Voordeel ten opzichte van familie is dat je je man wel kunt kiezen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik zou willen dat m’n man de kerstboom versiert of überhaupt wat uit zichzelf doet of kiest.
eens is de eerste keer en beter kies je voor jezelf, niet om andere te pleasenquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het is bij m’n zus en ik heb dat de afgelopen 11 jaar nog nooit afgezegd.
Maar ja als je nu al weet dat het niet leuk is, waarom doe je jezelf dat dan aan?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het is bij m’n zus en ik heb dat de afgelopen 11 jaar nog nooit afgezegd.
Het is altijd weer dat geklaag daar. En na gisteren geen zin in. Het gaat ook gewoon over MIJN ouders. Waar ik van hou en die op een voetstuk staan. Maar kennelijk is de keuze van hen destijds om buren te worden van elkaar geweestquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het je echt tegenstaat zou ik lekker voor mezelf kiezen. Je moet het niet voor anderen gaan doen.
Sinds we samenwonen/getrouwd zijn is dit omgeslagen, het initiatief.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voordeel ten opzichte van familie is dat je je man wel kunt kiezen.
Jaquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:34 schreef mschol het volgende:
[..]
verplichte dienstplicht bij jullie?
Je klinkt een beetje depressief poesquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik zou willen dat m’n man de kerstboom versiert of überhaupt wat uit zichzelf doet of kiest.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
JaEn heel wat jaren, tot maximaal 50 jaar dacht ik. Dat geldt ook voor de brandweer eigenlijk, maar dat kost je een heel stuk minder inkomstenbelasting als je kiest om daar niet aan mee te doen. Onder het leger uitkomen is vele malen duurder.
Het is daar wel leuk als ze kapt met dat gezeik en het meeslepen van die kinderen in de negativiteit.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:36 schreef mschol het volgende:
[..]
eens is de eerste keer en beter kies je voor jezelf, niet om andere te pleasen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Bij jou ingetrokken of iets nieuws?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Sinds we samenwonen/getrouwd zijn is dit omgeslagen, het initiatief.
ik koop ledlampjes denk ikquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat doe jij als je even los wil gaan? Of doe je dat nooit?
Zat even te denken, maar heb geen idee wat ik dan doe. Heb dat gevoel niet zo volgens mij.
Geschreven komt het wellicht depressiever over. Maar ik ben flink geïrriteerd ja. Dat klopt wel.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje depressief poes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het is daar wel leuk als ze kapt met dat gezeik en het meeslepen van die kinderen in de negativiteit.
En als dan haar schoonmoeder nog gezopen heeft is het helemaal feest.Lekker wegblijven dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige dingen zijn nu eenmaal niet maakbaar. En je hoeft jezelf niet aan de kant te zetten daarvoor.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:41 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Geschreven komt het wellicht depressiever over. Maar ik ben flink geïrriteerd ja. Dat klopt wel.
Maar die methylfenidaat werkt niet door die rot utrogestan en dat helpt ook niet mee.Extra portie hormonen helpt dan ook niet mee natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Het is daar wel leuk als ze kapt met dat gezeik en het meeslepen van die kinderen in de negativiteit.
En als dan haar schoonmoeder nog gezopen heeft is het helemaal feest.Hmm, zondeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In mijn familie weten we van elkaar dat de ene super links is, andere super rechts, dus dat zijn onderwerpen waar gewoon niet over gesproken wordt met elkaar. We laten iedereen in z'n waarde en klaar. Scheelt al een stuk. Kunnen jullie dat niet gewoon afspreken? Er zijn genoeg andere onderwerpen om het over te hebben lijkt me zo
![]()
[..]
En als dan haar schoonmoeder nog gezopen heeft is het helemaal feest.ik denk, als ik alles zo lees, is dat je echt moet afzeggen, desnoods met een leugentje om eigen bestwil, je zit je op te vreten daar en over hun gedrag en dan ga je alleen maar nog rotter het nieuwe jaar in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan je niet vragen of je bij een vriendin ofzo O&N kan komen vieren?mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
Gewoon een fort van matrassen kussens en dekens bouwen voor oud op nieuw.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk, als ik alles zo lees, is dat je echt moet afzeggen, desnoods met een leugentje om eigen bestwil, je zit je op te vreten daar en over hun gedrag en dan ga je alleen maar nog rotter het nieuwe jaar in.
kan je niet vragen of je bij een vriendin ofzo O&N kan komen vieren?
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef bitterbal het volgende:
ik heb mijn eerste boeking
5 jan.
De moeder van de verkoper
Sta je al op Airbnb?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef bitterbal het volgende:
5 jan.
quote:
dat kan ookquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gewoon een fort van matrassen kussens en dekens bouwen voor oud op nieuw.
Paar wijntjes en de sfeer slaat zo om. Ken dat wel van een vorige schoonfamilie, daar liep altijd wel iemand boos weg tijdens de feestdagen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm, zondeIn mijn familie weten we van elkaar dat de ene super links is, andere super rechts, dus dat zijn onderwerpen waar gewoon niet over gesproken wordt met elkaar. We laten iedereen in z'n waarde en klaar. Scheelt al een stuk. Kunnen jullie dat niet gewoon afspreken? Er zijn genoeg andere onderwerpen om het over te hebben lijkt me zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet normaal elke dag flink veel water hebben de eerste weken. Gewoon sproeien toch?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:45 schreef bitterbal het volgende:
ben ook flink aan het duimen of het gras het gaat overleven
ja tuinman doet het sochtends en savonds en ik in de middagquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Moet normaal elke dag flink veel water hebben de eerste weken. Gewoon sproeien toch?
stoute balquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee is nog niet klaar![]()
En heb ook geen stroom nu omdat we de rekening niet hebben betaald
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Paar wijntjes en de sfeer slaat zo om. Ken dat wel van een vorige schoonfamilie, daar liep altijd wel iemand boos weg tijdens de feestdagen.Ja was bij een ex schoonfamilie van mij ook. Daar is niet 1x de avond tot een normaal einde gekomen tijdens de feestdagen. Op een gegeven moment zijn we gewoon niet meer gegaan. Ben geen kind meer dat verplicht bij familie moet zitten als het niet leuk is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is er bij jou anders dan eerder?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Bij jou ingetrokken of iets nieuws?
Mijn vriendin is ook hier ingetrokken en dan hoort dat er wel beetje bij.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:49 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
wat is er bij jou anders dan eerder?
Samen een huis gekocht. Die man leefde in de showroom. Keuken netjes maken na het koken. Spullen opruimen. Behalve z’n werkplek aan de eettafel. (Prima)
Nergens rommel, stof, kruimels..
Hier laat hij alles slingeren. Maakt geen keuzes ivm meubels kiezen, kleuren etc. Ook niet met de baby kamer straks.
En ik wilde na die jaren gewoon zo graag samen dingen beslissen. Dat leek me leuk. Ik ben deels ook op zijn zelfstandigheid, knopenhakken eigenschap gevallen ( nog wel op 381 andere dingen) maar ik vind dit jammer.is dit niet ook man eigen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Samen een huis gekocht. Die man leefde in de showroom. Keuken netjes maken na het koken. Spullen opruimen. Behalve z’n werkplek aan de eettafel. (Prima)
Hier laat hij alles slingeren. Maakt geen keuzes ivm meubels kiezen, kleuren etc. Ook niet met de baby kamer straks.
En ik wilde na die jaren gewoon zo graag samen dingen beslissen. Dat leek me leuk. Ik ben deels ook op zijn zelfstandigheid, knopenhakken eigenschap gevallen ( nog wel op 381 andere dingen) maar ik vind dit jammer.Bij jou is het dan misschien anders, maar ik had hier in m’n eentje een redelijk functioneel huishouden. Toen Cali hier introk hoefde ze niet per se heel veel te doen. Dat is langzaam wel bijgetrokken natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar misschien moet je eens goed praten of het initiatief en wat jullie van elkaar verwachten. Waarschijnlijk is hij zich er niet eens zo bewust van. De mentale taken kunnen ook zwaar wegen als je voelt dat hij overal aan moet trekken en keuzes moet maken.
En dat zijn geen dingen die je zomaar moet accepteren trouwens. Je bent er zelf ook nog om te leven. En er niet alleen voor je huis, partner, kids.
[..]
En ik wilde na die jaren gewoon zo graag samen dingen beslissen. Dat leek me leuk. Ik ben deels ook op zijn zelfstandigheid, knopenhakken eigenschap gevallen ( nog wel op 381 andere dingen) maar ik vind dit jammer.Hmm dat is ook apart, dat het zó omslaat. Ik herken dit deels wel, maar is ook een beetje m'n eigen schuldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gergi was al nooit iemand die alles heel netjes opruimde, maar sinds we samenwonen laat ie alleen maar meer troep slingeren. Denk dat dat is omdat ie weet dat ik het toch wel opruim, omdat het me gewoon teveel stoort als er troep ligt.
Het is een beetje wat je zegt. Als iemand alleen woont moet ie het wel zelf doen, maar als de ander het bij samenwonen (zeker in het begin) vanzelf overneemt, is die noodzaak weg en wordt iemand er volgens mij ook gewoon lui in.
Heb je ook wel gelijk in. Weet niet hoe ik kater ga overtuigen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lekker wegblijven dan.
Sommige dingen zijn nu eenmaal niet maakbaar. En je hoeft jezelf niet aan de kant te zetten daarvoor.
Nee, terwijl ik van de injecties geen last had. Maar dit is echt troepquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Extra portie hormonen helpt dan ook niet mee natuurlijk
Ja, dat is echt fijn idd.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm, zondeIn mijn familie weten we van elkaar dat de ene super links is, andere super rechts, dus dat zijn onderwerpen waar gewoon niet over gesproken wordt met elkaar. We laten iedereen in z'n waarde en klaar. Scheelt al een stuk. Kunnen jullie dat niet gewoon afspreken? Er zijn genoeg andere onderwerpen om het over te hebben lijkt me zo
Mja zal eens kijken of er nog opties zijn…quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk, als ik alles zo lees, is dat je echt moet afzeggen, desnoods met een leugentje om eigen bestwil, je zit je op te vreten daar en over hun gedrag en dan ga je alleen maar nog rotter het nieuwe jaar in.
kan je niet vragen of je bij een vriendin ofzo O&N kan komen vieren?
wat goed!quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:43 schreef bitterbal het volgende:
5 jan.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Paar wijntjes en de sfeer slaat zo om. Ken dat wel van een vorige schoonfamilie, daar liep altijd wel iemand boos weg tijdens de feestdagen.ja vooral na die wijntjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja was bij een ex schoonfamilie van mij ook. Daar is niet 1x de avond tot een normaal einde gekomen tijdens de feestdagen. Op een gegeven moment zijn we gewoon niet meer gegaan. Ben geen kind meer dat verplicht bij familie moet zitten als het niet leuk is.Daar zeg je wel wat ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar heb je niet zo’n dilemma dat je er nog blij mee kan zijn dat ze er nog zijn?Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Zeggen dat het je mentaal en fysiek kapot maakt. Mag hopen dat dat reden genoeg is voor hem om een jaartje over te slaan?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in. Weet niet hoe ik kater ga overtuigen.
[..]
Ik zag ze wel gewoon buiten de feestdagen, maar iedereen apart. En dan was het prima en leuk. Om de één of andere reden kon die familie gewoon niet allemaal samen in één ruimte met elkaar overweg.quote:Daar zeg je wel wat ja.
Maar heb je niet zo’n dilemma dat je er nog blij mee kan zijn dat ze er nog zijn?
Klopt wat je zegt. Heb je het wel eens uitgesproken?quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm dat is ook apart, dat het zó omslaat. Ik herken dit deels wel, maar is ook een beetje m'n eigen schuldGergi was al nooit iemand die alles heel netjes opruimde, maar sinds we samenwonen laat ie alleen maar meer troep slingeren. Denk dat dat is omdat ie weet dat ik het toch wel opruim, omdat het me gewoon teveel stoort als er troep ligt.
Het is een beetje wat je zegt. Als iemand alleen woont moet ie het wel zelf doen, maar als de ander het bij samenwonen (zeker in het begin) vanzelf overneemt, is die noodzaak weg en wordt iemand er volgens mij ook gewoon lui in.
Maar je kunt er wel voor kiezen om ze helemaal niet meer te zien, of niet in bepaalde situaties. Je kunt ze niet kiezen, maar je kunt wel keuzes maken in hoe met ze om te gaan toch?quote:
Griep heerst ook weer. Gewoon doen alsof je een man flu hebt.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zeggen dat het je mentaal en fysiek kapot maakt. Mag hopen dat dat reden genoeg is voor hem om een jaartje over te slaan?
[..]
Ik zag ze wel gewoon buiten de feestdagen, maar iedereen apart. En dan was het prima en leuk. Om de één of andere reden kon die familie gewoon niet allemaal samen in één ruimte met elkaar overweg.
Ja, ik denk dat ik zoiets wel tegen kater ga zeggen. Desnoods gaan we heel even laat op de avond. Maar meestal is het van 18:00-2:30/ 03:00u. En dat zie ik niet zitten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zeggen dat het je mentaal en fysiek kapot maakt. Mag hopen dat dat reden genoeg is voor hem om een jaartje over te slaan?
[..]
Ik zag ze wel gewoon buiten de feestdagen, maar iedereen apart. En dan was het prima en leuk. Om de één of andere reden kon die familie gewoon niet allemaal samen in één ruimte met elkaar overweg.
Hoe lang is hij al vies?quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik moet de kookplaat ook nog schoonmaken trouwens.
Ja, dank jequote:Op zaterdag 27 december 2025 08:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:moeraskat mijn beste advies is om lief te zijn voor jezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |