En Bergsma? Die heeft 2 massastarts gewonnen.quote:
Dan heb je een matrix, met een mooie streep. Schaats je je keurig boven die streep, zoals de bedoeling is, ga je straks nog nietquote:Op zaterdag 27 december 2025 10:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wtfen zowat de hele schaatswereld is hier niet van op de hoogte met hoe het gemeld/gevierd wordt?
Wat een vreemde regel, dan zou je als favoriet ook een voordeel hebben door je ‘gewoon’ te laten vallen.
Dat laatste lijkt me wel, Conijn is wel een risico qua snelheid. En die 3 blijven een hele grote kans op goudquote:Op zaterdag 27 december 2025 12:06 schreef franklop het volgende:
500; Kok (1), Leerdam (2), Fledderus (3)
1000; Kok, Schulting (4), Leerdam
1500; Beune(5), Groenewoud (6), Daleman (7)
3000; Beune, Conijn (8),Groenewoud
5000; Conijn, Beune
Dan heb je theoretisch nog een plekje over. Afhankelijk hoe ze de massastart hebben bedacht qua aanwijsplek.
De 3 van de 3000 zouden ook TP kunnen doen toch? Zouden ze dan liever Rijpma mee nog willen?
Dat is wel de afstand waar ze qua prestaties het meest stabiel is( maar het is wel een risico jaquote:Op zaterdag 27 december 2025 12:01 schreef Remco het volgende:
Het matige optreden van Antwanet is inderdaad totaal niet handig. Als die zich niet plaatst voor de 1500 meter, heb je nog een probleem.
Die kans is er wel degelijk met Beune, Groenewoud en Kok.quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:01 schreef Remco het volgende:
Het matige optreden van Antwanet is inderdaad totaal niet handig. Als die zich niet plaatst voor de 1500 meter, heb je nog een probleem.
Als Leerdam het op de 500m haalt en zo dus gewoon naar de Spelen gaat, zou je Schulting op de 1000m gewoon verdiend moeten sturen. Gaat vast niet gebeuren, weet ik.quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:06 schreef franklop het volgende:
5000; Conijn, Beune
Dan heb je theoretisch nog een plekje over. Afhankelijk hoe ze de massastart hebben bedacht qua aanwijsplek.
De 3 van de 3000 zouden ook TP kunnen doen toch? Zouden ze dan liever Rijpma mee nog willen?
Ik verwacht Leerdam en Rijpma normaal gesproken wel voor Groenewoud en Daleman op de 1500m.quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:06 schreef franklop het volgende:
5000; Conijn, Beune
Gezien haar slotrondes op de 1000 dit seizoen lijkt die 1500 in het voorseizoen een eenmalige uitschieter te zijn geweest bij Kok. Zou me verbazen als zij (en ook Leerdam) dat nu kunnenquote:Op zaterdag 27 december 2025 12:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die kans is er wel degelijk met Beune, Groenewoud en Kok.
Leerdam ja? Die heeft toch al een tijd geen 1500 meer gereden?quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik verwacht Leerdam en Rijpma normaal gesproken wel voor Groenewoud en Daleman op de 1500m.
Het was meer om het beeld te schetsen als Rijpma tegen valtquote:Op zaterdag 27 december 2025 12:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik verwacht Leerdam en Rijpma normaal gesproken wel voor Groenewoud en Daleman op de 1500m.
Dat zou wel een erg mooie 'ach' zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:47 schreef Montov het volgende:
[..]
De blijdschap van Schulting is alleen maar voorbarig. Als Leerdam wordt aangewezen op de 1000m dan neemt ze plek 1000-1 op de matrix in en de rest schuift een plekje door. Dus dan komt Schulting op 1000-3 helemaal onderaan de matrix.
[..]
https://knsb.nl/media/doc(...)aan_def_29sept25.pdf
Ze is wel iemand die goed op een tegenstander kan rijden, zeker op een 1500. Als ze daar in de laatste rit tegen pakweg Conijn loot (ik denk niet dat dat kan, maar iemand waar ze vanaf de opening al niks aan heeft) kan het nog wel lastig gaan worden omdat er met Beune, Groenewoud, Daleman en Wijfje serieuze tegenkandidaten zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is wel de afstand waar ze qua prestaties het meest stabiel is( maar het is wel een risico ja
Maar het is vrijwel zeker dat Leerdam wordt aangewezen lijkt mij. Dan staat Schulting inderdaad helemaal onderaan en is allerminst zeker van de OS. Raar dat dit gisteren in de uitzending 0x is genoemd.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:47 schreef Montov het volgende:
[..]
De blijdschap van Schulting is alleen maar voorbarig. Als Leerdam wordt aangewezen op de 1000m dan neemt ze plek 1000-1 op de matrix in en de rest schuift een plekje door. Dus dan komt Schulting op 1000-3 helemaal onderaan de matrix.
[..]
https://knsb.nl/media/doc(...)aan_def_29sept25.pdf
Die streep zet de NOS, niet de KNSB. Ook als Leerdam zich op zowel de 500 en 1500 plaatst gaan ze haar die aanwijsplek gewoon geven.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan heb je een matrix, met een mooie streep. Schaats je je keurig boven die streep, zoals de bedoeling is, ga je straks nog niet![]()
Zet die streep dan onder de 7e plek ofzo, het lijkt me toch de bedoeling dat je in elk geval zeker bent als je er boven staat.
Hopen dat Leerdam zich op een andere afstand plaatst en Schulting gewoon zoals verdiend de 1000m kan doen.
Misschien niet, maar ik sla haar daar hoger aan dan Groenewoud.quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Leerdam ja? Die heeft toch al een tijd geen 1500 meer gereden?
Denk dat dat deel in de regels niet heel bekend was. Bij de schaatspodcast werd het wel genoemd, heb het idee dat het tussendoor besproken is. Zullen er vanmiddag dan wel op terugkomenquote:Op zaterdag 27 december 2025 13:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar het is vrijwel zeker dat Leerdam wordt aangewezen lijkt mij. Dan staat Schulting inderdaad helemaal onderaan en is allerminst zeker van de OS. Raar dat dit gisteren in de uitzending 0x is genoemd.
Ziek?quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:21 schreef Remco het volgende:
Antwanet heeft zich afgemeld voor de 3
Jaaaaa chaosquote:Op zaterdag 27 december 2025 13:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ziek?
De selectiecommissie gaat grote problemen krijgen dan want die moet eigenlijk altijd mee want TP.
Als ook nog iets gebeurd met Beune, Kok of Groenewoud wordt het complete chaos
Ach. Ik ga het niet halen dus meld ik me af, dan word ik wel aangewezen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:21 schreef Remco het volgende:
Neequote:Op zaterdag 27 december 2025 13:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ach. Ik ga het niet halen dus meld ik me af, dan word ik wel aangewezen.
Zo doorzichtig dit.
Ja, niet.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zo doorzichtig dit.
Als Leerdam top 3 rijdt op de 500m of 1500m, en er zijn 10 verschillende vrouwen op de matrix, dan heeft ze geen aanwijsplek nodig want dan valt Verkerk weg. Leerdam vult dan de 1000m aan op plek 3.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar het is vrijwel zeker dat Leerdam wordt aangewezen lijkt mij. Dan staat Schulting inderdaad helemaal onderaan en is allerminst zeker van de OS. Raar dat dit gisteren in de uitzending 0x is genoemd.
Of Schulting op de TP?quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:06 schreef franklop het volgende:
5000; Conijn, Beune
Dat is wel een goede inderdaad. En als Verkerk er niet buiten valt, geldt hetzelfde voor Schulting als Leerdam de aanwijsplek krijgt (Schulting neemt dan de plek van Verkerk over)quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Als Leerdam top 3 rijdt op de 500m of 1500m, en er zijn 10 verschillende vrouwen op de matrix, dan heeft ze geen aanwijsplek nodig want dan valt Verkerk weg. Leerdam vult dan de 1000m aan op plek 3.
Daar lijkt ze na de overstap de inhoud niet meer voor te hebben. Terwijl dat net als de MS best een goed onderdeel zou kunnen zijnquote:
Ze heeft alleen veel te weinig bereikt (zeker op de 3 km) om te worden aangewezen. Dat gaat toch nooit gebeurenquote:Op zaterdag 27 december 2025 13:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zo doorzichtig dit.
Ze kunnen in ieder geval maar 3 schaatsers aanwijzen (per sekse).quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ziek?
De selectiecommissie gaat grote problemen krijgen dan want die moet eigenlijk altijd mee want TP.
Als ook nog iets gebeurd met Beune, Kok of Groenewoud wordt het complete chaos
Moet hij weten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:21 schreef Remco het volgende:
Dus de eerste 6 in the matrix zijn altijd zeker? Of mogen ze bijvoorbeeld iemand ook als eerste of de tweede op een afstand aanwijzen zodat de rest door schuift, want dan wordt het echt smullenquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze kunnen in ieder geval maar 3 schaatsers aanwijzen (per sekse).
Bij de mannen is plek 1 al een aanwijsplekquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus de eerste 6 in the matrix zijn altijd zeker? Of mogen ze bijvoorbeeld iemand ook als eerste of de tweede op een afstand aanwijzen zodat de rest door schuift, want dan wordt het echt smullen
Aanwijsplek wordt nr 1 voor die afstand op de matrixquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus de eerste 6 in the matrix zijn altijd zeker? Of mogen ze bijvoorbeeld iemand ook als eerste of de tweede op een afstand aanwijzen zodat de rest door schuift, want dan wordt het echt smullen
Nou ja, mooi...enorm treurig vooral natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zou wel een erg mooie 'ach' zijn.
Dat is echt super vreemd. Schutting staat nu 7e en gaat dan naar de laatste plaats. Gebeurt hetzelfde met de nummer 2 op de 500 (stel kok valt) dan gaat die van 11 naar 12. Terwijl Kok ook gewoon gaat als ze op nr 12 komt. Gevolg is dan dat door als eerste en niet zo laag als mogelijk aan te wijzen je ook andere afstanden beïnvloedt. We wachten op een kort gedingquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Aanwijsplek wordt nr 1 voor die afstand op de matrix
Voor haar wel, ik heb dan weer bijzonder weinig met Schulting.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, mooi...enorm treurig vooral natuurlijk.
De teams/coaches zijn allemaal akkoord gegaan met deze regels, dus dat lijkt me kansloos.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is echt super vreemd. Schutting staat nu 7e en gaat dan naar de laatste plaats. Gebeurt hetzelfde met de nummer 2 op de 500 (stel kok valt) dan gaat die van 11 naar 12. Terwijl Kok ook gewoon gaat als ze op nr 12 komt. Gevolg is dan dat door als eerste en niet zo laag als mogelijk aan te wijzen je ook andere afstanden beïnvloedt. We wachten op een kort geding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |