vond het al niet "des vlinders" vandaarquote:Op zondag 28 december 2025 09:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je eerste zin triggert me nogal en word ik vrij pissig van, dus daar ga ik niet al teveel op in. Enige wat ik erover wil zeggen: het is een oude volksbuurt. En ik wilde niet wonen in een volksbuurt, ik wilde wonen, niet meer in een studentenflat (op mn 27e) en dit was waar ik kon wonen. Het is niet dat ik op zoek gegaan ben naar een volksbuurt en nu klaag dat ik in een volksbuurt woon, wat je met die zin wel impliceert.
Morgen werken boksquote:Op zondag 28 december 2025 10:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet morgen weer werkenzo weinig zin. Gelukkig niet heel lang, want in de middag krijg ik een MRI. Daar heb ik ook heel weinig zin in, maar ja
Fijn dat je het niet des mij vondquote:Op zondag 28 december 2025 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo kwam die zin wel op mij over en ik vond het al niet "des vlinders" vandaar
Ja hier dus ook vanaf september al geknal/explosies en hoe verder richting oud en nieuw hoe meer. Bdaal was altijd zo lekker rustig idd, en als wel, dan gewoon mooi siervuurwerk, dat vind ik best leuk om naar te kijken.quote:Op zondag 28 december 2025 10:26 schreef Blues het volgende:
Dat van die Utregse volkswijk herken ik wel @:vlindertje89 al ben ik eind 2004 verhuist. Toen was het met vuurwerk al een drama vanaf herfst
Een heel verschil met hier in Bdaal, al kunnen ze er hier ook wel wat van, maar niet van die bommen en granaten.
Oh bah, dat is ook niet ideaal. Je kunt gelukkig aftellen!quote:Op zondag 28 december 2025 10:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Morgen werken boksmet keelpijn, meh en snot.
Kan niet ziekmelden want er zijn er maar 3, iedereen maar op anderhalve meter afstand houden dus.
Sterkte met de MRI (herrie) ! Hopelijk niet op zoek naar iets ernstigs
Hier is de ene helft van de wereld (in de zon) groen, en de andere helft van de wereld (in de schaduw) wit..quote:Op zondag 28 december 2025 10:18 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Hier is de wereld ontgroend.
[ afbeelding ]
Ja laat zien danquote:Op zondag 28 december 2025 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hier is de ene helft van de wereld (in de zon) groen, en de andere helft van de wereld (in de schaduw) wit..
Mooi om zo de zon over het gazon te zien schuiven..
Wil je sneeuw en ijs dan? Het idee dat de natuurijsbaan open is voor de tweede dag! Kinderen vooral, die schaatsen. Straks eens even kijken.quote:
@Barreltje beschreef het zo mooi en ik heb best een rijke fantasie, maar zou toch ook graag de plaatjes willen zienquote:Op zondag 28 december 2025 12:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wil je sneeuw en ijs dan? Het idee dat de natuurijsbaan open is voor de tweede dag! Kinderen vooral, die schaatsen. Straks eens even kijken.
We hebben net vorige week een nieuwe gekocht. B had allerlei eisen aan hoe groot en zwaar het ding moest zijn, omdat hij op het plankje boven de wasmachine moest komen te staan. Maar dat is gelukt.quote:Op zondag 28 december 2025 11:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:Tele6 zijn jullie nog op zoek naar een magnetron?
Ik heb een combi magnetron waar niet alles het ideaal aan doet (de bovenste draaiknop werkt goed maar de onderste draaiknop werkt niet heel goed meer, magnetron werkt wel prima en van stand wisselen ook, maar graden instellen voor oven bv gaat wat lastiger omdat je dat doet met die knop). En die wel redelijk wat ruimte inneemt, en ik heb ook gewoon een inbouw magnetron/oven combi. Dus eigenlijk wil ik hem kwijt. Maar het voelt zo zonde om weg te gooien. Dus mochten jullie nog op zoek zijn en wel een tijdelijke kunnen gebruiken, dan mag je m zo hebben van me! Het is een Samsung mc455tbrcsr (of csp, beetje versleten dus kan ik niet goed zien). Wellicht dat B zelfs zo handig is dat 'ie die knop nog wel kan fixen. De bakplaat heb ik er nog bij, de ronde metalen rekjes niet meer.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal ff voor jou wat piccies van mn wandeling net.
Met het zwanenmeer![]()
Ah ja deze had dan denk ik ook niet gepast. Fijn dat het is gelukt!quote:Op zondag 28 december 2025 13:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben net vorige week een nieuwe gekocht. B had allerlei eisen aan hoe groot en zwaar het ding moest zijn, omdat hij op het plankje boven de wasmachine moest komen te staan. Maar dat is gelukt.
Lief dat je aan me denkt maar is dus niet meer nodig
Ik hoop dat de HA nog iets kan maar anders dat maar doen ja.....quote:Op zondag 28 december 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat vervelend dat het niet beter gaat @:sarabi Misschien een doorverwijzing naar de KNO arts vragen?
quote:Op zondag 28 december 2025 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
De hitte voorspellingen zijn dus aan het uitkomen @:flipsen ?
quote:Op zondag 28 december 2025 15:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vooral 31 december wordt interessantMaar gelukkig koelt het ´s nachts wel redelijk af, dus alle ramen open (hebben horren)
Wowquote:Op zondag 28 december 2025 15:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vooral 31 december wordt interessantMaar gelukkig koelt het ´s nachts wel redelijk af, dus alle ramen open (hebben horren)
Snap dat nooit zo goed, zonnige warme landen zijn ideaal voor zonnepanelen om daar de airco op aan te sluiten.quote:Op zondag 28 december 2025 13:37 schreef flipsen het volgende:
Dank dank, @:Blues en @:sigmeMet plafondventilator op vol vermogen, airco op standje "vries" (nah, staat op 24 om het millieu en de energierekening niet al te veel te belasten) en deze foto´s red ik het vandaag wel
?quote:Op zondag 28 december 2025 15:59 schreef derLudolf het volgende:
"wat rijden die idioot hard voor m'n huis langs"
Toen waren er nog acht. Denk dat ze straks in één vrachtwagen hun reis vervolgen
In derde wereldlanden (en daar kan je Argentinie best onder scharen op veel gebieden) ligt dat was lastiger. Sowieso was het "niet nodig", omdat de vorige regeringen erg royaal waren met de energiesubsidies. ERG royaal. Dus wilde niemand investeren in veel te dure (want geimporteerd dus ERG veel heffingen er bovenop) zonnepanelen... En zie je ze dus bijna nergens. Pas sinds de laatste jaren zie je meer windmolenparken en zowaar hier en daar een zonnepaneel.quote:Op zondag 28 december 2025 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Snap dat nooit zo goed, zonnige warme landen zijn ideaal voor zonnepanelen om daar de airco op aan te sluiten.
mweh, met die donatie van trump wordt het waarschijnlijk niet snel "beter "..quote:Op zondag 28 december 2025 18:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
In derde wereldlanden (en daar kan je Argentinie best onder scharen op veel gebieden) ligt dat was lastiger. Sowieso was het "niet nodig", omdat de vorige regeringen erg royaal waren met de energiesubsidies. ERG royaal. Dus wilde niemand investeren in veel te dure (want geimporteerd dus ERG veel heffingen er bovenop) zonnepanelen... En zie je ze dus bijna nergens. Pas sinds de laatste jaren zie je meer windmolenparken en zowaar hier en daar een zonnepaneel.
Ik was zittend op de stoel aan het meebewegen met de laatste ritquote:Op zondag 28 december 2025 19:11 schreef vlindertje89 het volgende:
En uiteraard alweer gejankt bij OKT![]()
Aan t kijken @:Lucky_Strike, of later?
Bovenstaande is altijd het enige dat ik durf te zeggen, want geeft in mijn geval echt helemaal niks weg over uitslag of wat dan ook
quote:Op zondag 28 december 2025 19:11 schreef vlindertje89 het volgende:
En uiteraard alweer gejankt bij OKT![]()
Aan t kijken @:Lucky_Strike, of later?
Bovenstaande is altijd het enige dat ik durf te zeggen, want geeft in mijn geval echt helemaal niks weg over uitslag of wat dan ook
Ik vind dat zo knap van jullie, zou dat niet kunnen, even niet kijken. Dat werd dan voor mij een boterhamquote:Op zondag 28 december 2025 19:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Nee, we waren weer niet op tijd. We zijn nu klaar met de eerste helft van de 10k en dan gaan we koken.
Wat leuk van het gezellige bezoek!quote:Op zondag 28 december 2025 19:27 schreef AnneX het volgende:
Dat meebewegen gaat mij niet lukken. Met drie wijntjes op.
Dat is toch echt mijn tax.
In ieder geval was het een gezellig theeeuh later wijn bezoekje van vroegere buren.
Toen maar de Chinees gebeld voor brengen. Zegt de vrouw: u komt altijd halen en bestelt dan wat anders…
Nu ben ik benieuwd hoe MnX in de telefoon staat vermeld![]()
Wat een gedoe vlindertje! Schoon en toch stinken.
Er is toch ook een methode van rek een nachtje in een vuilniszak met ammonia… / nooit gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |