Het kwam er op neer dat ze het moeten doen met de top drie van de 5k. Deze mannen kunnen allemaal TP rijden. Ploeg eventueel aanvullen met Bergsma als hij zich plaatst voor de 10 en MS.quote:
Kan mij daar prima in vinden.quote:Op zaterdag 27 december 2025 06:15 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Het kwam er op neer dat ze het moeten doen met de top drie van de 5k. Deze mannen kunnen allemaal TP rijden. Ploeg eventueel aanvullen met Bergsma als hij zich plaatst voor de 10 en MS.
En dat er niemand speciaal voor de TP moet worden aangewezen.
Ik ook.quote:
Dat lijkt mij erg logisch en verstandig. Ze zullen dus wel iemand aanwijzen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 06:15 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Het kwam er op neer dat ze het moeten doen met de top drie van de 5k. Deze mannen kunnen allemaal TP rijden. Ploeg eventueel aanvullen met Bergsma als hij zich plaatst voor de 10 en MS.
En dat er niemand speciaal voor de TP moet worden aangewezen.
4 jaar geleden toch ook gebeurd met Bosker?quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:26 schreef hole1988 het volgende:
TP staat niet op de matrix. Dus hoe kunnen ze dan iemand aanwijzen daarvoor.
Exact zul je zien dat ze Snellink daarvoor aanwijzen, 0 meerwaarde.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat lijkt mij erg logisch en verstandig. Ze zullen dus wel iemand aanwijzen.
Maar is onderuit gaan door een eigen fout wel echt een calamiteit? Dan denk ik eerder aan ziekte, of een schaats die ineens kapot gaat ofzo. Anders heb je bij wijze van spreken sowieso een vrijbrief: gaat het goed, dan plaats je je, gaat het niet goed, kun je onderuit gaan en wordt je aangewezen (in theorie, in de praktijk ga je je niet zomaar laten vallen natuurlijk).quote:Op zaterdag 27 december 2025 01:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou met je meegaan als de regels niet zouden voorzien in dit soort dingen. Maar iemand die precies een dergelijke calamiteit meemaakt waar deze regels voor opgetuigd zijn, maar wel twee wereldbekers gewonnen heeft dit seizoen die in de weegschaal ligt met een Verkerk, gaat altijd aangewezen worden en daar zou Verkerk, die ook geen bijzondere tijd rijdt, zich niet genaaid moeten voelen.
En Kramer (die was toen derde op de 5 km)quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
4 jaar geleden toch ook gebeurd met Bosker?
Druk van de Prumjur Liek is wel een zwaktebod ja.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar is onderuit gaan door een eigen fout wel echt een calamiteit? Dan denk ik eerder aan ziekte, of een schaats die ineens kapot gaat ofzo. Anders heb je bij wijze van spreken sowieso een vrijbrief: gaat het goed, dan plaats je je, gaat het niet goed, kun je onderuit gaan en wordt je aangewezen (in theorie, in de praktijk ga je je niet zomaar laten vallen natuurlijk).
Buiten dingen als schade aan het ijs of je materiaal om heb je dit toch wel min of meer in eigen hand, lijkt me..
De blijdschap van Schulting is alleen maar voorbarig. Als Leerdam wordt aangewezen op de 1000m dan neemt ze plek 1000-1 op de matrix in en de rest schuift een plekje door. Dus dan komt Schulting op 1000-3 helemaal onderaan de matrix.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:28 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige mensen letten tijdens zo’n uitzending ook totaal niet op hè.
https://knsb.nl/media/doc(...)aan_def_29sept25.pdfquote:Een Aanwijsschaatser voor een individuele afstand, met uitzondering van de Mass Start, komt op
één of meerdere afstanden in aanmerking voor de Voordracht voor kwalificatie / uitzending. Deze
Aanwijsschaatser krijgt op de afstand(en), waarvoor hij/zij is aangewezen, de eerste startpositie in
de Selectievolgorde toegewezen;
Dat zou matig zijnquote:Op zaterdag 27 december 2025 09:47 schreef Montov het volgende:
[..]
De blijdschap van Schulting is alleen maar voorbarig. Als Leerdam wordt aangewezen op de 1000m dan neemt ze plek 1000-1 op de matrix in en de rest schuift een plekje door. Dus dan komt Schulting op 1000-3 helemaal onderaan de matrix.
[..]
https://knsb.nl/media/doc(...)aan_def_29sept25.pdf
Daar zijn ze dan wel VOORAF duidelijk inquote:Op zaterdag 27 december 2025 01:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Laten de Amerikanen nou liefst 7 schaatsers een beschermde status hebben gegeven bij de trials.
Dat denk ik ook. In zoverre wel jammer dat ik ik principe graag sprinters had zien vliegen op de 1500, los van of ik het zelf sympathieke mensen vind. Maar goed, als Leerdam in deze omstandigheden wél een hele goede 1500 rijdt vind ik dat wel een plusje.quote:Op zaterdag 27 december 2025 01:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Leerdam en ook Kok er op de 1500 niet in de buurt komen, zeker niet in deze omstandigheden.
En in Nederland staat een calamiteit niet in de regels die vooraf bekend zijn, wil je zeggen?quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar zijn ze dan wel VOORAF duidelijk in
Dat is met het idee dat je in de praktijk alleen toppers aanwijst. Buiten Leerdam en Kok zou niemand anders worden aangewezen op de 1000 gok ik.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:24 schreef Marcoss het volgende:
Bijzonder wel dat de aanwijsplek standaard plek 1 is op die betreffende afstand is op de matrix
Wtfquote:Op zaterdag 27 december 2025 09:47 schreef Montov het volgende:
[..]
De blijdschap van Schulting is alleen maar voorbarig. Als Leerdam wordt aangewezen op de 1000m dan neemt ze plek 1000-1 op de matrix in en de rest schuift een plekje door. Dus dan komt Schulting op 1000-3 helemaal onderaan de matrix.
[..]
https://knsb.nl/media/doc(...)aan_def_29sept25.pdf
Niet voor WIE dat geldtquote:Op zaterdag 27 december 2025 10:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En in Nederland staat een calamiteit niet in de regels die vooraf bekend zijn, wil je zeggen?
Dat zeg ik dusquote:Op zaterdag 27 december 2025 10:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wtfen zowat de hele schaatswereld is hier niet van op de hoogte met hoe het gemeld/gevierd wordt?
Wat een vreemde regel, dan zou je als favoriet ook een voordeel hebben door je ‘gewoon’ te laten vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |