SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gang 1 was sashimi van watermeloen met zeewier, salty fingers en duindoorn vinaigrette.
Gang 2 was knolselderij met hete bliksem, wortel met abrikoos, wortel miso en gefermenteerde knoflook (die laatste hebben we bij mij achterwege gelaten, dat is het zwarte)
Gang 3 was biet uit de klei met paddenstoelen jus, boekweit popcorn, gedroogde bietenstukjes en shiso purper. Dit was wel grappig, we moesten zelf de biet in klei rollen en 1u45 min bakken, en daarna de klei eraf breken en de biet schillen en in plakjes snijden.
Gang 4 was volgens menu een veldbonen ijsparfait met vanille, met bietencrumble en snijbonengelei, maar op de plaatjes stond een groene gelei en die van ons was roze en rook naar aardbei, en ook de parfait zaten gedroogde rode vruchten in en niks groens te zien. Dus daar hebben we wat anders gekregen, maar geen flauw idee wat.
Toetje was echt fantastisch lekker. Het ijs was zoet maar ook zoutig en echt extreem lekker, de crumble was er heerlijk bij. De gelei voegde voor mij niet heel veel toe, maar was prima. Maar de rest echt heel bijzonder en lekker. Daarna vond ik de knolselderij het lekkerst. Ook heel lekkere balans van klein beetje zoetig, maar ook het subtiel scherpere en kleine zuurtje van de hete bliksem samen. De biet was qua smaak lekker maar daar was vooral de jus er erg lekker bij en het zelf in de klei zetten was leuk voor de ervaring. En de watermeloen was ook lekker, vooral de combinatie met het zoute van de salty fingers, maar vond ik minder bijzonder dan de overige gangen.
Menu van Bolenius via EatSous. Behalve het verwisselde dessert waar niet over is gecommuniceerd verder prima geregeld zo, best een aanrader.
Nee, mijn schoonmoeder wil graag met zijn vieren. We geven het haar cadeau. Het wordt ook vast wel leuk uiteindelijk.quote:Op donderdag 25 december 2025 09:44 schreef Kaatje1 het volgende:
En het helemaal regelen voor de schoonfamilie en zelf thuisblijven is zeker geen optie?
Ah op die manier, snap ik. Hoe lang gaan jullie?quote:Op donderdag 25 december 2025 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, mijn schoonmoeder wil graag met zijn vieren. We geven het haar cadeau. Het wordt ook vast wel leuk uiteindelijk.
wij doen "ook" een starwars marathon deze kerst.. ik sliep door episode 1 en 2 heenquote:Op donderdag 25 december 2025 08:06 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Fijne kerst! Wij keken gisteren twee star wars films en gaan vandaag lekker wandelen. Alle verplichtingen zijn morgen.
wij gaan in januari (2026!!) met de schoon familie naar Oslo..quote:Op donderdag 25 december 2025 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen
Ik ga vandaag onze vakantie naar Eurodisney plannen zodat ik dat vanavond met mijn schoonfamilie kan bespreken. Ik vind het een beetje een stom klusje want ik heb niets met Disney, wil niet op vakantie met familie en ik wil er ook geen geld aan uitgeven
Nog geen idee. Dat gaan we mijn schoonmoeder straks laten beslissen. Zij is degene wiens feestje het is dus zij mag het zeggen.quote:Op donderdag 25 december 2025 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah op die manier, snap ik. Hoe lang gaan jullie?
Klinkt als een geweldig planquote:Op donderdag 25 december 2025 10:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij gaan in januari (2026!!) met de schoon familie naar Oslo..
met z'n 10en.. en er moe nog een accomodatie geregeld wordenlast minute cultuur hoor
Leuk voor haarquote:Op donderdag 25 december 2025 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog geen idee. Dat gaan we mijn schoonmoeder straks laten beslissen. Zij is degene wiens feestje het is dus zij mag het zeggen.
een beller is sneller ..quote:Op donderdag 25 december 2025 11:42 schreef vosss het volgende:
Weet iemand hier toevallig of het op 1ste kerstdag druk is bij een willekeurige Chinees?
Eten heel veel mensen op 1ste kerstdag Chinees en heb ik dat nooit geweten en zit die vast helemaal volgeboekt/keidruk?!
Iemand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |