abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219584623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, SR 18 miljoen _O_
Ja ik las het

Fijne Kerst culinaire wondertjes ;) :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219584750
Fijne kerst!
Hier een heerlijk kerstdiner gisteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gang 1 was sashimi van watermeloen met zeewier, salty fingers en duindoorn vinaigrette.
Gang 2 was knolselderij met hete bliksem, wortel met abrikoos, wortel miso en gefermenteerde knoflook (die laatste hebben we bij mij achterwege gelaten, dat is het zwarte)
Gang 3 was biet uit de klei met paddenstoelen jus, boekweit popcorn, gedroogde bietenstukjes en shiso purper. Dit was wel grappig, we moesten zelf de biet in klei rollen en 1u45 min bakken, en daarna de klei eraf breken en de biet schillen en in plakjes snijden.
Gang 4 was volgens menu een veldbonen ijsparfait met vanille, met bietencrumble en snijbonengelei, maar op de plaatjes stond een groene gelei en die van ons was roze en rook naar aardbei, en ook de parfait zaten gedroogde rode vruchten in en niks groens te zien. Dus daar hebben we wat anders gekregen, maar geen flauw idee wat.

Toetje was echt fantastisch lekker. Het ijs was zoet maar ook zoutig en echt extreem lekker, de crumble was er heerlijk bij. De gelei voegde voor mij niet heel veel toe, maar was prima. Maar de rest echt heel bijzonder en lekker. Daarna vond ik de knolselderij het lekkerst. Ook heel lekkere balans van klein beetje zoetig, maar ook het subtiel scherpere en kleine zuurtje van de hete bliksem samen. De biet was qua smaak lekker maar daar was vooral de jus er erg lekker bij en het zelf in de klei zetten was leuk voor de ervaring. En de watermeloen was ook lekker, vooral de combinatie met het zoute van de salty fingers, maar vond ik minder bijzonder dan de overige gangen.

Menu van Bolenius via EatSous. Behalve het verwisselde dessert waar niet over is gecommuniceerd verder prima geregeld zo, best een aanrader.
pi_219584849
Gutenmorgen!

Gefeliciteerd met de verjaardag van Jezus *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 25 december 2025 @ 07:49:10 #29
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219584916
Goedemorgen!

Fris buiten hoor! Prachtig kerstwandelweer, dat wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219584957
Goedemorgen! Fijne kerst! Wij keken gisteren twee star wars films en gaan vandaag lekker wandelen O+. Alle verplichtingen zijn morgen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 december 2025 @ 08:28:41 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219585097
Hartelijk Kerst iedereen!

In de Parel Radio Podcast nu iedere dag een ep van het hoorspel Sprong in het Heelal O+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219585410
Mogge!

Fijne kerst allemaal 🎄

Oef @flipsen da’s best wel warm. Cocktails aan het zwembad dus.

Dat ziet er allemaal mooi uit @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
pi_219585459
Goedemorgen! Fijne kerst! *G*
pi_219585486
Zalige Kerstdagen.

Pais en vree onder de boom. 👼

@flipsen bij die hitte ook bbq?
  donderdag 25 december 2025 @ 09:26:36 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219585518
Goedemorgen!
Fijne kerst allen!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219585711
Goedemorgen O+

Ik ga vandaag onze vakantie naar Eurodisney plannen zodat ik dat vanavond met mijn schoonfamilie kan bespreken. Ik vind het een beetje een stom klusje want ik heb niets met Disney, wil niet op vakantie met familie en ik wil er ook geen geld aan uitgeven :D
Spoilers!
pi_219585745
En het helemaal regelen voor de schoonfamilie en zelf thuisblijven is zeker geen optie?
pi_219585912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 09:44 schreef Kaatje1 het volgende:
En het helemaal regelen voor de schoonfamilie en zelf thuisblijven is zeker geen optie?
Nee, mijn schoonmoeder wil graag met zijn vieren. We geven het haar cadeau. Het wordt ook vast wel leuk uiteindelijk.
Spoilers!
pi_219585952
Goedemorgen c_/

Fijne kerst allemaal!
pi_219586023
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, mijn schoonmoeder wil graag met zijn vieren. We geven het haar cadeau. Het wordt ook vast wel leuk uiteindelijk.
Ah op die manier, snap ik. Hoe lang gaan jullie?
pi_219586153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 08:06 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Fijne kerst! Wij keken gisteren twee star wars films en gaan vandaag lekker wandelen O+. Alle verplichtingen zijn morgen.
wij doen "ook" een starwars marathon deze kerst.. ik sliep door episode 1 en 2 heen _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219586172
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen O+

Ik ga vandaag onze vakantie naar Eurodisney plannen zodat ik dat vanavond met mijn schoonfamilie kan bespreken. Ik vind het een beetje een stom klusje want ik heb niets met Disney, wil niet op vakantie met familie en ik wil er ook geen geld aan uitgeven :D
wij gaan in januari (2026!!) met de schoon familie naar Oslo..
met z'n 10en.. en er moe nog een accomodatie geregeld worden :X last minute cultuur hoor :D
pi_219586219
Fijne kerssemis allemaal!

Gisteren veel teveel lekkere tapas, dus bommetjevol de nachtmis gezongen.
Dadelijk weer naar de kerk: zeswekendienst voor peettante. En meteen door naar broer voor kerstmaal nummer 2.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219586328
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ah op die manier, snap ik. Hoe lang gaan jullie?
Nog geen idee. Dat gaan we mijn schoonmoeder straks laten beslissen. Zij is degene wiens feestje het is dus zij mag het zeggen.
Spoilers!
pi_219586334
quote:
7s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]
wij gaan in januari (2026!!) met de schoon familie naar Oslo..
met z'n 10en.. en er moe nog een accomodatie geregeld worden :X last minute cultuur hoor :D
Klinkt als een geweldig plan _O-
Spoilers!
  Moderator donderdag 25 december 2025 @ 10:50:21 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219586601
Frohes Fest ~:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219587155
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nog geen idee. Dat gaan we mijn schoonmoeder straks laten beslissen. Zij is degene wiens feestje het is dus zij mag het zeggen.
Leuk voor haar
pi_219587351
Weet iemand hier toevallig of het op 1ste kerstdag druk is bij een willekeurige Chinees?

Eten heel veel mensen op 1ste kerstdag Chinees en heb ik dat nooit geweten en zit die vast helemaal volgeboekt/keidruk?!

Iemand? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219587460
quote:
5s.gif Op donderdag 25 december 2025 11:42 schreef vosss het volgende:
Weet iemand hier toevallig of het op 1ste kerstdag druk is bij een willekeurige Chinees?

Eten heel veel mensen op 1ste kerstdag Chinees en heb ik dat nooit geweten en zit die vast helemaal volgeboekt/keidruk?!

Iemand? :@
een beller is sneller .. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')